Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Toivoisin Mäkkäriin omenapiirakkaa takaisin
Robert’s Coffee - tuotemerkillä myydyt Pauligin makukahvit, jotka uudistuivat ja lempikahvini jäi sarjasta kokonaan pois. Eli Naranja -appelsiinikahvi. Parasta kahvia ikinä! Voi että on harmittanut, kun tätä ei saa enää!
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Cloetta Toffelnut Crispy -patukka. :( En voi ymmärtää, miksi se piti vetää pois ja samaan aikaan joku Kismet elää ja voi hyvin ties kuinka monetta vuosikymmentä.
DDT ja Opium tapletit mahakipuun.
Vaasan kotiuunin cheddarpasteijat, ne oli täy-del-li-si-ä. Hävis joskus vuosi sitten.
- Brejk-suklaapatukat.
- Kartanon dipit. Oli parhaita! Sipsien kanssa en näitä ostanut, mutta sopi todella monen ruuan kanssa, esim. kuivien kanapalojen dippailuun.
- Magnum Yoghurt fresh. Tätä myytiin joskus kesällä 2014-2015. Oli NIIN hyvää. Oikeasti paras jäätelö ikinä.
- Lidlistä sellainen sininen pussi, jossa myytiin mini croissantteja. Tästä on jo monta vuotta.
- Samoin Lidlin sellaiset pakkaukset, joissa oli n.6kpl pieniä suklaalevyjä. Oli eri makuja, siniset oli maitosuklaata ja vihreät hasselpähkinää. Suklaa oli maailman parasta, täydellisen kermaista ja suussa sulavaa.<3
Kaipaan ruususuklaata. Kiva kun levyssä oli erimakuisia täytteitä. Mitään vastaavaa ei ole tullut kauppoihin.
Californian paahtoleipä oli hyvää.
Toffeetikkarit, varsinkin se vaalea.
Vierailija kirjoitti:
Lidl suklaapullat/wienerit
Lidl xxxl juustoraaste
Lidl sipsit vaaleansinisessä pussissaKaikki oli suosittuja tuotteita.
Siis mitä. Kaikkia näitä saa edelleen. Mulla on tota juustoraastetta jääkaapissa parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Muumilimonaadi 1,5 litran pullossa voisi tulla taas tuotantoon. Ihana juoma!
Tänään näin tätä Citymarketissa, kahta eri makua :) en tiennytkään että on aiemminkin ollut myynnissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumilimonaadi 1,5 litran pullossa voisi tulla taas tuotantoon. Ihana juoma!
Tänään näin tätä Citymarketissa, kahta eri makua :) en tiennytkään että on aiemminkin ollut myynnissä
Ei ole ollut. Nyt vasta tuli markkinoille.
Lidlin nallesipsit. Miksi näitä ei enää myydä?
Oululaisen varras-näkkileipä jota myytiin isossa edullisessa pakkauksessa. Nyt on myynnissä enää pienessä sekä pahviin että muoviin pakatussa pakkauksessa jossa aiempaan verrattuna huima kilohinta. Meidän perhe osti tuota varrasleipää aiemmin pakkauksen per viikko, nyt ei olla ostettu enää ollenkaan.
Serlan jättirullat wc-paperi. Nuo on pikkasen isompia rullia ja sellaista kiinteän kestävää eikä mitään höttöpaperia muttei myöskään kovaa kuten halpapaperit. Nuo rupesivat myymään niitä vain 24 rullan paketeissa ja koska ne ei mahdu pikkumarkettien hyllyille niin kaikki lähimmät kaupat jätti nuo pois valikoimista.
Ilmeisesti seuraavaksi sitten lopetettiin koko tuote kun sitä ei löydy enää mistään.
SukiSuki merkkiset kortsut, hieno jälkiruokaviini Aperiitta sekä Gauloises Caporal savukkeet.
Vierailija kirjoitti:
Itse kaipailen välillä Anttiloita ja Tiimareita. Joo, tiedän eivät ole "tuotteita"
Ei-tuotteista minä taas ikävöin vanhemman polven huoltoasemia. Essoa, Kesoilia, Finnoilia ja Unionia. Ei ABC:t ja vastaavat niin ei niistä saa enää samanlaista tunnelmaa kun noista. Lapsuudessa pidemmilä automatkoilla oli melkeinpä kohokohtia jos vaikka Kesoilille pysähdyttiin ruokapaussille.
Yves Rocherin ihana Iiris hajuvesi. Ei ollut mikään kausituote, niin kuin kesä-tai joultuoksut, mutta
oli vain yhden kevään myynnissä.
Useampia vuosia sitten Yves Rocherilta poistui ainakin mun lempparit Ispahan ja Mandariini. Niin
eikä Chevrefeuille eli Kuusamakaan hullumpaa ollut ja Villiruusu Eglantine 💕.
Tena Lady super XXXL näyttää poistuneen?
Pennin karkkeja ei saa enää kiskalta.
Pauligin Topsy tuutit. Toffee tuutti oli paras.
Muistaako kukaan enää talvijäätelöä eli vohvelitötteröön pursotettua vaahdotettua massaa, päällä suklaakuorrutus. Tätä herkkua sai 70-luvulla.
esim:
-magnumin pinkki jäätelö jota oli just sen yhen kesän ja sit se vaan ns. katos.
-papagallon mango-sorbetti