Meni maku Lenita Airistosta: useita suhteita varattuihin miehiin (linkki)
http://www.iltalehti.fi/viihde/201703072200081096_vi.shtml
Olen aina kuvitellut naisen olen jonkinlainen tyylikäs leidi, eikä tuollainen ikuinen kakkosnainen. Mikä tuossakin on tunnepuolella pielessä jos kehtaa lehdessä retostella, miten oli "avoimesti 40 vuotta Max Jakobsonin kanssa yhdessä".
Minä ainakin ajattelen sitä naisparkaa, joka vihittiin Jakobsonin kanssa, ja jonka koko elämä varmaan tuhoutui tuossa Lenitan lemmenleikissä. Lenita kuvailee suhdetta:" Kun olin hänen kanssaan, meiltä ei puuttunut mitään."
Jotenkin tunnevammaisen oloinen tyyppi!
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin että tämä oli yleisessä tiedossa? Tai ainakin muistan joskus lukeneeni juttua Lenitasta ja Jakobsonista.
Se oli tiedossa että sutinaa heidän välillään oli ollut mutta ihmiset ovat luulleet että tämä lenitan suuri ja pitkäkestoinen rakkaus josta hän vihjaili oli eräs toinen mies. Joten ei niin tiedossa ole ollut ja luulenpa että ei ihan täysin todenmukainen ole Lenitan kertomus suhteen tilasta, kestosta ja luonteesta. Siksi "paljastelee vasta kun toinen on jo kuollut. Jacobson olis voinut vaikkapa vastata väitökseen että et sinä ollut kuin helppo nakki. Todella tyylitöntä tältä naiselta tämä paljastelu.
Ainahan se on ollut ns julkinen salaisuus että Lenita on ollut ns isokenkäisten ykkössivupano, ja samaan aikaan useampaa kierroksessa. Nyt paljastui myös se, miksi hän on istunut esim EK/EVA-tilaisuuksissa eturivissä vaikka hänen tekemisensä (koulutuksesta huolimatta) on ollut teollisuuden johtohenkilönä aika vähäistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeimman statuksen miehiä, jotka Lenita kelpuuttaa on harvoin vapaana. Mieluummin on sitten Alfojen kakkospanona vaikka koko elämänsä kuin pariutuisi alaspäin.
Hahaha! Lenita on saalistanut jostain 50-luvulta saakka, joten kyllähän hänellä on olleet samat mahdollisuudet huipputason miehiin kuin miesten vaimoillakin.
Ettei olisi niin, että Lenita ei oikein tahdonnut kelvata alfalle ykkösnaiseksi?
Surullista, että tuollainen alkuaikojen feministi ja naisasianainen paljastuu miesten alistamaksi ikuiseksi kakkoseksi. Itse en usko hetkeäkään, että nuo tuon ajan alfamalet olisivat kunniottaneet Lenitaa pätkääkään.
Tuskinpa Lenitakaan kunnioittaa esimerkiksi työttömiä miehiä. Alaspäin pariutuminen olisi ollut sallittua Lenitallekin. Eikä siltikään olisi tarvinnut työtöntä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
YÄK YÄK YÄK!!
Ja ei voi kun sääliä tollasta luuseria, ikuinen kakkonen.
Pitäsköhän lähettää kasa käytettyjä tennissukkia, josta hän voi punoa itselleen köyden..
Vai kakkonen. Joillakin naisilla on elämässään muita tavoitteita kuin miehen saalistaminen. Lenita ei kaipaa sääliäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kamalaa että avautuu asiasta kun toinen ei voi kertoa omaa osuutta asiasta. Ei se lempi kuitenkaan niin paljon leiskunut että olisi ihan avoimesti osoittanut rakkautta. Tottahan toki mies pitää jos sen luonteinen on niin mielellään leikkikaveria siinä sivussa kun ei tarvitse muuten huolehtia, sen kun pitää hauskaa. Lenita ei ehkä käsitä että saattaa olla ettei ollut ainoa kakkonen miehen elämässä....Jos nyt oli millään sijalla ollenkaan. Pelkkä salainen petikaveri.
Mistä sen tietää kumpi siinä on ollut kumman leikkikaveri? On aika asenteellista ajatella, että se on nainen, joka on jotenkin vähempi arvoinen tuollaisessa kuviossa. Aivan hyvin voi olla niin, että Lenita pn halunnut olla pelkkä petikaveri ilman sitoumuksia siinä sivussa.
Kaikki naiset ei ole tossuja, Lenita ei ainakaan. Häntä voinee kutsua alfanaaraaksi.
Eiköhän Lenita odottanut vuosikausia että mies heivaa vaimon muttei sitten tehnyt niin. Lenita jäi yksin ja nyt mainostaa tätua odotteluaikaa suurena rakkautena. Sen verran asia Lenitaa harmittaa että oli pakko kirjoittaa tälläinen julkinen "paljastus".
