Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Risujemmaaja on joutunut sairaalaan kiusaamisen takia

Vierailija
26.02.2017 |

http://www.kymensanomat.fi/Online/2017/02/24/Risunjemmaaja-videon%20tak…

"Sukulaisen mukaan miehen on ollut viime kuukausina vaikea liikkua julkisilla paikoilla ilman, että joku on tullut vinoilemaan. Mies on kuulemma lopettanut entisissä vakiruokapaikoissaan käymisen kokonaan.

Hänen ikkunansa takana on käyty huutelemassa ja auton tuulilasiin sekä postilaatikkoon on jätetty vihaviestejä.

— Viimeisin niitti oli se, kun noin kymmenvuotiaat lapset alkoivat kysellä, että "Etkös sinä Risumies olekaan linnassa?". Hänet hyvin tuntevat ihmiset ovat tarkkailleet tilannetta huolissaan."

Nyt ihmiset taas järkikäteen ja jälkikasvuakin opastamaan. Myönnän, että itsekin olen sille jemmaus videolle nauranut, se vaan oli hykerryttävän hellyyttävän tosissaan. Mutta annan ihmisen kulkea kadulla rauhassa ja etenkin kotonaan.

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä ihmetellä tätä nykytouhua, kaveri vie risuja metsään ja jotkut menettää järkensä, vainotaan joku vanhus kuoliaaksi. Onhan se hurja rikos oikein risuja viedä metsään, kas kun ette hirttäneet hänet keskustorille.

Ja yksi asia on selvä, uhreja tulee lisää ja jotkut on tehneet myös itsemurhan, mikään ei noita kiusaajia pysäytä.

Vierailija
102/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan nyt sitten sivulla kuusi vihdoin ja viimein mistä oikein on kyse. Kuvaaja on kohtelias ja asiallinen toisin kuin risujen kärrääjä.

Sinulla on kummallinen käsitys kohteliaisuudesta ja asiallisuudesta. Kuvaaja laittoi selvästikin hieman epätasapainossa olevaa vanhusta koskevan videon nettiin kaikkien naurettavaksi. Mikä siinä on kohteliasta ja asiallista? Kuvaaja oikein hihkuu ylemmyyttään "kohta juutuubi tuntee sut"

Olen työskennellyt henkisesti sairaiden parissa, enkä näe mitään hausikaa siinä että sairaille nauretaan.

Kuvaaja säilyttää tuossa asiallisuutensa läpi linjan. Vasta kun röpöukko ei tokeennu kohteliaasta puheesta, niin kuvaaja mainitsee youtuben. Ukolla olisi silloinkin ollut vielä mahdollisuus pelasta kasvonsa, jos olisi totellut käskyä ja siivonnut risut takaisin pakuunsa, mutta kun ei ylpeys antanut periksi niin näin nyt kävi.

En muista videota enää niin tarkkaan, mutta eikös ukon risut olleet vielä autossa. Paikalla oli iso kasa kuivuneita rankoja ja risuja,mutta mikään ei viittaa siihen, että tämä ukko olisi ne jättänyt. Todennäköisesti hän ajoipaikalta risuineen pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonni ap, ei mua ainakaan naurattanut se video yhtään. Sinunlaistesi persoonien takia se mies voi nyt huonosti. Koska ajattelet samoin kuin ne kiusaajat, pahaa hänestä.

Kyllä se risuroskaaja yksi vitun ylimielinen hölmö oli. Ei sitä kukaan voi kieltää.

Ehkä mut kyl ne asiat hoidetaan paikanpäällä, ei räävitä nettiin koska siinä syyllistyy rikokseen itsekin.

Mitä sinä siellä sössötät? Jos, joku repii minulle päätään ja uhkailee tappamisella, niin kuvaan ja laitan kyllä nettiin. Vinkki sinulle ja muille risurääpijöille: käyttäytykää sillä tavoin IRL, ettei netissä tarvitse hävetä itseään sairaaksi.

Sinäkinkökään et videosta ymmärtänyt, että risumies ei välttämättä ole aivan tasapainossa. Ei vanhaa ja ehkä sairasta ihmistä ryhdytä porukalla ruotimaan ja repimään internetissä. Joku häpy ja ymmärrys pitäisi somekansallakin olla.

Jos ihmiset eivät osaa julkisessa tilassa ihmisiksi käyttäytyä, niin sitten on ihan hyvä että joutuvat katselemaan mesoavaa naamaansa verkosta. Meillä oli muutaman vuosikymmenen ajan anonymiteetin kulttuuri, kun kyläyhteisöjen ote asukkaistaan kirposi ja ihmiset muuttivat kaupunkeihin, joissa pystyi elämään tuntemattomana. Nyt se lyhyt aika ihmiskunnan historiassa alkaa lähetä loppuaan. Nettiin kun pääset, niin törttöilysi näkee kaikki. Kyläyhteisö on tullut takaisin ja entistä isompana. 

Eli kun olet vanha ja sairas niin ei tarvi välittää laista tai käytöstavoista? Saa viedä jätteensä muiden maille, eikä kukaan saa sanoa mitään? Saa uhkailla muita tappamisella, eikä muut saa sanoa mitään? Vanhat ja sairaat ihmiset on siis syyntakeettomia. Miksei niitä sitten oikeesti pistetä holhoukseen?

Tää homma meni toki överiksi, mutta en mä ymmärrä sitäkään, että vanhat ihmiset tuntuu aina pääsevän tekemisistään kuin koirat veräjästä. Heitä pitää ymmärtää loputtomasti, he kun ovat vanhoja ja sairaita. Mikä ei kuitenkaan estä heitä itseään haukkumasta muita. Heillä on oikeudet, mutta ei vastuuta.

Puhe oli kohtuuttomasta julkisesta repimistä ja naurettavaksi tekemisestä. Asian olisi voinut hoitaa kaikessa hiljaisuudessa viranomaisten kanssa, jos siihen tarvetta tuntee.

Komppaan tätä. Niinhän tuon asian järkevä ja fiksu ihminen kuvaajan sijasta olisikin toiminut, mutta pata kattila soimaan.  Mitähän kuvaaja itse tykkäisi, kun häntä kuvattaisiin jossain ohimennen karjumassa vaikkapa mustasukkaisena naisystävälleen räävittömyyksiään, ja sitten vielä sekin nauha laitettaisiin youtuppeen pyörimään, ja sata eri versiota alkuperäisestä tehtyjä muunneltuja pilkkavideoita lisäksi kaikkien netin käyttäjien nähtäväksi; ja räkänauru raikaisi joka maailman netin käyttäjien torpissa, hahahahhahahhhahahhaahahaaaa.....ai kuinka hassu tuo mies, kun tolleen karjuu akalleen, hahahahhahahahhahhahahaaaa

Vierailija
104/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän tuota kuvaajaa säälittävänä pellenä en minään sankarina. Mahtaa olla ylpeä nyt kun sai vainottua jonkun vanhuksen sairaalaan, todellinen sankari joopa joo, pelkkä pelle.

Vierailija
105/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten v*tun tyhmiä persereikiä ovat ihmiset jotka kehtaavat hyökkäillä miesparan kimppuun, niin kuin hän olisi yhteiskunnan vihollinen numero yksi?! Yhteiskunnan vihollinen numero yksi on v*ttupäiset kiusaajat, jotka ovat puhelin tanassa joka käänteessä kuin mitkäkin vähä-älyiset paskiaiset. 

Ansaitsevat omaa lääkettään. Tyhmiä kun ovat, niin eivät muuten opi.

Vierailija
106/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut komppaa näitä kiusaajia, toivon noille naureskelijoille ja kiusaajille samaa kohtaloa, toivottavasti teidät vainotaan ja kiusataan hengiltä. Saatte maistaa omaa lääkettä.

