Myyjä luuli minua myymälävarkaaksi.
Eivät kiinnostele varastelemiset, anastelemiset eivätkä mitkään muutkaan kepulikonstit. Myyjä oli ynseä eikä hän pyytänyt anteeksi tyyliään epäillä minua rosvoksi. Päätin, että tästä lähtien näytän hänelle kaikki tavarat ja kuitit, jotka minulla sattuvat olemaan mukana silloin, kun asioin kyseisessä puotissa, jossa ei muuten ole säilytyslokerikkoja kasseja, reppuja yms. varten.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Luuli siis miten?
Hän tuli perääni ja kysyi, onko reppuuni sujahtanut täältä jotakin maksamattomia tuotteita. Kun vastasin hänelle, että ei ole, hän käski minua avaamaan reppuni. (ap)
No älä näytä joka kerralla. Se vie vaivaa ja aikaa liikaa. Onko siellä pakko asioida vai voiko jättää väliin. Onko lähikauppa tms.
Happamille myyjille on kiva käydä maksamassa ostoksia 5 ja 10 sentin kolikoilla.
Kuulostaa ihan virolaiselta "asiakaspalvelulta".
Suomessa ei ole palvelukulttuuria. Kun asiakaspalvelija mokaa niin asiakas ei juuri koskaan saa mitään anteeksipyyntöä.
Varsinkaan nuoret ei yksinkertaisesti osaa ja eikä tiedä miten toimia tämmösissä tilanteissa. Jos tätä olisi hieman koulutettu ja harjoiteltu etukäteen niin nämäkin nolot tilanteet saataisiin helposti hoidettua niin ettei asiakkaalle jää huonoa kokemusta. Voisi jäädä jopa hyvä mieli kun hoidetaan hyvin ja oikein. Tämä on taitolaji.
Hai, niin miultakin kysyttiin että aionko mie maksaa miun hamekoukussa killuvan öljykannun.
Monet myyjät ovat kyllä todella rasittavia, vaikka asiakas käyttäytyisi itse erittäin hillitysti ja hallitusti. Tätä en ymmärrä, mutta sen ymmärrän, jos asiakas on myyjää kohtaan veemäinen.
Soiko hälytys portilla kassan jälkeen?
Fakta: aina voi äänestää jaloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Soiko hälytys portilla kassan jälkeen?
Ei soinut. (ap)
Vierailija kirjoitti:
Fakta: aina voi äänestää jaloillaan.
Toki. Silloin asiakaspalvelija on epäonnistunut täydellisesti.
En usko. Suomalainen ei toimi noin. Suomalainen soittaa vartialle tai antaa olla.
Joo, mene sinne kimpsujen ja kampsujen kanssa ja sano että täältä mä taas tulen, tsekataanpas jälleen mitä kaikkea mulla täällä on ja perinteiset paperikuititkin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mene sinne kimpsujen ja kampsujen kanssa ja sano että täältä mä taas tulen, tsekataanpas jälleen mitä kaikkea mulla täällä on ja perinteiset paperikuititkin löytyy.
Tämä ostos on K-marketista, tämä puolestaan on K-Supermarketista. Tämän tuotteen ostin puolestani Tokmannilta. Ajattele, siellä alennetaan elintarvikkeet puoleen hintaan jo kaksi tuntia ennen myymälän sulkeutumista, yleensähän vähintään tämänsuuruinen alennus otetaan käyttöön vasta myymälän viimeisen aukiolotunnin aikana.
Nykyään ainakin Prismoissa myyjät moikkailee asiakkaita. Myymälävarkauksien estämiseksi asiakkaille osoitetaan että heitä tunnistetaan. En vastaa mitään enkä katso päinkään, minä olen ostoksilla ja maksan ostokseni ja sillä selvä. Pitäisi joskus kuunnella mitä ne höpisee radiopuhelimiinsa kun joku onkin epäillyttävä eikä reagoi tervehdyksiin, vai pitäisikö niille vaan huikata takas tyyliin: no, sieg mussoliini/idi amin ... teillekkin päin vaan tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuli siis miten?
Hän tuli perääni ja kysyi, onko reppuuni sujahtanut täältä jotakin maksamattomia tuotteita. Kun vastasin hänelle, että ei ole, hän käski minua avaamaan reppuni. (ap)
Tätä en ole oikein koskaan ymmärtänyt miksi repun kantajia epäillään. Sehän on todella huomiota herättävää ottaa reppu selästä ja lappaa sinne tavaraa.
Jos minä varastaisin, niin laittaisin vain taskuun tai käsilaukkuun. Reppu on selässä vain sen vuoksi, että se on ergonomisempi kantaa kun tulee pyörällä/kävellen kauppaan. Enkä tosiaan haluaisi jättää reppuani mihinkään kaupan eteiseen. Reput ja niiden sisältö voi olla arvokkaita!
Kun olin nuori, myyjä tarkasti taskut kassalla ilman mitään hälyttimen piippauksia tai muitakaan todisteita.
Luonnollisesti viimeinen kerta kun kävin siinä ruokakaupassa. En tiedä sitä, että tiesikö kaupan omistaja myyjän käytöksestä, eli oliko se ohje, vai oliko myyjän omaa tyyliä esittää myymäläetsivää.
Eikä tietenkään pyytänyt anteeksi.
Luuli siis miten?