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se on ollut ns julkinen salaisuus että Lenita on ollut ns isokenkäisten ykkössivupano, ja samaan aikaan useampaa kierroksessa. Nyt paljastui myös se, miksi hän on istunut esim EK/EVA-tilaisuuksissa eturivissä vaikka hänen tekemisensä (koulutuksesta huolimatta) on ollut teollisuuden johtohenkilönä aika vähäistä...
Onkohan saanut miehiltä rahaa?
Mulla ei koskaan ole Lenitasta tullut mieleen mikään feministi tai tyylikäs nainen. Kaikki mitä hänen suustaan olen kuullut / lukenut on ollut jonkun muun arvostelua ja itsensä kehumista. Yleensä haukkujen aihe on ollut jotain niinkin "merkittävää" kuin vääränlainen kampaus tai pukeutumistyyli. Lenita on myös aiemminkin katsonut tarpeelliseksi kertoa yksipuolisesti jostain jo menneestä suhteesta johonkin mieheen (esim Loiri). Vaikka kyseessä ei olisikaan salasuhde, niin ei mikään oikea tyylikäs nainen (tai mies) revittele lehdissä suhteita menneiltä vuosikymmeniltä.
Mitenköhän monille ei avaudu, että kaikki naiset eivät kaipaile "avioliiton auvoisaan satamaan" vaan pitävät mielellään oman vapautensa ja tapailevat juuri niitä miehiä, ketä huvittaa. Ihan sen miehen aviollisesta statuksesta riippumatta.
Lenita ei ole mikään hyväksikäytetty rassu.
No ilmankos ei Jakobssonista tullut kokoomuksen pressaehdokasta 80-90-luvulla. Olis voinut olla vähän hankalaa kampanjoida kun lööpeissä olis ollut panosuhde Lennuun.
Iltalehden perusteella Lenita löytää nussittavansa aina haastattelutilanteista. Eikö jutun tilannutta tahoa voida syyttää parituksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeimman statuksen miehiä, jotka Lenita kelpuuttaa on harvoin vapaana. Mieluummin on sitten Alfojen kakkospanona vaikka koko elämänsä kuin pariutuisi alaspäin.
Hahaha! Lenita on saalistanut jostain 50-luvulta saakka, joten kyllähän hänellä on olleet samat mahdollisuudet huipputason miehiin kuin miesten vaimoillakin.
Ettei olisi niin, että Lenita ei oikein tahdonnut kelvata alfalle ykkösnaiseksi?
Surullista, että tuollainen alkuaikojen feministi ja naisasianainen paljastuu miesten alistamaksi ikuiseksi kakkoseksi. Itse en usko hetkeäkään, että nuo tuon ajan alfamalet olisivat kunniottaneet Lenitaa pätkääkään.
Oletko ihan varma että Lenita tavoite on koskaan ollut pitkä ja vakiintunut parisuhde? Eiköhän se ole niin, että hän on aina pärjännyt ilman miestä ja käyttänyt heitä vain huvitustarkoituksessa.
Ja tuolle varallisuuden epäilijälle.. se rouva on ihan itse tehnyt rahansa, ei kenenkään muun lompakon turvin.
Lenita on elänyt ns täysillä. Hänenlaistaan liikenaisen elämää. Lenita oli rva Melin ja tiedä sitten mihin avioliitto kariutui, tullut mieleen, että hän ei ole voinut saada lapsia ja Ingvar halusi lapsia ja heitä saikin Marian seuraavan vaimonsa kanssa.
Aivan varmaan Lenita on itse omaisuutensa hankkinut ja tienannut. Pätevä liikenainen.
Varmaankin heittää veivinsä kohta ja ajatteli että pitää saada oma versio vielä sanottua ennen kuin on myöhäistä.
Mistä tämä avaudun mummoikäisenä salasuhteistani genre on oikein saanut alkunsa, hetki sitten oli Kekkosen suhdemuistelu.
Ei tuo jännämies Jakobson sitten haittaa teitä yhtään kun haukutte vain Lenitaa?
Se mieshän siinä on väärin tehnyt. Pettänyt vaimoaan. Valinnut tehdä niin.
Mutta koska emme tiedä faktoja liittyen esim. Jacobssonien avioliittoon, on turha ällistellä.
Ylipäätään tiedoksenne: Monet ns. korkean tason avioliitoista ovat ihan täyttä kulissia.
Kun ne pakolliset sukua jatkavat lapset on tehty, ajaudutaan platoniseen mukavuussuhteeseen: ts. vihitty vaimo ei halua luopua korkeasta elintasostaan ja muista eduista, joten kuolleessa liitossa ollaan nimellisesti ja sallitaan sivusuhteet puolin ja toisin. Jaetaan yhteinen osoite ja kokoonnutaan jouluksi ja juhannukseksi esittämään jälkikasvun vuoksi onnellista perhettä.
