Risujemmaaja on joutunut sairaalaan kiusaamisen takia
http://www.kymensanomat.fi/Online/2017/02/24/Risunjemmaaja-videon%20tak…
"Sukulaisen mukaan miehen on ollut viime kuukausina vaikea liikkua julkisilla paikoilla ilman, että joku on tullut vinoilemaan. Mies on kuulemma lopettanut entisissä vakiruokapaikoissaan käymisen kokonaan.
Hänen ikkunansa takana on käyty huutelemassa ja auton tuulilasiin sekä postilaatikkoon on jätetty vihaviestejä.
— Viimeisin niitti oli se, kun noin kymmenvuotiaat lapset alkoivat kysellä, että "Etkös sinä Risumies olekaan linnassa?". Hänet hyvin tuntevat ihmiset ovat tarkkailleet tilannetta huolissaan."
Nyt ihmiset taas järkikäteen ja jälkikasvuakin opastamaan. Myönnän, että itsekin olen sille jemmaus videolle nauranut, se vaan oli hykerryttävän hellyyttävän tosissaan. Mutta annan ihmisen kulkea kadulla rauhassa ja etenkin kotonaan.
Kommentit (156)
No onhan se elänyt jo pitkän ja hyvän elämän ja moni vakiobaarissakin on saanut nauttia hänen seurasta. Menisi niinkuin ennenkin ei siinä videossa mitään esitetty tai annettu mitään väärää kuvaa, muiden videoissa jotka seurasivat ensimmäisestä kylläkin reviteltiin tarpeettomasti.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se elänyt jo pitkän ja hyvän elämän ja moni vakiobaarissakin on saanut nauttia hänen seurasta. Menisi niinkuin ennenkin ei siinä videossa mitään esitetty tai annettu mitään väärää kuvaa, muiden videoissa jotka seurasivat ensimmäisestä kylläkin reviteltiin tarpeettomasti.
Ei annettu väärää kuvaa, mutta kun ei olis saanu antaa minkäänlaista kuvaa. Mut niimpä itse antasin olla. Saa vielä sydärin jos lähtee oikeusprosessiin.
Hermostuiko tuo mies siinä vaiheessa, kun hänet uhattiin laittaa nettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei annettu väärää kuvaa, mutta kun ei olis saanu antaa minkäänlaista kuvaa. Mut niimpä itse antasin olla. Saa vielä sydärin jos lähtee oikeusprosessiin.
Miten niin ei olisi? Ei ole laitonta kuvata julkisella paikalla. Näitä vastaavia videoita on netti pullollaan, milloin mistäkin aiheesta. Mitään henkilökohtaista muutosta ei video aiheuta hänen arkeensa, paitsi että ei ihan vapautuneesti vie jätteitään lenkkipolun varteen. En usko että tämä juttu edes jatkuisi ellei tännekin kirjoteltaisi aiheesta ja siten pitkitetä tätä farssia. Mikä motivaatio on vauhkota aiheesta. "Risumies" sen kun jatkaa olemistaan niin kuin haluaa ja vie jatkossa risunsa sinne missä niitä otetaan vastaan virallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei olisi? Ei ole laitonta kuvata julkisella paikalla. Näitä vastaavia videoita on netti pullollaan, milloin mistäkin aiheesta. Mitään henkilökohtaista muutosta ei video aiheuta hänen arkeensa, paitsi että ei ihan vapautuneesti vie jätteitään lenkkipolun varteen. En usko että tämä juttu edes jatkuisi ellei tännekin kirjoteltaisi aiheesta ja siten pitkitetä tätä farssia. Mikä motivaatio on vauhkota aiheesta. "Risumies" sen kun jatkaa olemistaan niin kuin haluaa ja vie jatkossa risunsa sinne missä niitä otetaan vastaan virallisesti.
Enpä usko et olis laillista tuokaan. Jatkaa olemistaan ellei kuole..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ymmärtäny että on muuttanu paljonki hänen arkeaan vai meinaatko että se asia jotenki katoaa et hän on sairaalassa kun sä sanot niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ymmärtäny että on muuttanu paljonki hänen arkeaan vai meinaatko että se asia jotenki katoaa et hän on sairaalassa kun sä sanot niin?
Lopeta jo, asia ei kuulu sinulle mitenkään, ihan aikuisten oikeasti. Lue tarkemmin viesti jonka kirjoitin. Ei tarvitse vastata osa-alueisiin, riittää että vastaat itsellesi mikä motiivisi ja roolisi tässä aiheesta vauhkoamisessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että videon julkaisijasta tehdään varoittava esimerkki oikeudessa. Mitä tahansa EI saa julkaista.
Miksi vain julkaisijasta? Onhan sitä jaettu vaikka kuinka paljon. Jakajat syyllistyneet ihan samaan herjaukseen.
Minun puolestani myös jakajat saa laittaa edesvastuuseen. En vain usko, että poliisin resurssit riittävät jakajien jahtaamiseen, vaan tässä haetaan rangaistusta alkuperäiselle julkaisijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvata saa julkisella paikalla, mutta mitä tahansa ei saa julkaista. Se julkaiseminen on nyt oleellista. Risumies on selkeästi henkisesti sairas tai ainakin epävakaa, ja tällaisen ihmisen tunteenpurkauksen julkaiseminen voi olla laitonta. Kohtahan se selviää.
Täälä se ei selviä joten voitte lopettaa tarpeettoman lässytyksen aiheesta, joka ei kuulu teille ollenkaan. Te viette asiaa, joka ei teille edes kuulu julkisuuteen tarkoituksella, hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo, asia ei kuulu sinulle mitenkään, ihan aikuisten oikeasti. Lue tarkemmin viesti jonka kirjoitin. Ei tarvitse vastata osa-alueisiin, riittää että vastaat itsellesi mikä motiivisi ja roolisi tässä aiheesta vauhkoamisessa on.
Kuuluuhan. Tuo nuorimies järjesti asian niin että siitä tuli koko suomen asia. En vauhkoa vaan keskustelen otsikon aiheesta. Motiivini on se että tällaista ei saa enää tapahtua! Tunnen sympatiaa risumiestä kohtaan, siinä mun motiivi.
Miten v*tun tyhmiä persereikiä ovat ihmiset jotka kehtaavat hyökkäillä miesparan kimppuun, niin kuin hän olisi yhteiskunnan vihollinen numero yksi?! Yhteiskunnan vihollinen numero yksi on v*ttupäiset kiusaajat, jotka ovat puhelin tanassa joka käänteessä kuin mitkäkin vähä-älyiset paskiaiset.
Hirveä haloo parista risusta, antakaa jo olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonni ap, ei mua ainakaan naurattanut se video yhtään. Sinunlaistesi persoonien takia se mies voi nyt huonosti. Koska ajattelet samoin kuin ne kiusaajat, pahaa hänestä.
Kyllä se risuroskaaja yksi vitun ylimielinen hölmö oli. Ei sitä kukaan voi kieltää.
Ehkä mut kyl ne asiat hoidetaan paikanpäällä, ei räävitä nettiin koska siinä syyllistyy rikokseen itsekin.
Mitä sinä siellä sössötät? Jos, joku repii minulle päätään ja uhkailee tappamisella, niin kuvaan ja laitan kyllä nettiin. Vinkki sinulle ja muille risurääpijöille: käyttäytykää sillä tavoin IRL, ettei netissä tarvitse hävetä itseään sairaaksi.
Sinäkinkökään et videosta ymmärtänyt, että risumies ei välttämättä ole aivan tasapainossa. Ei vanhaa ja ehkä sairasta ihmistä ryhdytä porukalla ruotimaan ja repimään internetissä. Joku häpy ja ymmärrys pitäisi somekansallakin olla.
Eli kun olet vanha ja sairas niin ei tarvi välittää laista tai käytöstavoista? Saa viedä jätteensä muiden maille, eikä kukaan saa sanoa mitään? Saa uhkailla muita tappamisella, eikä muut saa sanoa mitään? Vanhat ja sairaat ihmiset on siis syyntakeettomia. Miksei niitä sitten oikeesti pistetä holhoukseen?
Tää homma meni toki överiksi, mutta en mä ymmärrä sitäkään, että vanhat ihmiset tuntuu aina pääsevän tekemisistään kuin koirat veräjästä. Heitä pitää ymmärtää loputtomasti, he kun ovat vanhoja ja sairaita. Mikä ei kuitenkaan estä heitä itseään haukkumasta muita. Heillä on oikeudet, mutta ei vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonni ap, ei mua ainakaan naurattanut se video yhtään. Sinunlaistesi persoonien takia se mies voi nyt huonosti. Koska ajattelet samoin kuin ne kiusaajat, pahaa hänestä.
Kyllä se risuroskaaja yksi vitun ylimielinen hölmö oli. Ei sitä kukaan voi kieltää.
Ehkä mut kyl ne asiat hoidetaan paikanpäällä, ei räävitä nettiin koska siinä syyllistyy rikokseen itsekin.
Mitä sinä siellä sössötät? Jos, joku repii minulle päätään ja uhkailee tappamisella, niin kuvaan ja laitan kyllä nettiin. Vinkki sinulle ja muille risurääpijöille: käyttäytykää sillä tavoin IRL, ettei netissä tarvitse hävetä itseään sairaaksi.
Sinäkinkökään et videosta ymmärtänyt, että risumies ei välttämättä ole aivan tasapainossa. Ei vanhaa ja ehkä sairasta ihmistä ryhdytä porukalla ruotimaan ja repimään internetissä. Joku häpy ja ymmärrys pitäisi somekansallakin olla.
Eli kun olet vanha ja sairas niin ei tarvi välittää laista tai käytöstavoista? Saa viedä jätteensä muiden maille, eikä kukaan saa sanoa mitään? Saa uhkailla muita tappamisella, eikä muut saa sanoa mitään? Vanhat ja sairaat ihmiset on siis syyntakeettomia. Miksei niitä sitten oikeesti pistetä holhoukseen?
