Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö että jos kaupassa vartia pysäyttää sinut ja pyytää lupaa tutkia sinut saat lain mukaan sanoa ei ja ainoa asia minkä hän voi tehdä on soittaa poliisit?

Vierailija
08.03.2017 |

Minä en ainakaan harhaluuloisten vartijoiden edessä ala nuoleskelemaan, vaan pistän soittamaan poliisit ja ihmettelemään ajan hukkaansa ihan itse.

Tiesittekö että jos kaupassa vartia pysäyttää sinut ja pyytää lupaa tutkia sinut saat lain mukaan sanoa ei ja ainoa asia minkä hän voi tehdä on soittaa poliisit?

Vaihtoehdot

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisi soittamaan poliisit sillä en ole varas ja vartija syyttää minua aiheettomasti varkaaksi, joten minua hän ei tutkisi.

Vierailija
62/178 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin enkä tosiaankaan suostu mihinkään vartijoiden tutkimuksiin. Lisäksi kannattaa muistaa seuraavat asiat:

- Sinun ei tarvitse lähteä mihinkään takahuoneen pidätyskeskukseen odottelemaan sitä poliisia, siinä kassan vieressä on ihan hyvä paikka. 

- Kysy vartijalta oletko kiinniotettuna vai et. Jos hän sanoo ei, olet vapaa poistumaan. Jos hän sanoo kyllä niin vaadi saada tietää peruste. Jos peruste on huono voit nostaa jälkikäteen syytteen vapaudenriistosta.

- Pyydä nähtäväksi vartijakortti, kirjaa ylös nimi ja muut tiedot.

Ammattirosvo neuvoo asiantuntevasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti tuntevat ihmiset oikeutensa ja vielä harvempi niitä uskaltaa käyttää.

Melkoisen nöyrää herranpelkoista sakkia Suomessa kyllä piisaa.

Uskokaa nyt että vartijalla ei ole yhtään mitään oikeuksia teitä pysäyttää tai mitään muutakaan jos hän ei ole varkautta nähnyt.

Toki hän sen tietää oikein hyvin.. mutta ainahan voi valhdella.

Vierailija
64/178 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt että vartijalla ei ole yhtään mitään oikeuksia teitä pysäyttää tai mitään muutakaan jos hän ei ole varkautta nähnyt.

Kyllä mun mielestä kaikki on tietänyt että heillä on oikeus olla näyttämättä sitä laukkua mutta jotkut haluavat olla ystävällisiä ja eivät halua tuhlata poliisin aikaa vain siihen että vartija on tehnyt virheen.

Vierailija
65/178 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä kaikki on tietänyt että heillä on oikeus olla näyttämättä sitä laukkua mutta jotkut haluavat olla ystävällisiä ja eivät halua tuhlata poliisin aikaa vain siihen että vartija on tehnyt virheen.

Eivät läheskään kaikki sitä tiedä.

Moni uskoo virkapuvun nähdessään "että nyt on toteltava".

Vierailija
66/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että se vartija tekee vain omaa työtään, josta hän saa palkan? Tiesittekö myös, että me itse asiakkaina sen palkan loppujen lopuksi maksamme? Jos vartijoita ei olisi, tulisi se todennäköisesti vielä kalliimmaksi (jos näin ei olisi, niin ei vartijoita palkattaisi). Ja ei: en ole itse vartija, eikä kukaan läheiseni. Mutta huomioikaa tämä, että mitä enemmän rupeatte temppuilemaan, sitä enemmän siinä kuluu ihan turhaan vartijan työaikaa, jonka itse kustannamme.

Vierailija
67/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin enkä tosiaankaan suostu mihinkään vartijoiden tutkimuksiin. Lisäksi kannattaa muistaa seuraavat asiat:

- Sinun ei tarvitse lähteä mihinkään takahuoneen pidätyskeskukseen odottelemaan sitä poliisia, siinä kassan vieressä on ihan hyvä paikka. 

- Kysy vartijalta oletko kiinniotettuna vai et. Jos hän sanoo ei, olet vapaa poistumaan. Jos hän sanoo kyllä niin vaadi saada tietää peruste. Jos peruste on huono voit nostaa jälkikäteen syytteen vapaudenriistosta.

Kai tiedät että kunnianloukkaus on rikos nettipalstallakin. Oikeudessa nähdään.

Vierailija
68/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät että kunnianloukkaus on rikos nettipalstallakin. Oikeudessa nähdään.

Aika vaikeaa se on anonyymikirjoittajan kunniaa loukata.

Vierailija
69/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä takia pitää olla niin vajaaälyinen että vänkää vartijaa vastaan jos ei ole mitään tehnyt? turhaan kulutatte poliisien resursseja.

Vierailija
70/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen rehellinen ihminen, eikä ole mitään salattavaa niin totta helvetissä suostuisin siihen että vartija tutkii, että pääsisin tilanteesta eteenpäin mahdollisimman nopeasti. MIksi ihmeessä tekisin niin typerästi että periaatteen vuoksi kieltäytyisin ja jäisin jonnekkin kauppaan jumiin moneksi tunniksi poliiseja odottamaan, jotka sitten kuitenkin tutkii minut halusin tai en? Ei mitään järkeä.

Uskon että vain rikolliset kieltäytyvät vartijan suorittamasta tutkimuksesta, jos näen että poliisit menee takahuoneeseen kun sinne aiemmin on viety joku asiakas, niin uskon asiakkaan olevan syyllinen näpistykseen. Jos taas asiakas menee sinne vain vartijan kanssa ja tulee hetken päästä pois, niin taisi olla syytön rehellinen ihminen kyseessä.

Vierailija
71/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tavallisten ihmisten normiongelma vaan epäilyttävien huumehörhöstelijöiden yms. En tunne YHTÄKÄÄN ihmistä, jota olisi koskaan aiheetta epäilty myymälävarkaudesta.

Perheenjäseneni pysäytettiin kaupassa ilman syytä. Ei ole muuten epäilyttävän oloinen, mutta näyttää ulkomaalaistaustaiselta.

Vierailija
72/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se erehdys vartijalla voi sattua kenen tahansa kohdalla. Ei vartijat varmasti kenenkään kiusaksi sitä tee, mutta kyllähän se helposti näyttää näpistykseltä jos pistää tavaroita taskuihin jne. Muualta netistä kuullut, että ihan yleistäkin että ihmiset pakkaa ostokset taskuihinsa ja purkavat sitten kassalla hihnalle. Idiootit.

Vierailija
73/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tavallisten ihmisten normiongelma vaan epäilyttävien huumehörhöstelijöiden yms. En tunne YHTÄKÄÄN ihmistä, jota olisi koskaan aiheetta epäilty myymälävarkaudesta.

Minä tunnen.

Vierailija
74/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen rehellinen ihminen, eikä ole mitään salattavaa niin totta helvetissä suostuisin siihen että vartija tutkii, että pääsisin tilanteesta eteenpäin mahdollisimman nopeasti. MIksi ihmeessä tekisin niin typerästi että periaatteen vuoksi kieltäytyisin ja jäisin jonnekkin kauppaan jumiin moneksi tunniksi poliiseja odottamaan, jotka sitten kuitenkin tutkii minut halusin tai en? Ei mitään järkeä.

Uskon että vain rikolliset kieltäytyvät vartijan suorittamasta tutkimuksesta, jos näen että poliisit menee takahuoneeseen kun sinne aiemmin on viety joku asiakas, niin uskon asiakkaan olevan syyllinen näpistykseen. Jos taas asiakas menee sinne vain vartijan kanssa ja tulee hetken päästä pois, niin taisi olla syytön rehellinen ihminen kyseessä.

Minä olen rehellinen ihminen ja minua on turha pelotella poliisilla koska en ole mitään varastanut. Minä en tuhlaa poliisin aikaa vaan se vartija tai myymäläpäällikkö joka aiheetta väittää minua varkaaksi. Lisäksi hän tuhlaa myös omaa työaikaansa.

Vierailija
75/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mitä suomea aloituksessa!

Vierailija
76/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että se vartija tekee vain omaa työtään, josta hän saa palkan? Tiesittekö myös, että me itse asiakkaina sen palkan loppujen lopuksi maksamme? Jos vartijoita ei olisi, tulisi se todennäköisesti vielä kalliimmaksi (jos näin ei olisi, niin ei vartijoita palkattaisi). Ja ei: en ole itse vartija, eikä kukaan läheiseni. Mutta huomioikaa tämä, että mitä enemmän rupeatte temppuilemaan, sitä enemmän siinä kuluu ihan turhaan vartijan työaikaa, jonka itse kustannamme.

Ei kuulu vartijan tehtäviin tutkia syyttömiä ihmisiä.

Jos varija pysäyttäisi minut syyttä niin toki vaatisin vartijalta/kaupalta korvausta asiasta. Ehkä jotain 50 e olisi kohtuu korvaus heti saatuna.

Sen lisäksi sitten kaupan väärinveloitukset tutkittavaksi petoksen yrityksenä.

Vierailija
77/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas mitä suomea aloituksessa!

Sinulle ensimmäinen kova paikka elämässä?

Vierailija
78/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minkä takia pitää olla niin vajaaälyinen että vänkää vartijaa vastaan jos ei ole mitään tehnyt? turhaan kulutatte poliisien resursseja.

luin ketjun nyt kokonaan ja ihmettelin yhtä asiaa; teitä, jotka tahallaan kuormitatte muiden työpäivää. olette ilmeisesti työttömiä ettekä omaa mitään sosiaalista elämää? suosittelen jotain harrastusta minkä parissa voitte touhuta ja tavata ihmisiä, kuten vapaaehtoistyö.

Vierailija
79/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu vartijan tehtäviin tutkia syyttömiä ihmisiä.

Jos varija pysäyttäisi minut syyttä niin toki vaatisin vartijalta/kaupalta korvausta asiasta. Ehkä jotain 50 e olisi kohtuu korvaus heti saatuna.

Sen lisäksi sitten kaupan väärinveloitukset tutkittavaksi petoksen yrityksenä.

A) Ei varmasti syyttä tutkikkaan, mutta joskus syytön voi vaikuttaa syylliseltä.

B) Kuten sanottu pakko ei ole suostua, voi odottaa ne poliisit paikalle jotka tutkii. Siinä nyt ei vain ole mitään järkeä jos kerran olet syytön, menee vain aikaa resursseja täysin turhaan.

C) Vartija ei tunne sinua henkilökohtaisia, näpistelijöitä on vaikka minkä näköisiä, kokoisia ja ikäisiä. Jos sinua epäillään näpistysksestä se ei ole henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan, josta pitäisi jotakin korvauksia saada.

Vierailija
80/178 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ohjeet on tarkoitettu siis henkilöille, jotka kirjoittavat "vartia" ja "ajan hukka". Me muut voimme hajaantua.

A wolf of time.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän