Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle

Vierailija
25.02.2017 |

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Kommentit (1383)

Vierailija
781/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökää lohta, maksaa vähemmän kun sisäfile. 

Syökää muikkua kotimaista superruokaa.

Kalastakaa itse. Siinä yhdistyy ulkoilu ja ruuan hankinta. Onki, pilkki tai katista. Helpointa on hommata katiska, jota käy pari kertaa viikossa kokemassa. Katiskan voi tehdä itse tai pienellä vaivalla niitä löytää hylättyinä rannoilta. Itse en ole koskaan hankkinut lupaa katiskaan, eikä kukaan ole koskaan siitä tullut mitään huomauttamaan.

Vierailija
782/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jaksaa aina huvittaa, miten parempituloiset kilvan vakuuttelevat olevansa niin taloudellisia ja järkeviä rahankäyttäjiä. Ja kaikki tuntevat köyhiä, joilla on muka uusimmat pelit ja vehkeet, vaikka se on aivan mahdoton yhtälö.

Ei ole mahdoton yhtälö ollenkaan.

Ne uusimmat pelit ja vehkeet on yleensä ostettu osamaksulla. Siksi niitä on köyhilläkin ja siksi köyhällä ei ole rahaa ruokaan, kun rahat menee osamaksuihin.

Lapsellani oli kaveri alakouluaikoina, tämä sai ihan kaikki uusimmat vempeleet ja koneet. Äitinsä ei ole tehnyt työtä vuosikymmeniin vaan lisääntynyt aina uuden miehen kanssa. Kuulin sitten myöhemmin että ulosotossa pitkä lista, ja lisää osteli kännykkää ja pelikonetta. Lapseni sitä ihmetteli mutta selitin syyn. Meilläkin pätkätöitä ja työttömyyttä, pienet tulot jne mutta koskaan ei ole yhtään laskua mennyt ulosottoon, kun on eletty sen mukaan mitä rahaa on tullut. Sama kaveri sitten myöhemmin naureskeli omalle lapselleni vanhasta huonosta autosta. Osasipa omani hyvin nakata takaisin että ihan käteisellä osti ja itse tienatuilla rahoilla, ei ole äiti eikä isä ostanut velaksi. 

Ikävää, että olet ajatusmallisi lapsellesi siirtänyt. Olisi hyvä ymmärtää mitä lapselle kerrotaan ja mikä jätetään sen oman pääkopan sisäpuolelle.

Mitäs vikaa siinä on että on kaiken hoitanut, eikä mitäänulosottoon ole mennyt ja lapsetkin oppineet saman. Se on harvinaista nykypäivänä, tästä pitää antaa kunnon hatun nosto eikä mitään moitteita.

Hyvin toimittu.

Ja oikein nuoreltakin sanottu.

Se on vähän niinkuin sanotaan, ette niin makaa kuin petaa.

Kerrotko missä kohdassa nostat hattua.

"Äitinsä ei ole tehnyt työtä vuosikymmeniin vaan lisääntynyt aina uuden miehen kanssa. Kuulin sitten myöhemmin että ulosotossa pitkä lista, ja lisää osteli kännykkää ja pelikonetta. Lapseni sitä ihmetteli mutta selitin syyn."

Kommentti sivusta: Luitko koko tekstiä? Siinähän lapsi (nuori) oli itse ostanut auton omilla rahoilla ja käteisellä, ei siis velaksi. Nuori osoitti järkevää rahankäyttöä ja vastuuta. Siitä minäkin nostan hattua.

Jos elää velaksi ja on jatkuvasti taloudellisissa ongelmissa, niin en kunnioita. En nosta hattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän Turussa on Alepa?

Entä Ivalossa?

Tämä ketju viettää kohta 4-vuotispäiväänsä. Luulin, että tosissaan joku kirjoittaa, mutta kerranko sitä on tällä palstalla sellaisessa erehtynyt.

Vierailija
784/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkapurkissa tilliä kirjoitti:

Oikein pihi ostaa porkkanapussin ja tekee raastetta ja porkkana pihvejä,sopii hernekeittoon ja onkii itse kalaa.

No tämäpäs oli hyvä ohje. Puolisolla porkkana-allergia ja herneistä tulee kihti. Ja kalaa ei näillä leveysasteilla nyt ongita.

Kalastusta voi harrastaa kaikkina vuodenaikoina Suomen leveyspiireillä. En tajua kommenttiasi.

-Kesällä ongitaan ja talvella pilkitään

-Verkot lasketaan kesällä veneestä ja talvella jäältä

-Koukkukalastus ja pitkäsiima onnistuu talvella paljon helpommin kuin kesällä. Eikä tarvita edes venettä!

Ainoastaan vetouistelu ei onnistu talvella. Virvelilläkin voi kalastaa talvella sulissa virtapaikoissa. 

Olen harrastanut/harrastan näitä kaikkia. Joten en kyllä ymmärrä tuota väitettäsi.

Vierailija
785/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalastakaa itse. Siinä yhdistyy ulkoilu ja ruuan hankinta. Onki, pilkki tai katista. Helpointa on hommata katiska, jota käy pari kertaa viikossa kokemassa. Katiskan voi tehdä itse tai pienellä vaivalla niitä löytää hylättyinä rannoilta. Itse en ole koskaan hankkinut lupaa katiskaan, eikä kukaan ole koskaan siitä tullut mitään huomauttamaan.

Toinen hyvä vinkki on metsästys. Kaupungissakin voi harrastaa loukkupyyntiä ja saada tuoretta lihaa ravinnoksi kun vain on hommannut loukut. Samalla tulee ulkoiltua  ja nautittua luonnosta.

Vierailija
786/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen hyvä vinkki on metsästys. Kaupungissakin voi harrastaa loukkupyyntiä ja saada tuoretta lihaa ravinnoksi kun vain on hommannut loukut. Samalla tulee ulkoiltua  ja nautittua luonnosta.

Mutta eikös noihin tarvita luvat ja kortit, ja eikös ne maksa?

Vierailija
787/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä hammaslääkärissä kerran vuoteen tarkastuksessa ja hammaskiven poistossa niin säästyy paikkauksilta, juurihoidoilta ja silloilta. Tarkastus ja hammaskiven poisto yksityisellä reilun satasen, julkisella huomattavasti vähemmän. Jälkimmäiset, jotka ovat hammashoidon laiminlyönnin seurauksia, maksavat tuhansia euroja.

Tuota nyt tolkutetaan mutta voin ainakin omalta kohdalta sanoa, ettei mitään vaikuta. Käyn 2 x vuodessa hammashoitajan "rapsutuksessa" mutta silti on suussa 3 juurihoidettua ja 1 poistettu hammas. Kas kun eivät reijistä menneet vaan lohkesivat yms. Ja mitään siltoja ei kannata laittaa, vaan heti implantti, jos sikseen tulee. Tulee pitemmässä juoksussa halvemmaksi.

Mutta edeltävä hammashoito on siis kyllä kannattavaa. Se on totta. Jos kun pahaksi päsee on jälkikin sen jälkeen kallista korjata...

Vierailija
788/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesu: Lidlin nestemäinen violetti pesuaine, puolikas korkki. Ei huuhteluainetta. Pese aina täysi koneellinen. Käytä kuitenkin välillä 60 ja jopa 90 asteisia pesuja, etteivät vaatteet ja muut ala haista.

Astianpesukone: älä koskaan pese vajaata konetta.

Kaikki nämä ja jääkaappi: imuroi tausta ja alusta säännöllisesti, pidä alla muovikaukaloa ja tarkista johdot ja kunto sekä suuttimet yms osat säännöllisesti. Näin koneet toimivat ja vältät vesivahingot tai tulipalot ja ehkäisy on halvempaa kuin jälkihoito!

Hygienia: pese hampaat päivittäin, lankaa vähintään pari kertaa viikkoon. Osta Lidlistä tahnat. Älä käytä suuvesiä, ne eivät tee limakalvoille hyvää. Älä syö koko ajan, pidä selkeät ruoka-ajat, joiden jälkeen vähintään juo vettä ja purskuttele, tai ota 1 xylitol pastilli tai purkka. Jos sitä ei ole/kallista, ota 1 juustosiivu. Se neutralisoi hapollisen ruuan haitat. Ehkäiset hyvällä huollolla isot hammasremontit ja pidät huolta terveydestäsi.

Käy suihkussa vähintään joka toinen päivä, mielellään päivittäin. Jos et tee likaista työtä tai hikoile, ihan vesipesukin toimii. Älä käytä alapään pesussa pesuaineita. Pesuaine on tarpeen vain kun olet erityisen likainen tai haluat hieman tuoksuvaa luksusta pesuun, tai ihosi on erittäin rasvainen. Osta Lidlistä saippua tai nestemäinen pesuaine. Ne tuoksuvat hyvälle ja ovat halpoja.

Kasvata pitkä tukka ja pidä oma väri tai ajele oikein lyhyt malli. Näytät aina skarpilta.

Niin, pesuaineen käyttöä missään vartalon pesuissa en ymmärrä. Itse en voi käyttää mitään ja olen kymmeniä vuosia pessyt itseni liki päivittäin vain suihkussa pelkällä vedellä.Toistaiseksi kukaan ei ole koskaan moittinut että haisisin.

Vierailija
789/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki antaa sellaisia neuvoja, mistä löytää tai miten ostaa halvinta tavaraa - eli kuinka maksimoida oma ostovoima. Se on kuitenkin pohjimmiltaan kulutus- eikä säästövinkki. Kukaan ei puhu siitä, että miten laittaa osa rahoistaan säästöön.

Vierailija
790/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein pihi ostaa porkkanapussin ja tekee raastetta ja porkkana pihvejä,sopii hernekeittoon ja onkii itse kalaa.

No tämäpäs oli hyvä ohje. Puolisolla porkkana-allergia ja herneistä tulee kihti. Ja kalaa ei näillä leveysasteilla nyt ongita.

Kalastusta voi harrastaa kaikkina vuodenaikoina Suomen leveyspiireillä. En tajua kommenttiasi.

-Koukkukalastus ja pitkäsiima onnistuu talvella paljon helpommin kuin kesällä. Eikä tarvita edes venettä!

Ainoastaan vetouistelu ei onnistu talvella. Virvelilläkin voi kalastaa talvella sulissa virtapaikoissa. 

Olen harrastanut/harrastan näitä kaikkia. Joten en kyllä ymmärrä tuota väitettäsi.

Pitäisi vain olla vesistö lähellä. Jos pitää hankkia auto niin ei kannata. Ja julkisilla ei viitsi lähteä katiskaa kuskaamaan.

Vierailija
791/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi vain olla vesistö lähellä. Jos pitää hankkia auto niin ei kannata. Ja julkisilla ei viitsi lähteä katiskaa kuskaamaan.

Menee se julkisellakin.... senhän saa kasaan littanaksi.

Vierailija
792/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilipun hinnalla sinne järvelle hakee muikut kävellen lähikaupasta. Ovat aika usein tarjouksessakin. Eikä tarvitse verkkojakaan hankkia. Mutta kalastajille kyllä iso peukku, kovaa hommaa etenkin ammattikalastus.

Vierailija
793/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope muttei Ankka kirjoitti:

Kaikki antaa sellaisia neuvoja, mistä löytää tai miten ostaa halvinta tavaraa - eli kuinka maksimoida oma ostovoima. Se on kuitenkin pohjimmiltaan kulutus- eikä säästövinkki. Kukaan ei puhu siitä, että miten laittaa osa rahoistaan säästöön.

Rahaa ei todennäköisesti jää säästöön, jos ei osaa kuluttaa oikein. Esimerkiksi jos et hallitse ruuankulutusta, niin sitten siihen menee enemmän rahaa ja säästöön jää vähemmän, jos yhtään.