Vierailija
107/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonni ap, ei mua ainakaan naurattanut se video yhtään. Sinunlaistesi persoonien takia se mies voi nyt huonosti. Koska ajattelet samoin kuin ne kiusaajat, pahaa hänestä.

Kyllä se risuroskaaja yksi vitun ylimielinen hölmö oli. Ei sitä kukaan voi kieltää.

Ehkä mut kyl ne asiat hoidetaan paikanpäällä, ei räävitä nettiin koska siinä syyllistyy rikokseen itsekin.

Mitä sinä siellä sössötät? Jos, joku repii minulle päätään ja uhkailee tappamisella, niin kuvaan ja laitan kyllä nettiin. Vinkki sinulle ja muille risurääpijöille: käyttäytykää sillä tavoin IRL, ettei netissä tarvitse hävetä itseään sairaaksi.

Miksi laittaisit kuvailemasi tilannevideon nettiin? Kerro nyt hyvä ihminen, kun me muut ilmoitamme poliisille tuonkaltaisesta toiminnasta kohtaamme. Ei netti ole mikään viranomainen, joka käsittelisi sinuun kohdistuvia uhkauksia tappamisella jne.

Kerrotaan nyt sinulle, kun et vielä sivulla 7 ole asiaa tajunnut. Laittaisin sen tietysti nettiin nolatakseni väärintekijän. Joko tajuat? Pilkkaamismielessä laittaisin. Ihan sen itsensä vuoksi.

Olen tajunnut, että haluaisit vain kiusata väärintekijää, ja nauttisit siitä, ja tunnustatkin sen pilkkaamismielinesi, mutta tajuatko, ettei videon levitys nettiin kuitenkaan ole mitenkään järkevää, koska tuollaisista asioista järki-ihminen tekee rikosilmoituksen poliisille, eikä lähde itse leikkimään jotain ympäristöneuvojaa muutoinkaan, ja etenkään vähänkin älyllä varustettu ihminen ymmärtää olla laittamatta tuonkaltaista videota jakoon ympäri maailmaa miljoonille sellaisille ihmisille, joita tuo kyseinen asia ei edes kosketa suoranaisesti.

Vierailija
108/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut komppaa näitä kiusaajia, toivon noille naureskelijoille ja kiusaajille samaa kohtaloa, toivottavasti teidät vainotaan ja kiusataan hengiltä. Saatte maistaa omaa lääkettä.

Siinähän toivot, mutta koska mitään karman lakia ei ole, niin toiveesi jää tyhjäksi. Ei minusta saa tuollaista videota, koska en laahaa risujani toisten maille.

Vierailija
109/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että videon julkaisijasta tehdään varoittava esimerkki oikeudessa. Mitä tahansa EI saa julkaista.

Jaa-a.. Kyllä yhteiskunta nyt hirvittävästi sorsii meistä, joka katsoo oikeudekseen haukkua asiallisesti huomauttajaa kyrvänsyyläksi ja uhkaa ampua tämän.

Ainoa oikea varoittava esimerkki on risumies itse. Ennenhän näitä kestettiin. Muun muassa lapset tiesivät, että muutamaa kylähullua pitää todella pelätä. Mutta nykyään saa, mitä tilaa. 

Minä olen kyllä sitä mieltä, että itse en olisi edes itsesuojeluvaistoni vuoksi uskaltanut huomauttaa tuota risumiestä ohikulkiessani, kuten tuo kuvaaja teki videollaan.  Jos kuvaaja olisi ollut vähänkään älykäs itsekkin, niin olisi huomioinut tapahtuman, ja ilmoittanut 112:een, ja jättänyt nyt hyvänen aika koko tapahtuman videon levittämisen kansainväliseen nettiin kokonaan pois, kun tuskin tuo risumies tapojaan sillä muuttaa, vaan nythän hän on jopa julkisuuden valokeilassaan, ja on vain rasittunut liiasta julkisuudestaan, ja viis välittää risujensa jemmauksestaan.

