Meni maku Lenita Airistosta: useita suhteita varattuihin miehiin (linkki)
http://www.iltalehti.fi/viihde/201703072200081096_vi.shtml
Olen aina kuvitellut naisen olen jonkinlainen tyylikäs leidi, eikä tuollainen ikuinen kakkosnainen. Mikä tuossakin on tunnepuolella pielessä jos kehtaa lehdessä retostella, miten oli "avoimesti 40 vuotta Max Jakobsonin kanssa yhdessä".
Minä ainakin ajattelen sitä naisparkaa, joka vihittiin Jakobsonin kanssa, ja jonka koko elämä varmaan tuhoutui tuossa Lenitan lemmenleikissä. Lenita kuvailee suhdetta:" Kun olin hänen kanssaan, meiltä ei puuttunut mitään."
Jotenkin tunnevammaisen oloinen tyyppi!
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Naiset lynkkaa koska pelkäävät että oma mies rakastuu tulisesti toiseen naiseen.
Jos mieheni rakastuu toisen niin fine, en minä sille mitään voi. Toivottavsti mies sitten ottaa minusta reilusti eron vuosikymmenien pettämisen sijaan. Minulla on oikeus uskolliseen puolisoon samoin kuten itsekin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta Lenitalla oli ihan hyvä mies, Ingvar S Melin ja avioero otettiin Lenitan aloitteesta, koska hän ei halunnut lapsia.
Lenita on alfa. Ei ole tyylikästä toimintaa eikä kertoa siitä, mutta hän on ollut aktiivinen valitisija, ja miehet ovat vikisseet.
Olisko kuitenkin niin, että Lenita ei saanut lapsia. Näin ainakin kertonut Maarit Tastulan haastattelussa vuonna 2012.
Lapsettomuus, avioero ja epäonnistumiset liiketoimissa ovat koskettaneet syvästi Airistoa. Mutta niihin hän sanoo suhtautuvansa järkevästi: kaikkea ei voi saada eikä aina voi onnistua. Eikä vanheneminenkaan pelota, sillä se ei ole vielä tullut kohdalle.
Joo, niin taisi olla. Lenita on kertonut kuitenkin itse ehdottaneensa eroa.
Aika nopeasti Ingvar S Melin sitten perusti perheen Maria Melinin kanssa. Vanhin lapsi syntyi heille v1973.
Ja me kaikki tiedämme miten Marian kävi. Joten ei suojannu avioliitto Mariaa vastoinkäymisiltä.
Itselläni ei ole kiinnostusta julkaista kirjaa vaikka salasuhteissani olen ollut myös julkkisten kanssa.
Ollutta ja mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tässä nähdään, miten naiset hyökkäävät toisen naisen kimppuun, vaikka oikea osoite vihalle olisivat nämä petturimiehet. Ja ainoastaan miehet.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä selitystapaa: miten se toinen nainen voi olla viaton, jos kerran tietää, että juuri hän tekee pettämisen mahdolliseksi? Kerrotko tämän minulle?
En ole koskaan ymmärtänyt, että miten juuri nainen tekee pettämisen mahdolliseksi. Eikö se ole naimisissa oleva mies, joka tekee päätöksen, että nyt petän?
Yksin on aika vaikea pettää. Eikö sinustakin?
Kyllä se on vain ja ainoastaan naimisissa olevan velvollisuus pitää huolta omasta uskollisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset lynkkaa koska pelkäävät että oma mies rakastuu tulisesti toiseen naiseen.
Puolestani saisi rakastuakin, jos sitä haluaa. Kunhan muistaa kaivaa kuvettaan ennen lähtöään.
Rahako se korvaa sen pettymyksen? Jos mun ukko lähtee joskus toisen naisen matkaan ,niin toki otan minkä olen hankkinut omilla rahoilla, mutta en minä mieheltä ala vaatimaan sen enempää . Ei hän ole mulle velkaa mitään. Ei edes sitä että pitäs pysyä mun kanssa loppuelämänsä enkä minä hänelle. Kun ei ole allekirjoitettu sellaista sopimusta koskaan.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita, että kaikkien "aivot sulavat". Enkä sitä, että olisin jotenkin parempi.
Mutta joskus on helpompi solahtaa siihen mukavuuteen, rahalliseen etuun ja turvallisuutten ja silloin on myös joskus/joillain taipumus, että alkaa ajatella miehensä/vaimonsa aivoilla tai sitten vain haluaa miellyttää toista, että sillä tavoin saisi säilyttää tämä "saavutetun edun" eli avioliiton.
Ja onhan se tosi, että usein se mies hoitaa ns. miesten asiat ja vaimo voi luistaa, halutessaan joistain ikävistä asioista tai antaa miehen hoitaa ne kun tietää, että se on miehelle tärkeää.
Sillätavoin olen ehkä "parempi ihminen", jos niin sitten halutaan nähdä, että kukaan muu ei hoida yhtään mitää asiaa tässä huushollissa kuin minä, en voi turvata siihen toiseen. Olen itse oma turvani/turvattomuuteni.
Kun on ollut koko ikänsä avioliitossa saman ihmisen kanssa, niin tämä turvattomuuden kokemus puuttuu ja silloin tottakai asiat näkee ihan eri tavalla. Tai e edes tarvitse nähdä/ajatella joitain asioita, niin halutessaan.
No en kyllä edelleenkään kykene ymmärtämään miten luulet pelkän yksin asumisen tekevän sinusta "paremman" ja itsenäisemmän.
Itse tiedän useammankin yksineläjän, joka on suorastaan käsittämätön riippuvainen jostain ihmisestä. Voi olla äiti tai bestis tai joku muu tai joissakin tapauksissa ollaan jatkuvasti vailla kaikilta tuttavilta aina jotain. Toisaalta tiedän toistakymmentä vuotta naimisissa olleita, joilla on sen liiton ja lasten lisäksi niin menestyvää yritystä kuin kykyä käyttää kaikkea ruuvimeisselistä kaulimeen ja joilla ei tulisi mieleenkään roikkua pelkästään miehestä. Enemmän tämä on persoonallisuuskysymys loppujenlopuksi. Näkemyksesi kertoo minusta enemmän omasta mustavalkoisesta ajattelutavasta ja tarpeesta korottaa omat valinnat ja elämäntavat muita paremmiksi. Miksi siihen koet tarvetta, se lienee oma asiasi.
Lehtijutuissahan tuo eronnut rouva antoi monesti ymmärtää, että hänellä oli miessuhde ulkomailla. Lieneekö sitten hoidellut useampia suhteita rinnakkain, vai suhteiliko "avoimesti! Jacobssonin kanssa vain ulkomailla?
Mites mammat nyt suu pannaan, kun ei voikaan enää rouvaa mollata lepakoksi? Niinhän tälläkin foorumilla on usein tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenita on nimenomaan halunnut intohimoisia suhteita ja salarakkauksia. Ei ole halunnut vaimoksi ja miestä rinnalleen töpöttämään aamutohveleissa.
Lenita on itsenäinen nainen, ja elänyt omannäköistä elämää. Tämä sallitaan miehelle, ei naiselle.
Sori vaan mutta olet hyvin väärässä. A) Lenita Oli naimisissa, mutta "luopui" avioliitosta koska ei voinut saada lapsia ja ilmeisesti katsoi paremmaksi lähteä itse ennen kuin mies ehtii ottaa sen eron ensin. B) intohimo ei useimmille vaadi sitä ukkomiestä, vaan moni kokee intohimoa jonkun vapaan ihmisen kanssa. 20 vuotta ukkomiehessä roikkuminen ja siitä jälkikäteen avautuminen kuulostaa paljon enemmän epätoivoiselta kuin "hauskanpidolta"
Syyt miksi itse en ole koskaan pitänyt Lenitaa oikein minään, ovat hänen epämiellyttävänä pitämäni taipumukset haukkua muita mm ulkonäön perusteella ja kyvyttömyys kunnioittaa muiden yksityisyyttä.
Niin. Lenita ei halunnut uudestaan naimisiin, tietoisesti. On kertonut olleensa hyvissä väleissä ex-miehensä kanssa, joten tuskin eroon liittyy muuta dramatiikkaa kuin tietoinen päätös lapsettomuudesta.
Intohimo kohdistuu ihmiseen, ei instituutioon, ts. kohde voi olla vapaa tai sitten valitettavasti ei. Kuten täällä jo joku kirjoitti, emme tiedä Maxin tilanteesta. Ehkä molemmille oli koko ajan selvää, että suhde ei etene pidemmälle. Ehkä Lenita ei halunnut naimisiin Maxinkaan kanssa, ja mies päätyi pitämään vaimosta kiinni.