Vierailija
794/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee se julkisellakin.... senhän saa kasaan littanaksi.

Olen eri, mutta todennäköisesti kalastamalla ei tule edes niinkään suurta erää muikkuja, varsinkaan jos ei tiedä kyseisiä paikkoja, mistä niitä saada. Mielestäni kalastukseen menee enemmän rahaa, kuin jos ostaisi ne muikut (silloin kun niitä syö) vaan suoraan kaupasta. 

Vierailija
795/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen ei auta, siinä on rajansa mitä voi tehdä. Kannattaa nostaa omia tuloja. Ylärajaa tuloissa ei ole.

Tälläkin viikolla nostin vuositulojani 50 eurolla, toissa viikolla sadalla eurolla. Kyllä nuo nostot alkavat tuntumaan kun tarpeeksi viikoja tulee mittariin.

Vierailija
796/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin! Ja voisi jakaa myös ideoita millä korvata jokin tuote kotona jo olevilla aineksilla tai tavaroilla ettei tarvitsisi aina ostaa lisää uutta. Oma pieni ideani on että jos kotona on vanhoja tekstiilejä, niistä kannattaa ommella erikokoisia ostoskasseja eikä juosta ostamaan sitä kaupan muovista kestokassia, joka kestää huomattavasti lyhyemmän aikaa kuin vahvasta kankaasta ommeltu (esim farkku). Vanhoista neuleista saa  purkamalla sukkalankaa tai jos on kovin huopunut, siitä voi ommella sukat tai lapaset ym. Vanha ketju, en jaksanut jokaista lukea, ehkä nämä on jo kerrottukin.

Vierailija
797/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminen ei auta, siinä on rajansa mitä voi tehdä. Kannattaa nostaa omia tuloja. Ylärajaa tuloissa ei ole.

Tälläkin viikolla nostin vuositulojani 50 eurolla, toissa viikolla sadalla eurolla. Kyllä nuo nostot alkavat tuntumaan kun tarpeeksi viikoja tulee mittariin.

Vaatii kurinalaisuutta ja jatkuvaa työtä, mutta säästöjen kartuttaminen on koukuttavaa. Tästä pitäiskin enemmän puhua, lisätulojen hankkimisesta, etsin koko ajan uusia tapoja.

Vierailija
798/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii kurinalaisuutta ja jatkuvaa työtä, mutta säästöjen kartuttaminen on koukuttavaa. Tästä pitäiskin enemmän puhua, lisätulojen hankkimisesta, etsin koko ajan uusia tapoja.

Minä en etsi uusia tapoja. Olen jo löytänyt tavan nostaa tuloja, joka ei vaadi jatkuvasti minun aikaani. Sijoitan rahani siten että niistä syntyy kassavirtaa. Tämän kassavirran voi joko sijoittaa edelleen tai käyttää kulutukseen. Tavoite on kuitenkin että joka viikko vuosituloni kasvavat hiukan

Vierailija
799/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei todennäköisesti jää säästöön, jos ei osaa kuluttaa oikein. Esimerkiksi jos et hallitse ruuankulutusta, niin sitten siihen menee enemmän rahaa ja säästöön jää vähemmän, jos yhtään.

Ei tarvitse kuin vilkaista tämän päivän katukuvaa huomatakseen että ihmiset ei tod. hallitse ruoankulutusta, niin paljon on läskiä liikenteessä. Harmillisesti myös aivan liian moni lapsi on ylipainoinen.

Vierailija
800/1383 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kuin vilkaista tämän päivän katukuvaa huomatakseen että ihmiset ei tod. hallitse ruoankulutusta, niin paljon on läskiä liikenteessä. Harmillisesti myös aivan liian moni lapsi on ylipainoinen.

Olipas taas typerä kommentti typerältä ihmiseltä, millä ei ole mitään tekemistä keskustelun kanssa.

Halpa ruoka on yleisemmin kaloripitoista, mutta siitä puuttuu paljon vitamiineja. Siksi jotkut syövät sitä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän