Miksi jotkut luulevat OIKEASTI näyttävänsä 20 vuotta nuoremmilta? :D
Tälläkin palstalla parveilee ihmisiä, jotka luulevat näyttävänsä esim. 20 vuotta nuoremmilta kuin ovat. Täysi mahdottomuus. 40-vuotias nainen ei mitenkään voi näyttää 20-vuotiaalta. 5 vuotta voi arvio heittää, sen myönnän, mutta ei sen enempää!
Kommentit (378)
Itsekin joskus saan mielihyvää siitä, että joku kehuu nuoren näköiseksi. Aion kyllä olla ylpeästi mummo, kun lapsenlapsia saan :)
Nyt kun näköjään enemmän kuin joka toinen näyttää paaaaaaljon nuoremmalta kuin oikea ikänsä, niin sovitaanko niin, että te näytättekin ihan oman ikäiseltänne nykystandardien mukaan. Nykyään 40-vuotiaat ei enää näytä samanlaisilta mummoilta kuin 80-luvulla.
Jos ketä tahansa verrataan tarkemmin 15-20 vuotta nuorempaan, niin kyllähän niitä eroja alkaa löytyä. Ihossa, kasvoissa, rypyissä, hiuksissa, rinnoissa. Jossain noista ainakin se ero löytyy.
Ei se ikä näy pelkästään kasvoista. Itseltä alkaa esimerkiksi kadota takapuoli ja allit tutisevat. Kun laihduin sairauden vuoksi nopeasti, sain ympärilleni ryppyistä roikkuvaa nahkaa. (Joo - pitäisi mennä kuntosalille, mutta en mene kun ei huvita). Yksi kohta kaulan helttojen ohella ovat kädet Ne paljastavat ikääntymisen samoin kuin erilaisten luomien lisääntyminen.
Hormonikorvaushoito on yksi tekijä, joka saattaa pitää yllä nuorekkuutta vaihdevuosi-ikäisillä. Kosmetologeilta saa erilaisia hoitoja sarjoina, jotka myös tuovat ryhtiä kasvoihin, vaikkei käytettäisi botoxia tms. Plastiikkakirurgin pitää olla taitava, jotta "kauneusleikkaus" tuottaa luonnollisen lopputuloksen. Mutta onhan se aikamoinen kontrasti, jos kämmenselät ovat ryppyiset ja maksaläikkiä tulvillaan ja pärstä piukea.
Olen todennut, että aika tekee tehtävänsä. Kun ensimmäinen lapsenlapseni syntyy kesällä, minua saa kutsua vaikka muoriksi. En koskaan ole ollut mikään kaunotar ja vanheneminen on varmasti siksikin helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miltä teidän mielestä näyttävät 48-vuotias Jennifer Aniston
http://fashnberry.com/wp-content/uploads/2016/01/jennifer-aniston-in-sa…
Tai vaikkapa 58-vuotias Madonna?
http://a.abcnews.com/images/Entertainment/REX_Madonna_MEM_161014_12x5_1…
Kyllä moni itsestään huolta pitävä nelikymppinen menee täysin kolmekymppisestä
Jennifer Aniston on tietääkseni ketjupolttaja kuten Kate Moss.
Naamat botoksattu ja muuten kinkiristetty ja kuvat photoshopattu eli mistään hyvin säilyneistä nyt ei ole kysymys.
Jotkut näyttävät oikeasti ikäistään nuoremmilta ja valtaosa vain kuvittelee näyttävänsä ikäistään nuoremmalta.
Ihminen, joka itse "tietää" näyttävänsä ikäistään nuoremmalta, on katsonut päivittäin peilikuvaansa eikä päivittäiset muutoket ole suuria, mutta pitäisi välillä katsoa kymmenen vuoden välein otettuja valokuvia, niin ikääntymisen huomaa.
Toiset taas ovat iättömän näköisiä, mutta tällaiset ihmiset ovat jo nuorena tavallaan vanhan näköisiä eivätkä muutokset sitten ikääntyessä näytä niin suurilta. Esimerkiksi edesmennyt Åke Lindman "vanheni" välillä 20- 80 ulkoisesti 35-vuotiaasta 60 -vuotiaaksi.
Jos vertaa miltä ihmiset näyttivät vuosikymmeniä sitten, näyttävät nykyiset samanikäiset heihin verrattuna nuorilta. Kuluttavan elämän (kova työ,huono ruoka, tupakoiti) lisäksi myös hius- ja vaatetustyyli vaikuttavat.
Itse olen yli 30, ja minua luullaan järjestään 14-20-vuotiaaksi. Tämä on tullut viime aikoina kymmeniltä eri ihmisiltä eri yhteyksissä, joten uskottava se on. Korkeintaan 25-vuotiaaksi on luultu. Ei sentäs kuitenkaan 10-vuotiaaksi ;) Syynä on geeneissä oleva 'iättömyys' ja erittäin rasvainen iho. Itse tosin olen jo pitkään huomannut itsessäni ikääntymisen merkkejä, ja omasta mielestäni näytän paljon vanhemmalta kuin vaikka 18-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 48 v ja näytän ehkä kolmekymppiseltä ja on aivan tosiasia. Saan kuulla siitä ihan jatkuvasti, meninpä minne tahansa, ei kai kaikki valehtele tai vitseile? Omasta mielestänikin näytän aikalailla samalta kuin n. 15 v sitten, en ole lihonut, on pitkät ja hyväkuntoiset hiukset, ei ryppyjä, ei juonteita, ei harmaata, liikunnan ansioista kiinteä kroppa. En pukeudu teinivaatteisiin, tykkään käyttää mekkoja ja neuleita. Miehelle on monesti sanottu, että jaa sulla on tyttönen vaimona. Oikeesti olen vain vuoden nuorempi.
Mun sisko ja äiti on myös todella paljon ikäistään nuoremman näköisiä, joten suurin syy tähän on sitten kai geeneissä. Tosin olemme kaikki eläneet terveellisesti, liikkuneet ja suosimme luontaishoitoja ja -tuotteita, ehkä silläkin on merkitystä. Meillä on kaikilla paksu ja rasvainen iho, nuorena niin kadehdin ystävieni ihania ja heleitä persikkaihoja. Kai mä saan nyt hyvistystä, kun heidän ihonsa rypistyy ja mulla ei ;). Voisko tällä olla jotain tekemistä myös sen kans, että meidän suvussa vaihdevuodet tulevat hyvin myöhään? Äitini kuukautiset loppuivat 57 v ja siskolla 58 v.
Eilen viimeksi yksi tuttava, jonka kanssa ei ole nähty vuosiin, huudahti heti ekaksi, että "miten sä voit näyttää ihan tyttöseltä?", no en nyt tyttöseltä, se on liioittelua.
Sama täällä,olen 46 vuotias ja sain ihan plastiikkakirurgin arvion itsestäni kasvot+vartalo ja arvio oli,että olen ikäistäni paljon nuoremman näköinen,iho nuorempi.
Minulla on kanssa äiti ja sisko jotka ovat lähes iättömän näköisiä.Se on ihan totta,että geenit ne vaikuttaa varmaan eniten.
No, itse ainakin näytän 10 vuotta nuoremmalta. Näyttänyt 25-vuotiaasta lähtien.
Huvitti 40v risteilyllä jossa oli kaikki lapsuudenkaverit joita ei olla nähty aikoihin, kaikki hoki kuinka kukaan ei ole muuttunut yhtään. Totuus oli kuitenkin se, että jokaisen kasvoilta se ikä näkyi. Ei se paha asia ole, jos vanhenee ja kohteliastahan se on toista nuorekkaaksi sanoa, ei kannata kuitenkaan ihan kaikkea uskoa jota kohteliaisuudessa sanotaan.
M40v
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yli 30, ja minua luullaan järjestään 14-20-vuotiaaksi. Tämä on tullut viime aikoina kymmeniltä eri ihmisiltä eri yhteyksissä, joten uskottava se on. Korkeintaan 25-vuotiaaksi on luultu. Ei sentäs kuitenkaan 10-vuotiaaksi ;) Syynä on geeneissä oleva 'iättömyys' ja erittäin rasvainen iho. Itse tosin olen jo pitkään huomannut itsessäni ikääntymisen merkkejä, ja omasta mielestäni näytän paljon vanhemmalta kuin vaikka 18-vuotiaana.
Kolmikymppisenä hyvin moni menee vielä alaikäisestä :).
Missä iässä on pakko alkaa pukeutua "kuten ikäisensä"? Kertokaa se maaginen ikäraja, jossa on pakko muuntautua tädiksi.
t:34v
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin oli ketju, jossa kysyttiin vanhenemisen merkkejä. Ja tuli vakiovastaus nelikymppiseltä, että näyttää edelleen kaksikymppiseltä :) kyllähän se naurattaa aina...
Hei, se vastaaja olin minä!
Kysymys oli, mitä vanhenemisen merkkejä oli näkynyt ikävuosina 20-30. Vastaus siihen kohdallani on, että ei mitään. Kerroin vastauksessani, mitä vanhenemisen merkkejä minussa nyt näkyy. Lisäksi kerroin uuden mieheni sukulaisen sanoneen, että näytän 20-vuotiaalta. En maininnut, että olisin tästä itse samaa mieltä.
En ole tyyliltäni teinipissis, mutta en myöskään tantta. Tanttaa minusta ei ole tulossa vielä 70-vuotiaanakaan. En juuri meikkaa enkä koskaan värjää hiuksiani. En käytä koruja, en juo enkä polta. Olen hoikka. Nauran paljon ja kohtelen muita ihmisiä lämpimästi. Tuttavissani on paljon sekä itseäni nuorempia että vanhempia ihmisiä. Tyypillisesti ikäni arvioidaan 10 vuotta alakanttiin. Tämä miehen sukulainen oli nähnyt vain valokuvani, jonka perusteella kommentoi.
Omasta mielestäni näytän nykyään suunnilleen ikäiseltäni, mutta kolmekymppisenä menin kyllä omastakin mielestäni parikymppisestä.
Jäitkö vielä kaipaamaan lisätietoja? ;)
Vierailija kirjoitti:
Missä iässä on pakko alkaa pukeutua "kuten ikäisensä"? Kertokaa se maaginen ikäraja, jossa on pakko muuntautua tädiksi.
t:34v
Ei se pukeutuminen vaan käytös jos käyttäydyt kun teinpissis keski-iässä se on absurdi ja huvittava näky.
Vierailija kirjoitti:
Eikä aina tarvitse olla pienikokoinen (oon 170 cm, enkä ole siro), että näyttäisi nuoremmalta. Multa välillä kysytään ikää ja sitten ollaan ihmeissään, kun sanon, että olen 45 v. Mulla on hyväkuntoinen iho enkä polta tupakkaa. Alkoakaan en käytä joka toinenkaan viikko. Ikäarviot musta ovat 33-37 v.
Ok.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210853059666795&set=a.1604972…
Tulin äidiksi aika nuorena ja lapsellani nuori mummo, 45 v. Mummo aina hirveän otettu, jos joku luulee häntä lapsen äidiksi (tämähän olisi täysin mahdollista, jos äiti olisi saanut lapsen nelikymppisenä)
Ylipäätään ihmiset ovat aika huonoja arvioimaan kenenkään ikää, tai näin ainakin itse olen. Mä voin arvioida jonkun iän 20 vuotta harhaan, koska ylipäätään kaikki 27-65 vuotiaat näyttävät mun silmään saman näköisiltä. Yksi päivä joku mieskollega kyseli multa, että mitäs luulen, kuinka vanha hän on. Mulla ei ollut mitään käsitystä, aattelin, että jotain 35-65 väliltä :) no sanoin sitten, että 45, kun jotain piti sanoa. Kaveri oli oikeesti vähän vajaa 60. Joten multa ei ainakaan kannata arvuutella ikää, saatan arvata ihan mitä vaan enkä osaa oikein edes perustella. Olen ikäsokea :)
Olen työssä, jossa joudun usein katsomaan ihmisten ajokortin tai passin ja todella harvoin arvioin iän alakanttiin. Suurin osa ihmisistä, myös ne kauniit näyttää ikäisiltään. Yleensä arvioin ihmisen vuoden pari vanhemmaksi. Rypyttömänkin naama alkaa jännää tavalla laskeutumaan, vaikka iho olisi sileä. 5v nuoremmaksi saatan joskus arvioida jonkun, mutta en koskaan ole näiden työvuosien aikana törmännyt tyyppiin joka näyttää 15v nuoremmalta. Av-mammat ootte hassuja ikäjuttujenne suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin palstalla parveilee ihmisiä, jotka luulevat näyttävänsä esim. 20 vuotta nuoremmilta kuin ovat. Täysi mahdottomuus. 40-vuotias nainen ei mitenkään voi näyttää 20-vuotiaalta. 5 vuotta voi arvio heittää, sen myönnän, mutta ei sen enempää!
Minulle tarjottiin tänään uutta työpaikkaa, siis nykyisellä työpaikallani vieraillut henkilö kysyi minua töihin, tiimivastaavaksi, olen asiantuntijatehtävissä. Olin vähän että anteeksi kuinka? Sanoin sitten, että jään eläkkeelle vuoden tai kahden päästä, en ole vielä päättänyt, 40 vuotta työuraa on takana.
Kysyjä ei suostunut millään uskomaan, luuli, että narraan, etten kehtaa muuten kieltäytyä. 😂😂
Uskoi lopulta, mutta soitti vielä myöhemmin, että olenko ihan tosissani. Olenhan minä.
Hyvistä geeneistäni saan kiittää äitiäni, hän säilyi lähes rypyttömänä ja heleäihoisena vielä vakavasti sairaanakin. Olen siis nainen ja aina minua on luultu 10-15 vuotta nuoremmaksi, ja ei yksistään miehet, vaan kaikki.
Äitini on 57v. ja uskomattoman rypytön, sileäihoinen ja kirkaskasvoinen. Ihonsa on öljyinen ja poskipäät korkeat, kasvoissa on pyöreyttä. Hän ei ole kuunaan juonut taikka polttanut ja näyttää valehtelematta parhaimmillaan nelikymppiseltä. Olisinpa yhtä onnekas!