Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle
Minä aloitan:
1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.
2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.
3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.
4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.
5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.
6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.
Jatkakaa...
Kommentit (1383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jaksaa aina huvittaa, miten parempituloiset kilvan vakuuttelevat olevansa niin taloudellisia ja järkeviä rahankäyttäjiä. Ja kaikki tuntevat köyhiä, joilla on muka uusimmat pelit ja vehkeet, vaikka se on aivan mahdoton yhtälö.
Ei ole mahdoton yhtälö ollenkaan.
Ne uusimmat pelit ja vehkeet on yleensä ostettu osamaksulla. Siksi niitä on köyhilläkin ja siksi köyhällä ei ole rahaa ruokaan, kun rahat menee osamaksuihin.Lapsellani oli kaveri alakouluaikoina, tämä sai ihan kaikki uusimmat vempeleet ja koneet. Äitinsä ei ole tehnyt työtä vuosikymmeniin vaan lisääntynyt aina uuden miehen kanssa. Kuulin sitten myöhemmin että ulosotossa pitkä lista, ja lisää osteli kännykkää ja pelikonetta. Lapseni sitä ihmetteli mutta selitin syyn. Meilläkin pätkätöitä ja työttömyyttä, pienet tulot jne mutta koskaan ei ole yhtään laskua mennyt ulosottoon, kun on eletty sen mukaan mitä rahaa on tullut. Sama kaveri sitten myöhemmin naureskeli omalle lapselleni vanhasta huonosta autosta. Osasipa omani hyvin nakata takaisin että ihan käteisellä osti ja itse tienatuilla rahoilla, ei ole äiti eikä isä ostanut velaksi.
Ikävää, että olet ajatusmallisi lapsellesi siirtänyt. Olisi hyvä ymmärtää mitä lapselle kerrotaan ja mikä jätetään sen oman pääkopan sisäpuolelle.
Mitäs vikaa siinä on että on kaiken hoitanut, eikä mitäänulosottoon ole mennyt ja lapsetkin oppineet saman. Se on harvinaista nykypäivänä, tästä pitää antaa kunnon hatun nosto eikä mitään moitteita.
Hyvin toimittu.
Ja oikein nuoreltakin sanottu.
Se on vähän niinkuin sanotaan, ette niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jaksaa aina huvittaa, miten parempituloiset kilvan vakuuttelevat olevansa niin taloudellisia ja järkeviä rahankäyttäjiä. Ja kaikki tuntevat köyhiä, joilla on muka uusimmat pelit ja vehkeet, vaikka se on aivan mahdoton yhtälö.
Ne uusimmat pelit ja vehkeet on yleensä ostettu osamaksulla. Siksi niitä on köyhilläkin ja siksi köyhällä ei ole rahaa ruokaan, kun rahat menee osamaksuihin.Lapsellani oli kaveri alakouluaikoina, tämä sai ihan kaikki uusimmat vempeleet ja koneet. Äitinsä ei ole tehnyt työtä vuosikymmeniin vaan lisääntynyt aina uuden miehen kanssa. Kuulin sitten myöhemmin että ulosotossa pitkä lista, ja lisää osteli kännykkää ja pelikonetta. Lapseni sitä ihmetteli mutta selitin syyn. Meilläkin pätkätöitä ja työttömyyttä, pienet tulot jne mutta koskaan ei ole yhtään laskua mennyt ulosottoon, kun on eletty sen mukaan mitä rahaa on tullut. Sama kaveri sitten myöhemmin naureskeli omalle lapselleni vanhasta huonosta autosta. Osasipa omani hyvin nakata takaisin että ihan käteisellä osti ja itse tienatuilla rahoilla, ei ole äiti eikä isä ostanut velaksi.
Ikävää, että olet ajatusmallisi lapsellesi siirtänyt. Olisi hyvä ymmärtää mitä lapselle kerrotaan ja mikä jätetään sen oman pääkopan sisäpuolelle.
Mitäs vikaa siinä on että on kaiken hoitanut, eikä mitäänulosottoon ole mennyt ja lapsetkin oppineet saman. Se on harvinaista nykypäivänä, tästä pitää antaa kunnon hatun nosto eikä mitään moitteita.
Hyvin toimittu.
Kerrotko missä kohdassa nostat hattua.
"Äitinsä ei ole tehnyt työtä vuosikymmeniin vaan lisääntynyt aina uuden miehen kanssa. Kuulin sitten myöhemmin että ulosotossa pitkä lista, ja lisää osteli kännykkää ja pelikonetta. Lapseni sitä ihmetteli mutta selitin syyn."
Opettele säästämään sähköä.
Vaihda sähkösopimus halvempaan.
On muitakin säästämistapoja kuin valojen sammuttaminen.
https://www.rahakirstu.com/saasta/sahkon-saastaminen-100-vinkkia-miten-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on ikävää, sekö että olen kertonut että kaikenlaista saa heti ja kaikkein kalleinta kun ostaa velaksi ja päästää kaikki maksamattomat ulosottoon kuten kaverin kotona? Onko nykyään sitten nuorisolla tavoitteena elää yli varojen ja päätyä ulosottoon? Minusta tuo on hyvin varoittava esimerkki ja lapsi otti opikseen, on nyt vakityössä aikuisena ja velaton, isot säästöt ja uudet asunnot ja autot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on ikävää, sekö että olen kertonut että kaikenlaista saa heti ja kaikkein kalleinta kun ostaa velaksi ja päästää kaikki maksamattomat ulosottoon kuten kaverin kotona? Onko nykyään sitten nuorisolla tavoitteena elää yli varojen ja päätyä ulosottoon? Minusta tuo on hyvin varoittava esimerkki ja lapsi otti opikseen, on nyt vakityössä aikuisena ja velaton, isot säästöt ja uudet asunnot ja autot.
Olen eri, mutta minusta kuulostaa vähän ns. naapurikateudelta.
Lapsille ei nyt ylipäänsä ole tarvetta selitellä naapureiden tai kaveriensa vanhempien raha - tai muitakaan asioita.
Syytön se lapsesi kaveri on vanhempiensa tapaan toimia. Riittää kun sanoo, että kaikki elää eri tavalla, käyttää rahansa eri asioihin jne.
Kotona voi opettaa rahankäyttöä muillakin tavoin. Mikään ei ole aikuselta huonompaa esimerkkiä kuin alkaa mollaamaan toisia, varsinkaan lasten kavereiden perheitä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.rahakirstu.com/saasta/sahkon-saastaminen-100-vinkkia-miten-…
Kannattaa olla varovainen noiden halpojen sähkösopimusten kanssa. Eräästäkin on jo tehty satoja ilmoituksia että eivät palauta liikaa maksettuja euroja. Minä olen pysynyt samassa sähköyhtiössä jo parikymmentä vuotta, koska hinta on kohtuullinen ja ennen kaikkea yritys on luotettava. En välitä vaikka se kuukausimaksu olisikin euron kalliimpi ja kilovatit vähän kalliimpia. Käyttö kuitenkin niin pientä että ei kannata vaihtaa hyvää asiakassuhdetta. Helpompi säästää esimerkiksi vesilaskussa kuin sähkölaskussa ellei ole sähkölämmitys, sitten asia on ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka käytän bideetä on pissan jälkeen fiksumpaa kuivata, kuin aina pestä. Kuivuu paikat. Olen ratkaissut asian leikkaamalla vanhoista t-paidoista paloja, jotka käytän siihen. Niille oma kannellinen astia pöntön vieressä muovipussi sisällä(hedelmäpussi). Pesen ne 90 asteessa peppupyyhkeiden kanssa, jotka ovat omassa korissaan.
Vessapaperi maksaa noin 40 snt/rulla.
Mitä teet siitä säästyneellä rahalla ihan konkreettisesti?
Maksaa se veden käyttökin bideessä sekä pesuaine ja vesi pesukoneessa (toivon mukaan siis peset nämä perspyyhkeet omana koneenaan).
Käykö teillä koskaan vieraita?
Joku itsekunnioitus kannattaa säästäessä ja köyhäilyssäkin säilyttää.Olen eri ihminen kuin tämä jolle vastasit mutta kyllä suomalaiset laittavat vessapaperiin tuhottoman paljon rahaa. 40 senttiä ei ole oikea summa arvioimaan kuinka paljon rahaa todellisuudessa vessanpytystä vedetään rahaa alas joka vuosi. 10 vessapaperirullaa on jo 4 euroa. Kuinka kauan ne kestävät käytössä???? Kuinka monta rullaa todellisuudessa menee vuodessa vessapaperiin on oikea tapa laskea.
Tottakai voi ostaa sen paketillisen vessapaperia koko vuodeksi vaikka sitä varten jos vieraita käy. Mutta muuten vessapaperin jatkuva käyttö on ihan turhaa. Ei vessapaperin käyttö tai käyttämättä jättäminen ole millään tavalla yhteydessä itsekunnioitukseen.
Näissä kommenteissa näkyy kuinka omituinen ajatustapa monilla on siitä mikä on ihmisen arvoista elämää. Vessapaperi tuntuu olevan todella tärkeä kaveri monelle...Ja karkkipussit, ja herkut, ja kaikki muu mihin ne sentit ja eurot menee " itsekunnioituksen" nimissä:D
Kaikilla meillä on tosiaan omat ajatuksemme siitä, mikä on välttämätöntä ja mikä ei.
Kusi ja paskarätit vessan roskiksessa ei vaan tunnu millään tavalla normaalilta minun mielestäni.
Vessapaperille on kyllä muutakin käyttöä kuin takamuksen pyyhkiminen.En osaa sanoa kumpi on ekologisempaa, bideesuihkulla suihkiminen ja pyykkikoneessa niiden rättien peseminen vai vessapaperin käyttö.
Karkkipussit ym ei liity vessapaperin tarpeellisuuteen enää kyllä mitenkään, joten vähän huono vertauskohde.
Hygieenisyydestä ym. en alkaisi itse kuitenkaan tinkimään. Edes vankilassa tai hoitolaitoksissa ei ihmiset joudu ilman vessapaperia elämään, sen verran perustarve se on.
Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.Käsisuihku ja froteepyyhe on paljon hygieenisempi kuin WC-paperi. Pyyhkeet pesen 60 tai 90 asteessa muiden vaatteiden/lakanoiden yms. kanssa.
Käsisuihkua käyttää kyllä ihmiset sen paperinkin kanssa ison hädän jälkeen, että ei tuossa mitään hygieenisempää ole. Päinvastoin.
Pyyheliina on paljon hygieenisempi! Märkä WC-paperi hajoaa aina osittain ja sitten nämä paperia käyttävät kulkevat WC-paperin murut mukanaan!
Kuinka usein noita liinoja pestään? Odotatteko että kone on täysi?
Kohta tulee vesimittarit kaikille pakolliseksi, jolloin se vedenkulutus 90 asteen koneelliseen näiden rättien takia + bideesuihkun käyttö tulee varmaan kalliimmaksi kuin se 40 snt/rulla vessapaperia.
Noin yleisesti, firma maksaa (tarpeeksi) köyhän vesilaskun jatkossakin oli mittareita tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimittu.
Kerrotko missä kohdassa nostat hattua.
"Äitinsä ei ole tehnyt työtä vuosikymmeniin vaan lisääntynyt aina uuden miehen kanssa. Kuulin sitten myöhemmin että ulosotossa pitkä lista, ja lisää osteli kännykkää ja pelikonetta. Lapseni sitä ihmetteli mutta selitin syyn."
No ei tässä kukaan ole tuolle äidille hattuaan nostamassa, jolla lauseesi aloitat, ja joka lisäätyy jne. Vaan tälle toiselle, joka lapselleen on tuosta kertonut
Lapsikin lie jo sen ikäinen jotta on asian ymmärtänyt, kun jo on itselläänkin auto hankittuna.Tämä äiti ansaitsee hatun noston, jollet asiaa tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.rahakirstu.com/saasta/sahkon-saastaminen-100-vinkkia-miten-…Kannattaa olla varovainen noiden halpojen sähkösopimusten kanssa. Eräästäkin on jo tehty satoja ilmoituksia että eivät palauta liikaa maksettuja euroja. Minä olen pysynyt samassa sähköyhtiössä jo parikymmentä vuotta, koska hinta on kohtuullinen ja ennen kaikkea yritys on luotettava. En välitä vaikka se kuukausimaksu olisikin euron kalliimpi ja kilovatit vähän kalliimpia. Käyttö kuitenkin niin pientä että ei kannata vaihtaa hyvää asiakassuhdetta. Helpompi säästää esimerkiksi vesilaskussa kuin sähkölaskussa ellei ole sähkölämmitys, sitten asia on ihan eri.
Yksikään meille soittaneista sähkönmyyjistä ei edes sitä ok-yhdistyksen 40e alennusta pystynyt tarjouksillaan voittamaan...kyllä pysytään paikallisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.rahakirstu.com/saasta/sahkon-saastaminen-100-vinkkia-miten-…Kannattaa olla varovainen noiden halpojen sähkösopimusten kanssa. Eräästäkin on jo tehty satoja ilmoituksia että eivät palauta liikaa maksettuja euroja. Minä olen pysynyt samassa sähköyhtiössä jo parikymmentä vuotta, koska hinta on kohtuullinen ja ennen kaikkea yritys on luotettava. En välitä vaikka se kuukausimaksu olisikin euron kalliimpi ja kilovatit vähän kalliimpia. Käyttö kuitenkin niin pientä että ei kannata vaihtaa hyvää asiakassuhdetta. Helpompi säästää esimerkiksi vesilaskussa kuin sähkölaskussa ellei ole sähkölämmitys, sitten asia on ihan eri.
Halpissopimuksen hinta saattaa nousta heti kuukauden tai kahden päästä sopimuksen tekemisestä.
Mutta ei hätää! Sähkön toimittajan voi vaihtaa uudelleen! Monilla sähköfirmoilla on aloitustarjouksia tyyliin ensimmäiset kolme kuukautta ilman perusmaksua. Sitten vaan vaihtaa kolmen kuukauden päästä uuteen tarjoukseen jne. Perusmaksu saattaa olla monta euroa. Ihan kiva säästö. Kyllä mulle kelpaa.
Painon pitäminen kurissa. Samat vaatteet mahtuvat vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä luotettaviakin sähköyhtiöitä löytyy kilpailuttamalla. Kannattaa googlettaa yrityksen taustat ennen sopimuksen tekemistä ja ottaa selvää esim. määräaikaisten ja tuntihintasopimusten eroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpissopimuksen hinta saattaa nousta heti kuukauden tai kahden päästä sopimuksen tekemisestä.
Mutta ei hätää! Sähkön toimittajan voi vaihtaa uudelleen! Monilla sähköfirmoilla on aloitustarjouksia tyyliin ensimmäiset kolme kuukautta ilman perusmaksua. Sitten vaan vaihtaa kolmen kuukauden päästä uuteen tarjoukseen jne. Perusmaksu saattaa olla monta euroa. Ihan kiva säästö. Kyllä mulle kelpaa.
Kerran vuodessa voi vaihtaa sähköyhtiötä kuluitta, jos siis ei ole pidempi määräaikainen sopimus. Tiheämpään vaihdettaessa voidaan veloittaa mittarinlukumaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka käytän bideetä on pissan jälkeen fiksumpaa kuivata, kuin aina pestä. Kuivuu paikat. Olen ratkaissut asian leikkaamalla vanhoista t-paidoista paloja, jotka käytän siihen. Niille oma kannellinen astia pöntön vieressä muovipussi sisällä(hedelmäpussi). Pesen ne 90 asteessa peppupyyhkeiden kanssa, jotka ovat omassa korissaan.
Vessapaperi maksaa noin 40 snt/rulla.
Mitä teet siitä säästyneellä rahalla ihan konkreettisesti?
Maksaa se veden käyttökin bideessä sekä pesuaine ja vesi pesukoneessa (toivon mukaan siis peset nämä perspyyhkeet omana koneenaan).
Käykö teillä koskaan vieraita?
Joku itsekunnioitus kannattaa säästäessä ja köyhäilyssäkin säilyttää.Olen eri ihminen kuin tämä jolle vastasit mutta kyllä suomalaiset laittavat vessapaperiin tuhottoman paljon rahaa. 40 senttiä ei ole oikea summa arvioimaan kuinka paljon rahaa todellisuudessa vessanpytystä vedetään rahaa alas joka vuosi. 10 vessapaperirullaa on jo 4 euroa. Kuinka kauan ne kestävät käytössä???? Kuinka monta rullaa todellisuudessa menee vuodessa vessapaperiin on oikea tapa laskea.
Tottakai voi ostaa sen paketillisen vessapaperia koko vuodeksi vaikka sitä varten jos vieraita käy. Mutta muuten vessapaperin jatkuva käyttö on ihan turhaa. Ei vessapaperin käyttö tai käyttämättä jättäminen ole millään tavalla yhteydessä itsekunnioitukseen.
Näissä kommenteissa näkyy kuinka omituinen ajatustapa monilla on siitä mikä on ihmisen arvoista elämää. Vessapaperi tuntuu olevan todella tärkeä kaveri monelle...Ja karkkipussit, ja herkut, ja kaikki muu mihin ne sentit ja eurot menee " itsekunnioituksen" nimissä:D
Kyllä paperin käyttö on edullisempaa ja kätevämpää kuin pestä koneesssa jotain rättejä viikottain. Ja ihan selkeästi hygienisempää, johan tuollaiset rätit alkaa haisemaankin siellä muovipussissa, pelkkä ajatuskin oksettaa. Kaikillahan ei tietysti "pikku hajut" haittaa, eläähän monet kissanpissan hajussakin kotonaan. Itse en ainakaan haluaisi tuollaisella moneen kertaan käytetyllä rätillä edes koskea alapäähäni. Johan siitä saa jos minkälaista bakteeria elimistöönsä. Ja aikaa kuluu tuollaiseen lutraamiseenkin enemmän kuin paperia käyttäen. Jos käyttää rullan viikossa ja maksaa siitä 0,40€/kpl, menee vuodessa noin 20€ paperiin yhdellä ihmisellä. Ihan mitätön summa. Itse en koskaan osta noin kallista paperia vaan rullahinta on aina alle 0,30€/kpl. Säästäväisyys on tietysti hyvä asia mutta pihiys jo aika sairasta.
Pyllypyyhkeet kuivuvat ilmavasti sellaisella kuivausoksalla. En minä missään muovipussissa niitä säilytä. Eivätkä haise miltään kun puhdas pyllyhän niillä kuivataan. Pesu vaatteiden, lakanoiden, pyyhkeiden yms. kanssa samassa koneessa (60 tai 90 astetta) eli kone pyörii joka tapauksessa on siellä pyyhe tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tiiliskivi vessanpöntön säiliöön jos on oma vesimittari. Säästät vettä vuosittain hurjat määrät. Suihkupää kannattaa myös vaihtaa vesipihiin malliin
Säästäisi enemmän, jos sen nykyisen suihkupään modifioisi vesipihimmäksi: Sihtiosa on yleensä kierteillä siinä kiinni, joten ruuvaa se auki. Sísäpuolelle muovilevy, joka peittää esim. puolet sihdin rei'istä.
Totta! Uusi suihkupää maksaa niin paljon, että vedensäästöllä sen hinnan kuolettaminen vie 10 vuotta. Vähintäänkin. Siksi onkin järkevämpää muokata jo olemassa olevasta vesipihimpi kuin säästömielessä ostaa kallista uutta.
Syökää lohta, maksaa vähemmän kun sisäfile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tiiliskivi vessanpöntön säiliöön jos on oma vesimittari. Säästät vettä vuosittain hurjat määrät. Suihkupää kannattaa myös vaihtaa vesipihiin malliin
Säästäisi enemmän, jos sen nykyisen suihkupään modifioisi vesipihimmäksi: Sihtiosa on yleensä kierteillä siinä kiinni, joten ruuvaa se auki. Sísäpuolelle muovilevy, joka peittää esim. puolet sihdin rei'istä.
Totta! Uusi suihkupää maksaa niin paljon, että vedensäästöllä sen hinnan kuolettaminen vie 10 vuotta. Vähintäänkin. Siksi onkin järkevämpää muokata jo olemassa olevasta vesipihimpi kuin säästömielessä ostaa kallista uutta.
vettä pitää tulla kunnolla eikä pihistellen.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on säilytystilaa, niin pyydä kauppojen hyllyntäyttäjiltä keskikokoisia siistejä pahvilaatikoita. Kerää niitä hyvä sarja ja myy huokeasti eteenpäin. Muuttolaatikoita tarvitaan aina (joskus nopeasti) ja itse saat vaivanpalkkaa. Kuningaskuluttaja-ohjelma vertaili kerran muuttolaatikoita ja voittajaksi arvioitiin IKEAN keskikokoinen pahvilaatikko, joka oli testin edullisin. Sen hinta oli muistaakseni 1,75 euroa tuolloin.
Tuli mieleen, kun muuton alla onnistuin saamaan ruokakaupasta Fiskarsin pakkauslaatikoita. Aivan älyttömän tukevia ja hyviä!
Miksi kukaan maksaisi mitään pahvilaatikoista, kun kaupoista saa ilmaiseksi tukevia ja erittäin käyttökelpoisia banaanilaatikkoja?
Esim. joulupaperilla, lahjoista tulleilla tai jollain yksivärisellä paperilla voi peittää pahvilootan usein räikeän sivun. Ei ärsytä kaapin päällä näkyvillä pidettynä pelikaani eikä sikiittamainokset.
Joo, sitten ne voi myös maalata, laatikon päät, että ovat siistimpiä ja mainosteksti ei näy läpi. Tai laatikot voi päällystää (tai pelkät päät) vanhoilla tapetin palasilla jne... Mä oon maalannut niitä akryyliväreillä sekä myös päällystänyt tapetinlopuilla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki laskun suoraveloitukseen.
Itselläni on lisäksi allakka, jossa on ylhäällä kaikki laskujen maksupäivät.
Mm sähkölaskun kanssa on käynyt 2 krt, no, 10 v aikana mutta kuitenkin, ettei suoraveloitus ole mennyt läpi.
Rahaa on ollut tilillä mutta joko pankki tai sähköyhtiö on kämmännyt.
Kummatkin firmat väittivät mitään ei ole heidän puolesta väärin mutta kun sain kummaltakin tämän mustaa valkoisella, ei otettu extrakuluja. Tiedän muutaman, joilla on nimenomaan sähkölasku mennyt perintään vaikka on ollut suoraveloitus ja rahaa tilillä.Kaikki tekemättömät työt teen seuraavan viikon perjantaihin mennessä. Palautukset, hyvitykset, korjaukset.
Minulla on ns työvaatekansio, eli muovitaskuissa on aina kuva asusta, päällimmäisenä olevan kuvan asun puen päälle ja työpäivän jälkeen kuva menee kansion viimeiseksi. Ei tarvitse miettiä yhtään mitä laittaisin päälle.
Kun vaatteeseen tulee korjattavaa, nappi pitää kiristää, sauma purkautuu, laitan vaatteen ompelukoppaan ja se on aina perjantaina tyhjä. Jos perjantaina on menoa, sitten teen sen viimeistään torstaina.Minulla on varaa käydä vain näillä bonuslahjakorteilla laivalla. Kollegat aina pyytää minua tuomaan tupakkaa ja viinaa, joskus olen tuonut jopa laatikon olutta/siideriäkin.
Ostan ne kerralla niin että saan lahjakortin, jonka laitan het myyntiin, jos saan näitä siis 2. Jos saan yhden, varaan sillä risteilyn taas 3 kk päähän. Yleensä lahjakortteja tukee 2, joista toisen myyn. Itse laivalla ei rahaa mene, koska otan omat eväät mukaan ja kävelen keskustaan. Jos Tukholmassa sataa vettä, voin jäädä hyttiin vaikka lukemaan kirjaa.
Mutta tarkistan säätiedotukset ja olen joskus matkustanut sadeasun ja kumppareiden kanssa. Mitään en Tukholmasta osta, minulla riittää että pääsen kiertelemään kauppoja.Tein erotessani listan mistä tykkään, mitkä ovat ilmaisia.
Tykkään kun koti on siisti. Joten meillä on aina siistiä. Tarpeeton tavara on myyty pois, tasot ovat pölyttömiä. Tykkään lukea hesaria ja juoda teetä. Joten otan, luvalla, töistä päivän Hesarin mukaan ja illalla luen ja juon teetä.
Tykkään mennä nukkumaan raikkaaseen sänkyyn. Jos ei ole rankkasadetta, vien aina peiton ja tyynyt ulos herätessäni ja annan sängyn kuivua. Ennen töihin lähtöä petaan sängyn ja illalla sänky tuoksuu hyvälle.Tää on paha.
Kaikki millintarkasti aina samalla tavalla.
Persoonallisuus jäykkä...
Parasta toi asukansio. Voi ei!Vähän tuli sama mieleen. Jatkuva penninvenytys tekee ihmisistä omituisia?
Minunkaan ei tarvitse miettiä, mitä pistän päälle. Puhtaat vaatteet, kun toiset kuivumassa. En tarvitse kansiota.
Mitä kansiota et tarvitse?
Esim. joulupaperilla, lahjoista tulleilla tai jollain yksivärisellä paperilla voi peittää pahvilootan usein räikeän sivun. Ei ärsytä kaapin päällä näkyvillä pidettynä pelikaani eikä sikiittamainokset.