Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä palkattomissa työharjoitteluissa on muka vikana?

Vierailija
03.03.2017 |

Miksi pitäisi saada palkkaa työstä jota ei osata tehdä? Sitä tullaan opettelemaan ilmaiseksi, joka on oikeastaan tosi hyvä juttu työnhakijalle. Palkkasi on siis se, että opit tekemään kyseistä työtä ja voit JATKOSSA hakea niitä palkallisena.

Mikä siinä niin harmittaa? Hyvä systeemi, olen itse palkkatöissä jonka sain täysin palkattomien työharjoittelun aikana saadun kokemuksen perusteella.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap meinaa siis että palkattomien töiden tekeminen korvaa koulutuksen ja näyttää hyvältä työnantajan silmissä?

Vierailija
42/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeiluista ei kerry eläke. Monessa paikassa otetaan aina uusi kokeilija, vaikka olisi selvästi tarve palkalliselle työntekijälle. Kokeilijat ovat monesti työpanokseltaan täysin oikeaa työntekijää vastaavia, mutta eivät saa palkkaa. Kokeilusta ei voi myöskään enää puhua, jos kokeilija joutuu tekemään 7,5-8 tuntia päivässä. Paljon on epäkohtia.

Harjoittelun voi käydä tällaisessa firmassa, ja sitten hakea muualle oikeisiin töihin. Missä ongelma?
-ap

No esim. just siinä, että työnantaja saa ilmaista työvoimaa, eikä palkkaa sitä oikeaa työntekijää. Yhteiskunta menettää ja maksaa työnantajalle kuuluvia maksuja.

Tuollainen p-työnantaja tuskin palkkaisi muutenkaan, eikä toisaalta ole tavoittelemisen arvoinen duunikaan.
Kaikki hyvät ja menestyvät firmat tajuavat sen, että pitkäjänteistä tuottoa ei tehdä vaihtuvilla ilmaistyöntekijöillä vaan sitoutuneilla oikeasti hyvillä ja tehokkailla. Ongelma tässä vaan on, että iso osa ihmisistä ei ole sellaisia eikä heistä sellaisia tulekaan, perehdytti tai ei.

Mutta silti näihin p-töihin pitäisi mennä riemusta kiljuen, kun siinä näennäisesti avautuu muka joku ovi työelämään. Ei aukea. Nuo hyvien firmojen harjoittelupaikat ovat kiven alla.

Missaat olennaisen. Myös sillä p-firman kokemuksella olet askeleen pätevämpi hakemaan hyvään firmaan.

Se on tietenkin typerää, että mitään takeita oikein mikään ei tänä päivänä anna työpaikasta. No ehkä lääkärintutkinto. Mutta jopa se p-harjoittelu tekee cv:stä paremman näköisen vs tyhjä.

Niin askeleen pätevämpi, mutta se tosiaan ei ole tae yhtään mistään. Tässä nyt annetaan ymmärtää, että se harjoittelu automaattisesti johtaisi työpaikkaan. "Sitten vain menet oikeisiin töihin." Juu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada palkkaa työstä jota ei osata tehdä? Sitä tullaan opettelemaan ilmaiseksi, joka on oikeastaan tosi hyvä juttu työnhakijalle. Palkkasi on siis se, että opit tekemään kyseistä työtä ja voit JATKOSSA hakea niitä palkallisena.

Mikä siinä niin harmittaa? Hyvä systeemi, olen itse palkkatöissä jonka sain täysin palkattomien työharjoittelun aikana saadun kokemuksen perusteella.

Kaksi asiaa harmittaa:

- menetetty vapaa-aika

- turha opiskelu, jota ei ole hyötyä työssä

Selitä sinä meille, miksi opinkäynyt ja työssä ollut asentaja pitäisi OPETELLA työtään palkatta useampia kuukausia? TES tuntee harjoitteluajan palkan, joka on muistaakseni 80% alimmasta palkasta, ja kyllä jokainen oikeaa työtä tekevä on sen ansainnut.

Eri asia, jos OIKEASTI on kokeilemassa ja opettelemassa täysin uutta työtä.

Minä ainakin kieltäytyisin sellaisen alan työharjoittelusta jonka hommat oikeasti osaan ja omaan vankan kokemuksen. Eikö kaikki tee niin?

-ap

Ei niistä harjoitteluista työttömänä noin vain kieltäydytä, se johtaa karenssiin.

Vierailija
44/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada palkkaa työstä jota ei osata tehdä? Sitä tullaan opettelemaan ilmaiseksi, joka on oikeastaan tosi hyvä juttu työnhakijalle. Palkkasi on siis se, että opit tekemään kyseistä työtä ja voit JATKOSSA hakea niitä palkallisena.Mikä siinä niin harmittaa? Hyvä systeemi, olen itse palkkatöissä jonka sain täysin palkattomien työharjoittelun aikana saadun kokemuksen perusteella.

Tämä siinä on vikana. Ei ole oikeasti mahdollista hakea niitä töitä palkallisena, koska ne työt teetetään näillä ilmaisilla työntekijöillä.

Eivät kaikki firmat niin tee. Kannattaa hankkia se kokemus noista ja mennä sen jälkeen kunnon palkalliseen työhön.

-ap

Missä se kunnon palkallinen työ on johon vaan mennään?

Katso mitä palkallisia työpaikkoja on vapaana, ja hae niihin jos sinulla on niihin tarvittava kokemus. Jos ei ole, niin hakeudu alan harjoitteluun josta saat sitä. Yksinkertaista?

-ap

Sinä oikeasti kuvittelet, että homma toimii niin. Kaikki, joilla on kokemusta, saavat sen yhden vapaan työpaikan? :D

No jos sen paikan työpaikat ei irtoa, hae jotain muuta? Kokemus ei koskaan mene hukkaan, outo asenne sinulla.

-ap

Vierailija
45/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se toimisikin noin, että harjoittelija saisi jakson jälkeen työpaikan. Mutta kun tätä palkatonta työharjoittelua käytetään ilmaisena työvoimana, paikkaan otetaan tyyppi joka on jo alan ammattilainen ja onhan se turhauttavaa tehdä samaa työtä josta toiset repii oikeaa palkkaa ja sä saat jotain tukialmuja.

Ei vakituinen työpaikka harjoittelupaikassa ole sääntö. Kyllä "alan ammattilainen" ymmärtää oman arvonsa eikä lähde saman alan palkattomiin harjoitteluihin. Ihmettelen niitä, joiden mielestä pitäisi saada lähes täyttä palkkaa harjoittelusta, kun ei ole työstä mitään konkreettista kokemusta.

-ap

Entäpä jos työkkäri uhkaa karenssilla, jos ei lähde työharjoitteluun 9e/pv kulukorvauksella? Kun ap itse olet suostunut palkattomaan harjoitteluun, niin haluat sitten muidenkin joutuvan kärsimään? 

Minun opiskeluaikoihini 80-90 -luvulla harjoittelija sai palkkaa, myös pakollisista opintoihin kuuluvista harjoitteluista. Harjoittelijan palkka oli pieni juuri sen takia, että oli harjoittelija, mutta kuitenkin se oli palkkaa. 

Vierailija
46/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Palkan yksi funktio työnantajan saaman lisäarvon lisäksi on korvaus työntekijän/harjoittelijan ajasta.

2. Väärinkäytökset. On paljon niin yksinkertaista työtä, että harjoittelija pystyy täyttämään tuottavuusvaatimuksen samantien ja näin ollen hänet voi korvata uudella harjoittelijalla koska vain.

Vierailija
47/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada palkkaa työstä jota ei osata tehdä? Sitä tullaan opettelemaan ilmaiseksi, joka on oikeastaan tosi hyvä juttu työnhakijalle. Palkkasi on siis se, että opit tekemään kyseistä työtä ja voit JATKOSSA hakea niitä palkallisena.Mikä siinä niin harmittaa? Hyvä systeemi, olen itse palkkatöissä jonka sain täysin palkattomien työharjoittelun aikana saadun kokemuksen perusteella.

Tämä siinä on vikana. Ei ole oikeasti mahdollista hakea niitä töitä palkallisena, koska ne työt teetetään näillä ilmaisilla työntekijöillä.

Eivät kaikki firmat niin tee. Kannattaa hankkia se kokemus noista ja mennä sen jälkeen kunnon palkalliseen työhön.

-ap

Katso mitä palkallisia työpaikkoja on vapaana, ja hae niihin jos sinulla on niihin tarvittava kokemus. Jos ei ole, niin hakeudu alan harjoitteluun josta saat sitä. Yksinkertaista?

-ap

Sinä oikeasti kuvittelet, että homma toimii niin. Kaikki, joilla on kokemusta, saavat sen yhden vapaan työpaikan? :D

No jos sen paikan työpaikat ei irtoa, hae jotain muuta? Kokemus ei koskaan mene hukkaan, outo asenne sinulla.

-ap

0/5. Toivottavasti ap on provo eikä joku palkatonta työharjoittelua teettävä.

Vierailija
48/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeiluista ei kerry eläke. Monessa paikassa otetaan aina uusi kokeilija, vaikka olisi selvästi tarve palkalliselle työntekijälle. Kokeilijat ovat monesti työpanokseltaan täysin oikeaa työntekijää vastaavia, mutta eivät saa palkkaa. Kokeilusta ei voi myöskään enää puhua, jos kokeilija joutuu tekemään 7,5-8 tuntia päivässä. Paljon on epäkohtia.

Harjoittelun voi käydä tällaisessa firmassa, ja sitten hakea muualle oikeisiin töihin. Missä ongelma?-ap

No esim. just siinä, että työnantaja saa ilmaista työvoimaa, eikä palkkaa sitä oikeaa työntekijää. Yhteiskunta menettää ja maksaa työnantajalle kuuluvia maksuja.

Tuollainen p-työnantaja tuskin palkkaisi muutenkaan, eikä toisaalta ole tavoittelemisen arvoinen duunikaan.Kaikki hyvät ja menestyvät firmat tajuavat sen, että pitkäjänteistä tuottoa ei tehdä vaihtuvilla ilmaistyöntekijöillä vaan sitoutuneilla oikeasti hyvillä ja tehokkailla. Ongelma tässä vaan on, että iso osa ihmisistä ei ole sellaisia eikä heistä sellaisia tulekaan, perehdytti tai ei.

Mutta silti näihin p-töihin pitäisi mennä riemusta kiljuen, kun siinä näennäisesti avautuu muka joku ovi työelämään. Ei aukea. Nuo hyvien firmojen harjoittelupaikat ovat kiven alla.

Missaat olennaisen. Myös sillä p-firman kokemuksella olet askeleen pätevämpi hakemaan hyvään firmaan.

Se on tietenkin typerää, että mitään takeita oikein mikään ei tänä päivänä anna työpaikasta. No ehkä lääkärintutkinto. Mutta jopa se p-harjoittelu tekee cv:stä paremman näköisen vs tyhjä.

Niin askeleen pätevämpi, mutta se tosiaan ei ole tae yhtään mistään. Tässä nyt annetaan ymmärtää, että se harjoittelu automaattisesti johtaisi työpaikkaan. "Sitten vain menet oikeisiin töihin." Juu.

No mitään takeita ei ole, eikä niitä tuo oikein mikään enää tänäpäivänä. Sen kanssa pitää vaan yrittää elää ja toivoa, että tilanne jossain kohtaa taas muuttuu työntekijälle edullisempaan suuntaan.

Vierailija
49/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi asiaa harmittaa:

- menetetty vapaa-aika

Selitä sinä meille, miksi opinkäynyt ja työssä ollut asentaja pitäisi OPETELLA työtään palkatta useampia kuukausia? TES tuntee harjoitteluajan palkan, joka on muistaakseni 80% alimmasta palkasta, ja kyllä jokainen oikeaa työtä tekevä on sen ansainnut.

Minä ainakin kieltäytyisin sellaisen alan työharjoittelusta jonka hommat oikeasti osaan ja omaan vankan kokemuksen. Eikö kaikki tee niin?

-ap

Miksi sitten teit aloituksen, kun itsekin kieltäytyisit tuollaisesta harjoittelusta?

Vierailija
50/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi asiaa harmittaa:

- menetetty vapaa-aika

-ap

Ilmeisesti ei. Itsekkin menisin ihan miellään opettelemaan jotain uutta joko diipadaapa korvauksella tai sitten sillä 9e/päivä. Jos siis työttömyyteen verrataan. Ilmeisesti osa sitten menee "harjoittelemaan" jotain työtehtäviä, joissa riittää että on kaksi kättä ja pulssi. Ei ihme, että vituttaa. Harmillista, että sellaisiin järkeviin työharjoitteluihin on vaikea päästä. Lattiatason aivotnarikkaan harjoittelua kyllä riittää. 

t: eri

Vierailija
51/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä ei ole mitään vikaa, jos se on aidosti TYÖHARJOITTELUA. Sen sijaan, jos ensimmäisenä päivänä jätetään kymmenen minuutin perehdyttämisen jälkeen kassalle yksin kuudeksi tunniksi (harjoittelupäivät olivat kuusituntisia, jottei tarvinnut ruokatuntia antaa), jotta palkkaa nauttiva työntekijä pääsee varastoon tekemään hommia , niin kyseessä on TYÖ eikä harjoittelu.Ylläoleva oli oma kokemus. Joo, tämä perehdyttäjäkseni nimitty kävi välillä vilkaisemassa että pärjääthän sä. Mutta ne muutamat hetket kun olisin tarvinnut apua sitä ei näkynyt. Onneksi asiakkaat tiesivät neuvoa.

Huono kokemuksesi johtuu huonosta perehdyttäjästä. Opit kumminkin työn, joten nyt voit ainakin jatkossa hakea noita töitä palkallisena. Systeemi toimii.-ap

Kyllä noihin töihin pitäisi pystyä hakemaan pelkästään alan koulutuksellakin. Vaikka sinulla olisi miten kova ammattitaito, aina uuteen paikkaan mennessä tarvitsee jonkinlaisen perehdytyksen. Ei siihen tarvita viikkokausien ilmaista työntekoa.

Kokemuksella on enemmän väliä kun kouluilla, sanoohan tuon nyt järkikin. Palkkaatko suoraan koulusta valmistuneen vai kaverin jolla ei ole tutkintoa mutta on vankka kolmen vuoden työkokemus alalta (josta osa saatu työharjoittelusta)?

-ap

Eihän niissä harjoitteluissa kukaan kolmea vuotta olekaan. Siinä harjoitteluajassa juuri ehtii oppimaan työkavereiden nimet ja missä on vessa. Ja ne pitää kuitenkin opetella aina uudessa työpaikassa, joten eipä niistä harjoitteluista juuri isoa iloa ole.

Olen nyt vakityössä ja palkka 3000€ kuukausi. Minulla oli puolitoista vuotta alan kokemusta pelkkien palkattomien työharjoittelujen kautta. Systeemi toimii.

-ap

Vierailija
52/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjoittelun voi käydä tällaisessa firmassa, ja sitten hakea muualle oikeisiin töihin. Missä ongelma?

-ap

Ongelma on siinä, että orjuus on lailla kiellettyä. Palkaton työ kun on niin lähellä orjuutta, jos vaihtoehtona on joku sanktio kuten karenssi, että voi katsoa orjuudeksi.

Ongelma on se, että "oikeisiin töihin" on turha hakea, kun työnantajat ottavat mieluummin oikeita töitä tekeviä "harjoittelijoita" ilmaiseksi - myös sinne "muualle".

Luuletko oikeasti, että lähes kaikki firmat toimivat noin? Prosentti joka tuota harjoittaa on todellisuudessa varmaan aika pieni.

-ap

Vierailija
53/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä ei ole mitään vikaa, jos se on aidosti TYÖHARJOITTELUA. Sen sijaan, jos ensimmäisenä päivänä jätetään kymmenen minuutin perehdyttämisen jälkeen kassalle yksin kuudeksi tunniksi (harjoittelupäivät olivat kuusituntisia, jottei tarvinnut ruokatuntia antaa), jotta palkkaa nauttiva työntekijä pääsee varastoon tekemään hommia , niin kyseessä on TYÖ eikä harjoittelu.Ylläoleva oli oma kokemus. Joo, tämä perehdyttäjäkseni nimitty kävi välillä vilkaisemassa että pärjääthän sä. Mutta ne muutamat hetket kun olisin tarvinnut apua sitä ei näkynyt. Onneksi asiakkaat tiesivät neuvoa.

Huono kokemuksesi johtuu huonosta perehdyttäjästä. Opit kumminkin työn, joten nyt voit ainakin jatkossa hakea noita töitä palkallisena. Systeemi toimii.-ap

Kyllä noihin töihin pitäisi pystyä hakemaan pelkästään alan koulutuksellakin. Vaikka sinulla olisi miten kova ammattitaito, aina uuteen paikkaan mennessä tarvitsee jonkinlaisen perehdytyksen. Ei siihen tarvita viikkokausien ilmaista työntekoa.

Kokemuksella on enemmän väliä kun kouluilla, sanoohan tuon nyt järkikin. Palkkaatko suoraan koulusta valmistuneen vai kaverin jolla ei ole tutkintoa mutta on vankka kolmen vuoden työkokemus alalta (josta osa saatu työharjoittelusta)?

-ap

Eihän niissä harjoitteluissa kukaan kolmea vuotta olekaan. Siinä harjoitteluajassa juuri ehtii oppimaan työkavereiden nimet ja missä on vessa. Ja ne pitää kuitenkin opetella aina uudessa työpaikassa, joten eipä niistä harjoitteluista juuri isoa iloa ole.

Olen nyt vakityössä ja palkka 3000€ kuukausi. Minulla oli puolitoista vuotta alan kokemusta pelkkien palkattomien työharjoittelujen kautta. Systeemi toimii.

-ap

Eli olet palkattomia työharjoittelijoita palkkaava pikkupomo? Muuten, miten elit ne puolitoista vuotta kun olit palkattomassa työharjoittelussa?

Vierailija
54/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

-ap

Ei menekään hukkaan, mutta et näe nyt tätä laajempaa kuvaa. Se hyöty työntekijälle on todella olematon suhteessa siihen, mikä hyöty tästä järjestelmästä on työnantajalle. Ilmainen työvoima ilman mitään velvoitteita, mikäs siinä. Ja työntekijälle jää käteen kiva kokemus, mutta joka ei johda työllistymiseen, vaikka sitä niin hienona tavoitteena hehkutetaan. Tämä systeemi ei hyödytä työntekijäpuolta oikein millään tavalla ja vähentää vain niitä oikeita työpaikkoja.

Vierailija
55/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No just joo. Höpö höpö.

Tein kaksi oman alan 5 kk harjoittelua ja opin valtavasti. Pääsin kunnolla sisään hommiin ja kehityin.

Tein niin paljon kaaaaikkea. Oikeastaan mitään kovan luokan perehdytystä ei ollut, tekemällä oppiin.

Viestinnästä ja markkinoinnista kyse.

Vierailija
56/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi asiaa harmittaa:

- menetetty vapaa-aika

-ap

Ei niistä harjoitteluista työttömänä noin vain kieltäydytä, se johtaa karenssiin.

Haluaisin sen työkkäritädin tavata, joka on pakottamassa alan konkaria palkattomaan harjoitteluun. Esimieheen yhteyttä tuossa vaiheessa.

-ap

Vierailija
57/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täysi provo, joka on työkkärin virkamies, joka on palstalla puolustamassa orjatyövoiman ja palkattomien työntekijöiden käyttöä. Häpeä! Missään oloissa nykyään ei löydy ihmisille työpaikkaa, josta saa säällisen elannon. Sen vuoksi valtion velvollisuus on pitää kansalaisensa hengissä perusturvan avulla ilman mitään karensseja ja kiristyksiä. Perustuslaki takaa jokaiselle oikeuden toimeentuloon ja ketään ei valtio saa tappaa nälkään ja kylmään ilman asuntoa. Jos kiristykset vielä pahenevat, on tehtävä valituksia Euroopan ihmisoikeustuomioistuinta myöten!

Vierailija
58/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi asiaa harmittaa:

- menetetty vapaa-aika

-ap

Miksi sitten teit aloituksen, kun itsekin kieltäytyisit tuollaisesta harjoittelusta?

Luitko viestini? Ihmettelen vain näitä ihmisiä jotka haluavat palkkaa työstä joista heillä ei ole mitään kokemusta. Se kokemus on se palkka, se mitä sillä teet on sinusta itsestäsi kiinni.

-ap

Vierailija
59/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ongelma on siinä, että orjuus on lailla kiellettyä. Palkaton työ kun on niin lähellä orjuutta, jos vaihtoehtona on joku sanktio kuten karenssi, että voi katsoa orjuudeksi.

Ongelma on se, että "oikeisiin töihin" on turha hakea, kun työnantajat ottavat mieluummin oikeita töitä tekeviä "harjoittelijoita" ilmaiseksi - myös sinne "muualle".

Luuletko oikeasti, että lähes kaikki firmat toimivat noin? Prosentti joka tuota harjoittaa on todellisuudessa varmaan aika pieni.

-ap

Uskaltaisin kyllä sanoa, että pikemminkin harjoitteluista aika pieni prosentti johtaa oikeaan työpaikkaan. Omassa työpaikassakin on 10 vuoden sisällä nähty kymmenkunta harjoittelijaa ja tätä aikana työpaikkaan on palkattu vain yksi ihminen oikeasti (minä, enkä minäkään tullut minkään harjoittelun kautta, vaan puhtaasti suhteilla suoraan oikeaan palkalliseen työhön ilman tämän alan työkokemusta).

Vierailija
60/124 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Joo niin varmaan. Eikä Pipiläkään varmaan tahallaan halua olla avaamatta vakuutuskuoriaan, varmaan ihan vaan periaatteen mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan