Meni maku Lenita Airistosta: useita suhteita varattuihin miehiin (linkki)
http://www.iltalehti.fi/viihde/201703072200081096_vi.shtml
Olen aina kuvitellut naisen olen jonkinlainen tyylikäs leidi, eikä tuollainen ikuinen kakkosnainen. Mikä tuossakin on tunnepuolella pielessä jos kehtaa lehdessä retostella, miten oli "avoimesti 40 vuotta Max Jakobsonin kanssa yhdessä".
Minä ainakin ajattelen sitä naisparkaa, joka vihittiin Jakobsonin kanssa, ja jonka koko elämä varmaan tuhoutui tuossa Lenitan lemmenleikissä. Lenita kuvailee suhdetta:" Kun olin hänen kanssaan, meiltä ei puuttunut mitään."
Jotenkin tunnevammaisen oloinen tyyppi!
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mieshän siinä on väärin tehnyt. Pettänyt vaimoaan. Valinnut tehdä niin.
Mutta koska emme tiedä faktoja liittyen esim. Jacobssonien avioliittoon, on turha ällistellä.Ylipäätään tiedoksenne: Monet ns. korkean tason avioliitoista ovat ihan täyttä kulissia.
Kun ne pakolliset sukua jatkavat lapset on tehty, ajaudutaan platoniseen mukavuussuhteeseen: ts. vihitty vaimo ei halua luopua korkeasta elintasostaan ja muista eduista, joten kuolleessa liitossa ollaan nimellisesti ja sallitaan sivusuhteet puolin ja toisin. Jaetaan yhteinen osoite ja kokoonnutaan jouluksi ja juhannukseksi esittämään jälkikasvun vuoksi onnellista perhettä.
Kivahan se on tietysti asua isossa asunnossa ja shoppailla miehen rahoilla, pyöriä edustuskokkareilla vaikutusvaltaisen miehen vihittynä vaimona. Verrattuna, että olisi eronnut, vähävaraisempi ja yksinäinen. Kulissiliitossa säilyy kuitenkin se tietty status vaikka salaisuuksista ja huhuista kuiskittaisiinkin.Just tuollaiseen mä en ikinä, ikinä alentuisi! Minusta tuolla tavalla elävät naiset alentavat itseään. He elävät kuin jossain kultaisessa häkissä. Ei voi missään nimessä olla onnellinen elämä tuollainen. Mielummin olen vaikka köyhä kuin tuollaisessa suhteessa!
Se on varmaan helppo sanoa nyt sun nykyisessä tilanteessasi... mutta yritäpä empaattisesti nähdä ja ymmärtää sitä toistakin näkökulmaa.
Jos olisit nuorena rakastunut ja avioitunut, tehnyt lapset ja sitten ymmärtänyt, että rakkaus ja sellainen miehen ja naisen välinen perinteinen parisuhde on kuollut, mutta olet kuitenkin tottunut tiettyyn elintasoon, rahaan, mahdollisuuksiin, statukseen ja asuinympäristöön, on siitä elintasosta vaikea down gradettaa. Koko elämä menisi uusiksi.
Tuollaisessa kulttuurissa se mies on aina ollut muutenkin paljon pois kotoa työn vuoksi, yhdessäolohetket ovat olleet kortilla aina. Nainen on tottunut järjestämään arkielämänsä melko itsenäisesti saatavilla olevien resurssien puitteissa. Naisen kannaltahan se nimellisessä avioliitossa pysytteleminen turvaa tulevaisuuden vaikka mies jatkaisi puuhastelujaan. Monestihan ne petetyt aviovaimot ovat juuri niitä osapuolia, jotka eivät suostu eroon millään ja päästä miestä vapauteen uuden naisensa luokse virallisesti.
Lisäksi kannattaa muistaa sen ajan suhtautuminen avioeroihin.
