Risujemmaaja on joutunut sairaalaan kiusaamisen takia
http://www.kymensanomat.fi/Online/2017/02/24/Risunjemmaaja-videon%20tak…
"Sukulaisen mukaan miehen on ollut viime kuukausina vaikea liikkua julkisilla paikoilla ilman, että joku on tullut vinoilemaan. Mies on kuulemma lopettanut entisissä vakiruokapaikoissaan käymisen kokonaan.
Hänen ikkunansa takana on käyty huutelemassa ja auton tuulilasiin sekä postilaatikkoon on jätetty vihaviestejä.
— Viimeisin niitti oli se, kun noin kymmenvuotiaat lapset alkoivat kysellä, että "Etkös sinä Risumies olekaan linnassa?". Hänet hyvin tuntevat ihmiset ovat tarkkailleet tilannetta huolissaan."
Nyt ihmiset taas järkikäteen ja jälkikasvuakin opastamaan. Myönnän, että itsekin olen sille jemmaus videolle nauranut, se vaan oli hykerryttävän hellyyttävän tosissaan. Mutta annan ihmisen kulkea kadulla rauhassa ja etenkin kotonaan.
Kommentit (156)
Luen otsikosta koko ajan "risujenmanaaja".
No huh huh. Kylläpä joku tuntee nyt elämänsä ylemmyydentunteita. Säälin sinua kuvaajan puolustelija, mä en tiedä miksi sä koet noin vahvaa vihaa jotain harmitonta miesparkaa kohtaan ? Onko sua huidottu risuilla pienenä vai miten tää nyt noin triggeröi sua?
Kaiken tämän ketjun selattuani, on se vaan hyvä, että tämä asia menee oikeuden käsiteltäväksi, ja siellä sitä virallista tuomiota jaetaan niin suuntaan kuin toiseenkin. Me tällä palstalla ei sitä päästä ratkaisemaan loppuen lopuksi kuitenkaan.
Tuomioistuin antaa tuomionsa, ja sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että videon julkaisijasta tehdään varoittava esimerkki oikeudessa. Mitä tahansa EI saa julkaista.
Jaa-a.. Kyllä yhteiskunta nyt hirvittävästi sorsii meistä, joka katsoo oikeudekseen haukkua asiallisesti huomauttajaa kyrvänsyyläksi ja uhkaa ampua tämän.
Ainoa oikea varoittava esimerkki on risumies itse. Ennenhän näitä kestettiin. Muun muassa lapset tiesivät, että muutamaa kylähullua pitää todella pelätä. Mutta nykyään saa, mitä tilaa.
Minä olen kyllä sitä mieltä, että itse en olisi edes itsesuojeluvaistoni vuoksi uskaltanut huomauttaa tuota risumiestä ohikulkiessani, kuten tuo kuvaaja teki videollaan. Jos kuvaaja olisi ollut vähänkään älykäs itsekkin, niin olisi huomioinut tapahtuman, ja ilmoittanut 112:een, ja jättänyt nyt hyvänen aika koko tapahtuman videon levittämisen kansainväliseen nettiin kokonaan pois, kun tuskin tuo risumies tapojaan sillä muuttaa, vaan nythän hän on jopa julkisuuden valokeilassaan, ja on vain rasittunut liiasta julkisuudestaan, ja viis välittää risujensa jemmauksestaan.
Sama yliherkkä typerys kuin #111 kirjoittelee taas. Sinut tunnistaa helposti noista ylipitkistä virkkeistä, kun et ole edes pistettä oppinuy käyttämään. Kehtaatkin mollata muiden älykkyyttä tuollaisella kirjoitustaidolla.
:D katsoppas tuotakin kirjoittamaasi sanaa tuossa edellä lainatakseni: "...'oppinuy'..." - niin? mitä kieltä tuo onkaan?
Minä tein kirjoitusvirheen, omaltakin näppäimistöltäsi olisit huomannut että t ja y ovat vierekkäin. #111/#113 sen sijaan tekee systemaattisen virheen, joka osoittaa että hän hyvin perusteellisesti on osaamaton. Me puhumme kahden eri mittaluokan virheestä.
Tosin minun pieni virheeni heitti sinut kokonaan raiteilta, kun etkä pystynyt edes tunnistamaan sanan kieltä, kun yksi kirjain oli väärin. Oletko varma, ettet kärsi jonkinlaisesta lukihäiriöstä? On hyvin harvinaista, että yhden kirjeen poikkeama osoittautuu normaalilla ihmisellä noin merkittävä.
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. Kylläpä joku tuntee nyt elämänsä ylemmyydentunteita. Säälin sinua kuvaajan puolustelija, mä en tiedä miksi sä koet noin vahvaa vihaa jotain harmitonta miesparkaa kohtaan ? Onko sua huidottu risuilla pienenä vai miten tää nyt noin triggeröi sua?
Mikä harmiton on armeijan mies joka uhkaa tappamisella?
Kaveri sanoi tänään että se on kuollut, onko oukeasti?
Vierailija kirjoitti:
"Voittamattomalle kirjoittajalle": Me muut emme ole samaa mieltä kanssasi. Ei, kusipäiden nolaaminen ei ole meistä hyvä juttu, emmekä kannata omankäden oikeutta. Sinun päätäsi ei tietenkään käännetä, se on selvä, mutta sinäkään et voi muuttaa faktoja jotka ovat nämä:
1. Risumies ei ole roskaaja. Viranomaisten mukaan roskaamisrikoksen tunnusmerkit eivät täyty. Risujen laittaminen hakekasaan ei olisi ollut rikos.
2. Risumies ei ole uhannut suoranaisesti tappaa ketään. Katso video ja totea! Oikeus tekee tästä ratkaisun ja laittoman uhkauksen tunnusmerkit eivät tule täyttymään.
3. Vihainen huutaminen ei ole rikos. Kusipäinen nettikiusaaminen on rikos. Kuvaaja tulee saamaan tuomion.
Onnea valitsemallasi tiellä, mutta jankutuksesi on hedelmätöntä, meidän päätämme ei käännetä. Hyvää yötä!
Jankka jankka jankka yhä vaan :-) Kuvittelet ärsyttäväsi minua ihan vain kiusallasikin jankkaamalla asiaan liittymätöntä listaasi, mutta edelleenkään kyse ei ole rikoksesta vaan mölöpään oikeutetusta nolaamisesta. Turhaan jauhat, mitään et saa aikaan. Et vaikka kuinka kuvittelet puhuvasi isommankin joukon nimissä. Ei minua kiinnosta kuinka moni on kanssasi samaa mieltä, minulle riittää että itse olen sitä mieltä kuin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä harmiton on armeijan mies joka uhkaa tappamisella?
Ei ole uhannut, onko sulla ymmärtämisessä vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Sinä spede joka floodaat täällä kuvaajan puolesta. Ok, haluat nolata kusipäitä. Nyt on vaan niin että kuvaaja oli se kusipää. Syyt:
1. "Risumies" ei ole roskannut mitenkään. On olemassa epäilys että hän ehkä aikoi tuoda risuja risukasaan josta oli tarkoitus tehdä energiaa polttamalla, jolloin risut olisivat tuottaneet taloudellista hyötyä kasan omistajalle. Poliisin ja syyttäjän mukaan risumiehen roskaamisesta ei ole mitään näyttöä videon perusteella.
2. "Risumies" ei ole uhannut tappaa ketään. Hän sainoi pikaistuksissaan: "tekis mieli tappaa sut". Tämä ei ole rikos, eikä siitä tulla langettamaan tuomiota.
Sinä joka haluat "nolata" kusipäitä myönnät samalla kannattavasi omankäden oikeutta ja rikollista toimintaa. Täyttää siis kusipäisyyden tumnusmerkit.
Syyttenhän tuo kuitenkin sai laittomasta uhkauksesta ja kunnianloukkauksesta. En sitten tiedä miksi, jos ei kerran mitään tehnyt. Ei kai syyttäjäkin vaan vainoa vanhaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sanoi tänään että se on kuollut, onko oukeasti?
Jos noin on, niin kuvaajan ei ainakaan tarvitse miettiä mitään tuomioistuimia. Kukaan ei pysty osoittamaan kuolemantuottamusta sillä, että risuvajakki kuoli juuri nettikiusaamisen takia ja koska asianomistaja on kuollut, ei kukaan voi haastaa oikeuteen nettikiusaamisesta. :-) Ketjun voi laittaa lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Onko löysät jo housuissa kun odottelet tuomiota? :D Siltä vähän vaikuttaa, kyllä koira nyt älähtää. :D
Jos #133:n kaveri tapansa mukaan tietää mitä puhuu, ei tule mitään tuomioita... :-)
Koko risugate kertoo paljon meistä ihmisistä ja suomalaisista. Monilla kun vainoaminen ja kiusaaminen ei tuota mitään tunnontuskia, kuin vesikauhuiset hyeenat jonkun ihmisen kimpussa, tällä kertaa syynä risukasa huomenna sama hysteerinen lauma keksii uuden kohteen syyksi kelpaa mikä vain.
Vierailija kirjoitti:
Koko risugate kertoo paljon meistä ihmisistä ja suomalaisista. Monilla kun vainoaminen ja kiusaaminen ei tuota mitään tunnontuskia, kuin vesikauhuiset hyeenat jonkun ihmisen kimpussa, tällä kertaa syynä risukasa huomenna sama hysteerinen lauma keksii uuden kohteen syyksi kelpaa mikä vain.
No sinä ainakin sait tästä ketjusta tarvitsemasi päivittäisen annoksen ylemmyydentuntoa. Ei tarvitse kiittää :-) t: Hyeena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä ainakin sait tästä ketjusta tarvitsemasi päivittäisen annoksen ylemmyydentuntoa. Ei tarvitse kiittää :-) t: Hyeena
Se ei nykyään paljon vaadi ollakseen ns.parempi ihminen, riittää kun et ole hysteerinen kaheli etkä osallistu joka helvetin vauhkoamiseen mitä jotkut saa päähänsä.
En ole nähnyt risumies-videota enkä aio katsoakaan.
Yleisesti (mediassa, asiantuntijoiden toimesta) ei ole tarpeeksi puhuttu siitä, miten traumatisoivaa voi olla "taviksen" psyykelle joutua äkillisesti, ilman omaa valintaa maanlaajuiseen julkisuuteen, omin kasvoin, omalla äänellä, ja lopulta yleensä nimikin kaivetaan esiin.
Nyt somen aikana tästä ilmiöstä pitäisi keskustella, sitä pitäisi tutkia ja ehkä koettaa säätää joitain lakeja yksittäisten kansalaisten suojaksi.
Joku aiemmin vertasi "heikkoja" ja "vahvoja" somekiusaamisen uhriksi joutuneita henkilöitä, mutta hänkin unohti sen, että Sofia Ruusila ja Katja Hänninen ovat itse julkisuuden valinneita, toisin kuin tämä risumies.
Tuli hirveä myötähäpeä kun ensimmäisen kerran näin sen videon ja kuvaaja sanoi "tiiätsie mikä on juutuupi". Olkoon vaikka tohtori, niin kymiläinen juntti tuli mieleen: "Kun miä osaan kuvata ja laittaa siut juutuupiin niin oon niin paljon korkeemmal tasol ku siä". On mahtavaa viihdettä seurata kun tällä paskamaisella touhulla on niin paljon puolustajia. Kunnon juntteja Suomessa riittää. Ei mitään käsitystä siitä, miten herrasmies toimisi vastaavassa tilanteessa. Ainiin, mutta meillähän ei ole enää varaa herrasmiesmäisyyteen, on vain kova taistelu paremmuudesta, Sitten kun hybridisota kunnolla alkaa ja netti sammuu, niin kerätään risuja. "Tiiätsie mitä on pettuleipä"?
Juu ja voi miettiä muutenkin vanhusten kohdalla onko se viisasta, kuka vastaa jos tämä risumies kuolee ennenaikaisesti, epäsuorasti kuvaaja ja kaikki vainoamiseen osallistujat on vastuussa. Se, että heillä ei missään vaiheessa käy edes mielessä, että on menty jo liian pitkälle kertoo kuinka sairaita ihmisiä moni heistä on.
Fiksut ihmiset tajuaisivat edes sen milloin on aika lopettaa. Minusta voitaisiin jo antaa olla ja keksiä jo muita jutunaiheita, risut tuskin on asia jota kannattaa vatvoa yötä päivää ja joku ilmeisesti hieman hitaalla käyvä vanha ihminen.
Käypä youtubessa niin huomaat, että suomalaiset ei ole ainoita jotka tätä tekee. Ihan on kansainvälinen ilmiö. Että se siitä että suomalaiset sitä ja suomalaiset tätä. Emme ole sen pahempia kuin muutkaan.