Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä palkattomissa työharjoitteluissa on muka vikana?

Vierailija
03.03.2017 |

Miksi pitäisi saada palkkaa työstä jota ei osata tehdä? Sitä tullaan opettelemaan ilmaiseksi, joka on oikeastaan tosi hyvä juttu työnhakijalle. Palkkasi on siis se, että opit tekemään kyseistä työtä ja voit JATKOSSA hakea niitä palkallisena.

Mikä siinä niin harmittaa? Hyvä systeemi, olen itse palkkatöissä jonka sain täysin palkattomien työharjoittelun aikana saadun kokemuksen perusteella.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada palkkaa työstä jota ei osata tehdä? Sitä tullaan opettelemaan ilmaiseksi, joka on oikeastaan tosi hyvä juttu työnhakijalle. Palkkasi on siis se, että opit tekemään kyseistä työtä ja voit JATKOSSA hakea niitä palkallisena.Mikä siinä niin harmittaa? Hyvä systeemi, olen itse palkkatöissä jonka sain täysin palkattomien työharjoittelun aikana saadun kokemuksen perusteella.

Tämä siinä on vikana. Ei ole oikeasti mahdollista hakea niitä töitä palkallisena, koska ne työt teetetään näillä ilmaisilla työntekijöillä.

Eivät kaikki firmat niin tee. Kannattaa hankkia se kokemus noista ja mennä sen jälkeen kunnon palkalliseen työhön.-ap

Missä se kunnon palkallinen työ on johon vaan mennään?

Katso mitä palkallisia työpaikkoja on vapaana, ja hae niihin jos sinulla on niihin tarvittava kokemus. Jos ei ole, niin hakeudu alan harjoitteluun josta saat sitä. Yksinkertaista?-ap

Sinä oikeasti kuvittelet, että homma toimii niin. Kaikki, joilla on kokemusta, saavat sen yhden vapaan työpaikan? :D

No jos sen paikan työpaikat ei irtoa, hae jotain muuta? Kokemus ei koskaan mene hukkaan, outo asenne sinulla.

-ap

Ei menekään hukkaan, mutta et näe nyt tätä laajempaa kuvaa. Se hyöty työntekijälle on todella olematon suhteessa siihen, mikä hyöty tästä järjestelmästä on työnantajalle. Ilmainen työvoima ilman mitään velvoitteita, mikäs siinä. Ja työntekijälle jää käteen kiva kokemus, mutta joka ei johda työllistymiseen, vaikka sitä niin hienona tavoitteena hehkutetaan. Tämä systeemi ei hyödytä työntekijäpuolta oikein millään tavalla ja vähentää vain niitä oikeita työpaikkoja.

No onhan niitä 500 e ja 1200/1600 e harjoitteluita. Mene sellaiseen.

Tein työkokeilun vuonna peruna ennen opintoja, koska ei ollut työkokemusta ja sitä kautta pääsin suoraan ilman haastatteluita ym. samoihin hommiin osa-aikaisesti opintojen alkaessa.

Oman alani harjoittelujen takia menee tosi hyvin vaikka tienasi sen 500 euroa silloin.

En hakenut palkattomia, mutta jälkikäteen ajateltuna miksei, niin paljon ovat hyödyttäneet minua.

Sain uuden työn pelkän CV:n perusteella, nyt taas 2 haastista ensi viikolla uusiin lisäkuvioihin vaikka olen vastavalmistunut.

Vierailija
62/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada palkkaa työstä jota ei osata tehdä? Sitä tullaan opettelemaan ilmaiseksi, joka on oikeastaan tosi hyvä juttu työnhakijalle. Palkkasi on siis se, että opit tekemään kyseistä työtä ja voit JATKOSSA hakea niitä palkallisena.

Mikä siinä niin harmittaa? Hyvä systeemi, olen itse palkkatöissä jonka sain täysin palkattomien työharjoittelun aikana saadun kokemuksen perusteella.

1. Palkan yksi funktio työnantajan saaman lisäarvon lisäksi on korvaus työntekijän/harjoittelijan ajasta.

2. Väärinkäytökset. On paljon niin yksinkertaista työtä, että harjoittelija pystyy täyttämään tuottavuusvaatimuksen samantien ja näin ollen hänet voi korvata uudella harjoittelijalla koska vain.

1. Kokemus ei on minkään arvoista?

2. Näitä väärinkäytöksiä täytyy Ilmiantaa ja niistä rangaista niitä tekevät.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi asiaa harmittaa:
- menetetty vapaa-aika
- turha opiskelu, jota ei ole hyötyä työssä
Selitä sinä meille, miksi opinkäynyt ja työssä ollut asentaja pitäisi OPETELLA työtään palkatta useampia kuukausia? TES tuntee harjoitteluajan palkan, joka on muistaakseni 80% alimmasta palkasta, ja kyllä jokainen oikeaa työtä tekevä on sen ansainnut.
Eri asia, jos OIKEASTI on kokeilemassa ja opettelemassa täysin uutta työtä.

Minä ainakin kieltäytyisin sellaisen alan työharjoittelusta jonka hommat oikeasti osaan ja omaan vankan kokemuksen. Eikö kaikki tee niin?
-ap

Miksi sitten teit aloituksen, kun itsekin kieltäytyisit tuollaisesta harjoittelusta?

Luitko viestini? Ihmettelen vain näitä ihmisiä jotka haluavat palkkaa työstä joista heillä ei ole mitään kokemusta. Se kokemus on se palkka, se mitä sillä teet on sinusta itsestäsi kiinni.

-ap

Tottakai työstä pitää maksaa palkka, oli kokemusta tai ei. Eikö sinusta kesätyöntekijöidenkään tarvitse saada palkkaa?

Vierailija
64/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeiluista ei kerry eläke. Monessa paikassa otetaan aina uusi kokeilija, vaikka olisi selvästi tarve palkalliselle työntekijälle. Kokeilijat ovat monesti työpanokseltaan täysin oikeaa työntekijää vastaavia, mutta eivät saa palkkaa. Kokeilusta ei voi myöskään enää puhua, jos kokeilija joutuu tekemään 7,5-8 tuntia päivässä. Paljon on epäkohtia.

Harjoittelun voi käydä tällaisessa firmassa, ja sitten hakea muualle oikeisiin töihin. Missä ongelma?

-ap

Ongelma on siinä, että orjuus on lailla kiellettyä. Palkaton työ kun on niin lähellä orjuutta, jos vaihtoehtona on joku sanktio kuten karenssi, että voi katsoa orjuudeksi.

Ongelma on se, että "oikeisiin töihin" on turha hakea, kun työnantajat ottavat mieluummin oikeita töitä tekeviä "harjoittelijoita" ilmaiseksi - myös sinne "muualle".

Luuletko oikeasti, että lähes kaikki firmat toimivat noin? Prosentti joka tuota harjoittaa on todellisuudessa varmaan aika pieni.

-ap

Uskaltaisin kyllä sanoa, että pikemminkin harjoitteluista aika pieni prosentti johtaa oikeaan työpaikkaan. Omassa työpaikassakin on 10 vuoden sisällä nähty kymmenkunta harjoittelijaa ja tätä aikana työpaikkaan on palkattu vain yksi ihminen oikeasti (minä, enkä minäkään tullut minkään harjoittelun kautta, vaan puhtaasti suhteilla suoraan oikeaan palkalliseen työhön ilman tämän alan työkokemusta).

Olen ollut 3 kertaa harjoittelussa ja ei, en tosiaan jäänyt näihin firmoihin, mutta sen kokemuksen ansiosta pääsin muualle töihin!

Vierailija
65/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada palkkaa työstä jota ei osata tehdä? Sitä tullaan opettelemaan ilmaiseksi, joka on oikeastaan tosi hyvä juttu työnhakijalle. Palkkasi on siis se, että opit tekemään kyseistä työtä ja voit JATKOSSA hakea niitä palkallisena.Mikä siinä niin harmittaa? Hyvä systeemi, olen itse palkkatöissä jonka sain täysin palkattomien työharjoittelun aikana saadun kokemuksen perusteella.

Tämä siinä on vikana. Ei ole oikeasti mahdollista hakea niitä töitä palkallisena, koska ne työt teetetään näillä ilmaisilla työntekijöillä.

Eivät kaikki firmat niin tee. Kannattaa hankkia se kokemus noista ja mennä sen jälkeen kunnon palkalliseen työhön.-ap

Katso mitä palkallisia työpaikkoja on vapaana, ja hae niihin jos sinulla on niihin tarvittava kokemus. Jos ei ole, niin hakeudu alan harjoitteluun josta saat sitä. Yksinkertaista?-ap

Sinä oikeasti kuvittelet, että homma toimii niin. Kaikki, joilla on kokemusta, saavat sen yhden vapaan työpaikan? :D

No jos sen paikan työpaikat ei irtoa, hae jotain muuta? Kokemus ei koskaan mene hukkaan, outo asenne sinulla.
-ap

Ei menekään hukkaan, mutta et näe nyt tätä laajempaa kuvaa. Se hyöty työntekijälle on todella olematon suhteessa siihen, mikä hyöty tästä järjestelmästä on työnantajalle. Ilmainen työvoima ilman mitään velvoitteita, mikäs siinä. Ja työntekijälle jää käteen kiva kokemus, mutta joka ei johda työllistymiseen, vaikka sitä niin hienona tavoitteena hehkutetaan. Tämä systeemi ei hyödytä työntekijäpuolta oikein millään tavalla ja vähentää vain niitä oikeita työpaikkoja.

No onhan niitä 500 e ja 1200/1600 e harjoitteluita. Mene sellaiseen.

Tein työkokeilun vuonna peruna ennen opintoja, koska ei ollut työkokemusta ja sitä kautta pääsin suoraan ilman haastatteluita ym. samoihin hommiin osa-aikaisesti opintojen alkaessa.

Oman alani harjoittelujen takia menee tosi hyvin vaikka tienasi sen 500 euroa silloin.
En hakenut palkattomia, mutta jälkikäteen ajateltuna miksei, niin paljon ovat hyödyttäneet minua.

Sain uuden työn pelkän CV:n perusteella, nyt taas 2 haastista ensi viikolla uusiin lisäkuvioihin vaikka olen vastavalmistunut.

Minulla on kyllä työpaikka, ei minun tarvitse mennä yhtään mihinkään. Silti olen sitä mieltä, että nuo palkattomat harjoittelijat vievät kyllä ihan oikeita työpaikkoja.

Vierailija
66/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki firmat niin tee. Kannattaa hankkia se kokemus noista ja mennä sen jälkeen kunnon palkalliseen työhön.

-ap

Katso mitä palkallisia työpaikkoja on vapaana, ja hae niihin jos sinulla on niihin tarvittava kokemus. Jos ei ole, niin hakeudu alan harjoitteluun josta saat sitä. Yksinkertaista?

-ap

Palkatonta työharjoittelua ei pidetä missään työkokemuksena. Ei edes työvoimatoimistossa tai palkkaa laskettaessa (kokemusvuodet). Miksi siis joku pomo pitäisi?

Mullakin oli aikoinaan cv:n täytteenä jotain harjoitteluja ja ne ohitettiin ihan täysin. Hyvä että olet edes jotain tehnyt. :D

Vierailija
67/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki firmat niin tee. Kannattaa hankkia se kokemus noista ja mennä sen jälkeen kunnon palkalliseen työhön.

-ap

Katso mitä palkallisia työpaikkoja on vapaana, ja hae niihin jos sinulla on niihin tarvittava kokemus. Jos ei ole, niin hakeudu alan harjoitteluun josta saat sitä. Yksinkertaista?

-ap

-ap

0/5. Toivottavasti ap on provo eikä joku palkatonta työharjoittelua teettävä.

Ei ole provo, olen vain oikeasti kyllästynyt näihin työharjoitteluista valittajiin. Minä keräsin kokemukseni kolmessa eri firmassa palkattomasti ennen kun sain nykyisen vakipaikkani. Onnistuisi varmaan monelta muultakin mutta asennevamma estää.

-ap

Vierailija
68/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeiluista ei kerry eläke. Monessa paikassa otetaan aina uusi kokeilija, vaikka olisi selvästi tarve palkalliselle työntekijälle. Kokeilijat ovat monesti työpanokseltaan täysin oikeaa työntekijää vastaavia, mutta eivät saa palkkaa. Kokeilusta ei voi myöskään enää puhua, jos kokeilija joutuu tekemään 7,5-8 tuntia päivässä. Paljon on epäkohtia.

Harjoittelun voi käydä tällaisessa firmassa, ja sitten hakea muualle oikeisiin töihin. Missä ongelma?
-ap

Ongelma on siinä, että orjuus on lailla kiellettyä. Palkaton työ kun on niin lähellä orjuutta, jos vaihtoehtona on joku sanktio kuten karenssi, että voi katsoa orjuudeksi.
Ongelma on se, että "oikeisiin töihin" on turha hakea, kun työnantajat ottavat mieluummin oikeita töitä tekeviä "harjoittelijoita" ilmaiseksi - myös sinne "muualle".

Luuletko oikeasti, että lähes kaikki firmat toimivat noin? Prosentti joka tuota harjoittaa on todellisuudessa varmaan aika pieni.
-ap

Uskaltaisin kyllä sanoa, että pikemminkin harjoitteluista aika pieni prosentti johtaa oikeaan työpaikkaan. Omassa työpaikassakin on 10 vuoden sisällä nähty kymmenkunta harjoittelijaa ja tätä aikana työpaikkaan on palkattu vain yksi ihminen oikeasti (minä, enkä minäkään tullut minkään harjoittelun kautta, vaan puhtaasti suhteilla suoraan oikeaan palkalliseen työhön ilman tämän alan työkokemusta).

Olen ollut 3 kertaa harjoittelussa ja ei, en tosiaan jäänyt näihin firmoihin, mutta sen kokemuksen ansiosta pääsin muualle töihin!

No niin. 3 firmaa, joista yksikään ei palkannut. Joo, sinä sait kokemusta ja työpaikan sen ansiosta. Mutta mietipäs, miten paljon noissa kolmessa firmassa tehdään ilmaista työtä, kun se voisi olla myös palkkatyötä.

Vierailija
69/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Palkatonta työharjoittelua ei pidetä missään työkokemuksena. Ei edes työvoimatoimistossa tai palkkaa laskettaessa (kokemusvuodet). Miksi siis joku pomo pitäisi?

Mullakin oli aikoinaan cv:n täytteenä jotain harjoitteluja ja ne ohitettiin ihan täysin. Hyvä että olet edes jotain tehnyt. :D

Minun kokemukseni ennen tätä paikkaa koostui täysin palkattomista harjoitteluista. Asiallinen työhaastattelija kysyy mitä työtehtäviin on kuulunut, sillä niistähän se kokemus oikeasti on. Kannattaa oppia pitämään puolensa.

-ap

Vierailija
70/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se vääristää työmarkkinoita.

Vierailija
71/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

-ap

Ei ole provo, olen vain oikeasti kyllästynyt näihin työharjoitteluista valittajiin. Minä keräsin kokemukseni kolmessa eri firmassa palkattomasti ennen kun sain nykyisen vakipaikkani. Onnistuisi varmaan monelta muultakin mutta asennevamma estää.