Ihan sama mitä väität, mutta minä en tuohon alentuisi. Nimimerkillä juuri eronnut pettäjämiehestä ja mies ruikuttaa perään. Minulle on tärkeämpää oma naisellinen ylepys kuin mikään elintaso!
Jotenkin hyytävää, että joillekin "hauskanpito" on tietoista tuskan aiheuttamista viattomille osapuolille, kuten lapsille.
Lapset kyllä vaistoavat ja näkevät vanhempiensa läpi.
Kun ryhtyy salasuhteseen perheellisen ihmisen kanssa, osallistuu itsekin petokseen.
Surullisia asioita nämä. Siinä revitään palasiksi petetty puoliso ja lapset. Ja sitten joku rehvastelee pitäneensä vain hauskaa.
Parhaillaan seuraan sivusta ystävääni, jolle paljastui miehen salasuhde. Tuskan määrä on suunnaton. Itsetunto palasina. Suurimpana huolena lapset ja pelko siitä, että eron vuoksi joutuisi olemaan joka toinen viikko ilman lapsiaan -kammottava rangaistus syyttömälle.
Nyt valot päälle sinne vinttiin, tahvot! "Hauskanpito", mikä pitää sisällään muiden satuttamista, on sadismia.
Btw, olisiko Jacobson ollut Lenitan suuri rakkaus ja ykkösherutuksen aihe elämäkertaan, jos ukon työ olisi ollut raitiovaununkuljettaja tai kalatiskin myyjä?
Ja nämähän ovat tärkeitä ammatteja, mutta eivät taida olla tarpeeksi mediaseksikkäitä kiipijöiden silmissä, joiden katse kiinnittynyt yhteiskunnalliseen statukseen ja titteleihin.
Rakkautta tosiaan, eh. Ennemminkin molemminpuolista hyväksikäyttöä, itsekästä halujen tyydytystä ja lopulta kun toinen on jo mullan alla, vainajien lasten ja lastenlasten tietoista satuttamista.
Mitä alfamaista on olla pihalla kuin lumiukko, mitä tulee sivistykseen, älyyn ja moraaliin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa joidenkin ajattelumalli, että nainen haluaisi olla miehen vaimo eikä itsenäinen seikkailija.
Ymmärrän Lenitaa, itselläni oli useita vuosia kestävä vaihe jolloin halusin pitää hauskaa ilman sitoumuksia ja tuohon jaksoon mahtuu myös naimisissa olevia miehiä. Osa heistä olisi halunnut erota vaimostaan ja elää kanssani lopun elämänsä. Minä valitsin toisin.
Lukuisista miessuhteista huolimatta minulla on ollut kolme parisuhdetta joissa asuttu yhdessä, kaksi avioliittoa ja yksi avoliitto.
Kyllä täällä palstalla saa nauraa tyhmiä yh wt äitejä
Lenita paljastui moraalittomaksi hutsuksi niin kuin Jakobsson huoripukiksi. Kiitos Lenita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeimman statuksen miehiä, jotka Lenita kelpuuttaa on harvoin vapaana. Mieluummin on sitten Alfojen kakkospanona vaikka koko elämänsä kuin pariutuisi alaspäin.
Hahaha! Lenita on saalistanut jostain 50-luvulta saakka, joten kyllähän hänellä on olleet samat mahdollisuudet huipputason miehiin kuin miesten vaimoillakin.
Ettei olisi niin, että Lenita ei oikein tahdonnut kelvata alfalle ykkösnaiseksi?
Surullista, että tuollainen alkuaikojen feministi ja naisasianainen paljastuu miesten alistamaksi ikuiseksi kakkoseksi. Itse en usko hetkeäkään, että nuo tuon ajan alfamalet olisivat kunniottaneet Lenitaa pätkääkään.
Lenita oli noin 10 vuotta naimisissa Ingvar S Melinin kanssa, mutta tuli dumpatuksi kun on maho. Melin jätti ja avioitus Marian kanssa, he saivat 3 lasta.