Vierailija
110/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä spede joka floodaat täällä kuvaajan puolesta. Ok, haluat nolata kusipäitä. Nyt on vaan niin että kuvaaja oli se kusipää. Syyt:

1. "Risumies" ei ole roskannut mitenkään. On olemassa epäilys että hän ehkä aikoi tuoda risuja risukasaan josta oli tarkoitus tehdä energiaa polttamalla, jolloin risut olisivat tuottaneet taloudellista hyötyä kasan omistajalle. Poliisin ja syyttäjän mukaan risumiehen roskaamisesta ei ole mitään näyttöä videon perusteella.

2. "Risumies" ei ole uhannut tappaa ketään. Hän sainoi pikaistuksissaan: "tekis mieli tappaa sut". Tämä ei ole rikos, eikä siitä tulla langettamaan tuomiota.

Sinä joka haluat "nolata" kusipäitä myönnät samalla kannattavasi omankäden oikeutta ja rikollista toimintaa. Täyttää siis kusipäisyyden tumnusmerkit.

Vierailija
111/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä ihmetellä tätä nykytouhua, kaveri vie risuja metsään ja jotkut menettää järkensä, vainotaan joku vanhus kuoliaaksi. Onhan se hurja rikos oikein risuja viedä metsään, kas kun ette hirttäneet hänet keskustorille.

Ja yksi asia on selvä, uhreja tulee lisää ja jotkut on tehneet myös itsemurhan, mikään ei noita kiusaajia pysäytä.

:) hehheh, siis yksistä risuista noussut tommonen halopaloo, mut jos olisi ollut vaikkapa naista raiskaamassa risukasan keskellä, niin ymmärtäisin toki kuvaajan puuttumisen ukon touhuun.

Vierailija
112/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että videon julkaisijasta tehdään varoittava esimerkki oikeudessa. Mitä tahansa EI saa julkaista.

Jaa-a.. Kyllä yhteiskunta nyt hirvittävästi sorsii meistä, joka katsoo oikeudekseen haukkua asiallisesti huomauttajaa kyrvänsyyläksi ja uhkaa ampua tämän.

Ainoa oikea varoittava esimerkki on risumies itse. Ennenhän näitä kestettiin. Muun muassa lapset tiesivät, että muutamaa kylähullua pitää todella pelätä. Mutta nykyään saa, mitä tilaa. 

Minä olen kyllä sitä mieltä, että itse en olisi edes itsesuojeluvaistoni vuoksi uskaltanut huomauttaa tuota risumiestä ohikulkiessani, kuten tuo kuvaaja teki videollaan.  Jos kuvaaja olisi ollut vähänkään älykäs itsekkin, niin olisi huomioinut tapahtuman, ja ilmoittanut 112:een, ja jättänyt nyt hyvänen aika koko tapahtuman videon levittämisen kansainväliseen nettiin kokonaan pois, kun tuskin tuo risumies tapojaan sillä muuttaa, vaan nythän hän on jopa julkisuuden valokeilassaan, ja on vain rasittunut liiasta julkisuudestaan, ja viis välittää risujensa jemmauksestaan.

Sama yliherkkä typerys kuin #111 kirjoittelee taas. Sinut tunnistaa helposti noista ylipitkistä virkkeistä, kun et ole edes pistettä oppinuy käyttämään. Kehtaatkin mollata muiden älykkyyttä tuollaisella kirjoitustaidolla.

Vierailija
113/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä spede joka floodaat täällä kuvaajan puolesta. Ok, haluat nolata kusipäitä. Nyt on vaan niin että kuvaaja oli se kusipää. Syyt:

1. "Risumies" ei ole roskannut mitenkään. On olemassa epäilys että hän ehkä aikoi tuoda risuja risukasaan josta oli tarkoitus tehdä energiaa polttamalla, jolloin risut olisivat tuottaneet taloudellista hyötyä kasan omistajalle. Poliisin ja syyttäjän mukaan risumiehen roskaamisesta ei ole mitään näyttöä videon perusteella.