-ap

Minä olen hankkinut kokemukseni koulun palkattomissa harjoitteluissa ja kesätöissä. Miksi nämä eivät kelpaa siihen osaamisen hankintaan, vaan pitäisi olla työkkärin palkaton harjoittelu? Eikös kaikissa toisen asteen ammatillisissa koulutuksissa ole kuitenkin monen kuukauden harjoittelujaksot?

Vierailija
72/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

-ap

-ap

Mitä työtä teet nyt vakipaikalla?

Vierailija
73/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yhdessä päiväkodissa palkattomassa työharjoittelussa työkkärin kautta. Sain siitä paljon irti. Opin sen työn, vaikka käytännössä olin vaan ylimääräistä työvoimaa ilman sen kummempaa neuvomista. Siellä menin minne käskettiin ja tein mitä käskettiin. Opin kuitenkin paljon vahvuuksistani ja vähän suuntaa minne lähteä opiskelemaan. Suoritin harjoittelun hyvin ja sain siitä kiitettävän arvioinnin, jota olen hyödyntänyt töitä hakiessa ja opiskelemaan hakiessa.

Päiväkodille ei voinut ottaa vakituiseksi ilman koulutusta, mutta pääsin tekemään sijaisuuksia, jolloin olinkik yhtäkkiä yksi henkilökunnasta, kukaan ei enää pompotelltu ja palkka määräytyi sen mukaan ketä sijaistin. Nykyään opiskelen lähihoitajaksi ja yhden harjoittelun sain lyhennettyä työkokemuksilla. Suuntaudun sairaanhoitoon ja huolenpitoon ja aion jatkokouluttautua sairaanhoitajaksi. Mutta lapset on lähellä sydäntä, jokin lastensairaala tai lastenkoti voisi olla työpaikka jossa viihdyn.

N27

Vierailija
74/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Minä olen hankkinut kokemukseni koulun palkattomissa harjoitteluissa ja kesätöissä. Miksi nämä eivät kelpaa siihen osaamisen hankintaan, vaan pitäisi olla työkkärin palkaton harjoittelu? Eikös kaikissa toisen asteen ammatillisissa koulutuksissa ole kuitenkin monen kuukauden harjoittelujaksot?

Mutta monet ei tiedä missä haluavat työskennellä ja millaista työtä tehdä tulevaisuudessa. Työkkärin kautta voi hakea harjoitteluun mihin vaan, toisin kuin ammattikouluissa. Sitten kun oman alansa löytää niin työkkärinharjoittelulla voi hyväksilukea amiksen harjoittelua.

Vierailija
75/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin hyvä kokemus työkokeilusta, viihdyn, eikä vastuuta juurikaan ole. Saan myös n. 300e enemmän rahaa kuin työttömänä ollessa, 9e per päivä ja sitten se työmarkkinatuen korotusosa. Paikka on lähellä asuntoani, pyörällä joku 4 min matka suuntaansa. Kahvitaukoja pidän oman mielen mukaan, esimiehetkin varmasti ovat sen huomanneet, mutta kukaan ei ole mitään sanonut, olenhan ilmaista työvoimaa. Teen siis 4h päiviä, tästä työtä ehkä 3h.

Mielipiteeni varmasti olisi totaalisen eri, jos päivät olisivat kestoltaan 8h, ja paikka olisi kaukana!

Vierailija
76/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan siitä sen 200 e enemmän kuin jos kotona vaan olisi. Itse työllistyin työkokeilun jälkeen. Tiedän myös monia vastaavia tarinoita. Jos tämä työ loppuu, eikä uutta löydy kuukaudessa, menen taas työkokeiluun. Kotona oleminen vain masentaa! Minusta työkokeilut pitäisi tulla pakollisiksi!