Kivahan se on tietysti asua isossa asunnossa ja shoppailla miehen rahoilla, pyöriä edustuskokkareilla vaikutusvaltaisen miehen vihittynä vaimona. Verrattuna, että olisi eronnut, vähävaraisempi ja yksinäinen. Kulissiliitossa säilyy kuitenkin se tietty status vaikka salaisuuksista ja huhuista kuiskittaisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma että Lenita tavoite on koskaan ollut pitkä ja vakiintunut parisuhde? Eiköhän se ole niin, että hän on aina pärjännyt ilman miestä ja käyttänyt heitä vain huvitustarkoituksessa.
Ja tuolle varallisuuden epäilijälle.. se rouva on ihan itse tehnyt rahansa, ei kenenkään muun lompakon turvin.
Lenita on elänyt ns täysillä. Hänenlaistaan liikenaisen elämää. Lenita oli rva Melin ja tiedä sitten mihin avioliitto kariutui, tullut mieleen, että hän ei ole voinut saada lapsia ja Ingvar halusi lapsia ja heitä saikin Marian seuraavan vaimonsa kanssa.
Aivan varmaan Lenita on itse omaisuutensa hankkinut ja tienannut. Pätevä liikenainen.
Lapsettomuushan oli kai syynä tuosta Melinistä eroamiseen. Josko Lenita hoiti tätä kipeää ongelmaa näillä suhteillaan varattuihin miehiin. Kostoa?? Simppeli syy, turhaan tuota psykologiaa opiskellaan niin pitkään, kun tässä ihan kyökissä pystyi tämän päättelemään ( ironiaa :D )
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän monille ei avaudu, että kaikki naiset eivät kaipaile "avioliiton auvoisaan satamaan" vaan pitävät mielellään oman vapautensa ja tapailevat juuri niitä miehiä, ketä huvittaa. Ihan sen miehen aviollisesta statuksesta riippumatta.
Lenita ei ole mikään hyväksikäytetty rassu.
Voi hyvänen aika. Tietenkään kaikille naiset eivät kaipaile avioliittoa. On kuitenkin hieman noloa selittää olleensa sille naimisissa olevalle miehelle se erityinen paras rakas, kun kyllähän se mies on sen oman tärkeimmän valinnan tehnyt ihan eri ihmisen kanssa ja nainut sen oikeasti erityisen kumppanin. Salarakas tuskin koskaan on se oikea kumppani tai ainut hupisängynlämmittäjä. Jos sen osansa hyväksyy niin sitten hyväksyy, mutta turha maalailla asiasta itsensä kannalta ruusuisempaa kuvaa.
Eivätkä kaikki avioliitto haluamattomat naiset käytä ukkomiehiä vaan ovat muuten niitä itsenäisiä naisia ja ovat suhteessa muiden vapaiden sielujen kanssa tai eivät kaipaa suhdetta ollenkaan. Jotenkin outo ajatuskuvio että vapaa itsenäinen naisten nenään kaipaisi tai haluaisi naimisissa olevia ukkoja. Outo ajatuskuvio on myös se että naimisiin meneminen jotenkin laskisi itsenäisen ja vahvan naisen statusta.
Onneksi Neuvostoliitto esti Jakobsonin valinnan YK:n pääsihteeriksi, ja virkaan valittiin Waldheim.
Mieluummin natsi kuin jännämies.
Vierailija kirjoitti:
Se mieshän siinä on väärin tehnyt. Pettänyt vaimoaan. Valinnut tehdä niin.
Mutta koska emme tiedä faktoja liittyen esim. Jacobssonien avioliittoon, on turha ällistellä.Ylipäätään tiedoksenne: Monet ns. korkean tason avioliitoista ovat ihan täyttä kulissia.
Kun ne pakolliset sukua jatkavat lapset on tehty, ajaudutaan platoniseen mukavuussuhteeseen: ts. vihitty vaimo ei halua luopua korkeasta elintasostaan ja muista eduista, joten kuolleessa liitossa ollaan nimellisesti ja sallitaan sivusuhteet puolin ja toisin. Jaetaan yhteinen osoite ja kokoonnutaan jouluksi ja juhannukseksi esittämään jälkikasvun vuoksi onnellista perhettä.
Kivahan se on tietysti asua isossa asunnossa ja shoppailla miehen rahoilla, pyöriä edustuskokkareilla vaikutusvaltaisen miehen vihittynä vaimona. Verrattuna, että olisi eronnut, vähävaraisempi ja yksinäinen. Kulissiliitossa säilyy kuitenkin se tietty status vaikka salaisuuksista ja huhuista kuiskittaisiinkin.
Just tuollaiseen mä en ikinä, ikinä alentuisi! Minusta tuolla tavalla elävät naiset alentavat itseään. He elävät kuin jossain kultaisessa häkissä. Ei voi missään nimessä olla onnellinen elämä tuollainen. Mielummin olen vaikka köyhä kuin tuollaisessa suhteessa!