Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Yves Rocherin ihana Iiris hajuvesi. Ei ollut mikään kausituote, niin kuin kesä-tai joultuoksut, mutta
oli vain yhden kevään myynnissä.
Useampia vuosia sitten Yves Rocherilta poistui ainakin mun lempparit Ispahan ja Mandariini. Niin
eikä Chevrefeuille eli Kuusamakaan hullumpaa ollut ja Villiruusu Eglantine 💕.
Yves Rocherilla oli tosiaan hyviä tuoksuja, ei mitään halpoja hajuja vaan ladukkan tuoksuisia, vaikkei YR mikään kallis sarja ollutkaan.
Eila mustaviinimarjajogurtti. Tykkään mustaherukoista ja siitä, että jogurtissa on paljon sattumia.
Talkion perunarievä.
Voi kun sitä vielä saisi.
Fazerin Mässä yx karkkipussi, ne päärynän makuiset karkit oli ihania.
Kyöpelinvuoren pääsiäismunat.
Sitten pakastin altaista on hävinnyt se wokki mixi missä oli pieniä suippoja maisseja ja vesikastanjaa. :(
Voi olla joissain etelän kaupoissa, mutta täällä vähän pohjoisemmassa ei kauppoihin tilata Ben & Jerrys One love -jäätelöä ollenkaan. Tuotelappu on kyllä pakastinaltaan listassa, mutta itse jäätelöä ei ole koskaan. Aina vain ne samat perusmaut mitkä on viereisessäkin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Puolen litran purkissa myyty Pirkka maustamaton AB- jugurtti. Niitä monia eri maustettuja löytyy ja niiden vieressä sit yleensä jonkin toisen merkkinen maustamaton jugurtti 3- kertaisella hinnalla 🙁
Toi Pirkan maustamaton oli parasta maustamatonta jogurttia: raikasta, hapanta ja kirpeää. Oli muuten virolaista. Suomalaiset maustamattomat ei valitettavasti ole yhtä hyviä.
Varmasti mainittukin,mutta Valion sitruunainen bulgarian jogurtti.
Aidosti sykähdyttävän kauniit naistenlehdet ja muotilehdet.
Kaipaan myös vanhan ajan hienovaraista Reginaa,jossa ei mässäilty s+ksillä.
Yhtenä kesänä myytiin D&G pistaasijäätelöpuikkoja. Oli paras jäätelö mitä olen syönyt.
Ben & Jerrys Cherry Garcia. Ylipäätään kirsikanmakuisia tuotteita on Suomessa saatavilla harmillisen vähän.
Vierailija kirjoitti:
Pieni pyöreä kumina -näkkäri. Se oli parasta. Näkkärihyllyillä on yhä enemmän kummallisia "näkkäreitä", vaaleita ties mitä vehnää, kauraa ja kastanjaa vaikka kuinka montaa laatua, en ymmärrä yhtään.
Ruutunäkkileipä
Joskus löydän vielä luumumarmeladia heti pitää ostaa oikein varastoon. Se sopii leivontaan ja moneen muuhunkin, luumurahkaan. Kuka ihme on keksinyt, että luumusosetta syödään vain jouluna. Ajelen pitkiä reissuja sen luumusoseen perässä. Meidän Liedlissä ei ole Reissumiestä, eikä okeata kahvipullaa, vain öklön makeata esanssikakkuja. Lähikaupan S- marketista saa Reissumiestä, mutta varastoon en suostu ostamaan sitä viikon vanhaa kuivaa. Haukilahden S-market.
Mini Weetabix banaanimuruilla. Ei löydy enää , eikä moneen vuoteen. Niitä myytiin jossain Halpa-Hallissa ( ? ) Kirkkonummen keskustassa joskus. Tiimaria minäkin kaipaan, siellä oli kaikkia hiusjuttuja ja kunnollisa hiussolkia. Nyt pitää ostaa varastoon ulkomailta perheen naisväelle.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
...Chevrefeuille eli Kuusamakaan hullumpaa ollut... 💕.
Tätä kaipaan minäkin. Oli ihana.
Niitä hunajamuroja. Monsterin kuva. Puff tai jotain
Vierailija kirjoitti:
Voi olla joissain etelän kaupoissa, mutta täällä vähän pohjoisemmassa ei kauppoihin tilata Ben & Jerrys One love -jäätelöä ollenkaan. Tuotelappu on kyllä pakastinaltaan listassa, mutta itse jäätelöä ei ole koskaan. Aina vain ne samat perusmaut mitkä on viereisessäkin kaupassa.
Tämä totta. On vissiin otettu pois myynnistä kun tullut uusia. Monet hyvät BJ jäätelöt mennyt pois myynnistä. Itkettää lähes
Vierailija kirjoitti:
Sitten pakastin altaista on hävinnyt se wokki mixi missä oli pieniä suippoja maisseja ja vesikastanjaa. :(
Voi olla tilapäisesti loppu. Itse ostin viime viikolla
Persil -pyykinpesuaineita ei saa enää mistään. Aikoinaan oli myös sellainen kun Tend, sitäkään ei ole näkynyt... tuota Persiliä olen erityisesti kaivannut, tuoksui tosi hyvältä!
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Minä tulen tänne sitten volisemaan, kun laku-Battery katoaa myynnistä :D
Torinon litteät ohrahelmet. Onko kukaan enää nähnyt näitä missään? Aivan ihana lisuke esim. kalan kanssa.
https://www.elovena.fi/documents/10305/98622f38-c292-4adc-adb2-509b1f09…
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
- Fazerin omar-suklaa ja sitruunajogurttisuklaa. Samoin sitä vadelmajogurttia vois saada muulloinkin kuin jouluna...
- Taffel Furious-sipsit. En oo varma oliko nää vaan joku limited edition mut ehdottomasti parhaita sipsejä mitä oon ikinä syöny.
- Lidlin nallesipsit
- Lidlin sourcream and cheese-sipsit nykyään kans ihan kauheen makusia kun uusivat reseptin. Harmittaa ku oli aiemmin ihan lemppareita.
Eikö ollut esim Persil tai Woolite. Vähemmän noita villa- tai silkkipesuaineita on ollut. Joku mainitsi Perlanan, siinä on mielestäni valkopesuun tarkoitetussa
hyvä, mutta mieto tuoksu, sellainen vanhanaikainen.