2. "Risumies" ei ole uhannut tappaa ketään. Hän sainoi pikaistuksissaan: "tekis mieli tappaa sut". Tämä ei ole rikos, eikä siitä tulla langettamaan tuomiota.

Sinä joka haluat "nolata" kusipäitä myönnät samalla kannattavasi omankäden oikeutta ja rikollista toimintaa. Täyttää siis kusipäisyyden tumnusmerkit.

Painu sinä pätijä itse täältä floodaamasta. Kuvitteletko vakavissasi vaikuttavasi kantaani mitenkään? t: Spede

Vierailija
114/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuvaajan paras kaveri floodaa täällä ja hokee, ettei hänen päätään käännä kukaan. Kuinka tyhmä sitten pitää olla, että luulee omien typerien kommenttiensa vaikuttavan muiden ajatuksiin. Kolme faktaa:

1.Risumies ei ole roskannut (viranomaisten mukaan)

2. Risumies ei ole uhannut tappaa ketään (eikä tule saamaan tuomiota laittomasta uhkauksesta)

3. Syytöntä kiusataan (vihainen huutaminen ei ole rikos)

Vierailija
115/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voittamattomalle kirjoittajalle": Me muut emme ole samaa mieltä kanssasi. Ei, kusipäiden nolaaminen ei ole meistä hyvä juttu, emmekä kannata omankäden oikeutta. Sinun päätäsi ei tietenkään käännetä, se on selvä, mutta sinäkään et voi muuttaa faktoja jotka ovat nämä:

1. Risumies ei ole roskaaja. Viranomaisten mukaan roskaamisrikoksen tunnusmerkit eivät täyty. Risujen laittaminen hakekasaan ei olisi ollut rikos.

2. Risumies ei ole uhannut suoranaisesti tappaa ketään. Katso video ja totea! Oikeus tekee tästä ratkaisun ja laittoman uhkauksen tunnusmerkit eivät tule täyttymään. 

3. Vihainen huutaminen ei ole rikos. Kusipäinen nettikiusaaminen on rikos. Kuvaaja tulee saamaan tuomion.

Onnea valitsemallasi tiellä, mutta jankutuksesi on hedelmätöntä, meidän päätämme ei käännetä. Hyvää yötä!

Vierailija
116/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voittamattomalle kirjoittajalle": Me muut emme ole samaa mieltä kanssasi. Ei, kusipäiden nolaaminen ei ole meistä hyvä juttu, emmekä kannata omankäden oikeutta. Sinun päätäsi ei tietenkään käännetä, se on selvä, mutta sinäkään et voi muuttaa faktoja jotka ovat nämä:

Onnea valitsemallasi tiellä, mutta jankutuksesi on hedelmätöntä, meidän päätämme ei käännetä. Hyvää yötä!

Puhu vain omasta puolestasi. t. Ohis

Vierailija
117/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama yliherkkä typerys kuin #111 kirjoittelee taas. Sinut tunnistaa helposti noista ylipitkistä virkkeistä, kun et ole edes pistettä oppinuy käyttämään. Kehtaatkin mollata muiden älykkyyttä tuollaisella kirjoitustaidolla.

:D katsoppas tuotakin kirjoittamaasi sanaa tuossa edellä lainatakseni: "...'oppinuy'..."  - niin? mitä kieltä tuo onkaan? 

Vierailija
118/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko löysät jo housuissa kun odottelet tuomiota? :D Siltä vähän vaikuttaa, kyllä koira nyt älähtää. :D

Vierailija
119/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risujenjemmaaja on varmaan ihan saatanallinen riesa sairaalassa. Ehkä jatkaa tappouhkauslinjalla hoitajille.

Vierailija
120/156 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä lopu koskaan: