Kätilön kommentti vauvan sukupuolesta pilasi synnytykseni
Minulla on ennestään kolme poikaa. Neljäs vauva syntyi pari kk sitten. Toki odotimme vaihteeksi tyttöä mutta arvelimme pojan tulevan kun raskaus oli niin samanlainen kuin entiset.
Synnytys meni Ok ja kun vauva oli ulkona, kätilö sanoi: "se sieltä tuli, mikä pitikin". Ilahduimme miehen kanssa suunnattomasti! Ihanaa, vihdoinkin tyttö!
Sitten kätilö nosti vauvan syliini ja mies huomasi, että sehän on poika! Tyrmistyimme täysin, kätilö ei sanonut mitään vaan jatkoi toimenpiteitään alapäässäni. Emme mekään kehdanneet sanoa mitään siinä tilanteessa.
Nyt on siis aikaa jo kulunut, mutta olemme edelleen ihan rikki. Aivan kuin meidät olisi petetty. Poika on ihana, kiltti vauva mutta jotenkin tuo ensi ajatus tytöstä ja sitten maton vetäminen jalkojen alta vaivaa yhä.
Tiedän olevani pinnallinen paska mutta tunnen jotenkin itsekin pettäneeni mieheni, vanhempani ja koko suvun, koska tyttöjä ei lähisuvussa ole.
Kätilöt, miettikää sanojanne!
Kommentit (139)
Oletko varma että kätilö tarkoitti vauvan sukupuolta, vai vaan sitä että terve lapsi tuli?
Miten se synnytys siis meni pilalle jos lapsi tuli maailmaan?
Miten sinä petät miehen, kun miehen sukusoluthan määräävät alkion sukupuolen?
Voi jestas, ole onnellinen pienestä terveestä pojasta.Kaikki ei saa lapsia vaikka kuinka haluaisi.Jos et kestä enää uutta poikaa niin miksi olet tehnyt uuden lapsen?olet todella itsekäs.Tai provo.
Paska provo.
Pitäisi olla kyllä urpo, että edes yhdistää tuollaisen kommentin sukupuoleen.
Oisikohan vain ollut tulkintavirhe. Oliko kätilön kanssa keskustelua sukupuolesta ja olit kertonut hänelle, että raskautesi oli samanlainen kuin aiemmatkin ja poikia perheessä ennestään. Ehkä kätilö sitten tarkoittikin, että arvelujen perustreella syntyy poika ja niin tapahtuikin. Jotkut käyttävät tuota pitää -verbiä näihin tarkoituksiin. Opetelkaa nyt ajattelemaan postiivisesti. Onhan lapsesi terve ja ne muutkin, vai mitä. Ala huomata hyvisiä asioita elämässäsi ja nauttia niistä. Suku on paska et sinä, jos he arvottavat lasten sukupuolen perusteella.
Kätilö toteaa kommentin, joka viittaa terveeseen vauvaan ja sinä alat mussuttamaan jostain sukupuolesta?
Provo, ei jatkoon.
No ensinnäkin naisena sulla ei oikeen ole mitään tekemistä vauvan sukupuolen kanssa, sinä kun annant ainoastaan x-kromosomia joka tapauksessa joten turha tässä on huonoa omaatuntoa potea. Toisekseen minä ymmärtäisin pilalle menneenä synnytyksenä sen että vauva ei synnykään? Tai että vauvalle tai sulle käy jotain? Ei todellakaan se että äidin tunteisiin meni että sai mielestään väärää sukupuolta, koska siitähän tässä on kyse.
Hoitaja tarkoitti tervettä lasta ja sun täytyy päästä yli typeristä pettymyksen tunteistasi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ennestään kolme poikaa. Neljäs vauva syntyi pari kk sitten. Toki odotimme vaihteeksi tyttöä mutta arvelimme pojan tulevan kun raskaus oli niin samanlainen kuin entiset.
Synnytys meni Ok ja kun vauva oli ulkona, kätilö sanoi: "se sieltä tuli, mikä pitikin". Ilahduimme miehen kanssa suunnattomasti! Ihanaa, vihdoinkin tyttö!
Sitten kätilö nosti vauvan syliini ja mies huomasi, että sehän on poika! Tyrmistyimme täysin, kätilö ei sanonut mitään vaan jatkoi toimenpiteitään alapäässäni. Emme mekään kehdanneet sanoa mitään siinä tilanteessa.
Nyt on siis aikaa jo kulunut, mutta olemme edelleen ihan rikki. Aivan kuin meidät olisi petetty. Poika on ihana, kiltti vauva mutta jotenkin tuo ensi ajatus tytöstä ja sitten maton vetäminen jalkojen alta vaivaa yhä.
Tiedän olevani pinnallinen paska mutta tunnen jotenkin itsekin pettäneeni mieheni, vanhempani ja koko suvun, koska tyttöjä ei lähisuvussa ole.
Kätilöt, miettikää sanojanne!
voi sua poloista! Miehen siittiöt määrää sukupuolen. On teillä hulinaa vilskettä. Otan osaa. Ole onnellinen jos sait enään ylipäätään vauvan joka on terve.
Jos tuosta olette 'ihan rikki' vaikka aikaa on kulut, niin onpa hyvä että vauva on terve. Kuinkahan rikki olisitte jos ei olisi ollut terve, jota varmaankin kätilö tarkoitti tietämättä teidän lapsentekopuuhienne tarkoitusta saada tyttövauva. Kuvailit ihan oikein millainen olet, kun ajattelee miten paljon on sairaita lapsia tai ihmisiä jotka iloiteen ottaisivat tuon poikavauvan lapsekseen.
Lopeta tuo ajattelu ap, ole kiltti. Meidän perheessä meni päinvastoin ja tuli pelkkiä tyttöjä. Minä olen se jonka piti olla poika ja minähän se pettymys olen, eivät vanhempani. :((
Siis miten niin naisena ei ole mitään vaikutusta sukupuoleen? Kyllähän naisen elimistö voi vaikuttaa x- tai y-siittiöiden selviytymismahdollisuuksiin.
Mä en saa mitenkään tosta kätilön kommentista tyttöön viittaavaa, joten tulkinta oli täysin omassa päässänne.
Enemminkin toteamus vaikutti sellaiselta "neutraalilta", että se tuli mikä pitikin (eli kumpi vain sukupuoli, koska luonto sen päättää).
No sehän sieltä tuli, mikä pitikin!!
Aika typerä kommentti kätilöltä riippumatta, mitä tarkoitti. Ei se ole hänen asiansa ottaa kantaa, mitä "pitäisi" syntyä. Jos tulisi vaikka hirvenvasa niin sitten olisi ok sanoa, että ei tällaista pitänyt tulla.
ehkä kätilö pelkäsi että sieltä tulee alien ja kun huomasi että se on ihmisvauva, niin hän helpottui näkemästään.
Joo, tervetuloa vaan maailmaan, sinä pieni poika, jonka "väärä" sukupuoli sai vanhemmat rikki. Voiko aloitus, edes täällä, enää tyhmempi olla.
Kätilö ei välttämättä tarkoittanut sukupuolta vaan ehjää vauvaa.