Lenitalle ei tainnut oikein jäädä muuta roolia kuin feministin ja naisasianaisen esittäminen, vaikka todellisuudessa oli vain valtakunnan ykkösmiesten panopuu. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta Lenitalla oli ihan hyvä mies, Ingvar S Melin ja avioero otettiin Lenitan aloitteesta, koska hän ei halunnut lapsia.
Lenita on alfa. Ei ole tyylikästä toimintaa eikä kertoa siitä, mutta hän on ollut aktiivinen valitisija, ja miehet ovat vikisseet.
Olisko kuitenkin niin, että Lenita ei saanut lapsia. Näin ainakin kertonut Maarit Tastulan haastattelussa vuonna 2012.
Lapsettomuus, avioero ja epäonnistumiset liiketoimissa ovat koskettaneet syvästi Airistoa. Mutta niihin hän sanoo suhtautuvansa järkevästi: kaikkea ei voi saada eikä aina voi onnistua. Eikä vanheneminenkaan pelota, sillä se ei ole vielä tullut kohdalle.
Joo, niin taisi olla. Lenita on kertonut kuitenkin itse ehdottaneensa eroa.
Aika nopeasti Ingvar S Melin sitten perusti perheen Maria Melinin kanssa. Vanhin lapsi syntyi heille v1973.
Taas tässä nähdään, miten naiset hyökkäävät toisen naisen kimppuun, vaikka oikea osoite vihalle olisivat nämä petturimiehet. Ja ainoastaan miehet.
Vierailija kirjoitti:
Taas tässä nähdään, miten naiset hyökkäävät toisen naisen kimppuun, vaikka oikea osoite vihalle olisivat nämä petturimiehet. Ja ainoastaan miehet.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä selitystapaa: miten se toinen nainen voi olla viaton, jos kerran tietää, että juuri hän tekee pettämisen mahdolliseksi? Kerrotko tämän minulle?
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas yksinkertaistettu koko keskustelu olemattoman päätelmään.
minusta tää on jo vanha juttu, ja ollu tiedossa jo kauan sitten olisko ollu jussi Parviaisen blogissa jo, tai jo aiemmin jossain.? Ei ainakan mulle tullu yllärinä.
Toisekseen, ketä kiinnostaa. "Mul oli suhde? "Daaaa....?
Lenita on nimenomaan halunnut intohimoisia suhteita ja salarakkauksia. Ei ole halunnut vaimoksi ja miestä rinnalleen töpöttämään aamutohveleissa.
Lenita on itsenäinen nainen, ja elänyt omannäköistä elämää. Tämä sallitaan miehelle, ei naiselle.
Mistä me tiedetään oliko Maxilla ns avoin avioliitto ? Mitä jos Maxin vaimokin petti ? Ja Maxhan se oli vastuussa vaimonsa tunteista, ei Lenita. Tuskin kukaan suunnittelee rakastuvansa varattuun mieheen. Jos Lenitasta paljastuu jotain inhimillistä tai epätäydellistä ,miksi pitää heti lynkata ja haukkua hänet alimpaan helvettiin ? Eihän se Max ole meitä pettänyt ? Mitä jos se pettäminen on ollut ok Maxin vaimolle ? Jos ollaan yhdessä vaikka lasten tai rahan takia ? Kuinkahan moni avioliitto Suomessa on kulissiavioliitto ? Varsinkin noilla varakkailla tuntuu paljon olevan tätä .
Vierailija kirjoitti:
Lenita on nimenomaan halunnut intohimoisia suhteita ja salarakkauksia. Ei ole halunnut vaimoksi ja miestä rinnalleen töpöttämään aamutohveleissa.
Lenita on itsenäinen nainen, ja elänyt omannäköistä elämää. Tämä sallitaan miehelle, ei naiselle.
