Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Risujemmaaja on joutunut sairaalaan kiusaamisen takia

Vierailija
26.02.2017 |

http://www.kymensanomat.fi/Online/2017/02/24/Risunjemmaaja-videon%20tak…

"Sukulaisen mukaan miehen on ollut viime kuukausina vaikea liikkua julkisilla paikoilla ilman, että joku on tullut vinoilemaan. Mies on kuulemma lopettanut entisissä vakiruokapaikoissaan käymisen kokonaan.

Hänen ikkunansa takana on käyty huutelemassa ja auton tuulilasiin sekä postilaatikkoon on jätetty vihaviestejä.

— Viimeisin niitti oli se, kun noin kymmenvuotiaat lapset alkoivat kysellä, että "Etkös sinä Risumies olekaan linnassa?". Hänet hyvin tuntevat ihmiset ovat tarkkailleet tilannetta huolissaan."

Nyt ihmiset taas järkikäteen ja jälkikasvuakin opastamaan. Myönnän, että itsekin olen sille jemmaus videolle nauranut, se vaan oli hykerryttävän hellyyttävän tosissaan. Mutta annan ihmisen kulkea kadulla rauhassa ja etenkin kotonaan.

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se elänyt jo pitkän ja hyvän elämän ja moni vakiobaarissakin on saanut nauttia hänen seurasta. Menisi niinkuin ennenkin ei siinä videossa mitään esitetty tai annettu mitään väärää kuvaa, muiden videoissa jotka seurasivat ensimmäisestä kylläkin reviteltiin tarpeettomasti.

Ei annettu väärää kuvaa, mutta kun ei olis saanu antaa minkäänlaista kuvaa. Mut niimpä itse antasin olla. Saa vielä sydärin jos lähtee oikeusprosessiin.

Kyllä tyhmän ihmisen tyhmyys on oikein paljastaa kaikille. Jos ei halua hävetä julkisuudessa, ei pidä käyttäytyä hävettävästi.

Vierailija
82/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se elänyt jo pitkän ja hyvän elämän ja moni vakiobaarissakin on saanut nauttia hänen seurasta. Menisi niinkuin ennenkin ei siinä videossa mitään esitetty tai annettu mitään väärää kuvaa, muiden videoissa jotka seurasivat ensimmäisestä kylläkin reviteltiin tarpeettomasti.

Ei annettu väärää kuvaa, mutta kun ei olis saanu antaa minkäänlaista kuvaa. Mut niimpä itse antasin olla. Saa vielä sydärin jos lähtee oikeusprosessiin.

Miten niin ei olisi? Ei ole laitonta kuvata julkisella paikalla. Näitä vastaavia videoita on netti pullollaan, milloin mistäkin aiheesta. Mitään henkilökohtaista muutosta ei video aiheuta hänen arkeensa, paitsi että ei ihan vapautuneesti vie jätteitään lenkkipolun varteen. En usko että tämä juttu edes jatkuisi ellei tännekin kirjoteltaisi aiheesta ja siten pitkitetä tätä farssia. Mikä motivaatio on vauhkota aiheesta. "Risumies" sen kun jatkaa olemistaan niin kuin haluaa ja vie jatkossa risunsa sinne missä niitä otetaan vastaan virallisesti. 

Itse olen ymmärtäny että on muuttanu paljonki hänen arkeaan vai meinaatko että se asia jotenki katoaa et hän on sairaalassa kun sä sanot niin?

Toivottavasti on muuttanut ja vastuullisempaan suuntaan. Tuollainen omavaltainen öykkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonni ap, ei mua ainakaan naurattanut se video yhtään. Sinunlaistesi persoonien takia se mies voi nyt huonosti. Koska ajattelet samoin kuin ne kiusaajat, pahaa hänestä.

Kyllä se risuroskaaja yksi vitun ylimielinen hölmö oli. Ei sitä kukaan voi kieltää.

Ehkä mut kyl ne asiat hoidetaan paikanpäällä, ei räävitä nettiin koska siinä syyllistyy rikokseen itsekin.

