Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kätilön kommentti vauvan sukupuolesta pilasi synnytykseni

Vierailija
19.02.2017 |

Minulla on ennestään kolme poikaa. Neljäs vauva syntyi pari kk sitten. Toki odotimme vaihteeksi tyttöä mutta arvelimme pojan tulevan kun raskaus oli niin samanlainen kuin entiset.

Synnytys meni Ok ja kun vauva oli ulkona, kätilö sanoi: "se sieltä tuli, mikä pitikin". Ilahduimme miehen kanssa suunnattomasti! Ihanaa, vihdoinkin tyttö!

Sitten kätilö nosti vauvan syliini ja mies huomasi, että sehän on poika! Tyrmistyimme täysin, kätilö ei sanonut mitään vaan jatkoi toimenpiteitään alapäässäni. Emme mekään kehdanneet sanoa mitään siinä tilanteessa.

Nyt on siis aikaa jo kulunut, mutta olemme edelleen ihan rikki. Aivan kuin meidät olisi petetty. Poika on ihana, kiltti vauva mutta jotenkin tuo ensi ajatus tytöstä ja sitten maton vetäminen jalkojen alta vaivaa yhä.

Tiedän olevani pinnallinen paska mutta tunnen jotenkin itsekin pettäneeni mieheni, vanhempani ja koko suvun, koska tyttöjä ei lähisuvussa ole.

Kätilöt, miettikää sanojanne!

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilön vikahan se on jos sinä et osaa miehesi kanssa tehdä tyttölapsia. Onko miehesi sperma tutkittu, on sellaisia miehiä jotka tuottaa vain toista sukupuolta. Siinä tapauksessa ei auta muu kun käydä vieraissa ja toivoa parasta.

Teillä on tilanne sellainen että kanavoitte pettymyksenne kätilöön joka on täysin syytön siihen mitä sukupuolta lapsenne on. Aina pitää olla syyllinen ja mieluummin joku muu kuin asianosaiset.

Joku pojistanne voi toki myöhemmin muuttaa sukupuoltaan, ehkä se on tapauksessanne ratkaisu. Jotkut syntyvät väärään sukupuoleen. Tyttäreni luokalle lukioon tuli "Elli" ja kun lukio loppui sama henkilö oli "Kalle".

Vierailija
42/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka eivät saa edes yhtä lasta niin sitten toiset sikiää ku puput ja itkee väärästä sukupuolesta. Haistakaa silli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ennestään kolme poikaa. Neljäs vauva syntyi pari kk sitten. Toki odotimme vaihteeksi tyttöä mutta arvelimme pojan tulevan kun raskaus oli niin samanlainen kuin entiset.

Synnytys meni Ok ja kun vauva oli ulkona, kätilö sanoi: "se sieltä tuli, mikä pitikin". Ilahduimme miehen kanssa suunnattomasti! Ihanaa, vihdoinkin tyttö!

Sitten kätilö nosti vauvan syliini ja mies huomasi, että sehän on poika! Tyrmistyimme täysin, kätilö ei sanonut mitään vaan jatkoi toimenpiteitään alapäässäni. Emme mekään kehdanneet sanoa mitään siinä tilanteessa.

Nyt on siis aikaa jo kulunut, mutta olemme edelleen ihan rikki. Aivan kuin meidät olisi petetty. Poika on ihana, kiltti vauva mutta jotenkin tuo ensi ajatus tytöstä ja sitten maton vetäminen jalkojen alta vaivaa yhä.

Tiedän olevani pinnallinen paska mutta tunnen jotenkin itsekin pettäneeni mieheni, vanhempani ja koko suvun, koska tyttöjä ei lähisuvussa ole.

Kätilöt, miettikää sanojanne!

voi sua poloista! Miehen siittiöt määrää sukupuolen. On teillä hulinaa vilskettä. Otan osaa. Ole onnellinen jos sait enään ylipäätään vauvan joka on terve.

Poikasiittiöt ovat nopeimpia mutta eivät elä niin kauan kuin tyttösiittiöt. Eli jos tavoittelee tyttöä ei pidä yhtyä parhaaseen tärppiaikaan vaan kauempana siitä jotta naispuoliset siittiöt saavat paremman mahiksen päästä munasoluun. Naispuoliset siittiöt elävät pitempään.

Vierailija
44/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö on vastuussa siitä mitä sanoo.

Itse olet vastuussa siitä miten tulkitset. Takerrut nyt liikaa tuohon että itse ajattelit niin tyttötoiveita, että se vaikuttaa vieläkin.. voisit vaikka keskustella psykologin kanssa noista ajatuksistasi.

Eiköhän kätilöillä ole vastuullisessa tehtävässään vähän tärkeämpiä asioita mietittävänä kuin sukupuoli ja että ovatko vanhemmat toivoneet tyttöä/poikaa. Vauva pitää saattaa maailmaan niin että synnytys hoituu turvallisesti sekä lapselle että äidille. Tervettä vauvaa varmastikin tarkoitti.

Onnea lapsesta! <3

Vierailija
45/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 poikaa ja 1 tyttö ja tyttö on nuorimmainen. Halusimme monta lasta ja sukupuolella ei ollut väliä. Mutta, mutta...aina, kun mainitsen perheemme sukupuolijakauman joku toteaa esim. yrititte sitten niin kauan, että tuli se tyttö. Pöh. Me saimme 4 tervettä lasta.😊

Vierailija
46/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, mitä vajukkeja taas koko palsta täynnä! Missä on TEIDÄN myötäelämisen taitonne? Vittu miksi te idiootit edes vastaatte tällaisiin aloituksiin, kun teillä ei sitä ole!!!!!!!!!!! Saaaaatana. Otan osaa, ap, tosi harmi kokemus, koska minä tunsin samoin kun sain pojan jälkeen tytön, jonka tiesin olevan viimeinen lapsemme. Mutta lapsi siis oli oikeasti tyttö (eikä sitä tiennyt etukäteen). Älä yksinkertaisesti välitä näistä mollaajista täällä, he ovat sosiopaatteja, sinä et.

Vierailija
47/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika typerä kommentti kätilöltä riippumatta, mitä tarkoitti. Ei se ole hänen asiansa ottaa kantaa, mitä "pitäisi" syntyä. Jos tulisi vaikka hirvenvasa niin sitten olisi ok sanoa, että ei tällaista pitänyt tulla.

Juuri näin. Ja kätilö tiesi, että tyttö olisi kiva yllätys, koska siitä puhuttiin synnytyksen aikana, tosin lähinnä isän kanssa. Rehellisesti sanoen, minusta tuo kommentti ei mitenkään viittaa terveeseen lapseen, se ei ole juolahtanut mieleenikään. Ainoastaan sukupuoleen. Muissa synnytyksissäni kätilö on aina sanonut tyyliin "täältä syntyy pikkuinen poika", ei "täältä tuli terve vauva".

Ap

Mutta tämä tulkinta on täysin sinun ja miehesi. Varmastikaan kätilöllä ei olisi mitään syytä antaa ymmärtää lapsen olevan toista sukupuolta mitä oli.

Te vain toivoitte kovasti tyttöä ja siksi "tulkitsitte" tuon päässänne tyttöön viittaavaksi.

Nyt teidän täytyy vain päästä asian yli, eikä väännellä ja käännellä asiaa enempää. Poika tuli eli se mikä pitikin. Rakastakaa häntä. Vauva aistii, jos ei ole toivottu.

Saa tuosta silti loukkaantua, tunteisiin on aina oikeus, ne eivät ole vääriä. Myötäelämiskykyinen kätilö haluaisi oppia palvelemaan paremmin ja siihen kuuluu se, että kuuntelee synnytävää pariskuntaa. Jos he odottavat tyttöä, tai toivovat, niin lapsen synnyttyä ei anneta turhia toiveita sen toteutumisesta.

Nyt tämä oli kätilöltä vain vahinko, mutta aina voi oppia. Ännu lite bättre, siten Suomen eka MM-kulta jääkiekossakin saatiin. Teidän asenteella sohittaisiin edelleen pronssipeleissä.

Vierailija
48/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua, mitä vajukkeja taas koko palsta täynnä! Missä on TEIDÄN myötäelämisen taitonne? Vittu miksi te idiootit edes vastaatte tällaisiin aloituksiin, kun teillä ei sitä ole!!!!!!!!!!! Saaaaatana. Otan osaa, ap, tosi harmi kokemus, koska minä tunsin samoin kun sain pojan jälkeen tytön, jonka tiesin olevan viimeinen lapsemme. Mutta lapsi siis oli oikeasti tyttö (eikä sitä tiennyt etukäteen). Älä yksinkertaisesti välitä näistä mollaajista täällä, he ovat sosiopaatteja, sinä et.

Kiitos sinulle.

Sanoinkin alussa, että olen varmaan pinnallinen. Vauva on meille kaikki kaikessa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että kätilön kommentti satutti. Joku tuolla sanoi, että tuntui kettuilulta, se on ihan totta.

Ap

Vierailija
49/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap:n mielestä piti tulla tyttö ja kätilökin oli samaa mieltä, koska tyttöhän sieltä "piti" tulla, kun näin olitte vielä kätilölle synnytyksessä puhuneet.

Voisiko tehdä valituksen jonnekin? Palautus- tai vaihtomahdollisuutta ei kyllä taida olla. Mutta ainahan valituksen voi tehdä.

Reklamaation voi varmaan tehdä miehen siittiöntuotannosta vastaavalle elimelle, kun toimitettu tavara ei vastannut odotuksia.

Kyllähän se nainen sen sukupuolen valitsee, (tai naisen senhetkinen ph tai whatever) koska mieheltähän tulee paikalle molempia.

Vierailija
50/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle.

Sanoinkin alussa, että olen varmaan pinnallinen. Vauva on meille kaikki kaikessa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että kätilön kommentti satutti. Joku tuolla sanoi, että tuntui kettuilulta, se on ihan totta.

Ap

Et ole edes pinnallinen, minusta äidin on erittäin normaalia toivoa tuttöä, vaikka molemmat sukupuolet ovatkin tervetulleita. Olen samanlainen kuin sinä, että oletan aina ympäristön myötäelävän asioitani, jos olen jossain asiassa pääosassa, kuten synnytys. Sitten saa välillä pettyä siihen, miten ketään ei "kiinnosta" tutustua mun asiaan. Monesti olen suosiolla sivussa, koska en ole asioiden keskiössä, mutta synnytys on melko ainutkertainen tapahtuma kyllä.

Vierailija
51/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös koen velvollisuudekseni myötäelää sen asioissa, jota avustan. Kätilö oli nyt todellakin "vain töissä täällä". Minustakin eka komeentti syntyvästä vauvasta kuuluu oleellisesti liittyä siihen, kumpi tuli. Kun itse saimme sen tyttömme, niin mies ja kätilö touhusivat lapsen tultua ulos alapäässäni vaikka kuinka kauan ja jouduin itse kysymään "kumpi sieltä tuli?" Kätilö sitten nauraen pahoitteli, ettei ollut muistanut edes sanoa. Mutta ei se nauru haitannut, koska tyttö tuli!

Vierailija
52/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle.

Ap

Taisit itelles vastata :-D

Vierailija
53/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kätilön asia ei ole arvuutella tai ehkä sanoa sukupuolesta mitään. Poikani syntyessä kätilö nosti vauvan jalat levällään naamani eteen. Ei sekään tuntunut kyllä mieltä ylentävältä.

Vierailija
54/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan ap etsisi jotain, josta syyttää pettymystään, kun se oikea syy on se ettei sitä tyttöä Vieläkään tullut... Just saying...

Vierailija
55/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan ap etsisi jotain, josta syyttää pettymystään, kun se oikea syy on se ettei sitä tyttöä Vieläkään tullut... Just saying...

No tarviiko jonkun siihen tulla vielä alleviivaamaan? Minulle riitti appivanhempien suunsoitto, kun sitä poikaa ei tullut toisellakaan kerralla. Mies ei soittanut heille sillä punaisella minuutilla kun vauva syntyi vaan vasta tunnin päästä. Olisi kuulemma soittanut heti, jos olisi ollut poika, nyt ei ollut kiirettä. Tämä siis appiukon suusta.

56/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kätilön asia ei ole arvuutella tai ehkä sanoa sukupuolesta mitään. Poikani syntyessä kätilö nosti vauvan jalat levällään naamani eteen. Ei sekään tuntunut kyllä mieltä ylentävältä.

Siis kätilö ei saa sanoa sukupuolesta mitään vauvan synnyttyä eikä nostaa vauvaa vanhemmille näytille siten, että vanhemmat näkevät sukupuolen?! Pantomiimi-esityskö siinä olisi pitänyt järjestää?

Vierailija
57/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjumala.... kaikesta sitä pieni ihminen mielensä pahoittaa!! Se lapsi kuuluu nostaa peppu ylöspäin, lähtee hengitys paremmin käyntiin. Ja useinhan ne vanhemmat sit siinä se sukupuolen näkee ekana.

En tiiä, menee tuokin homma vaikeaksi!!

T. Kätilö

Vierailija
58/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi että äidin osuus sukupuolen suhteen on yhtä suuri tai jopa suurempi kuin miehen. Miehen siittiö toki määrää hedelmöittyvän munasolusn sukupuolen mutta äidin elimistö määrää sen mitkä alkiot saa kiinnittyä ja jatkaa. Puolet alkioista abortoituu spontaanisti (ilman että nainen edes tietää olleensa raskaana).

Esim. alipainoiset äidit saavat enemmän tyttöjä (koska poikasikiö rasittaisi enemmän elimistöä ja toisaalta tytöt ovat tarpeellisempia "nälänhätätilanteissa" eli ihan evolutiivinen juttu).

Vierailija
59/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheer up, lapsihan saattaa olla transsukupuolinen ja voit saada sen kaipaamasi " korjauksen" hänen sukupuoleensa pienellä viiveellä.

Vierailija
60/139 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sieltä tuli mikä pitikin - eli terve vauva jolla päällisin puolin kaikki kunnossa, oikea määrä sormia ja varpaita ja kaikki osat niin sanotusti paikallaan. Mä olin itse kätilölle sanonut ennen synnytystä että ihan sama kumpi tulee kunhan syntyisi terveenä ja kaikki menisi synnytyksessä ja sen jälkeen hyvin. Kätilö tokaisi että se sieltä tuli mikä pitikin ja jatkoi sanomalla että terveen oloinen pieni tyttö.