Mun isä ei ole muhun yhteydessä
Olen 17-vuotias tyttö ja asun äidin kanssa. Isä ei ota muhun mitään yhteyttä. Sanonut äidille, että mä oon yhteydessä, vaan jos pyydän rahaa. Pyydän siltä rahaa kaks kertaa vuodessa, muuten äiti maksaa kaiken. Opiskelut, nyt tulevan autokoulun ym.
Isä väittää, etten viihdy siellä, koska se pitää niin kovaa kuria. Äitikin pitää, mutta se myös kuuntelee mua, eikä mökötä puolta vuotta jos tulee riitaa.
Isä on muutenkin aina ollut välinpitämätön. Pikkuvelikin sanoo, että ei tee sen kans mitään, pelkästään sen uuden naisen kans. Se matkustella sen naisen kans, muttei koskaan mun tai veljen.
Oon melkein aikuinen, mutta olis kiva ku isä välittäis.
Kommentit (2)
Kiitos vastauksesta. Onneksi mullakin on ihana äiti. Kaipaan silti isää. Sitä vaan ei kiinnosta. Puhuin mummullekin asiasta, mutta se ei sanonut mitään. Siis äidin isälle.
Kait mä oon isälle tarpeeton.
En osaa sinua auttaa, mutta jos yhtään lohduttaa, et ole ainoa.
Minun isäni ei suostu kommunikoimaan kanssani lainkaan ja se oli tosi kipeää, etenkin tuosta sinun iästäsi jonnekin pitkälle päälle kaksikymppiseksi. Sitten olin saanut sen akuutin suruni surtua ja siitä jäi vain arpi. Mutta kyllä se tuossa aikuiseksi kasvamisessa oli pinnalla ja seurustelusuhteissa oli vaikeuksia.
Onneksi minulla(kin) oli hyvä ja rakas äiti, jonka olemassaolo paikkasi tilannetta niin hyvin kuin se nyt ikinä on mahdollista.