Miksi jotkut luulevat OIKEASTI näyttävänsä 20 vuotta nuoremmilta? :D
Tälläkin palstalla parveilee ihmisiä, jotka luulevat näyttävänsä esim. 20 vuotta nuoremmilta kuin ovat. Täysi mahdottomuus. 40-vuotias nainen ei mitenkään voi näyttää 20-vuotiaalta. 5 vuotta voi arvio heittää, sen myönnän, mutta ei sen enempää!
Kommentit (378)
Olin jo1-vuotias kun minulta kysyttiin paperit sekä Alkossa että baarissa, en sitten tiedä minkä ikäiseksi minua kuvittelivat mutta kuitenkin kysyivät.
En minä enää 2-kymppiseltä näytä tietenkään, mutta hemmetin paljon nuoremman näköinen olen kuin oikea ikäni joka on nyt 47v. Näin siis "kuvittelen" sekä itse että kuulen siitä ihan jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Olin jo1-vuotias kun minulta kysyttiin paperit sekä Alkossa että baarissa, en sitten tiedä minkä ikäiseksi minua kuvittelivat mutta kuitenkin kysyivät.
En minä enää 2-kymppiseltä näytä tietenkään, mutta hemmetin paljon nuoremman näköinen olen kuin oikea ikäni joka on nyt 47v. Näin siis "kuvittelen" sekä itse että kuulen siitä ihan jatkuvasti.
No apua 4 hävisi, eli olin 41-vuotias :D
Mietteitä parkissa kirjoitti:
No ei nyt vanhemmankaan ihmisen tarvitse missään tapauksessa heistä alkaa mitenkään 'piilottelemaan' itseään ihmisten katseilta pelossaan tulla verratuksi(johonkin nuorempaan ).
On vain hyväksyttävä se ,että ihmiset nyt ovat senikäisiä kuin ovat ja että ihmisiä on monen ikäisiä.
Ja sekin on hyväksyttävä etteivät ne nuoretkaan mitenkään 'pysyvästi' tule tätä maailmaa omistamaan hekään.
Ihmisen aika maan päällä kun on näet tietenkin rajallinen ja toisilla nyt vain on (ja on tietenkin vain aivan niistä kokonaan itsestään riippumattomista tekijöistä,eli vanhemmistaan johtuen) tällä hetkellä enemmän aikaa omassa'parkkimittarissaan' kuin jollain toisella, jonka syntymään johtanut yhdyntäkin tapahtui hänen syntymäänsä myöhemmin.
On parkkimittarissaan siis enemmän aina siihen saakka kunnes hän huomaa,että 'ohhoh, nyt onkin parkkimittareissaan jo aika monella muulla paljon enemmän kuin minulla'.
Se johtuu tietenkin siitä ,ettei hän pitkään aikaan enää ollut koko 'parkkimittariaan' seuraillut ja aika vain sujahti ja suhahti kuin nuoli maaliinsa.
Tämmöistähän se on ollut ihmisten keskuudessa ja joukossa aina.
Se vanhempien ja nuorempien ikäluokkien välinen ikuinen nahina ja kähinä vain on jatkunut sukupolvesta toiseen ja pääasiassasamoista asioista ja samana.
Se oikeastaan vain ,ainoana asiana, tässä on pysyvää-kaikki muu ,eli tässä tapauksessa jokaisen kroppa,kasvot ja mieli ovat jokaisella meistä ajan armoilla ja sen metaforista 'hammasta' vastaan 'pitkässä juoksussa' kuitenkin lopulta täysin suojattomat.
Tämä ainoana on se lopullinen totuus kaikista ja toteutuu jokaisen kohdalla kronologisessa järjestyksessään.
Nuoruudellaan ei kannata kenenkään kehua ja mahtailla,sillä se ei kenelläkään ole sen pitempi kuin se mitä se on,tai on ollut jollain toisella.
Se kertakaikkiaan vain ei ole mitään 'pysyvää omaisuutta' niine kaikkine sen ominaisuuksineen
.Kaikki aikanamme joudumme joka tapauksessa ,vähä vähältä, luopumaan niistä.
Erään tuntemani vanhan viisaan ihmisen sanojen mukaan: "Elämä on luopumista"
Alussa on tietenkin syntymä ,kasvukausi ja kehitys,mutta kaikki sen kasvukauden jälkeiset muutokset kehossa johtuvat sitten enää vain sen vanhenemisesta,eikä enää siis kehon eli (vanhanaikaisemmin sanottuna)ruumiin kehittymisestä kohti aikuisuuttaan. Fysiologisesti tarkalleen ottaeen vanheneminen alkaa siis jo siitä kun se kasvukausi,(... esim. ihmisellä) päättyy.
Ikääntyminen sanana sinänsähän merkitee vain sitä että ikää tulee ja sitähän tulee jokaiselle.