Joku itsetunnon pönkittämistarve. Kai se oli kova pala, että lapsia ei tullut, ja mies niitä halusi. Heti eron jälkeen alkoi haastattelutilanteissa "ystävystymään" niin kiihkeästä että. Ja kai varatut olivat turvallisempia, koska niillä oli ne vaimot, jonka kanssa hankkia lapsia. Vapaa mies olisi voinut jossain vaiheessa voinut haluta lapsia, ja taas olisi ero tullut. Sitä en tajua, eikö löytänyt jotain vapaata, jolla olisi ollut jo lapset tehty. Ilmeisesti ei. Kirjarahat kannattaisi käyttää terapiaan. Toisten haukkuminenkin on jonkinlaisten traumojen peittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hyytävää, että joillekin "hauskanpito" on tietoista tuskan aiheuttamista viattomille osapuolille, kuten lapsille.
Lapset kyllä vaistoavat ja näkevät vanhempiensa läpi.
Kun ryhtyy salasuhteseen perheellisen ihmisen kanssa, osallistuu itsekin petokseen.
Surullisia asioita nämä. Siinä revitään palasiksi petetty puoliso ja lapset. Ja sitten joku rehvastelee pitäneensä vain hauskaa.
Parhaillaan seuraan sivusta ystävääni, jolle paljastui miehen salasuhde. Tuskan määrä on suunnaton. Itsetunto palasina. Suurimpana huolena lapset ja pelko siitä, että eron vuoksi joutuisi olemaan joka toinen viikko ilman lapsiaan -kammottava rangaistus syyttömälle.
Nyt valot päälle sinne vinttiin, tahvot! "Hauskanpito", mikä pitää sisällään muiden satuttamista, on sadismia.
Btw, olisiko Jacobson ollut Lenitan suuri rakkaus ja ykkösherutuksen aihe elämäkertaan, jos ukon työ olisi ollut raitiovaununkuljettaja tai kalatiskin myyjä?
Ja nämähän ovat tärkeitä ammatteja, mutta eivät taida olla tarpeeksi mediaseksikkäitä kiipijöiden silmissä, joiden katse kiinnittynyt yhteiskunnalliseen statukseen ja titteleihin.
Rakkautta tosiaan, eh. Ennemminkin molemminpuolista hyväksikäyttöä, itsekästä halujen tyydytystä ja lopulta kun toinen on jo mullan alla, vainajien lasten ja lastenlasten tietoista satuttamista.
Mitä alfamaista on olla pihalla kuin lumiukko, mitä tulee sivistykseen, älyyn ja moraaliin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa joidenkin ajattelumalli, että nainen haluaisi olla miehen vaimo eikä itsenäinen seikkailija.
Ymmärrän Lenitaa, itselläni oli useita vuosia kestävä vaihe jolloin halusin pitää hauskaa ilman sitoumuksia ja tuohon jaksoon mahtuu myös naimisissa olevia miehiä. Osa heistä olisi halunnut erota vaimostaan ja elää kanssani lopun elämänsä. Minä valitsin toisin.
Lukuisista miessuhteista huolimatta minulla on ollut kolme parisuhdetta joissa asuttu yhdessä, kaksi avioliittoa ja yksi avoliitto.
Salasuhteet voi hoitaa tyylikkäästi niin ettei muut niistä tiedä. Vaimo ja lapset ovat tietämättömiä niin miten se heitä satuttaa? Yksi neljän lapsen isä olisi halunnut erota vaimostaan, sanoin ei missään tapauksessa hajoiteta perhettäsi. Vaimo ei saanut tietää minusta. Jostain aiemmasta sivusuhteesta oli kertonut ja nainen kärsi siitä edelleen. Parempi olla tietämätön. En halunnut kyseistä miestä kokonaan itselleni, minulla oli myös muita säätöjä samaan aikaan ja mies oli niistä tietoinen - ei henkilöistä - mutta siitä etten vain ole hänen kanssaan. Rakastin vapautta ja sitoutumattomuutta, olin eronnut 11 vuoden avioliitosta, en nähnyt syytä miksi olisin halunnut sitoutua uudelleen.
Ja monesti miehet hakee vaan jännitystä tylsään suhteeseen ja arkeen. Vaihtelua. Vaan seksiä. Silti mies voi rakastaa perhettään ja vaimoaan ja haluta olla vaimonsa kanssa, Olen miettinyt että onko se miehen geeneissä että ei osaa olla yksiavioinen ? Mies saattaa olla upean seksikkään halukkaan vaimon kanssa naimisissa ja silti haluaa vaihtelua. Miehet on kun lapsia. Aina se ns kielletty hedelmä houkuttaa.
Eikö tässä ilmiössä ja keskustelussa käy lähinnä ilmi se että nainen ei voi voittaa, teki miten päin tahansa? Yhtäällä on Lenita kakkosnainen, toisaalla petetty "ykkösnainen".
nainenlapista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolestani saisi rakastuakin, jos sitä haluaa. Kunhan muistaa kaivaa kuvettaan ennen lähtöään.
Rahako se korvaa sen pettymyksen? Jos mun ukko lähtee joskus toisen naisen matkaan ,niin toki otan minkä olen hankkinut omilla rahoilla, mutta en minä mieheltä ala vaatimaan sen enempää . Ei hän ole mulle velkaa mitään. Ei edes sitä että pitäs pysyä mun kanssa loppuelämänsä enkä minä hänelle. Kun ei ole allekirjoitettu sellaista sopimusta koskaan.
Tottakai otan puolet mukaani siitä mitä useassa vuosikymmenessä on yhdessä ansaittu, kumpi mitenkin. Miksi pitäisi miestä säästellä? Jos rakastuu toiseen, ei mun tarvitse silti sen persettä alkaa nuolemaan. Lähtee ja jättää rahat, niillä pääsen hyvin uuteen alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Lehtijutuissahan tuo eronnut rouva antoi monesti ymmärtää, että hänellä oli miessuhde ulkomailla. Lieneekö sitten hoidellut useampia suhteita rinnakkain, vai suhteiliko "avoimesti! Jacobssonin kanssa vain ulkomailla?
Mites mammat nyt suu pannaan, kun ei voikaan enää rouvaa mollata lepakoksi? Niinhän tälläkin foorumilla on usein tehty.
:D
En minä ainakaan ole koskaan kuullut Lenitasta mitään lepakkojuttuja. Sen sijaan noista miessuhteista hän on paljastellut ennenkin eikä tämäkään paljastus mikään erikoisyllätys ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tässä nähdään, miten naiset hyökkäävät toisen naisen kimppuun, vaikka oikea osoite vihalle olisivat nämä petturimiehet. Ja ainoastaan miehet.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä selitystapaa: miten se toinen nainen voi olla viaton, jos kerran tietää, että juuri hän tekee pettämisen mahdolliseksi? Kerrotko tämän minulle?
En ole koskaan ymmärtänyt, että miten juuri nainen tekee pettämisen mahdolliseksi. Eikö se ole naimisissa oleva mies, joka tekee päätöksen, että nyt petän?
Kyllä se on vain ja ainoastaan naimisissa olevan velvollisuus pitää huolta omasta uskollisuudestaan.
Näinhän asia ei tietenkään ole, mutta sinun itsekunnioituksesi taitaa mennä lopullisesti jos nyt myönnät, että pettämistähän sellaine on, tietenkin, niin jatkat samaa vanhaa valetta.
Lenita Airistolle elämä ja urakehitys ovat edenneet kyrvän vartta. Aukkoa on annettu aina sille, josta on ollut sillä hetkellä eniten hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa. :) Ei logiikan häivää.
Vierailija kirjoitti:
Lenita säästää seuraavat paljastukset 90-vuotis-kirjaansa :DD
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä ilmiössä ja keskustelussa käy lähinnä ilmi se että nainen ei voi voittaa, teki miten päin tahansa? Yhtäällä on Lenita kakkosnainen, toisaalla petetty "ykkösnainen".
Mistä lähtien kolmiodraamoissa ja pettämisissä on ollut jotain voittajia? Ei suhde tai avioliitto mikään juoksukisa ole.
Samanlaisia häviäjiä ovat vastaavat osapuolet miehinä, jos pettäjä on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Siis avoimuushan tuosta "suhteesta" nimenomaan puuttui:)
Aina niistä puuttuu avoimuus. Eihän kakkoset muuten siihen ryhtyisi ja siinä pysyisi. Valheita ja salailua miesten puolelta. Säälittävää touhua kaikenkaikkiaan.
Salasuhteet voi hoitaa tyylikkäästi niin ettei muut niistä tiedä. Vaimo ja lapset ovat tietämättömiä niin miten se heitä satuttaa? Yksi neljän lapsen isä olisi halunnut erota vaimostaan, sanoin ei missään tapauksessa hajoiteta perhettäsi. Vaimo ei saanut tietää minusta. Jostain aiemmasta sivusuhteesta oli kertonut ja nainen kärsi siitä edelleen. Parempi olla tietämätön. En halunnut kyseistä miestä kokonaan itselleni, minulla oli myös muita säätöjä samaan aikaan ja mies oli niistä tietoinen - ei henkilöistä - mutta siitä etten vain ole hänen kanssaan. Rakastin vapautta ja sitoutumattomuutta, olin eronnut 11 vuoden avioliitosta, en nähnyt syytä miksi olisin halunnut sitoutua uudelleen.