Aika huonoissa piireissä pyörit jos sallitaan kenellekään.
antakeearmoa kirjoitti:
Mistä me tiedetään oliko Maxilla ns avoin avioliitto ? Mitä jos Maxin vaimokin petti ? Ja Maxhan se oli vastuussa vaimonsa tunteista, ei Lenita. Tuskin kukaan suunnittelee rakastuvansa varattuun mieheen. Jos Lenitasta paljastuu jotain inhimillistä tai epätäydellistä ,miksi pitää heti lynkata ja haukkua hänet alimpaan helvettiin ? Eihän se Max ole meitä pettänyt ? Mitä jos se pettäminen on ollut ok Maxin vaimolle ? Jos ollaan yhdessä vaikka lasten tai rahan takia ? Kuinkahan moni avioliitto Suomessa on kulissiavioliitto ? Varsinkin noilla varakkailla tuntuu paljon olevan tätä .
Miksi sinulla on niin kova tarve selittää Lenitan tekemiset parhain päin? Etkö luota siihen, että Lenita kykenisi puolustautumaan itsekin jos haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tätä selitystapaa: miten se toinen nainen voi olla viaton, jos kerran tietää, että juuri hän tekee pettämisen mahdolliseksi? Kerrotko tämän minulle?
En ole koskaan ymmärtänyt, että miten juuri nainen tekee pettämisen mahdolliseksi. Eikö se ole naimisissa oleva mies, joka tekee päätöksen, että nyt petän?
Naiset lynkkaa koska pelkäävät että oma mies rakastuu tulisesti toiseen naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset lynkkaa koska pelkäävät että oma mies rakastuu tulisesti toiseen naiseen.
Puolestani saisi rakastuakin, jos sitä haluaa. Kunhan muistaa kaivaa kuvettaan ennen lähtöään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, että miten juuri nainen tekee pettämisen mahdolliseksi. Eikö se ole naimisissa oleva mies, joka tekee päätöksen, että nyt petän?
Yksin on aika vaikea pettää. Eikö sinustakin?
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan mutta olet hyvin väärässä. A) Lenita Oli naimisissa, mutta "luopui" avioliitosta koska ei voinut saada lapsia ja ilmeisesti katsoi paremmaksi lähteä itse ennen kuin mies ehtii ottaa sen eron ensin. B) intohimo ei useimmille vaadi sitä ukkomiestä, vaan moni kokee intohimoa jonkun vapaan ihmisen kanssa. 20 vuotta ukkomiehessä roikkuminen ja siitä jälkikäteen avautuminen kuulostaa paljon enemmän epätoivoiselta kuin "hauskanpidolta"
Syyt miksi itse en ole koskaan pitänyt Lenitaa oikein minään, ovat hänen epämiellyttävänä pitämäni taipumukset haukkua muita mm ulkonäön perusteella ja kyvyttömyys kunnioittaa muiden yksityisyyttä.
En tarkoita, että kaikkien "aivot sulavat". Enkä sitä, että olisin jotenkin parempi.
Mutta joskus on helpompi solahtaa siihen mukavuuteen, rahalliseen etuun ja turvallisuutten ja silloin on myös joskus/joillain taipumus, että alkaa ajatella miehensä/vaimonsa aivoilla tai sitten vain haluaa miellyttää toista, että sillä tavoin saisi säilyttää tämä "saavutetun edun" eli avioliiton.
Ja onhan se tosi, että usein se mies hoitaa ns. miesten asiat ja vaimo voi luistaa, halutessaan joistain ikävistä asioista tai antaa miehen hoitaa ne kun tietää, että se on miehelle tärkeää.
Sillätavoin olen ehkä "parempi ihminen", jos niin sitten halutaan nähdä, että kukaan muu ei hoida yhtään mitää asiaa tässä huushollissa kuin minä, en voi turvata siihen toiseen. Olen itse oma turvani/turvattomuuteni.
Kun on ollut koko ikänsä avioliitossa saman ihmisen kanssa, niin tämä turvattomuuden kokemus puuttuu ja silloin tottakai asiat näkee ihan eri tavalla. Tai e edes tarvitse nähdä/ajatella joitain asioita, niin halutessaan.