Vierailija
77/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskellessani hoitoalaa, moni vielä opiskelija sai hoitoalan töitä, josta työnantaja olisi ollut valmis maksamaan palkkaakin. Kun palkanmaksu selvisi oppilaitokselle, niin sieltä ilmoitettiin, etteivät hyväksy opintopisteiksi, vaikka työ ja paikka olisi ollutkin aivan samanlaista kuin harjoittelussa! Ei valmistuneiltahan vähennetään palkasta muutenkin 10-15 %, mutta palkkaa ei harjoittelusta olisi saanut maksaa ollenkaan, koska "oppilaitos menettää  silloin opiskelijasta saatavia korvauksia". Opettajat voivat heittäytyä täysin mahdottomiksi tässä asiassa! Jotain korvauksia  oppilaitos saa oppilaistaan, jotka tekevät työtä palkatta. Vain kesätöistä yms loma-aikoina, opiskelujen ulkopuolella tehdystä työstä, sai ottaa palkkaa vastaan. Mielestäni palkka saisi tulla, kerta työnantaja on sitä kerta valmis maksamaan. Hoitoalalla maksetaan muuten huonosti, mutta me parhaat, nopeasti uutta sisäistävät opiskelijat, löysimme kyllä palkallisia harjoitteluja!

Palkan maksamisesta voisi tulla maan tapa! Pois myös työttömien orjatyömarkkinat!

Vierailija
78/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Mutta monet ei tiedä missä haluavat työskennellä ja millaista työtä tehdä tulevaisuudessa. Työkkärin kautta voi hakea harjoitteluun mihin vaan, toisin kuin ammattikouluissa. Sitten kun oman alansa löytää niin työkkärinharjoittelulla voi hyväksilukea amiksen harjoittelua.

Niin tietysti, jos itse haluaa etsiä omaa alaansa, niin sehän on tietysti eri juttu. Minä tarkoitin nyt tuota, kun ap sanoi, ettei kenellekään suoraan koulusta tulleelle tule maksaa palkkaa ilman työkokemusta. Sitä vartenhan ne harjoittelut siellä koulussa ovatkin, että sen koulutuksen jälkeen voi suoraan mennä työelämään, eikä tarvita enää mitään harjoitteluja erikseen.

Vierailija
79/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi asiaa harmittaa:- menetetty vapaa-aika- turha opiskelu, jota ei ole hyötyä työssäSelitä sinä meille, miksi opinkäynyt ja työssä ollut asentaja pitäisi OPETELLA työtään palkatta useampia kuukausia? TES tuntee harjoitteluajan palkan, joka on muistaakseni 80% alimmasta palkasta, ja kyllä jokainen oikeaa työtä tekevä on sen ansainnut.Eri asia, jos OIKEASTI on kokeilemassa ja opettelemassa täysin uutta työtä.

Minä ainakin kieltäytyisin sellaisen alan työharjoittelusta jonka hommat oikeasti osaan ja omaan vankan kokemuksen. Eikö kaikki tee niin?-ap

Miksi sitten teit aloituksen, kun itsekin kieltäytyisit tuollaisesta harjoittelusta?

Luitko viestini? Ihmettelen vain näitä ihmisiä jotka haluavat palkkaa työstä joista heillä ei ole mitään kokemusta. Se kokemus on se palkka, se mitä sillä teet on sinusta itsestäsi kiinni.

-ap

Tottakai työstä pitää maksaa palkka, oli kokemusta tai ei. Eikö sinusta kesätyöntekijöidenkään tarvitse saada palkkaa?

Kesätyöt on täysin eri asia. Se on tarkoitettu opiskelijoille jotka eivät saa opintotukea kesällä. Palkkaa ja kokemusta, tosi hyvä juttu.

-ap

Vierailija
80/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt palkattomia harjoitteluita useita vuosia (välissä ollut siis taukoa). Opiskeluihin liittyen olen tehnyt muutaman kuukauden harjoittelun. Olen jälleen opiskelija ja opintoihini kuuluu harjoittelu. Yksi palkaton harjoittelu poiki kerran parin kuukauden työpätkän mutta muuten en ole työllistynyt yhteenkään paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme