Onko täällä muita jotka ymmärtää Anu Saagimin jutut huumoriksi?
Minua alkaa aina itseäkin naurattaa kun kuulen Anun hauskankuuloisen naurun. Mulla on tosi vahva tunne siitä millainen Anu on sisimmässään - hän ei ole paha eikä suinkaan tyhmä! Hän ei vaan pidä siitä että (suomalaiset) naiset ovat heikkoitsetuntoisia eivätkä osaa nauraa itselleen. Minä ymmärrän tuon hyvin, sama ärsyttää itseänikin.
Nyt te varmaan leimaatte minutkin ilkeäksi ihmiseksi, mutta sellainen en ole.
Ihmisillä on muutenkin liian suuria ennakkoluuloja etenkin julkkiksista, mutta ymmärtäähän sen, kun suurin osa meistä näkee vain sen julkisuuskuvan ja se voi etenkin Anu Saagimin kaltaisilla julkkiksilla olla lievästi sanoen yliammuttu. Mielestäni Anu Saagim on väärinymmärretty.
Ensimmäisen kerran kun Saagim testasi suomalaisten naisten itsetuntoa kärkevillä kommenteillaan hän huomasi, kuinka heikoissa kantimissa suomalaisten naisten itsetunto etenkin ulkonäköönsä liittyvissä asioissa on. Hän sörkki kepillä jäätä. Ja miksi hän teki niin? Siksi, että jäätä sörkitään, jotta huomataanko, kestääkö se. Saagim sörkki ja huomasi, ettei kestänyt.
Tämä ärsytti Saagimia. Hänhän on oikeastaan itse feministi - hänhän haluaisi, että naiset voisivat nauraa itselleen samalla tavalla kuin miehet tekevät.
Ei Saagim vaadi suominaisten tai muidenkaan naisten olevan upeita mallikaunottaria, vaan hän haluaisi, että me voisimme pitää itsestämme sellaisena kuin olemme ja NAURAA itsellemme.
Jos suomalaiset naiset pystyisivät tähän, se ei ärsyttäisi Saagimia ja hän lopettaisi solvaamisen. Hän solvaa, koska häntä ärsyttää. Saagim on paljon enemmän naisten puolella kuin Veitola, joka väittää olevansa feministi.
Jos olet eri mieltä laita kommenttia tulemaan, keskustelen mielelläni tästä aiheesta sillä haluaisin todella ihmisten ymmärtävän Saagimin pointin. Jostain syystä hän on mielestäni aivan mahtava persoona, mutta täysin väärinymmärretty.
Kommentit (100)
Mitäpä jos se suominaisten itsetunto ei kärsi saagimin jauhannasta? Mitä jos suominainen vain älähtää, jos joku yrittää haukkua häntä rumaksi? Suominainen on aito ja kaunis. Suominainen on vahva ja suoraselkäinen. Suominainen ei tarvitse sotamaalausta. Suominaisen ei tarvitse keikistellä. Suominainen on tasa-arvoinen miehen rinnalla, mutta silti nainen: äidillinen, lempeä, pehmeä, älykäs ja välittävä.
Mielestäni huumori on kaukana, yrittää sillä vain puolustella sanomisiaan. Hän on läpeensä ilkeä ihminen, laskelmoiva noita, kiusaaja, kunnon mean girl. Katsoin jonkun jälkihaastattelun jossa kommentoi tota asiaa ja etenkin hänen lisäheittonsa Mariasta "onhan hän varmaan yli viisikymppinen" ärsytti, se oli selkeästi tarkoitettu lisäämään vettä myllyyn, tyytyväinen, leveä hymy huulillaan että pääsinpä vielä tänkin sanomaan. Sen sijaan että pyytäisi anteeksi epäkohteliaisuuttaan, itkee Viron lehdille että hän ei uskalla tulla Suomeen kun hänet tapetaan täällä. Inhottava nainen, saa karvat nousemaan pystyyn.
Ap on naivi.
Mä olen vuosia jopa diggaillut Anun tavasta nauraa itselleen. Nyt vaan meni kuppinurin. Marian haukkuminen oli jo, se on vanha juttu. Keksi jotain uutta, uudistuisi.
Anulla ei ole mitään muuta sanottavaa koskaan ollutkaan kuin haukkua suomalaisia naisia.
Sellainen oman edun tavoittelija ja kiipijä hän on. Halusi muinoin suomalaisen kanssa naimisiin ainoastaan siksi, että pääsisi pois Neuvosto-Virosta.
Tuossa Veitolan tapauksessa ymmärsin sen vastavittuiluksi, koska ohjelman tekijät olivat käsikirjoittaneet Anulle typerän roolin.
Anun mielestä on huono itsetunto jos ei tykkää rumaksi haukkumisesta. Mites on itsetunnon laita jos tarvii haukkua ihmisiä ja kokonaista kansaa rumaksi, nakuilla juorulehdissä ja jankuttaa jatkuvasti olevansa fiksu ja kaunis. :-)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa Veitolan tapauksessa ymmärsin sen vastavittuiluksi, koska ohjelman tekijät olivat käsikirjoittaneet Anulle typerän roolin.
Ai näin fiksut ihmiset toimivat, jos eivät pidä jostain asiasta? Jos minäkin menen sanomaan pomoa rumaksi, kun en tykkää työvuorolistasta.
Vierailija kirjoitti:
Minua alkaa aina itseäkin naurattaa kun kuulen Anun hauskankuuloisen naurun. Mulla on tosi vahva tunne siitä millainen Anu on sisimmässään - hän ei ole paha eikä suinkaan tyhmä! Hän ei vaan pidä siitä että (suomalaiset) naiset ovat heikkoitsetuntoisia eivätkä osaa nauraa itselleen. Minä ymmärrän tuon hyvin, sama ärsyttää itseänikin.
Ihmisillä on muutenkin liian suuria ennakkoluuloja etenkin julkkiksista, mutta ymmärtäähän sen, kun suurin osa meistä näkee vain sen julkisuuskuvan ja se voi etenkin Anu Saagimin kaltaisilla julkkiksilla olla lievästi sanoen yliammuttu. Mielestäni Anu Saagim on väärinymmärretty.
Ensimmäisen kerran kun Saagim testasi suomalaisten naisten itsetuntoa kärkevillä kommenteillaan hän huomasi, kuinka heikoissa kantimissa suomalaisten naisten itsetunto etenkin ulkonäköönsä liittyvissä asioissa on. Hän sörkki kepillä jäätä. Ja miksi hän teki niin? Siksi, että jäätä sörkitään, jotta huomataanko, kestääkö se. Saagim sörkki ja huomasi, ettei kestänyt.
Tämä ärsytti Saagimia. Hänhän on oikeastaan itse feministi - hänhän haluaisi, että naiset voisivat nauraa itselleen samalla tavalla kuin miehet tekevät.
Ei Saagim vaadi suominaisten tai muidenkaan naisten olevan upeita mallikaunottaria, vaan hän haluaisi, että me voisimme pitää itsestämme sellaisena kuin olemme ja NAURAA itsellemme.
Jos suomalaiset naiset pystyisivät tähän, se ei ärsyttäisi Saagimia ja hän lopettaisi solvaamisen. Hän solvaa, koska häntä ärsyttää. Saagim on paljon enemmän naisten puolella kuin Veitola, joka väittää olevansa feministi.
Jos olet eri mieltä laita kommenttia tulemaan, keskustelen mielelläni tästä aiheesta sillä haluaisin todella ihmisten ymmärtävän Saagimin pointin. Jostain syystä hän on mielestäni aivan mahtava persoona, mutta täysin väärinymmärretty.
Hesarin kuukausiliitteen jutussa Saagim muistaakseni sanoi, ettei hän oikein voi kutsua itseään feministiksi. Tulin siihen tulokseen, että Saagim on feministi silloin, kun on kyse hänestä itsestään. Hänellä itsellään on (erityis)oikeuksia, muilla naisilla ei. Samaisen lehden jutussa hän sanoi, ettei hänellä ole naispuolisia ystäviä ja antoi ymmärtää tämän johtuvan siitä, että muut naiset ovat hänelle kateellisia. (Jospa syy onkin hänen persoonassaan...?)
Saagim arvostelee kaikkia naisia. Itseään "rumempia" hän haukkuu, koska saa tuntea ylemmyyttä. Itseään nuorempia ja kauniimpia hän haukkuu myös, koska oma vanheneminen taitaa olla hänelle kova paikka. Anuhan on haukkunut mm. BB-Kätlinin sekä muutaman vuoden takaisen Miss Viron.
Vaihtaisi jo levyä, kyllästyttää.
Vierailija kirjoitti:
Anu on ruma. Tämä on huumoria.
Anu haukku Mariaa rumaksi niin Anun mielestä se on huumoria. Eesti Eesti perkeleesti..... lauloi Juice vainaa aikoinaan
On olemassa huumoria ja "huumoria" ja Saagim edustaa sitä "huumoria". Vaikka jonkun naama olisi kuin petolinnun perse, niin kenelläkään, ei edes Saagimilla, ole mitään oikeutta heittää paskan naamalle. Juntti on juntti, vaikka sen voissa tai herkkuöljyssä paistaisi.
Veitola itse piikittelee ja vittuilee haastateltavilleen minkä ehtii. Esim. sanoi Johanna Tukiaiselle muka kehuna tämän näyttävän ihanalta Stina Saariston maalaukselta. Maalauksissa esiintyy erittäin epäviehättävän näköisiä kasvoistaan rumia ja läskejä naisia. Helvetin oksettavaa käytöstä vaikka kuinka olisi Tukiainen kyseessä. Arvostan tuota Saagimia, hurtin huumorin nainen ja ihan oikeassa siitä huonosta itsetunnosta. Veitolalle oli ihan paikallaan saada maistaa omaa lääkettään - taisi vain järkyttää se, että kaikki eivät alennu piilovittuilemaan kuten hän vaan sanovat suoraan. 😉 Go Anu go!
Veitolan Maria, tuo malliesimerkki ihmistyypistä joka aukoo päätään muille mielellään mutta ei itse pysty vastaanottamaan sellaista muilta. 😂
Ap:n kannattaa käydä laukomassa pomolleen kaikenmoisia ilkeyksiä mm. ulkonäöstä, ulosannista, huumorintajusta ja halveeraamaan pomon päätöksiä.
Loppukaneetiksi voit sitten lisätä, että ymmärräthän sinä huumoria.
Tule kertomaan sitten, ymmärsikö pomo.
Saagim tuntuu muutenkin pitävän itseään hyvinkin merkittävänä henkilönä mm. suomalaisessa mediassa. Nyt hän on voihkinut virolaisille lehdille, miten ei uskalla tulla Suomeen, koska hänet halutaan tappaa! XDD Nyt otat Anu ihan rennosti, kyllä sä voit tänne tulla. Ei kukaan halua sua tappaa. Sä olet tosiaankin ihan tavallinen ihminen vaan, et mitenkään erityinen tai kiinnostava. Sori.
Anu on kyllä hauska tyyppi mitä moniin suomalaisiin tulee. En ole tätä siilipää toimittajaa koskaan missään telkkarissa tai muualla nähnyt. Kaikki tieto tästä minä minä toimittajasta on tältä palstalta.
Suomessa minä toimittajia on ollut edes menneestä Timo T Asta lähtien. Sarasvuo jalosti lajin huippuunsa.
Olen asunut Virossa tosiaan jo sen aikaa että tätä yökyläilijää en tunnista.
Täytyy kuitenkin sanoa, että Anu on televisiossa ihan joka viikko ja voi olla täysin erityyppisissä ohjelmissa ja hän on aina oma hauska itsensä eikä mikään uhriutuja.
Ei Anu joka välttämättä joka ohjelmassa esiinny, mutta jos ohjelmassa on yleisöä, niin Anu näkyy usein yleisön joukossa.
Jos haluaa nauraa itselleen ja samalla vähän söhäistä tätä hömppäkulttuuria, tekee kuten iki-ihana Celeste Barber! Jos ette vielä ole tutustuneet ko. naiseen, niin tehkää se pikimmiten. Aivan loistotyyppi, eikä hauku ketään, asettaa itsensä todella naurunalaiseksi, mutta saa oikeasti huomaamaan tämän pinnallisen ulkonäkökeskeisen kulttuurin huvittavuuden.
Anu Saagimilla on sitten todella huono huumorintaju, jos hänen mielestään on hauskuutta haukkua muita ihmisiä julkisuudessa. Luulen kyllä, että hän on niitä ihmisiä, jotka puhuvat ennenkuin ajattelevat.
Vai nauraa itselleen? Rinta- ja kasvoleikkaukset läpikäyneenä? Hyvätuloisia länsimiehiä iskeneenä. Kyllä nyt taas suvaitsevaisuus kukkii Saagimia kohtaan.
Varmaan nauraisitte tikahtuaksenne, kun Anu kommentoisi lapsestanne "Onpa ruma lapsi hahhahhhah...".
Vierailija kirjoitti:
Katsotaanpa, vastaatko oikeasti minulle haasteeseesi.
Siis tavallaan ymmärrän sen, mitä haluat sanoa ja sanotkin, kyllä, Anu o(lisi)n mahtava persoona, jos kaikilla suomalaisilla ei olisi ongelmia itsetuntonsa kanssa! Mutta nyt heti törmätään ongelmaan: miksi sinusta on ok ajatella, näin, että jos jollakulla on huono itsetunto, niin se ...miten sanoitkaan... ärsyttää sinua?
Ja ajatteletko siis niin, että koska jokin vain ärsyttää sinua, niin on okei olla piittaamatta siitä, että sinuakin koskee empatian lait, eli tee se toiselle, mitä toivoisit itsellesikin tehtävän? Tai älä tee toiselle sitä, mitä et toivoisi itsellesikään tehtävän?
Eli jos sinulla olisi jokin heikkous, joka ärsyttää muita, niin toivoisit heidän siis heittelevän satuttavia tikareita sinuun, KOSKA he ovat ärsyyntyneet siitä, että sinä nyt olet tuollainen? Auttaisiko se sinua (tässätapauksessa suomalaisia) parantamaan heikkouttasi, jos näet, että tuota ihmistä ärsyttää se suunnattomasti ja hän katsoo myös toiselta puolen, että lakoatko sinä maahan ja alatko itkeä?
Tuntisitko sinä olosi hyväksi sellaisen ihmisen vierellä? Kiittäisit siitä, että hän paransi sinun heikkoutesi? Todellako, paransiko?
Olisi ihan kiva jos vastaisit, etkä vetäisi hernettä nenään, tai tuntisi tarvetta katsoa, kummalla meistä on heikompi itsetunto, jos vaikka vähän lyttäisit minua vastauksessasi. Koska minä olen tässä keskustelmassa ihan kiinnostuksesta ilmiötä kohtaan.
Anu on ruma. Tämä on huumoria.