Mitä sinä siellä sössötät? Jos, joku repii minulle päätään ja uhkailee tappamisella, niin kuvaan ja laitan kyllä nettiin. Vinkki sinulle ja muille risurääpijöille: käyttäytykää sillä tavoin IRL, ettei netissä tarvitse hävetä itseään sairaaksi.

Sinäkinkökään et videosta ymmärtänyt, että risumies ei välttämättä ole aivan tasapainossa. Ei vanhaa ja ehkä sairasta ihmistä ryhdytä porukalla ruotimaan ja repimään internetissä. Joku häpy ja ymmärrys pitäisi somekansallakin olla.

Eli kun olet vanha ja sairas niin ei tarvi välittää laista tai käytöstavoista? Saa viedä jätteensä muiden maille, eikä kukaan saa sanoa mitään? Saa uhkailla muita tappamisella, eikä muut saa sanoa mitään? Vanhat ja sairaat ihmiset on siis syyntakeettomia. Miksei niitä sitten oikeesti pistetä holhoukseen?

Tää homma meni toki överiksi, mutta en mä ymmärrä sitäkään, että vanhat ihmiset tuntuu aina pääsevän tekemisistään kuin koirat veräjästä. Heitä pitää ymmärtää loputtomasti, he kun ovat vanhoja ja sairaita. Mikä ei kuitenkaan estä heitä itseään haukkumasta muita. Heillä on oikeudet, mutta ei vastuuta.

Puhe oli kohtuuttomasta julkisesta repimistä ja naurettavaksi tekemisestä. Asian olisi voinut hoitaa kaikessa hiljaisuudessa viranomaisten kanssa, jos siihen tarvetta tuntee.

On sekin aika kohtuutonta, että yksi ryhmä saa kaiken anteeksi ja heitä ymmärretään loputtomasti. Kun pitäis tekosistaan kantaa vastuu niin aletaan kiekua kuinka olen niin vanha ja sairas. Muiden pitää ymmärtää ja antaa anteeksi. Kun sitten ehdotat että pistetään holhouspaperit vetämään niin sekään ei käy. He kun pystyvät pitämään itsestään huolta, eivätkä ole vajaavaltaisia. Kätevää. Poimitaan rusinat pullasta ja aina syy on nuoremmissa.

Vierailija
84/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on suoranaisen ajojahdin kohde ja se tuntuu suomalaisista olevan vain hauskaa.

Niinhän se on Tuksukin joutunut kiusaamisen kohteeksi (täälläkin usein), samoin värikäs Pipsa (nytkin ketju kuumana täällä).

Vierailija
85/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten v*tun tyhmiä persereikiä ovat ihmiset jotka kehtaavat hyökkäillä miesparan kimppuun, niin kuin hän olisi yhteiskunnan vihollinen numero yksi?! Yhteiskunnan vihollinen numero yksi on v*ttupäiset kiusaajat, jotka ovat puhelin tanassa joka käänteessä kuin mitkäkin vähä-älyiset paskiaiset. 

Hahahaa, naurattaa kiihkoamisesi risuvajakin puolesta. Minä olen niitä vähä-älyisiä paskiaisia, joille sinä et voi mitään.

Vierailija
86/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tyhmän ihmisen tyhmyys on oikein paljastaa kaikille. Jos ei halua hävetä julkisuudessa, ei pidä käyttäytyä hävettävästi.

Mulla on jo pitkään ollut kamera valmiudessa kun näen irtokoiraa tai asiattomaan paikkaan tarpeita tekevän koiran. Jos kakat jäävät korjaamatta tai pissi pääsee postilaatikkoon tai bussiysäkille...

Koiranomistaja on tapana repiä päätään, kun heille huomauttaa. YouTube kutsuu.

Vierailija
87/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediakin osallistunut kiusaamiseen. Niin se kiusaaminen tarttuu, että tulee jotenkin "yleinen lupa", että kaikki voi nauraa ja kiusata yhtä. Kyseessä on kuitenkin oikea ihminen, ei keksitty hahmo.

Vierailija
88/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkä suojeluksessa tämä kuvaaja on kun ei ole mitään tietoa henkilöllisyydestä?

Jos kerran tuntee tehneensä hyvän työn niin luulisi tulevan julkisuuteen?