Tää homma meni toki överiksi, mutta en mä ymmärrä sitäkään, että vanhat ihmiset tuntuu aina pääsevän tekemisistään kuin koirat veräjästä. Heitä pitää ymmärtää loputtomasti, he kun ovat vanhoja ja sairaita. Mikä ei kuitenkaan estä heitä itseään haukkumasta muita. Heillä on oikeudet, mutta ei vastuuta.
Puhe oli kohtuuttomasta julkisesta repimistä ja naurettavaksi tekemisestä. Asian olisi voinut hoitaa kaikessa hiljaisuudessa viranomaisten kanssa, jos siihen tarvetta tuntee.
Ennen vanhaan kylähullut tultiin lynkkaamaan koko kylän voimin soihtujen ja viikatteiden kera. Tai vähintäänkin laitettiin vaivaistaloon tai huutolaiseksi. Nykypäivän lynkkausmeininki tapahtuu somessa.
En ota kantaa siihen, onko tämä somemyllytys tämän risumiehen kohdalla oikein tai väärin. Mutta sanonpahan vaan, että nykyään mielenterveyspotilaat saavat elää ja olla ylellisen rauhassa verrattuna menneisiin aikoihin. 90-luvun laman jälkeen psykiatrian vaikeammatkin tapaukset viskattiin avohoitoon. Ihan siis puhtaasti vain valtion rahanpuutteen vuoksi, eikä mitenkään sen vuoksi, että hullujen integroiminen yhteiskuntaan olisi jotenkin inhimillisempää tai tieteellisten tutkimustulosten perusteella suositeltavaa. Sama juttu koskee vanhuksia: kotihoitoa hehkutetaan, koska se on valtiolle ja kunnille halvempaa. Sitä perustellaan sillä, että vanhuksille on mielekkäämpää elää loppuelämäkin omassa kodissa. Mutta samaan aikaan kitistään, kun muori tai vaari ei saakaan asianmukaista hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkä suojeluksessa tämä kuvaaja on kun ei ole mitään tietoa henkilöllisyydestä?
Jos kerran tuntee tehneensä hyvän työn niin luulisi tulevan julkisuuteen?
Mitä sinä viestistä toiseen täällä määkit? Miksi kuvaajan pitäisi tulla julkisuuteen? Senkö takia, että risupösilö voisi huudella hänelle vielä lisää?
Kyllä meitä määkijöitä on useampi tässä ketjussa, ainakin kaksi. Täytyyhän kuvaajankin kai vastuu kantaa omista teoistaan, ei vaan toisen?
Palkinto kuvaajan pitäisi saada, kun narautti välinpitämättömän vanhan paskiaisen itse teossa. Jos risuvajakin polla ei kestä tekojensa seurauksia, niin siinähän miettii tekosiaan.
Oletko sä kantanu aina vastuun teoistas?
Mitä se sinulle kuuluu olenko vaiko en? Risuvajakki poltti näppinsä. Minä ehkä en ole näppejäni polttanut, se ei tarkoita etteikö risuvajakki saanut juuri sitä mitä ansaitsi.
Et ole jääny kiinni vai toiset on kantanu vastuun sun teoista?
Hahhhaaahaa, suloista miten yrität kääntää keskustelun minuun. Mitä siinä kyselet, sanoin jo ettei kuulu sinulle. Oletko jotenkin hidassytytteinen, kun et kerrasta ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Risumies ei tehnyt oikein risujen suhteen, mutta eipä tehnyt oikein videon kuvaajakaan kuvaamalla risumiestä ilman lupaa, ja sitten vielä levittämällä videonsa julkisuuteen ilman kuvatun lupaa kaikkien nähtäväksi ja kuultavaksi. Kuvaajallahan on ollut tarkoituksenaan näköjään enemmänkin saada risumies pilkan kohteeksi ja naurunalaiseksi videon julkistamisellaan kaiken kansan kesken kuin itse väärä teko risumiehen puolelta. Kuvaamista ei olisi tarvinnut julkisuuteen levittää, vaan kuvaaja olisi voinut soitella poliisin paikalle, ja esittää sen videon vain ja ainoastaan poliisille.
Kuvaaja vaan halusikin tuonkaltaisella videollaan häpäistä enemmän itse risumiestä kyseisen henkilön tekemään ympäristörikokseen nähden.
Ihan oikein kuvaaja teki, kun saattoi risuvajakin yleisen pilkan kohteeksi. Nyt hän todella tietää toimineensa omavaltaisesti ja väärin. Paljon enemmän saisi olla sitä, että ihmisten teot tulevat julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkä suojeluksessa tämä kuvaaja on kun ei ole mitään tietoa henkilöllisyydestä?
On tainnut mennä paskat housuun tällä juutuubisankarilla. Rohkeutta riitti kyllä laittaa video kaikkien naurettavaksi, mutta ei rohkeutta itse tulla julkisuuteen.
Eli olette ihan samalla viivalla. En näe sinunkaan märisijän nimeä missään.
On tainnut mennä paskat housuun tällä juutuubisankarilla. Rohkeutta riitti kyllä laittaa video kaikkien naurettavaksi, mutta ei rohkeutta itse tulla julkisuuteen.