Tiesittekö että jos kaupassa vartia pysäyttää sinut ja pyytää lupaa tutkia sinut saat lain mukaan sanoa ei ja ainoa asia minkä hän voi tehdä on soittaa poliisit?
Minä en ainakaan harhaluuloisten vartijoiden edessä ala nuoleskelemaan, vaan pistän soittamaan poliisit ja ihmettelemään ajan hukkaansa ihan itse.
Kommentit (178)
Tiesitkö että vartia kirjoitetaan vartiJa.
Vierailija kirjoitti:
Onko vartia samanlainen satuolento kuin haltia?
Varmaan joku azkabanin vartia.
En kyllä yhtään ihmettelisi jos joku vartia haluaisi, tai mikseipä vartijakin, tutkia minut kun olen tämmöinen epämääräinen akka jota seurattiin kaupoissa jo nuorenakin. Mutta siinäpähän tutkisi, mulla ei ole mitään salattavaa, ja parempi jos kaikkien nähden sitten, kun pienellä paikkakunnalla asun.
Olen kyllä kuullut että mikä tahansa saattaa joskus piippailla, joten sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tavallisten ihmisten normiongelma vaan epäilyttävien huumehörhöstelijöiden yms. En tunne YHTÄKÄÄN ihmistä, jota olisi koskaan aiheetta epäilty myymälävarkaudesta.
Mistäs se vartija määrittelee "epämääräisen huumehörhön"?
-ap
Katso peiliin...
Menkää muualle vittuilemaan kielioppisäännöistänne jokainen varmasti ymärsi kysymyksen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Nämä ohjeet on tarkoitettu siis henkilöille, jotka kirjoittavat "vartia" ja "ajan hukka". Me muut voimme hajaantua.
Ja "aijotko".
Olen kerran vaatinut soittamaan poliisit ja myymäläpäällikkö oli kovin haluton soittamaan. Lopulta hänen oli pakko suostua. Siihen aikaan ei kännykät olleet vielä kovin yleisiä. Nykyaikana soittaisin itse poliisille.
Miksi kieltäytyä, jos ei ole salattavaa? Ennemmin tuhlaatte poliisinkin aikaa ja odotatte (jopa tunteja!!) poliisin saapumista, ett hän voi tutkia ja päästää lähtemään. Ymmärrättehän, että te tosiaan odotatte sitten siihen asti, että poliisi tulee päästämään pois? Vartijat tekevät työtään ja jos hän epäilee, että olet sujauttanut laukkuusi jotain niin näytä, että et ole ja asia selvä. Monet tonkii puhelimiaan, lompakoitaan, paperia yms kaupassa ja joskus voi tästä aiheutua väärinkäsityksiä!
Vierailija kirjoitti:
Menkää muualle vittuilemaan kielioppisäännöistänne jokainen varmasti ymärsi kysymyksen.
-ap
ei ole ap.
-ap
Nopeammin pääsee tilanteesta kun antaa tutkia. En ole varas, joten minuutissa asia on selvä. Mikä idiootti haluaisi vängätä turhanpäiten? Ja odotella vielä poliiseja?!
Vierailija kirjoitti:
Nopeammin pääsee tilanteesta kun antaa tutkia. En ole varas, joten minuutissa asia on selvä. Mikä idiootti haluaisi vängätä turhanpäiten? Ja odotella vielä poliiseja?!
Ihan vaan periaatteen takia näin teen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi kieltäytyä, jos ei ole salattavaa? Ennemmin tuhlaatte poliisinkin aikaa ja odotatte (jopa tunteja!!) poliisin saapumista, ett hän voi tutkia ja päästää lähtemään. Ymmärrättehän, että te tosiaan odotatte sitten siihen asti, että poliisi tulee päästämään pois? Vartijat tekevät työtään ja jos hän epäilee, että olet sujauttanut laukkuusi jotain niin näytä, että et ole ja asia selvä. Monet tonkii puhelimiaan, lompakoitaan, paperia yms kaupassa ja joskus voi tästä aiheutua väärinkäsityksiä!
Syyttömänä minun ei tarvitse pelätä poliisia. Jos myymäläpäällkkkö on haluton soittamaan poliisia paikalle, herää kysymys onko hänellä jotain salattavaa.
Muille kuin pikkurikollisille tällaiset eivät edes käy mielessä.
Suostun, ja olin tietoinen tästä jo aiemmin. En näe mitään syytä juoksuttaa poliisia turhaan: vartija katsokoon tavarat läpi ja todetkoon, etten mitään väärää ole vienyt tai tehnyt. Työtäänhän vartijat vain tekevät, mitä sitä hankaloittamaan.
Kai te tiedätte että meillä kaikilla on kiinniotto-oikeus, jos satutaan rikos näkemään. Tai varkaus tässä tapauksessa.
Ei ole pelkästään vartijoiden oikeus ottaa porukkaa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan periaatteen takia näin teen.
-ap
Sä oletkin idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Kai te tiedätte että meillä kaikilla on kiinniotto-oikeus, jos satutaan rikos näkemään. Tai varkaus tässä tapauksessa.
Ei ole pelkästään vartijoiden oikeus ottaa porukkaa kiinni.
Ei kukaan täysjärkinen ala pysäyttelemään varkaita. Minulle ainakaan ei ole niiin henkilökohtainen menetys, jos nään jonkun pöllivän.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen oikea ap.
Et ole vaan minä. Vartia.
Ap
Ilmiannoin huonon äidinkielen ja typerän kyselyn vuoksi.