Mitä sinä viestistä toiseen täällä määkit? Miksi kuvaajan pitäisi tulla julkisuuteen? Senkö takia, että risupösilö voisi huudella hänelle vielä lisää?

Kyllä meitä määkijöitä on useampi tässä ketjussa, ainakin kaksi. Täytyyhän kuvaajankin kai vastuu kantaa omista teoistaan, ei vaan toisen?

Palkinto kuvaajan pitäisi saada, kun narautti välinpitämättömän vanhan paskiaisen itse teossa. Jos risuvajakin polla ei kestä tekojensa seurauksia, niin siinähän miettii tekosiaan.

Oletko sä kantanu aina vastuun teoistas?

Mitä se sinulle kuuluu olenko vaiko en? Risuvajakki poltti näppinsä. Minä ehkä en ole näppejäni polttanut, se ei tarkoita etteikö risuvajakki saanut juuri sitä mitä ansaitsi. 

Et ole jääny kiinni vai toiset on kantanu vastuun sun teoista?

Hahhhaaahaa, suloista miten yrität kääntää keskustelun minuun. Mitä siinä kyselet, sanoin jo ettei kuulu sinulle. Oletko jotenkin hidassytytteinen, kun et kerrasta ymmärrä?

Eikö samat säännöt pädekään suhun itsees?

Vierailija
89/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan nyt sitten sivulla kuusi vihdoin ja viimein mistä oikein on kyse. Kuvaaja on kohtelias ja asiallinen toisin kuin risujen kärrääjä.

Vierailija
90/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälä se ei selviä joten voitte lopettaa tarpeettoman lässytyksen aiheesta, joka ei kuulu teille ollenkaan. Te viette asiaa, joka ei teille edes kuulu julkisuuteen tarkoituksella, hävetkää. 

Aistin sinussa hieman samaa pikkuhitleriä kuin videon kuvaajassa.

Vierailija
91/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkä suojeluksessa tämä kuvaaja on kun ei ole mitään tietoa henkilöllisyydestä?

Jos kerran tuntee tehneensä hyvän työn niin luulisi tulevan julkisuuteen?

Mitä sinä viestistä toiseen täällä määkit? Miksi kuvaajan pitäisi tulla julkisuuteen? Senkö takia, että risupösilö voisi huudella hänelle vielä lisää?

Kyllä meitä määkijöitä on useampi tässä ketjussa, ainakin kaksi. Täytyyhän kuvaajankin kai vastuu kantaa omista teoistaan, ei vaan toisen?

Palkinto kuvaajan pitäisi saada, kun narautti välinpitämättömän vanhan paskiaisen itse teossa. Jos risuvajakin polla ei kestä tekojensa seurauksia, niin siinähän miettii tekosiaan.

Oletko sä kantanu aina vastuun teoistas?

Mitä se sinulle kuuluu olenko vaiko en? Risuvajakki poltti näppinsä. Minä ehkä en ole näppejäni polttanut, se ei tarkoita etteikö risuvajakki saanut juuri sitä mitä ansaitsi. 

Et ole jääny kiinni vai toiset on kantanu vastuun sun teoista?

Hahhhaaahaa, suloista miten yrität kääntää keskustelun minuun. Mitä siinä kyselet, sanoin jo ettei kuulu sinulle. Oletko jotenkin hidassytytteinen, kun et kerrasta ymmärrä?

Eikö samat säännöt pädekään suhun itsees?

Voi rassukka-parkaa, kun yhä vaan yrität kääntää keskustelun minuun, eikä tämä minuun mitenkään tartu  :-)

Vierailija
92/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tainnut mennä paskat housuun tällä juutuubisankarilla. Rohkeutta riitti kyllä laittaa video kaikkien naurettavaksi, mutta ei rohkeutta itse tulla julkisuuteen.

Minäkin tahtoisin nähdä kyseisen videon kuvaajan kokonaisuudessaan.  Kuvaajan, joka ryhtyi leikkimään jotain järjestyksen valvojaviranomaista neuvomisineen.   Kuvaaja on vaan rehellinen ja tulee esiin, sillä kuuleehan tuon nauhalta "Erkkikin", että kuvaaja-mieshenkilö halusi vaan ärsyttää iäkästä ja väärintekijää risuineen, jotka tuskin henkilökohtaisesti itse kuvaajaa häiritsivät lainkaan, vaikka ympäristörikollisen tapasikin itseteosta.

Kuvaajalla oli mahdollisuus soittaa poliisi paikalle, tai tehdä ilmoitus suoraan poliisille netin kautta kuva-aineistonsa kanssa, eikä laittaa kyseistä kuvaamaansa videota koko maailman netin käyttäjien nähtäville, jossa iäkäs mies värikkään kielenkäyttönsä vuoksi oli kuvaajastakin niin hauskaa ja hupaisaa, että moisen "pikkurisu"-rikoksen varjolla nautti ja hykerteli itsekseen, kun pisti koko kisman vain toista osapuolta kuvaten nettiverkkoon kiertämään. Miksi? Herää kysymys?  Olisi kuvaaja vaan ilmoittanut poliisille, sillä Suomessa viranomainen on se taho, joka hoitaa rikollisten toimien jälkipuinnin, eikä mikään ohikulkeva lenkkeilijä kamerakännykkänsä kanssa kuvaten opastuksensa kohdetta.

Ei edes ennen vanhanajan kansakoulun ympäristöopin opettaja olisi oppilailleen tuollaisella videolla opettanut koulukkaitaan ympäristön suojelemiseksi, kun ottaa huomioon tuon risumiehen kielenkäytön, joka nyt ei ollut millään muotoa asiallista.  Että vieläkin herää kysymykseni, että mikä tarkoitusperä tällä videolla oli kuvaajalleen levittää se nettiin?

Vierailija
93/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonni ap, ei mua ainakaan naurattanut se video yhtään. Sinunlaistesi persoonien takia se mies voi nyt huonosti. Koska ajattelet samoin kuin ne kiusaajat, pahaa hänestä.

Kyllä se risuroskaaja yksi vitun ylimielinen hölmö oli. Ei sitä kukaan voi kieltää.

Ehkä mut kyl ne asiat hoidetaan paikanpäällä, ei räävitä nettiin koska siinä syyllistyy rikokseen itsekin.

Mitä sinä siellä sössötät? Jos, joku repii minulle päätään ja uhkailee tappamisella, niin kuvaan ja laitan kyllä nettiin. Vinkki sinulle ja muille risurääpijöille: käyttäytykää sillä tavoin IRL, ettei netissä tarvitse hävetä itseään sairaaksi.

Sinäkinkökään et videosta ymmärtänyt, että risumies ei välttämättä ole aivan tasapainossa. Ei vanhaa ja ehkä sairasta ihmistä ryhdytä porukalla ruotimaan ja repimään internetissä. Joku häpy ja ymmärrys pitäisi somekansallakin olla.

Eli kun olet vanha ja sairas niin ei tarvi välittää laista tai käytöstavoista? Saa viedä jätteensä muiden maille, eikä kukaan saa sanoa mitään? Saa uhkailla muita tappamisella, eikä muut saa sanoa mitään? Vanhat ja sairaat ihmiset on siis syyntakeettomia. Miksei niitä sitten oikeesti pistetä holhoukseen?

Tää homma meni toki överiksi, mutta en mä ymmärrä sitäkään, että vanhat ihmiset tuntuu aina pääsevän tekemisistään kuin koirat veräjästä. Heitä pitää ymmärtää loputtomasti, he kun ovat vanhoja ja sairaita. Mikä ei kuitenkaan estä heitä itseään haukkumasta muita. Heillä on oikeudet, mutta ei vastuuta.

Puhe oli kohtuuttomasta julkisesta repimistä ja naurettavaksi tekemisestä. Asian olisi voinut hoitaa kaikessa hiljaisuudessa viranomaisten kanssa, jos siihen tarvetta tuntee.

Komppaan tätä. Niinhän tuon asian järkevä ja fiksu ihminen kuvaajan sijasta olisikin toiminut, mutta pata kattila soimaan.  Mitähän kuvaaja itse tykkäisi, kun häntä kuvattaisiin jossain ohimennen karjumassa vaikkapa mustasukkaisena naisystävälleen räävittömyyksiään, ja sitten vielä sekin nauha laitettaisiin youtuppeen pyörimään, ja sata eri versiota alkuperäisestä tehtyjä muunneltuja pilkkavideoita lisäksi kaikkien netin käyttäjien nähtäväksi; ja räkänauru raikaisi joka maailman netin käyttäjien torpissa, hahahahhahahhhahahhaahahaaaa.....ai kuinka hassu tuo mies, kun tolleen karjuu akalleen, hahahahhahahahhahhahahaaaa

Vierailija
94/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi laittaisit kuvailemasi tilannevideon nettiin? Kerro nyt hyvä ihminen, kun me muut ilmoitamme poliisille tuonkaltaisesta toiminnasta kohtaamme. Ei netti ole mikään viranomainen, joka käsittelisi sinuun kohdistuvia uhkauksia tappamisella jne.

Vierailija
95/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on kusipäitä: suurinta huumoria on nauraa toisille.

Assholes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
96/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan nyt sitten sivulla kuusi vihdoin ja viimein mistä oikein on kyse. Kuvaaja on kohtelias ja asiallinen toisin kuin risujen kärrääjä.

Sinulla on kummallinen käsitys kohteliaisuudesta ja asiallisuudesta. Kuvaaja laittoi selvästikin hieman epätasapainossa olevaa vanhusta koskevan videon nettiin kaikkien naurettavaksi. Mikä siinä on kohteliasta ja asiallista? Kuvaaja oikein hihkuu ylemmyyttään "kohta juutuubi tuntee sut"

Olen työskennellyt henkisesti sairaiden parissa, enkä näe mitään hausikaa siinä että sairaille nauretaan.

Vierailija
97/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi laittaisit kuvailemasi tilannevideon nettiin? Kerro nyt hyvä ihminen, kun me muut ilmoitamme poliisille tuonkaltaisesta toiminnasta kohtaamme. Ei netti ole mikään viranomainen, joka käsittelisi sinuun kohdistuvia uhkauksia tappamisella jne.

Kerrotaan nyt sinulle, kun et vielä sivulla 7 ole asiaa tajunnut. Laittaisin sen tietysti nettiin nolatakseni väärintekijän. Joko tajuat? Pilkkaamismielessä laittaisin. Ihan sen itsensä vuoksi.

Vierailija
98/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kummallinen käsitys kohteliaisuudesta ja asiallisuudesta. Kuvaaja laittoi selvästikin hieman epätasapainossa olevaa vanhusta koskevan videon nettiin kaikkien naurettavaksi. Mikä siinä on kohteliasta ja asiallista? Kuvaaja oikein hihkuu ylemmyyttään "kohta juutuubi tuntee sut"

Olen työskennellyt henkisesti sairaiden parissa, enkä näe mitään hausikaa siinä että sairaille nauretaan.

Kuvaaja säilyttää tuossa asiallisuutensa läpi linjan. Vasta kun röpöukko ei tokeennu kohteliaasta puheesta, niin kuvaaja mainitsee youtuben. Ukolla olisi silloinkin ollut vielä mahdollisuus pelasta kasvonsa, jos olisi totellut käskyä ja siivonnut risut takaisin pakuunsa, mutta kun ei ylpeys antanut periksi niin näin nyt kävi.

Vierailija
99/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on kusipäitä: suurinta huumoria on nauraa toisille.

Assholes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ai että oikein ulkomaaksi osaat noitua. Olet se sinä sitten raju tyttö.

Vierailija
100/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että videon julkaisijasta tehdään varoittava esimerkki oikeudessa. Mitä tahansa EI saa julkaista.

Jaa-a.. Kyllä yhteiskunta nyt hirvittävästi sorsii meistä, joka katsoo oikeudekseen haukkua asiallisesti huomauttajaa kyrvänsyyläksi ja uhkaa ampua tämän.

Ainoa oikea varoittava esimerkki on risumies itse. Ennenhän näitä kestettiin. Muun muassa lapset tiesivät, että muutamaa kylähullua pitää todella pelätä. Mutta nykyään saa, mitä tilaa.