EK: Vanhempaisvapaat jaetaan, kodinhoidontuki lyhennetään
Käytännössä äiti kotona kunnes lapsi 7kk, sen jälkeen isä 5 kk. Kodinhoidontui lokkuu kun lapsi 1,5 vuotta.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaavatkin perustella tätä "varhaiskasvatuksen hyödyillä" ja "naisten syrjäytymisriskillä"! Näytä mulle lapsi joka on kärsinyt siitä että on ensimmäiset vuotensa kasvanut kotona, turvallisessa ympäristössä, siellä missä lapsen kuuluu kasvaa. Näytä mulle nainen joka on syrjäytynyt siksi että on hoitanut perhettään. En ole koskaan tuntenut tai kuullut kenestäkään joka olisi pitkäaikaistyöttömäksi joutunut jäätyään äitiyslomalle. Keskittyisivät perkele syrjäytymisen osalta niihin nuoriin miehiin, he syrjäytyvät, eivät äidit!
Hyvähän näiden rikkaiden omaan pussiin pelaajien on määrällä tällaista kun voivat itse tehdä mitä vain omaisuuksiensa turvin. Olisko jo aika tehdä tälle sakille jotakin, he eivät ole koko kautensa aikana tehneet muuta kuin murrntanert hyvinvointivaltiotamme!Et tunne yhtään naista jolla hankaluuksia työllistyä pitkien kotijaksojen jälkeen? Et yhtään yh:ta joka jää kotiin hoitamaan lapsiaan yhteiskunnan rahalla sen sijaan, että oikeasti haluaisi töihin? Kun se koulutustausta on nolla ja mahdollinen palkka alle kaksi tonnia ja yhteiskunnalta saa paljon suuremmat korvaukset? Eikö tuo ole syrjäytymistä työmarkkinoilta?
Tarkoitin etten tunne yhtään naista joka olisi syrjäytynyt vain siksi että hän on äiti ja ollut äitiyslomalla. Toki tunnen ihmisiä, jotka ovat olleet jo ennen lasten saantia työttömiä ja kouluttautumattomia ja ovat edelleen työttömiä. Tunnen myös ihmisiä joista on tullut äitejä kesken koulutuksen, mutta jotka jatkoivat koulutusta ja työllistyivät heti vanhempainvapaiden päätyttyä. Äitiys ei ole syrjäytymisen syy.
Tunnetko muka itse jonkun, joka on ollut mukana työelämässä ja tippunut siitä kokonaan vain siksi että on hoitanut lapsiaan?
Mä olin 8 vuotta yhteenputkeen kotona, lapsia 3. Nykyään taas iloisesti oravanpyörässä useita vuosia jo, tuottamassa niitä veropennosia. En syrjäytynyt kotivuosinani, se oli hienoa aikaa se ja muistelen niitä vuosia lämmöllä.
Tai sitten se ettei lyhyiden pätkien takia moni edes palkkaa sijaista.