Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasunto oli virhe, v*tuttaa aivan suunnattomasti vuokralaiskokelas

Vierailija
06.03.2017 |

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

Kommentit (270)

Vierailija
141/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vuoksi käytän välittäjää :D

Vierailija
142/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, mutta eikös se olis fiksuinta ottaa vuokralle juurikin henkilö jonka vuokran maksaa joku muu? Tällöin vuokranmaksu on taattu, sossu laittaa sen suoraan sinun tilille maksuun joten ei ainakaan jää maksamatta. Samoin asumistuki tulee suoraan sinulle joka kuukausi, jos näin sopimukseen kirjataan, että asumistuki suoraan vuokranantajalle

samaa minäkin ihmettelen näitä hienohelmoja, yhteiskunnan pikku porsaita, ja prisnsessoja. Jotka kuvittelee että kaikillla muilla on aina asiat olleet yhtä vaaleanpunaista prinsessa leijumista koko lapsuus, ja sitten inistään vavapalstalla miten joku vuokralainen ei ollukaan niinkuin isän piku prinsesa olisi toivonut, ei ollukkaan Ralph Laurentin paitaa päällä tai ajanu Bemarilla pihaan. Voihan......Tätä tä meno on, nyjkysuomessa, rikkaiden porsasjälkeläiset rikastuu ja köyhien köyhtyy...Naurattaa tllaset tapaukset, voi kun minä niin petyin minun vuokralaisiin...hahahahaha

Voi kuule, miten minusta tuntuu että sinä se tässä yhteiskunnan pikku porsas olet.

Köyhä tuilla elävä luuseri -se sinä olet etkä sieltä saastasta ikinä nouse.

Vituttaako kun et pärjää elämässä, vituttaako?

tais osua...? Onko isi ja äiti vaihamassa vieläkin vaippaa? Tuliko kakat jo? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuollaista se on. Minulla on myös sijoitusasunto ja ensimmäiseksi vuokralaiseksi otin siistiltä ja normaalilta vaikuttaneen 24-vuotiaan opiskelijanaisen.

Minulla oli ehtona, ettei asuntoon saa muuttaa koiria. No, kappas vaan... Pari viikkoa muuttonsa jälkeen vuokralainen alkoi mankua, että hänen on saatava ottaa asuntoon vaihtoon lähtevän kaverinsa koira. Tämähän ei minulle käynyt. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että "ei koiria" tarkoittaa "ei koiria"?

Kahden ensimmäisen asumiskuukauden aikana neiti osasi nillittää ja kysellä mitä ihmeellisimpiä asioita. Todellinen uusavuttomuuden huippu. Hän oli nähnyt asunnon kahdesti ennen muuttoaan ja hyväksynyt sen, mutta yhtäkkiä mikään ei ollutkaan hyvin. Vessan yksi seinälaatta oli kuulemma vinossa, parketti liukas ja vaatehuone huonosti suunniteltu. Ymmärrän siis kyllä hyvin, jos valittaa ja huomauttaa jostakin ihan aiheellisesta asiasta (esim. jotain on asunnossa rikki tai ei toimi), mutta nämä eivät sellaisia olleet...

Alle vuoden jälkeen sain tarpeekseni ja ehdotin suoraan, että nuori nainen etsii itselleen toisen asunnon tai lopettaa turhan valituksen. Hän muuttikin sitten pois ja uhkaili minua oikeustoimilla. Sanoin että siitä vaan. Eipä ole kuulunut...

Seuraavaksi vuokralaiseksi otin nelikymppisen äidin ja 10-vuotiaan lapsensa. Ei ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
144/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulkaas pikku hemmotellut vuokrailijat...teijän pittää siirtyä ihan muihin bisneksiin kuin tuohon asuntobisnekseen, katsos kun se on just sitä sosiaalipuolen hommaa, nyt ja aina ollutkin, se ei sovellu ap:n ja ylläolean kaltaisille, jotka kuvitelee että heille eri säännöt kuin "köyhällistölle". Kyllä sullakin on se oma pikku hauveli siellä kotoas tai oma pikku kissanpentu lapsellasi, mutta haluaisit kieltää ja estää jopa lain vastaisiesti sen kaikilta muilta...? No hohhoijjaaa, tästä on aina tasaisin väliajoin uutisissa juttu, että kaikki varmasti tietää että laki on laki ja eläinpitokieltoa ei ole, vaan päinvastoin, se on ihmisoikeuksiin kuuluva oikeus pitää lemmikkiä ja asua vuokralaisena. Mutta näille tyhjän jankuttajille ei millään haluaisi mennä perille, "kun mun lattia ja mun sijotus, ja mun rahat, ja mä mä mä,mä mä mä mä mä mä mä! Tähänkin ketjuun eksynyt pari lainvastaista jankuttajaa.

Vierailija
145/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramarkkinoilla liikkuu kyllä todella sekalaista sakkia. 

Vuokrasin kerran kämppääni ja lähes välittömästi ilmoituksen jätettyäni sain useamman viestin joiden sisältönä oli suunnilleen että " mä otan tämän, voinks muuttaa huomenna?"  Siis edes asuntoa näkemättä?!  Eipä tullut enää vastausta kun pyysin tarkeampia tietoja ja ilmoitin että haluan tsekata mm. luottotiedot. 

Myös musiikin huudattajia ja sisätupakoitsijoita tästä maasta näemmä löytyy, ja tietty niitä joilla ei ole aikomustakaan maksaa vuokria.

Vierailija
146/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen isännöintitoimistossa töissä ja aika ajoin saa pyöritellä silmiään, kun osakkaat ovat ottaneet täysiä luusereita omaan huoneistoonsa asumaan. Ei ole tarkistettu luottotietoja ja sitten soitetaan isännöitsijälle, että mites siitä vuokralaisesta pääsee eroon kun taloyhtiön asukkaat valittaa jatkuvista yötä myöten kestävistä bileistä ja eihän se maksa taloyhtiölle vesilaskujaan eikä oikein vuokriaankaan jne.

Ylipäätään ihmetyttää se välinpitämättömyys omaa omaisuuttaan kohtaan. Jos itselläni olisi varaa sijoitusasuntoon, niin tottahan minä haluaisin sen huoneiston arvon säilyvän ja sitä mukaa miettisin, kenelle sinne huoneistoon avaimen antaisin. Jos taitoa ja tietoa ei ole, käytä vuokravälittäjää. Ihan sama, mitä se maksaa, se kannattaa kyllä pidemmän päälle.

Täälläkin yksi isännöintitoimistossa työskentelevä ja päässyt läheltä seuraamaan niin älyttömiä juttuja, että itse en kyllä sijoitusasuntoa hankkisi. Paskasta vuokralaisesta on todella vaikea päästä eroon ja se kestää kuukausia. Vuokrarästejä tuskin tulee koskaan näkemään, koska harvempi yksityishenkilö jaksaa vaivautua laittamaan niitä perintään ja jos vuokralainen on persaukinen niin eihän niitä rahoja näy, vaikka laittaisi Lindorfin ja oikeuslaitoksen perään.

Täysin normaalilta vaikuttava henkilökin voi paljastua ties minkälaiseksi sekopääksi. Eräässä yhtiössämme asui nuori opiskelijamies ja niin normaali kuin vain voi olla. Sitten päätti pimahtaa kerralla kunnolla, paiskoi mm. hellan ikkunan läpi ja laittoi koko asunnon remonttiin. Toisessa taloyhtiössä yhden lapsen yh-äiti mm. poltti nuotiota huoneiston sisällä (eikä jäänyt yhteen kertaan), juoksenteli rappukäytävässä ison puukon kanssa yms yms. Isännöitsijä teki lasun, mutta ei siinä oikeastaan paljon muuta voinut kuin odotella.

Vierailija
147/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vuokralainen on se, joka ei oikeasti asu ko.kämpässä vaan käy vain reissutöissä?

Ap, ethän vain vuokraa kenellekään, jolla on lapsia? Ne vasta sotkevatkin ja saavat kämpän huonoon kuntoon. Ja heti häätö, jos maha alkaa kasvaa. Kämpän pienuus ei ole mikään tae, etteikö joku lähde lisääntymään. Yhdessäkin yksiössä asui vuokralainen, hänen miesystävänsä ja 2 lastansa sekä vielä vanha äiti. True story.

Vierailija
148/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimukseen kolmen kuukauden vuokraennakko ja riittävän tarkka sopimus, jossa on sovittu kaikki tärkeimmät asiat. Hyviäkin vuokralaisia on, mutta kaikki eivät näköjään ole...

Vierailija
149/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuipa kerran useampi nuorenpuoleinen naisihminen suuressa omakotitalossa vuokralla, jokainen omalla vuokrasopimuksellaan. Juuri se kunnollisin ja vuokraisännän suosikki (ei ollut lemmikkiä hänellä) kyseli kerran muilta, että kuinka monen kuukauden vuokran te aiotte jättää maksamatta, kun muutatte tästä pois. Jäi itseltäni haavi auki. nimim.koiran omistaja

Vierailija
150/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajathan on myös helisemässä joiden tuontyppisten nuorten kanssa.Varmaan asiakaspalvelijoiden arkipäivää.

Jotkut yrittää sanella,ei siis neuvotella,ehdot.Itseäkin kiinnostaisi ostaa halvemmalta paikkakunnalta asunto ja vuokrata sitä, kun on kovin kallista helsingistä itselle asunto ostaa.Mitä mieltä olette siitä että ostaisi puoliksi yksiön jonkun sellaisen kanssa jolla ei ole vielä tarpeeksi pääomaa ostaa omaa tai tarpeeksi säännöllisiä tuloja ostaa kokonaan omaksi?Asukas olisi puoliksi omistaja ja puoliksi vuokralla.

Vierailija
151/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom AP,

Ei lemmikkejä, ei lemmikeitä 😄

Vierailija
152/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kohta aloittaja saa haukut kultsimussukkapojun äidiltä...

Kuulostaa just sellaiselta kaverilta jolle vanhemmat juoksee järkkäilemässä kaiken elämässä eli ei ole ikinä tarvinnut opetella hoitamaan itse mitään kun äiti juoksee perässä hoitamassa asiat.

Vierailija
153/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

VOI KUULE ET OLE NÄHNYT JA KUULLUT VIELÄ YHTÄÄN MITÄÄN !!!

Minulla ja miehellä oli omat kaksiot Helsingissä, Kampissa ja Töölössä kun tavattiin, rakennettiin sitten yhteinen omakotitalo Espooseen, pienempi kuin alunperin ajattelimme ja rakennuslainaa jäi vapaaksi ja juttelimme pankin kanssa ja päätimme ottaa vähän lisää lainaa ja ostimme molemmat lisäksi sijoitusyksiöt Helsingistä. Eli meille oli 2 x kaksiota ja 2 yksiötä, hyvä homma, ajateltiin aluksi.

Mutta, viisi vuotta jaksoimme sitä, hyviä vuokralaisia on mahdoton saada, kaikki ovat juuri tuollaisia jotka kuvittelevat että ovat vuokraamassa yhteiskunnan ja kaupungin asuntoa ja asunto kuuluu heille, heidän omilla ehdoilla, koske ne haluuu sen.

Myimme viime syksynä yksiöt pois, kaksiot jätimme itselle mutta pidämme tyhjillään ns omassa käytössä, yhtiöt on hyviä joten vastike on minimaalinen, on itseasiassa ihan kiva on että on joku Helsingin tukikohta jossa yöpyä kun käy katsomassa jotain kulttuuritarjontaa yms tms

Vuokraamisen jätän sosiaalitoimiston ja yhteiskunnan vastuulle....minulle riitti.

Vierailija
154/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajan kannattaa miettiä asiaa siltä kannalta että se vuokrattava "sijoitus" vuokrataan jollekin kodiksi. Sen vuokralaisen pitää siitä tykätä että haluaa siinä asua. Jos ei toiveet matsaa yhteen niin sitten ei. Vuokranantajien nykyisellä asenteelle saa vuokralaisia joille kaikki on ok paitsi että jossain vaiheessa jätetään vuokrat maksamatta. Vastuullinen ja ajatteleva vuokranantaja saa vastuullisen ja ajattelevan vuokralaisen. 

Me olemme työn perässa muuttava perhe joten emme osta omaa kotia vielä pitkiin aikoihin. Vuokraamme. Tulomme ovat paljon suuremmat kuin vuokranantajien joilla yleensä jostakin syystä ei ole varaa itse maksaa lyhennyksiään vaikka sellainen vara olisi aina hyvä olla myös sijoitustoiminnassa. Olemme aina tarkistaneet myös vuokranantajan tiedot ennen muuttamista. Usein on tästä syystä todellakin jäänyt vuokra-asunto hyväksymättä. Tätä nykyä asumme ulkomailla. Jokainen vuokranantaja ulkomailla on vuokrannut jo maksamaansa asuntoa. Ei ole tarvinnut pelätä että koti lähtee persuksen alta kesken asumisen vuokranantajan maksuvaikeuksien vuoksi. Kaikki vuokralaiset eivät todellakaan ole huono-osaisia. Tämä ajattelutapa että vuokralaiset ovat aina vähäosaisia tai köyhempiä kuin vuokranantaja itse kertoo jotakin oleellista, vähemmän mairittelevaa teistä jotka vuokrausbisnekseen olette lähteneet. 

Vierailija
155/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajan kannattaa miettiä asiaa siltä kannalta että se vuokrattava "sijoitus" vuokrataan jollekin kodiksi. Sen vuokralaisen pitää siitä tykätä että haluaa siinä asua. Jos ei toiveet matsaa yhteen niin sitten ei. Vuokranantajien nykyisellä asenteelle saa vuokralaisia joille kaikki on ok paitsi että jossain vaiheessa jätetään vuokrat maksamatta. Vastuullinen ja ajatteleva vuokranantaja saa vastuullisen ja ajattelevan vuokralaisen. 

Me olemme työn perässa muuttava perhe joten emme osta omaa kotia vielä pitkiin aikoihin. Vuokraamme. Tulomme ovat paljon suuremmat kuin vuokranantajien joilla yleensä jostakin syystä ei ole varaa itse maksaa lyhennyksiään vaikka sellainen vara olisi aina hyvä olla myös sijoitustoiminnassa. Olemme aina tarkistaneet myös vuokranantajan tiedot ennen muuttamista. Usein on tästä syystä todellakin jäänyt vuokra-asunto hyväksymättä. Tätä nykyä asumme ulkomailla. Jokainen vuokranantaja ulkomailla on vuokrannut jo maksamaansa asuntoa. Ei ole tarvinnut pelätä että koti lähtee persuksen alta kesken asumisen vuokranantajan maksuvaikeuksien vuoksi. Kaikki vuokralaiset eivät todellakaan ole huono-osaisia. Tämä ajattelutapa että vuokralaiset ovat aina vähäosaisia tai köyhempiä kuin vuokranantaja itse kertoo jotakin oleellista, vähemmän mairittelevaa teistä jotka vuokrausbisnekseen olette lähteneet. 

En usko sanaakaan, jos se olisi hyvä business, niin julkista tuotantoa ja julkista vuokraamista ei tarvita.

Mutta koska se EI ole hyvä business niin yhteiskunnan varoilla vuokraasunto markkinoita pyöritetään.

Olet siis väärässä ja jos haluat osoittaa sen itse itsellesi niin siitä vaan sijoittamaan asuntoihin ja vuokraamaan. Mitä kalliimpi asunto, sen huonompi on sijoitus ja sijoituksen tuotto, yksiöt on parhaita tuoton kannalta, mutta hyviä vuokralaisia ei ole enää joten sekin meni. 

Ei se ole mitään hyväntekeväisyyttä, sitä varten on yhteiskunta ja verot, sijoittajan täytyy saada tuottoa, jos tuottoa ei ole, kukaan ei sijoita omia rahojaan vuokraasuntoihin.

Vierailija
156/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehellä oli omat kaksiot Helsingissä, Kampissa ja Töölössä kun tavattiin, rakennettiin sitten yhteinen omakotitalo Espooseen, pienempi kuin alunperin ajattelimme ja rakennuslainaa jäi vapaaksi ja juttelimme pankin kanssa ja päätimme ottaa vähän lisää lainaa ja ostimme molemmat lisäksi sijoitusyksiöt Helsingistä. Eli meille oli 2 x kaksiota ja 2 yksiötä, hyvä homma, ajateltiin aluksi.

Mutta, viisi vuotta jaksoimme sitä, hyviä vuokralaisia on mahdoton saada, kaikki ovat juuri tuollaisia jotka kuvittelevat että ovat vuokraamassa yhteiskunnan ja kaupungin asuntoa ja asunto kuuluu heille, heidän omilla ehdoilla, koske ne haluuu sen.

Myimme viime syksynä yksiöt pois, kaksiot jätimme itselle mutta pidämme tyhjillään ns omassa käytössä, yhtiöt on hyviä joten vastike on minimaalinen, on itseasiassa ihan kiva on että on joku Helsingin tukikohta jossa yöpyä kun käy katsomassa jotain kulttuuritarjontaa yms tms

Vuokraamisen jätän sosiaalitoimiston ja yhteiskunnan vastuulle....minulle riitti.

ohoh, olit siis liian ahne, ja luulit hyötyväsi muista enemmn, muttet pystynytkään, ja nyt itket kurjaa kohtaloasi Vauva-palstalla? Huohh....mistä näitä.....kantsii sunkin vaan panna ne liiat rahat johonkin hohdokkaampaan, vaikka jalokiviin ja ripustaa kruunu päähäsi niin sitten oot prinsessa tai kuningatar aivan ja saat ihailevia katseita muilta miten rikkaaksi olet paisunut, muta älä syö koska rikkaat yleensä lihoo muodottomiksi valaiksi.

Vierailija
157/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämmöttii on VUOKRANANTAJAT:

-yksinäinen mies, vuokra osan kaksiostaan VAIN naiselle. hmmmm.....onkohan vapaa pääsy naisen sänkyyn?

-pari nukkuu olohuoneessa, ja yksinäinen nainen pääsee muuttamaan makuuhuoneeseen, josta on kulku pois vain olohuoneen kautta (eli yöllä mennää pissalle heidän sängyn vierestä).

-sijoittajanainen vuokraa isoa ok-taloa porukalle, joista 4 on miestä(joitain rakennusmieheiä)  ja yksi huone vapaana, jossa ei ole lukkoa. Kukahan nainen siihen uskaltaisi muuttaa?

-ryhmä miehiä vuokraa asunnostaan huonetta (8 neliöö) jollain naurettavalla summalla 1500/kk. Noniin.....en taida.Kyseessä entisaikojen palvelijanhuone.

Ja oma lukunsa sitten nämä ok-talosta huoneen "antajat" jotka antaa alennusta vuokrasta siivous ja lastenhoitopalveluja vastaan (tietysti aaamuin, illoin, keskellä päivää...siis milloin vain).

-huone ,kalustettu vapaana mummelin kotona. Huone siis sisustettu mummelin oman tyylin mukaan, ja kaluste ei lähde minnekkään (koska oikeastaan se toimii hänen varastonaan).

-vuokraisin huoneen 3 viikoks, ja sellaiselle joka ei ole viikonloppuja  pk-seudulla, vaan jossain muualla, eli omasta kodistaan on niinko lähettävä vetään heti kun vuokranantaja vaatii....sairasta.

paljon sairaampaa porukkaa on nää vuokranantajat.

Vierailija
158/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tää sun kovanonnen asuntosi on? Mun suvulla on vuokra-asuntoja varmaan parisenkymmentä Helsingissä kahdella ihan perushyvällä alueella, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.

Ihan oikein, että ahne ap sai nenilleen!!! Anna vanhan rahan vain puhua ja hoitaa nää hommat, kun selkärankas ei kestä mitään, etkä taidä mitään oikein osatakaan ;)

Vierailija
159/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaista vuokratasoa oikein piditte, jos viidessä vuodessa vuokralaiset vaihtuivat yhtenään? Mun salainen ase on pitää vuokrataso sen verran matalalla, ettei vuokralaista kertakaikkiaan kiinnosta muuttaa pois, koska ei saisi mistään vastaavaa vastaavalla hinnalla. En myöskään korota vuokraa kun kerran vuokraan jollekin.

No, on mullakin asukkaat vaihtuneet jonkinverran, koska vuokraan mielelläni opiskelijoille, mutta silti. Viimeinen asukas on silti jäänyt tuohon ja käy jo töissä.

Vierailija
160/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuulkaas pikku hemmotellut vuokrailijat...teijän pittää siirtyä ihan muihin bisneksiin kuin tuohon asuntobisnekseen, katsos kun se on just sitä sosiaalipuolen hommaa, nyt ja aina ollutkin, se ei sovellu ap:n ja ylläolean kaltaisille, jotka kuvitelee että heille eri säännöt kuin "köyhällistölle". Kyllä sullakin on se oma pikku hauveli siellä kotoas tai oma pikku kissanpentu lapsellasi, mutta haluaisit kieltää ja estää jopa lain vastaisiesti sen kaikilta muilta...? No hohhoijjaaa, tästä on aina tasaisin väliajoin uutisissa juttu, että kaikki varmasti tietää että laki on laki ja eläinpitokieltoa ei ole, vaan päinvastoin, se on ihmisoikeuksiin kuuluva oikeus pitää lemmikkiä ja asua vuokralaisena. Mutta näille tyhjän jankuttajille ei millään haluaisi mennä perille, "kun mun lattia ja mun sijotus, ja mun rahat, ja mä mä mä,mä mä mä mä mä mä mä! Tähänkin ketjuun eksynyt pari lainvastaista jankuttajaa.

Kyllä voi kieltää lemmikit:

http://www.kiinteistolehti.fi/lemmikkielaimet-vuokrahuoneistossa/

lue vaikka tuosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi