Miksi jotkut luulevat OIKEASTI näyttävänsä 20 vuotta nuoremmilta? :D
Tälläkin palstalla parveilee ihmisiä, jotka luulevat näyttävänsä esim. 20 vuotta nuoremmilta kuin ovat. Täysi mahdottomuus. 40-vuotias nainen ei mitenkään voi näyttää 20-vuotiaalta. 5 vuotta voi arvio heittää, sen myönnän, mutta ei sen enempää!
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Minulla heittää noin 10 vuotta, olen 43 mies ja näytän 33-35 vuotiaalta, kun ikääni on kysytty ja olen pyytänyt veikkaamaan.
Voi luoja, kuka kehtaa pyytää toista veikkaamaan ikää. Voin kertoa, että jokainen tuntemani ihminen, myös minä, sanon aina reippaasti alakanttiin, jos pitää arvata. Ihan sen takia, että tuollaiselle 43-vuotiaalle on paha mennä laukaisemaan, että näytät 40+ -ikäiseltä, jos onkin ennen aikojaan vanhentunut ja on vasta 35-vuotias. Mulla oli työkaveri, joka näytti semmoiselta 45-50 -vuotiaalta, mutta ihan freesiltä. Pyysi arvamaan ikänsä. En uskaltanut sanoa edes 45 vaan sanoin varovaisesti, että ootko täyttänyt jo 40 ja vielä lisäsin, että kun sulla on noi teini-ikäiset lapset, niin ajattelin, että et ihan kolmekymppinen enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä aina tarvitse olla pienikokoinen (oon 170 cm, enkä ole siro), että näyttäisi nuoremmalta. Multa välillä kysytään ikää ja sitten ollaan ihmeissään, kun sanon, että olen 45 v. Mulla on hyväkuntoinen iho enkä polta tupakkaa. Alkoakaan en käytä joka toinenkaan viikko. Ikäarviot musta ovat 33-37 v.
Ok.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210853059666795&set=a.1604972…
- Näytät mielestäni hieman oikeaa ikääsi nuoremmalta. Itselläni ensireaktio oli, että olet nelikymppinen, ehkä 42v.
Mä olisin heittänyt, että himpun alle 40, ehkä 38-39.
Ystäväni näyttää kyllä nuoremmalta kuin on, mutta en ymmärrä miksi sitä pitää mainostaa. Väistämättä tulee mieleen että neljänkympin kriisi on alkanut. Olemme kummatkin 37 v.
En kuvittele. Olen 43-vuotias ja mulla on harakanvarvasuurteita silmien alla. Silti minua säännöllisesti luullaan huomattavasti nuoremmaksi kuin olen :o Paperit pitää kyllä olla mukana, jos Alkoon menen. Ja kappas, kun menin muutama kuukausi sitten teinipoikani kanssa ihotautilääkärille hakemaan pojalle aknelääkettä, niin kutsuessaan meitä huoneeseensa lääkäri ilakoi, että "kiva, tyttöystävä tuli mukaan!". Lievästi teiniä harmitti, ja mua ihmetytti. NIIN nuoren näköinen en sentään ole :/
Vuoden 2013 alussa alettiin kysyä paperit kaikilta, jotka ostaa alkoholijuomia ja jotka myyjä arvioi alle kolmekymppisiksi. Täytin tuona vuonna 36 vuotta. Multa ei ikinä kysytty, joten ilmeisesti en ole ikäistäni nuoremman näköinen. Kai sen tästä voi päätellä?
Niinpä ja miksi harvemmat luulevat näyttävänsä 20 vuotta vanhemmille ;). Ainahan sitä voi luulla kaikenlaista... varmasti poikkeuksia on, mutta 20 vuotta on pitkä aika iässä mitattuna.
Varmaan montaa 100 vuotiasta saatetaan luulla vasta kasikymppisiksi.
Ihmiset näyttävät ikäisiltään, mutta samanikäisten ulkonäössä on suuria eroja. Ylipaino ja treenaamattomuus aiheuttavat täti/setämäisyyttä. Naisilla varsinkin vyötärön häviäminen ja vartalon yläosan muuttuminen pallomaiseksi aiheuttaa tietyn efektin. Ryhdittömät olkapäät ja käsivarsien takaosien läskiintyminen luovat myös taatun tätivaikutelman. Miehillä taas pakaralihasten katoaminen luo setävaikutelman. Treenaamalla voi muokata itseään myös vanhempana, mutta vuosivuodelta joutuu tekemään enemmän duunia. Miksi arvostetaan sitä, että näyttää nuorelta? Jokaisessa iässä voi näyttää hyvältä.
Itse lähentelen neljääkymppiä ja voin sanoa olevani ihan hyvin säilynyt. Muidenkin kuin omasta mielestäni. Ikääni luullaan usrinnalakanttiin. Silti kuitenkin näytän ihan ikäiselleni, freesille sellaiselle. Toiset nyt vain vanhentuvat nopeammin mutta ei se taasen minua nuoremmaksi tee.
Luulen että ihmisten on vaikea hahmottaa toisten ikiä esim jo muuttuvan muodin takia. Jos katsotaan vaikka nykyisten viiskymppisten julkkisten kuvia ajalta jolloin he olivat nuoria aikuisia 80-90-luvuilla, niin kyllä he järjestäen näyttävät vanhemmilta kuin nykykuvissa, ainakin ensivilkaisulta. Itse ajattelin näyttäväni nuoremmalta kuin äitini ikäisenäni mutta kun valokuvia vähänkin tarkemmin katsoo niin huomaa ettei hän kasvoista mikään vanhan näköinen ole tuolloin ollut. Hänellä vaan oli "mummotukka" jo nuorena, jo silloin kun synnyin. Se oli muotia silloin. Suht sama hiusmalli hänellä on vieläkin.
Olemme myös tottuneet tv:ssä ja elokuvissa katsomaan kun jopa kolmekymppiset näyttelevät teini-ikäisiä. Sekin hämärtää.
Asun yliopistokaupungissa ja täällä helposti kaupungilla näkee opiskelijoita. Puheesta tajuaa että he ovat yo-opiskelijoita mutta ulkoisesti tulet usein hämmentynyt olo. Näytinkö minäkin tuolloin noin nuorelta, olinhan omasta mielestäni niin aikuinen jo. Hehän näyttävät ihan yläkoululaisilta, minun vinkkelistäni. Silloin viimeistään tajuaa että kyllä ihan ikäiseltään itse näyttää.
ikävä kyllä hyvät geenitkään eivät pelasta "vanhan naisen kaulalta" , joka ilmestyy väistämättä! myös kädet paljastavat hyvin todellisen iän.
MInulla on ns hyvät geenit, olen hyvin pitkä ja hoikka 49-vuotias. Olen myös hyvässä kunnossa fyysisesti, teen jumpassa vatsoja ihan siinä kuin kaksikymppisetkin. Iän paljastaa silti vääjäämättömästi iho. Se ei ole enää kimmoisa vaan muuttuu pikkuhiljaa "paperimaiseksi". Kauempaa katsottuna menen helposti nuoremmasta mutta läheltä en näytä päivääkään nuoremmalta.
Tätimäiseltä en näytä, minulla on pitkät hiukset usein ponnarilla, eikä minulla tosiaan ole ylipainoa. Käytän istuvia vaatteita, en säkkimäisiä tunikoita. Valitettavasti tietty tätitukka ja ylipaino sekä muodottomat vaatteet ovat todella tyypillisiä ikäisilläni naisilla.
Ainoa poikkeus sääntöön on sitten vanhukset. Tätini näytti 85-vuotiaaksi noin kuusikymmpiseltä ja vasta sen jälkeen hän alkoi näyttää "vanhukselta".
Pöh. Olen yli nelikymppinen eikä mulla ole ainuttakaan ryppyä kaulan alueella tai kämmenselissä, silmien ympäriltä löytyy naururyppyjä joita löytyy myös kaksikymppisiltä. Olen nuoren näköinen. Sille ei mahda mitään, enemmän hankaluuksia tuottaa:/
Aurinkoa vältelleet kalvakat pysyvät nuorempina, se on ainoa tieteellinen fakta.
Vierailija kirjoitti:
En kuvittele. Olen 43-vuotias ja mulla on harakanvarvasuurteita silmien alla. Silti minua säännöllisesti luullaan huomattavasti nuoremmaksi kuin olen :o Paperit pitää kyllä olla mukana, jos Alkoon menen. Ja kappas, kun menin muutama kuukausi sitten teinipoikani kanssa ihotautilääkärille hakemaan pojalle aknelääkettä, niin kutsuessaan meitä huoneeseensa lääkäri ilakoi, että "kiva, tyttöystävä tuli mukaan!". Lievästi teiniä harmitti, ja mua ihmetytti. NIIN nuoren näköinen en sentään ole :/
Saman ikäinen ja mua luultiin miesystävän tyttäreksi.
En jaksanut lukea koko pitkää ketjua läpi, mutta muutaman aluku sivun kommentit ihmetyttivät... En tiennyt että esim potkä tukka ja converset ovat vain nuorten juttuja. Ja jos yli 40 v niitä pitävät niin yrittävät olla nuoria. :O Olen ajatellut että jokainen pitää tukkansa sellaisena kuin itse tykkää ja sellaiset vaatteet tai jalkineet kuin hyvältä tuntuvat. Mutta kai mä olen sitten väärässä. Pitää varata aika kampaajalle ja heittää vaatekaapin sisältö kierrätykseen...
Oikeasti en ole koskaan mieltänyt, että converset ovat joku vain nuorten juttu.... Todella hämmentynyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä aina tarvitse olla pienikokoinen (oon 170 cm, enkä ole siro), että näyttäisi nuoremmalta. Multa välillä kysytään ikää ja sitten ollaan ihmeissään, kun sanon, että olen 45 v. Mulla on hyväkuntoinen iho enkä polta tupakkaa. Alkoakaan en käytä joka toinenkaan viikko. Ikäarviot musta ovat 33-37 v.
Ok.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210853059666795&set=a.1604972…
X- Näytät mielestäni hieman oikeaa ikääsi nuoremmalta. Itselläni ensireaktio oli, että olet nelikymppinen, ehkä 42v.
sori, mutta minusta tämä näyttää selkeästi ainakin 45 vuotiaalta. Kyllä kasvojen piirteet ja silmät sen paljastavat, ja tuo tukka vanhentaa entisestään (juuri sellainen, millä 40-50v naiset yrittää näyttää nuorekkaalta).
Vierailija kirjoitti:
ikävä kyllä hyvät geenitkään eivät pelasta "vanhan naisen kaulalta" , joka ilmestyy väistämättä! myös kädet paljastavat hyvin todellisen iän.
Kokonaan ei pelasta mikään, mutta juoksuharjoittelu sekä tietyt lihaskuntoliikkeet auttavat todella pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän 20 vuotta nuoremmalta. Kuin äitini.
Äitikö sano? ;)
- Näytät mielestäni hieman oikeaa ikääsi nuoremmalta. Itselläni ensireaktio oli, että olet nelikymppinen, ehkä 42v.