Joka päivä yhtä paljon kaikille .
Eli se päivä tulee ikää tasapuolisesti lisää kaikille.
Luovaa kirjoittamista parhaimmillaan aamupäivän valkoviinilasillisella ryyditettynä.
Lukion äidinkielenopettajani olisi heittänyt kurssilta tällaisen esseen jälkeen. Epämääräisiä lauserakenteita ja itsestään selvyyksiä. Paljon virheitä.
Arvelen, että kirjoittaja on vanhempi mieshenkilö, joka pitää itseään suurena ajattelijana ja haluaa tuoda viisauden valoaan naisten kevyeen perjantaikeskusteluun.
Ap kuulostaa katkeralle :(
Miksei nelikymppinen saisi käyttää Converseja? En ymmärrä tätä että tietyt merkit olisivat vai nuorepien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Näytän n.15 vuotta nuoremmalta vaikka en yritä näyttää nuorekkaalta tai erityisemmin huolehdi ulkonäöstäni. Se johtuu vain ja ainoastaan geeneistä, eikä se ole aina mukavaa.
Kaikki kommentit eivät nimittäin todellakaan ole kehuja, paremminkin kiusallisia väärinkäsityksiä kun ihmiset arvioivat ikäni täysin pieleen. Pari vuotta sitten eräs mies valisti minua eräästä aiheesta keskustellessamme: "sitten kun täytät kolmekymmentä, voi tilanne olla aivan toisenlainen". Olin sillon 38-vuotias.
Tuo on totta. Muutama viikko takaperin arviolta mua muutaman vuoden vanhempi mies sanoi mulle että "Voi kuule tyttö, kun sä joskus saat lapsia niin mielipide muuttuu." Oon 38-vuotias neljän lapsen äiti. Oli ukko huuli pyöreänä kun tuon kuuli. En ottanut kohteliaisuutena, mun mielestä se oli alentuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa katkeralle :(
Miksei nelikymppinen saisi käyttää Converseja? En ymmärrä tätä että tietyt merkit olisivat vai nuorepien juttu.
Niin. Aina oon käyttänyt Converseja (jopa silloin kun eivät olleet in) ja aina tuun käyttämään.
Minua ja äitiäni luullaan usein ikäistämme nuoremmaksi. Ei nyt kahtakymmentä vuotta, mutta kymmenen. Se ei ole kiinni vain ihon kimmoisuudesta tai edes piirteistä, kun emme ole niin samannäköisiä. Molempia yhdistää, hmm miten sanoisi, eloisa liikkuminen, elehtiminen ja puhetyyli.
Vierailija kirjoitti:
Minun sisko on 42 ja kaikki aina piloillaan sanovat hänen menevän kolmikymppisestä. Siskoni uskoo :/ Käyttää edelleen revittyjä farkkuja ja converseja. Ihosta huomaa tottakai ikääntymisen. Olisi paljon kauniimpi, jos pukeutuisi ikäiselleen sopivalla tavalla.
Onko Converseilla ikäraja? Revityt farkutkin saattavat mennä kypsemmässä iässä, jos on tyyliä Beyonce eikä Tauski.
Miksi jotkut luulevat että iällä on jokin suuri merkitys? Nykyään ihmisten pariutuminen on vaan matematiikkaa.. Ilmankos sitä pitkää matikkaa ihannoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua ja äitiäni luullaan usein ikäistämme nuoremmaksi. Ei nyt kahtakymmentä vuotta, mutta kymmenen. Se ei ole kiinni vain ihon kimmoisuudesta tai edes piirteistä, kun emme ole niin samannäköisiä. Molempia yhdistää, hmm miten sanoisi, eloisa liikkuminen, elehtiminen ja puhetyyli.
Tuo on totta. Hymykin nuorentaa jo 5 vuotta kevyesti!
Vierailija kirjoitti:
No tunnen kyllä yhden itsestään huolehtivan, kalliin klassisesti pukeutuvan, kaunisrunkoisen ja tyylikkäästi meikkaavan naisen, joka juuri kertoi täyttäneensä 50 vuotta. En olisi oikeasti uskonut hänen olevan enemmän kuin nelikymppinen, ja olisin voinut uskoa jopa 35:een. Kyllä näitä on. Erikseen sitten ne "nuorekkaat". Jo sana kertoo, että vanha on, mutta yrittää kovasti...
Aivan. Se viisikymppinen tuskin pukeutui "nuorekkaasti" vaan esim. sporttisesti tai ranskalaisen klassisesti.
Ja sitten kun nämä "ikinuoret" usein pukeutuvat ja meikkaavat kuten omassa nuoruudessaan. Eivät nykytrendien mukaan.
Tuo 10 vuoden heitto on tosi yleinen. Ihmiset ei osaa arvioida niin tarkkaan ikää tai sitten eivät katso niin tarkkaan. Kyllä sen 10 vuoden eron sitten tarkempaan katsottua huomaa. Ihan oikeasti.
Minäkin saan tuota näytät niin nuorelta -kommentointia ja jotkut päälle kaksikymppiset ovat luulleet ensin saman ikäiseksi. Mutta hei haloo, kyllä sen iän ihan aikuisten oikeasti huomaa, jos tarkemmin katsoo. Ei yli kolmikymppisten iho millään putelleilla ja terveellisillä elämäntavoillakaan höystettynä millään vastaa kakskymppisen ihoa. Ja minäkin pidän itseäni siitä huolimatta ihan hyvin säilyneenä, vaikken "näytät 10 vuotta nuoremmalta" -höpötöksiä tosissani otakaan. En polta, en juo, syön terveellisesti ja harrastan kohtuullisesti liikuntaa. Mutta tasan tarkkaan sen eron huomaa ja nämä huijaavat vaan silmää sen pienen ohimenevän hetken verran ennen kuin kunnolla katsoo ja tutustuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mielenkiintoinen vastakohta ikinuorekkaille ovat "täteinä syntyneet" eli naiset, joiden olemus on jotenkin "tanttamainen " teini-iästä asti! yksi ystäväni on tälläinen, näytti jo 16-vuotiaana tätimäiseltä ja nyt 35-vuotiaana näyttää sitten 45-vuotiaalta..
Florence Welch ja Adele ovat tällaisia. Vaikea uskoa, että leidit eivät ole olleet jo monta vuotta yli 30-vuotiaita. Varsinkin silloin kun nousivat pinnalle muutamia vuosia sitten...
Adele on 28 ja ollut pinnalla lähes kymmenen vuotta.
Mieheni on tikissä, eikä harmaannu, eikä tukka lähde, ei käytä alkoholia ja elää muutenkin terveellisesti. Olen ollut kuulolla baarissa, kun toinen, häntä selvästi nuorempi mies on aidosti luullut häntä 10 vuotta nuoremmaksi.
Nämä "nuoremmalta näyttävät" naiset ovat yleensä aika säälittäviä. Kun he saavat lapsenlapsia, eivät lapset saa kutsua mummoksi, vaan pitää käyttää nimeä mimmu/mumma, ettei vaan kukaan erehtyisi luulemaan vanhaksi.
Tuttavapiirissä yksi tällainen tapaus...
Ei kai kukaan oikeasti uskokkaan näyttävänsä tai jonkun näyttävän 20v nuoremmalta tai vanhemmalta :D joku 5-10 vuotta saattaisi vielä mennä. Mutta on oikeasti ihmisiä, jotka näyttävät ikäistään nuoremmalta. Siihen vaikuttaa mm. perimä ja omat elintavat. Minua ja paria kaveriani on monesti luultu nuoremmaksi mm. kehokuvan takia. Otan sen kohteliaisuutena, mitä se keneltäkään on pois jos sattuukin näyttämään nuoremmalta? Itse olen monesti ihmetellyt monen julkisuuden henkilön ulkonäköä, esimerkiksi säätiedotuksista tuttua mette mannosta, nuorekkaalta näyttänyt aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mielenkiintoinen vastakohta ikinuorekkaille ovat "täteinä syntyneet" eli naiset, joiden olemus on jotenkin "tanttamainen " teini-iästä asti! yksi ystäväni on tälläinen, näytti jo 16-vuotiaana tätimäiseltä ja nyt 35-vuotiaana näyttää sitten 45-vuotiaalta..
Florence Welch ja Adele ovat tällaisia. Vaikea uskoa, että leidit eivät ole olleet jo monta vuotta yli 30-vuotiaita. Varsinkin silloin kun nousivat pinnalle muutamia vuosia sitten...
Adele on 28 ja ollut pinnalla lähes kymmenen vuotta.
Niin? Sepä se pointti onkin. Näyttää yli kolmikymppiseltä. Näyttänyt jo monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "nuoremmalta näyttävät" naiset ovat yleensä aika säälittäviä. Kun he saavat lapsenlapsia, eivät lapset saa kutsua mummoksi, vaan pitää käyttää nimeä mimmu/mumma, ettei vaan kukaan erehtyisi luulemaan vanhaksi.
Tuttavapiirissä yksi tällainen tapaus...
Ai siitäkö se johtuukin että minä olen mumi:)
nuoren näköinen mummo 56v
Hain semi-rapulassa kaljaa isosta marketista.. oman ikäinen 38v kassaneiti kysyi papereita.. sanoi että "osa ostajista näyttää samalta" Pidin tätä normaalina kun olin 23v, mutta nyt tunnen oloni jo hieman vaivaantuneeksi.
Apua noita blurrattuja selfietä ja duckfaceja! Ne nyt eivät ainakaan huijaa ketään :D.