Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Vierailija kirjoitti:
Novelle kurkku-minttu vesi. Olen makuvissyjen suurkuluttaja edelleen, mutta harmittaa kyllä kun tuota ei enää saa mistään. Olin kyllä varmaan tyyliin ainoa ihminen joka siitä tykkäsi..
Et ollut! Tykkäsin.
Pepsodent Anti-age hammastahna
Magnumin 7 kuolemansyntiä -sarja oli tosi hyvä, mutta kesti vain 1-2 kesän ajan. Tyhmää!
Vierailija kirjoitti:
En ole ketjua lukenut joten sortsit jos tulee toistoa, mutta MINNE ON HÄVINNYT SININEN ROYAL-Suklaa??
Ehdottomasti paras maku Royaleista enkä ole sitä vuosiin mistään löytänyt😭😖!!!
Mä luulin pitkään, että vihreäkin on lopetettu, sitä näkee tosi harvoin. Joka paikassa on vaan punaista ja valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Itse kaipailen välillä Anttiloita ja Tiimareita. Joo, tiedän eivät ole "tuotteita"
Sun kannattaa käydä Kouvolassa. Siellä Tiimari toimii edelleen jostain ihmeen syystä :0
Mango-tuorejuusto. Tarvii juustokakuissa.
Ei ihan pari vuotta vaan muutama vuosi sitten kadonnut, mutta Valion Mustapekka-juusto (samoin Pikkusisko jonka kanssa en ystävystynyt yhtä hyvin). Valio lopetti juustolan jossa sitä valmistettiin ja sen valmistamiseen tarvitaan aivan omanlainen koneensa, mihinkään muuallekaan sellaista ei ole hankittu koska myynti oli kuulemma laskussa. Enää saa Pirkan Pirkka-Pekaksi ristimääni samankaltaista juustoa, samoin joidenkin ulkomaisten merkkien joiden nimiä en muista. Mikään ei kuitenkaan mielestäni yllä lähellekään Mustapekan herkullisen kermaista tasoa :(
-pähkinä-ruis-jogurtti tms..oli muistaakseni Pirkan
-Pirkka, lehmänpään tai lehmän muotoiset karkit, joissa kalsiumia..niissä oli ihana koostumus ja niin hyvän makuisia! Näitä on jäänyt kova ikävä, n.10v sitten ostin k-supermarketista joka perjantai mutta katosivat kokonaan aika nopeasti
-Pandan pieni Minttusuklaalevy jossa sisällä valkoista juoksevaa täytettä, katosi 1-2vuotta sitten
-english mint-jäätelö pyöreässä rasiassa, en muista merkkiä mutta joskus 20v sitten oli myynnissä. Ihan ehdottomasti parasta minttusuklaajäätelöä,seassa ihania minttusuklaakarkkeja.
Muumilimonaadi 1,5 litran pullossa voisi tulla taas tuotantoon. Ihana juoma!
Vierailija kirjoitti:
-pähkinä-ruis-jogurtti tms..oli muistaakseni Pirkan
Virolainen Saare valmisti sitä ja samaa jugurttia sai Virosta heidän oman brändin purkeissa, mutta näköjään sen valmistus on lopetettu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
On tullut jo, juuri eilen oli Citymarketissa sitä tavallista metsämansikkaa sekä mustikka-vadelmaa isoissa pulloissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin taas? Ei ole ikinä aikaisemmin ollutkaan. Nythän se äskettäin vasta saatiin 1,5 litran pulloihin.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin joulusuklaalevy, pähkinä-rusinasuklaatakin saa vain suurimmista kaupoista
Herbinan Linum-deodorantti (ei ole sama enää)
LdB-deodorantit ja suihkugeelit
Gliss Kur -hiuksiin jätettävä voidemainen hoitoaine
Pantenen voidemainen hoitoaine
Lumene Natural Code 2 in 1 Spot delete cover
Lumene Wild Rose Natural -huulipunat
Nivea Beauté -meikit (tosin siitä on enemmän kuin pari vuotta)
Pirkan omenantuoksuinen huuhteluaine
Suosittelen siirtymään luonnonkosmetiikkaan! 😊
Onhan siitä jo enempi aikaa mutta takaveto Volvoja kaipaan takaisin kauppoihin.
Herbinan tyvikohottaja katosi parisen vuotta sitten. Pieni puteli, mutta äärettömän hyvä hiusmuotoilutuote. Ja hyväntuoksuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astis-astianpesuaine
Orbit purukumit
Orbit-purkkaa saa Tallinnasta ruokakaupoista! 😀
Mä ostin tätä jostain lentokentältä nostalgiahuumassa, mutta ei se aikuisena ollut enää niin hyvää :D Lapsena kutsuin tuota jostain syystä pesukonepurkaksi.
Maraboun waffel xxl (muistaakseni🙄) suklaapatukka. Oli joskus 15v sitten myynnissä. Sitten yhtäkkiä katosi. Harvoin syön suklaata. Tuo oli herkkua.
Lidlin Twister-chipsit. Ei löydy enää mistään meidän lähi-Lidleistä. Piti tuoda Ruotsista kun sieltä niitä vielä löytyi.
Herbinan MarjaSpa hoitosuihke (semmoisessa vaaleanpunaisessa purkissa oli)
Se tuoksu oli ❤ ja oli muutenkin mielestäni loistava tuote.
Toinen tuote jota olen jäänyt kaipaamaan on Monsterin Rehab juoma. Se teen ja energiajuoman yhdistelmä oli jotain niin parasta.
Rainbow tonnikalaa tomaatti-basilikakastikkeessa ja Valio eila lohkeava sitruuna-jogurtti.