Onko täällä muita jotka ymmärtää Anu Saagimin jutut huumoriksi?
Minua alkaa aina itseäkin naurattaa kun kuulen Anun hauskankuuloisen naurun. Mulla on tosi vahva tunne siitä millainen Anu on sisimmässään - hän ei ole paha eikä suinkaan tyhmä! Hän ei vaan pidä siitä että (suomalaiset) naiset ovat heikkoitsetuntoisia eivätkä osaa nauraa itselleen. Minä ymmärrän tuon hyvin, sama ärsyttää itseänikin.
Nyt te varmaan leimaatte minutkin ilkeäksi ihmiseksi, mutta sellainen en ole.
Ihmisillä on muutenkin liian suuria ennakkoluuloja etenkin julkkiksista, mutta ymmärtäähän sen, kun suurin osa meistä näkee vain sen julkisuuskuvan ja se voi etenkin Anu Saagimin kaltaisilla julkkiksilla olla lievästi sanoen yliammuttu. Mielestäni Anu Saagim on väärinymmärretty.
Ensimmäisen kerran kun Saagim testasi suomalaisten naisten itsetuntoa kärkevillä kommenteillaan hän huomasi, kuinka heikoissa kantimissa suomalaisten naisten itsetunto etenkin ulkonäköönsä liittyvissä asioissa on. Hän sörkki kepillä jäätä. Ja miksi hän teki niin? Siksi, että jäätä sörkitään, jotta huomataanko, kestääkö se. Saagim sörkki ja huomasi, ettei kestänyt.
Tämä ärsytti Saagimia. Hänhän on oikeastaan itse feministi - hänhän haluaisi, että naiset voisivat nauraa itselleen samalla tavalla kuin miehet tekevät.
Ei Saagim vaadi suominaisten tai muidenkaan naisten olevan upeita mallikaunottaria, vaan hän haluaisi, että me voisimme pitää itsestämme sellaisena kuin olemme ja NAURAA itsellemme.
Jos suomalaiset naiset pystyisivät tähän, se ei ärsyttäisi Saagimia ja hän lopettaisi solvaamisen. Hän solvaa, koska häntä ärsyttää. Saagim on paljon enemmän naisten puolella kuin Veitola, joka väittää olevansa feministi.
Jos olet eri mieltä laita kommenttia tulemaan, keskustelen mielelläni tästä aiheesta sillä haluaisin todella ihmisten ymmärtävän Saagimin pointin. Jostain syystä hän on mielestäni aivan mahtava persoona, mutta täysin väärinymmärretty.
Kommentit (100)
Anu todellakin on vain puhtaasti ilkeä. Mulle on ollut ihan ok, että arvostelee suomalaisia yleisellä tasolla, mutta ei ole ok, kun haukkuu Mariaa suoraan. Se yökylässä ohjelmakin oli aivan hirveää katsottavaa!
Anu voisi katsoa peiliin ja alkaa vääntää huumoria pienistä ryppyisistä silmistään, 2000-luvun alkupuolelle jääneestä pissistyylistään ja roikkuvasta kaksoisleuastaan ja nauraa niille. Muiden kustannuksella ei todellakaan tarvitse nauraa!
Mun ei ole koskaan tarvinnut ottaa itseeni Anun piikittelystä suomalaisia kohtaan. Olen kaunis luonnostaan, enkä tarvitse kauneusleikkauksia, kuten Anu tarvitsee. Mulla on myös niin hyvä itsetunto, että pieniä virheitä en todellakaan lähde korjaamaan. Suomalaiset ovat kauniita ihan yleisestikin ja tämän päivän nuoret naiset panostavat ulkonäköönsä todella paljon. Mutta ulkonäkökeskeisyyttä hienompaa, on suomalaisen naisen itsenäisyys. Me emme tarvitse miestä, jotta voimme pärjätä elämässä. Me olemme älykkäitä, korkeasti koulutettuja ja kykenemme itse elättämään itsemme ja seisomme omilla jaloillamme. Voisivatko virottaret ottaa meiltä vuorostaan oppia?
Tunnen työni kautta aika paljon virolaisia ja voin sanoa että heillä on todella outo huumorintaju ainakin näin suomalaisesta näkökulmasta - tosin myös ruotsalainen kolleega on samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöpöpöö Ehkä Anulle oli kirjoitettu juurikin tälläinen käsikirjoitus Veitolan ohjelmaan, kun oli aiemmin joku tuulipukuhässäkkä suomalaisnaisista? Veitola antaa koko ajan itsestään uusia kuvia julkisuuteen, että arvostelua syntyis. Mediatemppu.
Virossa esim. Kukaan ei tietäis Veitolasta mitään ilman Anua. Myydäänkö ohjelmaa Viroon vai mitä?Se on kyllä niin päin että kukaan ei muistaisi Anun olemassaoloa jollei hän haukkuisi Veitolaa.
Puhuin Virosta. Anu on siellä julkkis, jolla ohjelma,jossa piikitellään toisia. Tai jotain
On kertonut Veitolasta virolaismediaan.Miten tavalliset virolaiset ottavat Anun, miten esim. naiset siellä suhtautuvat häneen?
Tämä kiinnostaa, en tunne Viroa riittävästi. Olen pitänyt virolaisia ihan mukavina ja sivistyneinä, naiset työssäkäyviä, palkkataso Suomea alempi. Onko Anu sirkuspelle, muuten omituinen vai ihaillaanko ja arvostetaanko häntä?
Ahaa, siis se, että koen toisten läskiyden, tyhmyyden, rumuuden, iän, naiseuden, miehuuden, ammatin, ulkomuodon tai luonteenpiirteen ärsyttävänä, mulla on tehtävänä - ei, VELVOLLISUUTENA haukkua näitä ihmisiä, ja jos ovat julkkiksia, päin naamaa? Vain näin olen feministi ja opetan näitä ihmisiä nauramaan itselleen!
Maria Veitola ei ehkä ole varsinainen kaunotar, mutta Anu Saagim on sisältä ruma ihminen.
Kasvattaakohan Anu poikaansakin "nauramaan itselleen" lyttäämällä ja haukkumalla tätä? Itsetuntohan siinä kasvaa kohisten. Eiku ainiin, Anuhan hylkäsi oman lapsensa äitinsä kasvatettavaksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöpöpöö Ehkä Anulle oli kirjoitettu juurikin tälläinen käsikirjoitus Veitolan ohjelmaan, kun oli aiemmin joku tuulipukuhässäkkä suomalaisnaisista? Veitola antaa koko ajan itsestään uusia kuvia julkisuuteen, että arvostelua syntyis. Mediatemppu.
Virossa esim. Kukaan ei tietäis Veitolasta mitään ilman Anua. Myydäänkö ohjelmaa Viroon vai mitä?Se on kyllä niin päin että kukaan ei muistaisi Anun olemassaoloa jollei hän haukkuisi Veitolaa.
Puhuin Virosta. Anu on siellä julkkis, jolla ohjelma,jossa piikitellään toisia. Tai jotain
On kertonut Veitolasta virolaismediaan.Miten tavalliset virolaiset ottavat Anun, miten esim. naiset siellä suhtautuvat häneen?
Tämä kiinnostaa, en tunne Viroa riittävästi. Olen pitänyt virolaisia ihan mukavina ja sivistyneinä, naiset työssäkäyviä, palkkataso Suomea alempi. Onko Anu sirkuspelle, muuten omituinen vai ihaillaanko ja arvostetaanko häntä?
Mitä sillä on merkitystä mihinkään, miten häneen siellä suhtaudutaan? Me asumme Suomessa ja vain sillä on jotain merkitystä, minä häntä täällä pidetään. Siinä mielessä siis, että tietää väistelläkö juorulehtiä hänestä vai ei. Toisaalta en mä tajua, miksi väistelisin juorolehtiä vaikka siellä onkin Anu Saagim, eihän se minusta kerro.
Kolmannekseen me suomalaiset voimme mennä kertomaan virolaisille, mitä hänestä pitää ajatella. Mitä ihmettä varten me heiltä kysytään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kasvattaakohan Anu poikaansakin "nauramaan itselleen" lyttäämällä ja haukkumalla tätä? Itsetuntohan siinä kasvaa kohisten. Eiku ainiin, Anuhan hylkäsi oman lapsensa äitinsä kasvatettavaksi..
Oikeastiko, hei, Veitolahan vois iskeä siihen. Tai tuollaiset talkkarit. Ehdottomasti. Syytetään naista siitä, että hylkäsi lapsensa. Maria ei ikinä tekisi niin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko, hei, Veitolahan vois iskeä siihen. Tai tuollaiset talkkarit. Ehdottomasti. Syytetään naista siitä, että hylkäsi lapsensa. Maria ei ikinä tekisi niin .
Mielummin ei, pojan vuoksi. Rauhoittukaa jo. Anu on mikä on. Ei huomiota niin unohtuu.
Minä en kyllä koe Anua mitenkään älykkääksi. Eikä hänen huumorintajunsakaan ole mitenkään korkeatasoista. Lähinnä tuota alapää tasoa. Mutta kyllähän tuollekin huumorille löytyy kannattajansa.
Mielestäni häneltä puuttuu kunnon kotikasvatus ja kohteliaisuussääntöjen hallinta.
Anu on julkkis, joka pääsi töihin lehteen. Juorulehteen. Eihän hän minkään arvostetun lehden toimittaja kuitenkaan ole. Luulen, että lähes kaikki täällä vauvalla pystyisi ihan samaan työhön, jos heidät olisi palkattu Anun hommaan.
Ainoa asia, johon Anulta pyydetään mielipidettä on julkisuus. Muuhunhan hänellä ei oikein ole mitään järkevää sanottavaa, eikä rahkeet riitä. Heti kun hän menee sen aiheen ulkopuolelle, niin pieleen menee. Esimerkkinä juuri tuo muiden ulkonäön kommentointi. Kaikki mitä suusta tulee ulos, joudutaan paikkailemaan sanoilla, että se on vaan huumoria ja pilailua. Niin, koska mitään älykästä, asiallista ja ajateltua hän ei kykene asiasta tuomaan esille. Pelkkää läppää vaan, kun muuhun ei pysty.
Oletko ap todellakin sitä mieltä, että toisia saa kiusata, pilkata ja pitää täysin mitättöminä?
Kaiken voi kuitata sanomalla, että hei, se oli vaan läppä!
Näin toimii koulukiusaajat, työpaikkakiusaajat ja Anu Saagim!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tosi vahva tunne siitä millainen Anu on sisimmässään - hän ei ole paha eikä suinkaan tyhmä!
Mulla taas on vahva tunne, että Anu on itse heikkoitsetuntoinen ja sen takia paha ja ilkeä. Joku sitä kaihertaa sisimmässään joka tekee siitä pahan ja ilkeän.
Kyllä kuka tahansa psykologi voi sanoa että juuri heikot tekevät itsestään suurimman numeron ja yrittävät päteä lyttäämällä muita. Ei Anulla ole elämässään muuta kuin ulkonäkönsä ja se on säälittävää.
Muuten samaa mieltä, mutta mikä ulkonäkö?
Mikäli Saagim olisi kaunis niin kommentti olisi varmastikin totta, mutta nyt se on niin, että hän kuvittelee olevansa kaunis.
Juu, juu huumoriapa hyvinkin. Mitä jos kaikki ruvetaan vetämään Saagin huumoria, ilman mitään sensuuria haukutaan kaikki. Vitun läski, laihduta tulee oksennus, oletpa ruma voin pahoin kun näen naamasi laita säkki päähän, rillipiru, onpa sulla rumat vaatteet miten sä kehtaat kulkea ulkona noissa.
Huumoria kun vittuillaan ja auotaan päätä, niinpä tietysti. Kyseisen huumorin harrastajat on vain niin kovin herkkähipiäisiä kun joku vittuilee takaisin, ei enää yhtäkkiä naurata, kumma juttu.
Jos Anun vilpitön tavoite olisi kohottaa suomalaisten itsetuntoa ja opettaa meidät nauramaan itsellemme, niin kai hän olisi älynnyt vaihtaa taktiikka jo kymmenen vuotta sitten tajuttuaan, että haukkumalla meidän itsetuntomme ei nouse eikä meitä naurata? Jos Anulla todella olisi aidosti hyvät tavoitteet, miksi hän jatkaa toimintatapoja, joiden näkee loukkaavan ihmisiä ja aikaansaavan enemmän pahaa kuin hyvää mieltä?
Ap:n teoria on ihan kiva, mutta se kaatuu alkutekijöihinsä siinä, että Anu Saagim haukkumassa suomalaisia naisia on jo todella vanha vitsi. Ei oikeasti tarvitse olla edes fiksu ymmärtääkseen, että taktiikka kannattaa vaihtaa siinä vaiheessa, kun yrittänyt turhaan saavuttaa jotain jo vuosikausia. Ja Anu Saagim ei minusta miltään heikkolahjaiselta vaikuta, ihmiseltä joka hakkaa päätään karjalan mäntyyn kaksi vuosikymmentä yksinkertaisesti tajuamatta, että tällä tavalla hän ei koskaan tavoitettaan saavuta. Ei Anu tyhmä ole. Kyllä hän tietää loukkaavansa toisia ihmisiä ja se, että hän tyylilleen uskollisena edelleen jatkaa solvauksiaan, osoittaa sen, että hän tekee sen tahallaan, koska haluaa loukata. Ei tämä ole edes huumoria. Ei normaaliälyinen ihminen huumorin vuoksi kerro samaa vitsiä kahta vuosikymmentä, jos sille ei kukaan koskaan naura.
Kiitokset Anu Saagimille kun herättää meitä tujuamaan kuinka pinnallista ja vääristynyttä on se tieto jota media meille jakaa.
Ylenannon Perjantai ohjelmassa hän kertoo kuinka hänestä levitettiin vääristynyttä, keksittyjä juttuja hänen julkisuuden alkuvaiheessa. Sitten hän alkoi pelaamaan median omaa peliä, keksi itse olemattomia asioita joita jakoi medialle, heh. Lapsellinen toimittaja yritti vieläpä mollata Saagimia. Spottivat ja lähikuvia naisen kasvoista. Miten yle alentuu kaikkeen tälläiseen kansan sivistämisen varjolla. He tekevät juuri päinvastoin. Parviainen ja mediatutkija olivat Saagimin kanssa samoilla linjoilla.
Ja suuriin otsikoihin nostettu Vietolan loukkaantuminen. Jopa kansallissankarimme vaatekaapin aluskalsareita esittävä Yökylässä ohjelmakin on etukäteen käsikirjoitettu vaikka antaa toisen käsityksen. Vastenmielistä piilovittuilua koko ohjelma.
Totuus on lähempänä kun käännät asian toisinpäin mitä media meille kertoo.
Virolaisetkaan ei tiedä, miksi Anu on julkkis. Nuoret eivät edes tiedä Virossa, kuka Saagim on. Ainoastaan vanhat tätit ja sedät. Miksi Saagim on edes julkkis? Tietääkö kukaan? Ratian tiedän, mutta sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saagim on virolainen. Kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuin sinä.
Pysyisi Virossa sitten, eikä tulisi Suomeen sanomaan tyhmyyksiä suomalaisista. Täytyykö rakentaa muuri Suomen ja Viron välille? 😀
Kyllä tarvitaan muuri ja maksakoot virolaiset sen. Ettei Suomeen tule kaikenmaailman Anuja. No voihan niissä joku olla hyväkin tyyppi.
Miksi joku nuori loukkaantuu siitä, että 60 kymppinen nainen, jolla kaula ja kädet ihan ryppyiset jo haukkuu rumaksi?
Varmaan samoin, ku Suomessa. Mutta onhan se nyt tiedossa, että virolaiset ja ainakin ruotsalaiset naiset ovat tyylikkäämpiä, kuin suomalaiset. Mitä sitä itkee. Tarja Halonenkin oli muumimamma.