Olen miehen puhelimessa nimellä "Minna S" hän on minun puhelimessani nimellä "Kulta"
Ärsyttää. Ihan kuin olisin vaan kuka tahansa siellä nimilistassa. Kun sanoin, niin hän sanoi ettei sitä kannata ottaa mitenkään henkilökohtaisesti. Hänen naispuolinen kaverinsa on kuitenkin siellä lempinimellään, tyyliin *Ellu
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen mieheni puhelimessa nimellä "rakas"
<3
Fantsuu! Hirveästi onnee siis hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ICE on jokseenkin vanhentunut. Harvalla enään on puhelin johon ei ole laittanut lukitusnäyttöä ja näin ollen hoitava taho ei pääse kännykästä hakemaan henkilöä johon otetaan yhteyttä.
Ainakin Samsungissa saa lisättyä ICEt hätäpuheluihin, jolloin lukitulla puhelimella voi soittaa ice-koodatuille henkilöille.
Tää onkin fiksu ominaisuus. En ole ennen kuullutkaan, vau!
Mulla on huawei, en tiedä saako siihen.
En tiedä, onko se Samsungin vai Androidin ominaisuus, mutta mun Samsungissa ainakin pitää lukitulla näytöllä avata puhelin. Klikata siinä hätäpuhelu ja sitten saa lisättyä vain ICE:llä merkittyjä nimiä maksimissaan vissiin kolme kappaletta.
Joskus toivon että eläisimme -60-70 luvuilla. Ihmisillä elämä ei ollut niin helppoa että ongelmat olivat tätä luokkaa -.- olet lapsellinen ja pinnallinen, nykypäivän tyypillinen nainen.
Jaa, mun mies on puhelimessa tyyliin Etunimi Sukunimi. En edes tiedä millä nimellä minä olen hänellä, mutta jos veikata pitäisi niin varmaan samalla tavalla koko nimellä, tai sitten pelkällä etunimellä. Onko ap kenties 13-15v?
Eipä hoitava taho mitään kännyköitä muutenkaan ratsaa eli koko ICE-koodi on humpuukia. Jos lähintä omaista ei ole sairaalan kirjoihin jollain käynnillä joskus merkattu, kysytään se poliisilta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvanut usean veljan kanssa ja päässyt läheltä tutustumaan ns. jätkä-maailmaan. Miehet ja naiset poikkeavat toisistaan joiltakin osin. He ajattelevat ja toimivat ns. miesmäisesti, karskimmin ja päällepäin vähemmän tunteellisemmin kuin pikku-prinsessoina kasvaneet neidit. Miehet myös näkevät ja arvioivat itseään usein osana ryhmää, joukkuetta, ja haluavat siellä kisailla leijonan paikasta. Jos tätä ei ymmärrä, alkaa joissain asioissa vaatia mahdottomia ja kytätä kaikkia pieniä asioita näiden ukkojen käytöksessä. Niistä sitten saakin pahoitettua oman mielensä vaikka loppuelämäksi - ja hapan ihminenhän ei ole kovin puoleensavetävä.
Erään tutkimuksen mukaan miehet arvostavat naisissa eniten huumoritajua! Sitä kehiin enemmän kuin rakennekynsiä ja hiuspidennyksiä ja marinaa, siis jos haluatte pitää miehenne kiinnostusta yllä.
Miksi helvetissä pitäisi naisten olla sellaisia kuin miehet haluavat! Olisit pukenut ne veljesi mekkoihin eikä niinpäin että itse muutuit 'yhdeksi jätkistä'.
Me ollaan toistemme puhelimissa ihan vaan etunimillä. Tuntuis jotenkin ällöltä laittaa joku kulta tai rakas tai hanipöö.
Vierailija kirjoitti:
Oon myös sen verran lapsellinen, että mua haittaisi "Katri L. " miehen puhelimessa, jos ystävän nimi olisi "Sabi" tms. Nyt olen vain "Katri" ja vaikka miehen naispuolisista kavereista on lempinimellä monet puhelimessa, niin se ei haittaa. Tuo sukunimen ensimmäinen kirjain on se, joka minua häiritsisi. Ihan kuin muista puhelimen Katreista minua ei erottaisi kuin tuo yksi kirjain.
Mua häiritsisi jo se että miehellä olisi naispuolisia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Joskus toivon että eläisimme -60-70 luvuilla. Ihmisillä elämä ei ollut niin helppoa että ongelmat olivat tätä luokkaa -.- olet lapsellinen ja pinnallinen, nykypäivän tyypillinen nainen.
Siinäpä tyypillinen hater, tyypillisesti haukkumassa nykypäivän naista siitä ettei ole enää kotiorja.
Joillekin on niin älyttömän vaikeaa sanoa "minä rakastan sinua"
Vierailija kirjoitti:
Eipä hoitava taho mitään kännyköitä muutenkaan ratsaa eli koko ICE-koodi on humpuukia. Jos lähintä omaista ei ole sairaalan kirjoihin jollain käynnillä joskus merkattu, kysytään se poliisilta.
Kysyy tai ei, niin äitini löysi kerran puhelimen pusikosta. Se saatiin toimitettua omistajalleen, kun sen vaimo soitti siihen. Jos siitä olisi voinut soittaa ice-henkilölle, niin tieto puhelimen löytymisestä olisi saatu kerrottua nopeammin.
Mulla on miehen etunimi, miehellä Tiina 1 ja Tiina 2. Mulla on kaksi puhelinta, ykkönen on oma ja kakkonen duuni. Joku voisi luulla jotain ihan muuta😊
Mies minulla puhelimessa ICE + etunimi. Minun numeroahan ei ole edes tallennettu miehen puhelimeen, kuten 99% ei muitakaan joiden kanssa soittelee, edes omia vanhempiaan. Ainoastaan (työ)kaverit ("korjaamon pomo", "linjaston Aki", "Pete autokorjaaja", "Sale", "Appiukko") ovat päässeet ylipäätään tallenukseen asti tai lempinimellä. Mies kun vastaa aina sukunimellään oli soittajana tuttu nimi tai tuntematon numero, eikä ole niin puhelinoirientoitunut, että näkisi syytä tallentaa kamalaa listaa.
Eli älä ap puutu suhteen kannalta ihan turhaan asiaan. Kuten joku sanoi, yleensä mies ei ehkä taivu näihin "kultarakas" juttuihin - ja oikeasti, mitä väliä on, millä nimellä sitä puhelimesta löytyy vai vaikuttaako se jollain oikeasti parisuhteeseen? Kyllä se omanikin kaikesta karskeudesta huolimatta sanoo lopulta aina puhelimeen, kun kuulee minun olevan linjan toisessa päässä, että mitäpä vaimo vaikka ensin sukunimellään minullekin vastaa :)
yritys alkanut 4/21
plussa 1/22 — kkm 4/22
plussa 10/22 — kkm 12/22
N96 — taipumus toistuviin keskenmenoihin
Miesystävän nimi on etunimi - sukunimi, lukee vielä firman nimi kun tallensin fonecta callerin kautta. Myös ystävien nimet on etunimi - sukunimi. Miesystävän puhelimessa olen myös muistaakseni koko nimellä, ei tulisi mieleenkään vaatia häntä sitä miksikään kullaksi vaihtamaan vaikka muiden naisten nimiä olisikin (en tiedä onko kun en hänen puhelintaan käytä) lempinimellä.
Eikö tällaiset "ongelmat" ole enemmän yläasteikäisten demittäjien ongelmia?
Luuletteko oikeasti että ambulanssissa tai sairaalassa aletaan johonkin ICE-numeroon soitella? No ei todellakaan, ei ylipäätään ole mitään takeita että mukana oleva puhelin olisi juuri kyseisen henkilön. Sairaalassa on yleensä tieto lähimmästä omaisesta tai sitten selvitetään muulta viranomaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin ensimmäiset kymmenen vuotta miehen puhelimessa tyyliin "Niemelä". Nyttemmin sentään "ICE etunimi".
Ot, mitä hyötyä näistä on nykyään koska lähes jokaisen puhelin on lukittu vähintäån pyyhkäisykoodilla? Tätä tietoa ei siis löydä kukaan hätätilassa.
http://www.mobiiliblogi.com/2015/07/25/nain-lisaat-sos-tiedot-iphoneen-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyy tai ei, niin äitini löysi kerran puhelimen pusikosta. Se saatiin toimitettua omistajalleen, kun sen vaimo soitti siihen. Jos siitä olisi voinut soittaa ice-henkilölle, niin tieto puhelimen löytymisestä olisi saatu kerrottua nopeammin.
No voihan sitä soittaa muullekin puhelimesta löytyvään numeroon, esim. juuri viimeksi soitettuun tai jos siellä on vaikk "äiti", "isä" tms. Tuolla tavalla on ennenkin omistajat löytyneet.
ICE-koodista on tosiaan hyötyä vain ulkomailla, ei siihen Suomessa kukaan hätätilanteissa soita. Toisaalta varsinkin ulkomaan reissuilla monet pitää puhelimensa visusti lukittuna.
Ollaan ihan vaan tylsästi nimillä. Perheenjäsenillä on lisäksi ICE.
Miten ne naiset siellä sitten pitäisi olla? Ellu, Hellu ja P*llu?
Minullakin on mieheni etu- ja sukunimellä, koska edessä on ICE. Hätätapauksessa avun hankkijat tietävät, mikä langan päässä olevan ihmisen nimi on.