Tylyt asiakaspalvelukokemukset kaupoissa/terveydenhuollossa jne...
Saiko kaupan kassa sinut itkemään? Kailottiko hoitaja terveyskeskuksessa tietojasi kovaan ääneen kaikkien kuullen? Kerätään tähän ketjuun tylyjä asiakaspalvelukokemuksia kaupoista, terveydenhuollosta jne.
Sain sairauskohtauksen töissä ja työkaverini vei minut päivystykseen (menin päivystyspolille sisään kuitenkin yksin). Päivystystiskillä minua alkoi itkettämään, kun en pystynyt kunnolla selittämään mikä minua vaivasi. Päivystänyt hoitaja katsoi minua tylysti ja rupesi heti kyselemään, mitä olen vetänyt. Siinä siisteissä työvaatteissani yritin selittää, etten ole mitään vetänyt vaan olen saanut sairauskohtauksen. Hoitaja vei minut lepäämään erilliseen tilaan, jäin yksin. 10 minuuttia myöhemmin hoitaja kävi kysymässä "onko vointi muuttunut äskeisestä?" Kerroin, että ei, mutta siinä vaiheessa hoitaja oli jo lähtenyt kävelemään. Onneksi joku nuori harjoittelija tuli käymään luonani ja otti tilani vakavasti, pääsin jatkohoitoon isompaan sairaalaan.
Ap
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Kotikaupungissani on apteekki, jonka omistaa kaupungin rikkaimpiin kuuluva ylimielisyyden multihuipentuma. Putiikkinsa naiset ovat kaikki erittäin hyviä aspoja, mutta herra itse kohtelee asiakkaitaan kuin paskaa. Jos hänelle joutuu reseptiasiakkaaksi, hän tiuskii, vittuilee, vastaa kysymyksiin alentuvasti ja on muutenkin kuin paskaa niellyt. Hänen "loistopalvelustaan" olis useampikin esimerkki, mutta yhden mainitakseni:
Olin just saanut diagnoosin ja sen myötä pari uutta reseptilääkettä. Menin apteekkiin varmistamaan, ettei uusilla lääkkeillä ole yhteisvaikutuksia vanhojen kanssa. En ollut ennen mennyt reseptiluukulle ostamatta samalla jotakin, joten varmistin, kuuluuko palveluihin yhteisvaikutusten kertominen. Herra Ynseä katsoi päästä varpaisiin ja vastasi tylysti "No küülüüüü." Lopulta sain tiedotkin huokausten saattelemana, ja lopuksi kun tiedustelin, maksaako palvelu jotakin niin tyly vastaus kuului "No ei."
Muuten en jaksais käydä ko. puljussa, mutta kun kaikki muut asiakaspalvelijat siellä ovat aivan ensiluokkaisen hyviä ja sijainti kätevä niin paha on jättää käymättä. Herra isoherra kun muuttaisi tyyliään niin paikka ois aivan täydellinen.
Itse laittaisin kyseisen paikan boikottiin. En haluaisi rahoittaa kyseisen herran elämää, apteekkarit muutenkin tienaavat valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Menin piriputken jälkeen päivystykseen hakemaan bentsoja, en saanut, vähän sitten hermostuin ja löin.. Sitten kimppuun hyökkäsi joukko mieshoitajia ja vartijoita ja jouduin remmeihin.. että tällaista Helsingissä..
Ihan oikein tekivät. Nistit pitää laittaa nippuun heti, hyppivät silmille muuten.
Kerran olin yli 40 asteen kuumeessa ja menin sairaalan päivystykseen. Paikalle raahautuminen oli raskasta, koska minua huimasi, enkä meinannut pysyä edes pystyssä. Olin mennyt väärään aulaan odottamaan ja kohta joku hoitaja tuli mäkättämään, että enkö osaa lukea kun olin väärässä aulassa. Ilmeisesti hän ei tiennyt työskentelevänsä ensiavussa, koska oletti kaikkien asiakkaiden olevan terveitä, joiden aistit ovat kunnossa. En todellakaan jaksanut alkaa lukemaan laitteella olevaa ohjeistusta tuossa kunnossa kun piti päästä vain istumaan kun sain vuoronumeron.
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaana yritin hakea e-pillereitä akneeni. Terkkari tiukkasi monta kertaa, minkä ikäinen poikaystäväni on, onko hän reippaasti täysi-ikäinen eikä hän uskonut kun sanoin etten seurustele enkä ole koskaan harrastanut seksiä. Reseptiin kirjoitti syyksi raskauden ehkäisyn, kun ei uskonut minua. Reseptiä seurasi raivokas riita kotona äitini kanssa ja pillerit jäi saamatta. Kivat aknearvet jäi.
Minulla on e-pilllerit kuukautiskipujen hoitoon ja kystien ehkäisyyn. Yksi hoitaja ei millään suostunut ymmärtämään, että olen neitsyt ja nykyään reseptissä lukee "ehkäisyyn ja kuukautiskipujen hoitoon." Näin on nyt ollut on vuosia ja olen edelleen neitsyt. Poikaystäviäkin on ollut vain yksi lyhytaikainen. Äitini ei onneksi hermostunut, kun oli kyllä nähnyt millaisia tuskia kystat aiheuttaa.
Jos nyt hivenen yrittää ymmärtää kyrpäotsaisia hoitajia, niin kyllä tuo työnkuva kuulostaa niin ankealta, että niin sitä saattais yhellä sun toisella meistä naama mennä nutturalle samassa tilanteessa.
Olin teininä bulimian takia hoidossa ja olin psykiatrisen sairaalan ainoa syömishäiriöinen. Tämä tapahtui 70-luvulla. Meidät käskettiin jonoon ja punnittiin vuorotellen. Minun kohdallani vaa'an lukema alkoi silloin yhdeksiköllä. Hoitaja joka kirjasi painoja ylös, kailotti toiselle hoitajalle "Nää muut oli kaikki alle 60, toi yksi 96 kiloa" ja osoitti minua katsoen lävitseni. Ihan kun en olisi ollut olemassa vaan joku esine.
Pyöräliikkeessä oli käynyt sekaannus ja lapselle varattu pyörä oli myyty toiselle, tietysti liikkeen viimeinen kappale. No, ei siinä ongelmaa, virheitähän sattuu. Tilasivat uuden tilalle ja muutaman päivän päästä menin hakemaan sitä. Pyörä oli saapunut, mutta se oli miljoonana osana avaamattomassa paketissa. Tuli vähän yllätyksenä ja menin ihmettelemään asiaa ääneen, kun olin olettanut, että pyörät toimitetaan valmiina. Myyjä alkoi kovaan ääneen naureskella, että voihan se olla ongelma, jos ei ole ISÄÄ kotona eikä NAISILTA aina tuo kokoaminen niin vain suju. Vissiin luuli olevansa hauskakin tyyppi...
Parasta oli, kun liikkeen omistaja syöksyi salamana jostain takahuoneesta siihen pelastamaan tilannetta, hätisti sen myyjän muualle siitä tyyliin "meetkö kattoon sitä ja sitä tonne taakse, mä hoidan tän tästä eteenpäin" ja antoi satasen alennuksen plus lupauksen, että se pyörä on koottu tunnin päästä, kun ne noin niinkus yleensä toimitetaan ihan yhtenä kappaleena..:D
Olisit jättänyt pyörän kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisit jättänyt pyörän kauppaan.
Omistaja pelasti tilanteen, ei se hänen vikansa ole jos myyjä on idiootti.
Menin rerveyskeskukseen valittelemaan kuumetta. Ajattelin sitten siinä mainita omituista patista joka on tuossa rintalihasten alapuolella.
Vastaanottaja alkoi jotain epämääräisesti mutisemaan ettei tuollaisia hoideta vastaanotoilla. Olin vain että ok, sitten kumminkin halusi nähdä patin. Menin vähän hämilleni kun olin tosiaan vastaanottoluukulla ja takanani oli ainakin kymmenen jonottavaa ihmisiä. Hoitaja kommentoi jotenkin että sinähän olet riuska kaveri ja että paitaa pois vaan. Käyn kyllä salilla enkä häpeä kehoani mutta aika omituinen fiilis tuosta jäi. Paineli rintaani ja pääsin jonottamaan lääkäriin. Tällaista terveyskeskuksessa vantaalla.
Kävin runsaasti vuotavien pukamien takia verikokeessa ennen leikkausta, poliklinikalta saamassani lapussa luki: "Sinulle on varattu aika verikokeeseen xx päivänä klo yy". Menin ajoissa laboratoriolle, aikaa kului, ihmisiä tuli ja meni. Pitkään istuttuani aula tyhjeni, ja mitään ei enää tapahtunut. Ei liikettä missään, ei asiakkaita. Koputin sitten hoitajien ovelle kysymään, miksi en pääse sisään, ja näytin saamaani lappua. Hoitaja tuhahti tympeään sävyyn, "ei kuule poliklinikat voi aikoja jaella omin päin tänne, olisi pitänyt itse varata aika". Kiitos tiedosta, minähän se sairaalanne käytänteet tiedän näin asiakkaana. Näyte kyllä otettiin, vaikka sain kuulla tuhahtelun lomassa, että eihän tänne nyt poliklinikat voi aikoja varailla, ja olinpas minä yksinkertainen kun en sitä tiennyt.
Tässäkin ketjussa eniten on juuri terveydenhoitopuolelta kokemuksia, eikä mikään ihme. Voi olla kipuja, hätäännystä tai kyse hyvin intiimeistä ja herkistä asioista, joista ei-ammattilaisena ei edes pysty tekemään arviota vakavuudesta. Sitten vastaanotto on mallia neuvostoliitto. En ole ihan vähästä koskaan mennyt lääkäriin/terveyskeskukseen, kun kokemus on aina lähinnä vähättelyä, ja tunne haitolla olemisesta. En näköjään ole yksin nöyryytetyksi tulemisen kokemuksessa.
Meillä oli yx farmaseutti, kun oli sellanen vanhan mallinen tiski-apteekki vielä ja vein reseptin ja se kysy että odotanko vai haenko myöhemmin. Vastasin että odotan tässä. Se valmisteli lääkkeen ja käveli toiseen päähän tiskiä kuin minä ja huusi suureen ääneen: Kutiaisen virtsatulehduslääkkeet ovat valmiit!!! Kun huomautin asiasta, ei farmaseutti ollut tehnyt mielestään mitään virhettä, kun virtsatulehdus on kuulemma hyvin yleinen vaiva.
Kerran umpisuolileikkauksen jälkeen tuli haavainfektio ja kuume nousi. Olin saanut kirurgiselta osastolta leikkauksen yhteydessä jälkihoito-ohjeet, joissa oli ohjeena tulla ensiapuun jos kuume nousee leikkauksen jälkeen. Soitin vielä varmistaakseni asian ja pyysin vaimoa ajamaan minut ensiapuun. Siellä oli kuitenkin lääkäri joka oli kuin persiiseen ammuttu karhu ja kysyi kiukkuisena (minulle oli jo laitettu tippa ja labravastaukset oli tulleet, tulehdusarvo liki 200 ): Miksi te tulitte? Ettekö te pärjää kotona? -Vastasin, että oli kirjalliset ohjeet saapua ja vielä puhelimitse kerrottiin sama. En tosin olisi tullut mieluusti ensiapuun kun kohtelu on tätä.
-Aivan oikein, mutta miksi te tulitte, ettekö te pärjää kotona???
Julkinen terveydenhoito on siitä huono, että siellä potilas todella on rasite. Kaikki saavat saman kk-palkan, on niitä potilaita sitten 1 tai 100. Tällöin ns. palkkio/potilas on sitä pienempi, mitä enemmän potilaita. Olisihan se mukavampi nostaa samaa palkkaa parista potilaasta kuin parista sadasta. Yksityisellä jokainen potilas on tulonlähde. Ei se tietenkään asiatonta kohtelua oikeuta, mutta tämän tajuaminen on auttanut itseäni tajuamaan hieman missä mättää.
tuntuu muuten olevan hämmentävän yleistä terveydenhuollossa, että paikasta A käsketään paikkaan B ja paikassa B sitten ihmetellään että "mitäs sinä täällä teet?"
Olin Mattolaiturilla parin kaverini kanssa muutama vuosi sitten kesällä. Tilasin itselleni juoman, ja tiskillä ollut ikäiseni myyjätyttö tiuskaisi "mikäh?" Pari kertaa toistettuani hän ärähti "ai SE, miks sä sanoit sen noin oudosti?" ja haki juoman minulle ilman ole hyviä tai muitakaan kohteliaisuuksia.
Joo ei varmaan ollut kivaa olla töissä kauniina lauantai-iltana, kun kaikki muut ympärillä olevat istuivat pitämässä hauskaa, mutta voisi silti vähän miettiä. Toivottavasti oli vain kesätyöläinen eikä ole jatkanut tuolla alalla.
Vierailija kirjoitti:
tuntuu muuten olevan hämmentävän yleistä terveydenhuollossa, että paikasta A käsketään paikkaan B ja paikassa B sitten ihmetellään että "mitäs sinä täällä teet?"
siis tämä! niin totta
Itse olen töissä eräässä valtion kansan eläkkeisiin erikoistuneessa sairausvakuutuslaitoksessa ja meille tulee kanssa paljon ns turhia hakemuksia ja papereita "sossu/työkkäri/eläkevakuutuslaitos käski lähettää nää teille". Etenkin työkkäristä tulee paljon turhia eläkehakemuksia ja asiakas sanoo haluavansa takaisin työelämään ja työkkäri sanoo "ok et saa meiltä kuitenkaan rahaa jos et ensiksi kokeile saada eläkettä" kiitos vastuunsiirrosta
Terveydenhoitajalta saa kuitenkin e-pillereiden aloituspakkauksen ja hän laittaa lääkärille reseptipyynnön, johon, merkitään onko pillerit sairauden hoitoon (>akne) vain raskauden ehkäisyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaana yritin hakea e-pillereitä akneeni. Terkkari tiukkasi monta kertaa, minkä ikäinen poikaystäväni on, onko hän reippaasti täysi-ikäinen eikä hän uskonut kun sanoin etten seurustele enkä ole koskaan harrastanut seksiä. Reseptiin kirjoitti syyksi raskauden ehkäisyn, kun ei uskonut minua. Reseptiä seurasi raivokas riita kotona äitini kanssa ja pillerit jäi saamatta. Kivat aknearvet jäi.
Terkkari ei kirjoita reseptejä akneen tai ehkäisyyn, eikä myöskään kirjaa reseptiin mitään syitä, Se on ihan lääkärin hommaa. Taisit nyt valehdella.
Monta vuotta sitten töiden jälkeen löysin bussipysäkin vierellä makaavan miehen. Pysäkillä odottamassa ainakin 20 ihmistä, yritin kysellä jos joku on jo soittanut hätäkeskukseen sillä oli talvi ja -20 pakkasta. Muut ihmiset tuijotti mua kun idioottia(olen ulkomaalaistaustainen) ja yksi äijä tokaisi, että juoppo nukkuu humalaansa pois. Soitin hätäkeskukseen, poliisi saapui ihan parissa minuutissa ja totesi samantien että kyseessä ei ole mikään juoppo nukkumassa humalaansa pois vaan ihan tavallinen mies saanut vakavan sairaskohtauksen. Ensihoitaja sanoi että luultavasti pelastin miehen hengen. Meni niiiiin tunteisiin muiden ihmisten käytös. Mitä väliä sillä on jos juoppo nukkuu känniään pois kivana lämpimänä kesäpäivänä, mutta talvella pakkasessa!! Jo silloin pitäisi soittaa poliisi tarkistamaan tilanne!
Vierailija kirjoitti:
Monta vuotta sitten töiden jälkeen löysin bussipysäkin vierellä makaavan miehen. Pysäkillä odottamassa ainakin 20 ihmistä, yritin kysellä jos joku on jo soittanut hätäkeskukseen sillä oli talvi ja -20 pakkasta. Muut ihmiset tuijotti mua kun idioottia(olen ulkomaalaistaustainen) ja yksi äijä tokaisi, että juoppo nukkuu humalaansa pois. Soitin hätäkeskukseen, poliisi saapui ihan parissa minuutissa ja totesi samantien että kyseessä ei ole mikään juoppo nukkumassa humalaansa pois vaan ihan tavallinen mies saanut vakavan sairaskohtauksen. Ensihoitaja sanoi että luultavasti pelastin miehen hengen. Meni niiiiin tunteisiin muiden ihmisten käytös. Mitä väliä sillä on jos juoppo nukkuu känniään pois kivana lämpimänä kesäpäivänä, mutta talvella pakkasessa!! Jo silloin pitäisi soittaa poliisi tarkistamaan tilanne!
Kiitos että otit asiakseni auttaa!En ymmärrä niitä ihmisiä jotka mieluummin kääntävät katseensa kuin auttavat kanssaihmistä,oli sitten kyse juoposta tai kestä tahansa.
Se hangessa makaava voisi olla milloin vain vaikkapa miehesi tai oma lapsesi,ei sitä koskaan tiedä.Jokainen tarvitsee apua joskus ja ihmisillä on velvollisuus sitä antaa.
minulla on taas positiiviset kokemukset hoitohenkilökunnasta myös lääkäreistä. Kolme leikkausta.2 pientä operaatiota ja sektio. Vimemainittu erittäin hyvä kokemus ja viikko sairaalassa.