Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Vierailija kirjoitti:
Kartanon Timjami & Karhunlaukka -dippijauhe. Parasta ikinä ja mistään ei löydy... Taivaallista sipsien kanssa mutta sopi myös tiettyjen ruokien kylkeen. Nyyh...
Tätä minäkin kaipaan. Oli paras dippi ehdottomasti!!
Salmiakkijäätelö. Jäätelökioskilla oli vuosia sitten sellanen makea, ruskee salmiakkijäätelö. Mykyään on vaan Fazerin(?) mustaa jätskiä, joka on ihan eri makusta, ja erilainen rakenne. Sitä vanhaa on ikävä, söin koko kesän sitä.
Suklaa popcorni ,en muista merkkiä ja joku Ankkalinnan karkki säkki tai pussi (?) Ja Ankkalinnan mehu jäätelöt.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Torinon litteät ohrahelmet. Onko kukaan enää nähnyt näitä missään? Aivan ihana lisuke esim. kalan kanssa.
https://www.elovena.fi/documents/10305/98622f38-c292-4adc-adb2-509b1f09…
Onko lapsille enää niitä ompelukuvia? Kartonkia, jossa kuva ja parsinneulalla ja langalla voi harjoitella ompelua? En ole löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumilimonaadi 1,5 litran pullossa voisi tulla taas tuotantoon. Ihana juoma!
Tänään näin tätä Citymarketissa, kahta eri makua :) en tiennytkään että on aiemminkin ollut myynnissä
Maksaa melkein 4 euroa per puteli :o :o :o Ei tarvii onneks ostaa. Joo, olen köyhä
Vaniljasiideri, olikohan Golden Cap. Joskus '80-l loppupuolella. Oli tosi hyvää.
Ei ole kaupoissa olevia tuotteita kuin paikallisesti Keski-Suomessa, mutta pakko mainita muuramelaisen Etumiehen kylmäsavulohi ja kaikki muutkin heidän kalat. Firma lopetti vuodenvaihteessa ja siihen katosi sitten ne herkut. 😢
Pakastettua tuoretta tonnikalaa. Oli ihan lähialepassakin vielä kymmenisen vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Pakastettua tuoretta tonnikalaa. Oli ihan lähialepassakin vielä kymmenisen vuotta sitten.
Kyllä niitä on s-ryhmällä isommissa kaupoissa, tee lähialepaan korttelitoive. Lidlissä toisinaan myös.
En löydä enää mistään Ingman Creamyn makua English mint! Ehdoton lempparijätski, jossa kunnolla mintun makua. En ala, jos sen valmistus on lopetettu. :(
Kaupoissa supistetaan valikoimia ja päivittäistavarakaupoissa saavat nämä kaupparyhmien omat halpismerkit eniten tilaa. Olen viikonlopun aikana kiertänyt neljä eri kauppaa löytämättä Duracell- paristoja. Kyllä niitä varmasti on vielä olemassa mutta eivät mahdu kun pitää täyttää telineet kaikenmaailman Pirkoilla ja Tokmannillakin vain halpismerkkejä. Blääh, ei jaksa jos kaikki merkkitavarat pitää hakea PK- seudulta tai tilata netistä.
Vierailija kirjoitti:
En löydä enää mistään Ingman Creamyn makua English mint! Ehdoton lempparijätski, jossa kunnolla mintun makua. En ala, jos sen valmistus on lopetettu. :(
Ei ole lopetettu. Itsekin tätä kaivannut, kun S-ryhmästä ei enää saanutkaan, mutta pienemmältä paikalliselta ketjulta löytyi/löytyy.
Ne Cloettan mielikuvitussuklaat joissa oli monta jännää makua ja nätit paperit. Nykyään kaikki mun suosikit poistuneet valikoimasta, ja myyvät vain niitä tavallisia. Pelkään että Fazerin travel levytkin poistuu kohta, kun ilmeisesti suurin osa ihmisistä haluaa vain perussuklaata.
Kolmen kaverin jäätelömaku mustaherukka-appelsiini on ilmeisesti lopetettu. Ei löydy nettisivuilta eikä kaupoista. Harmittaa kovasti, se oli ihanan raikasta ja täyteläistä! Eikä vastaavaa löydy oikein muiltakaan valmistajilta.
Sen sijaan jätskialtaasta löytyy sataa eri sorttia jotain kaneli-kardemumma-pullanmussu-juustokakku-jäätelöitä. En oikeasti ymmärrä että ketkä haluaa syödä pullan makuista jäätelöä.
Aakkoset-karkkeja myytiin joskus sellaista makua kuin Sweet and Sour! Ne oli kirpeitä ja muistaakseni jotain hedelmä-laku-komboja, että samassa karkissa oli kumpaakin. Myytiin vielä joskus ennen 2010-lukua, harmi kun lopetettiin! Oli parhaita karkkeja. Nyt Aakkosilta tais tulla joku vähän saman tyylinen pussi, mutta ei maistu yhtään samalta.
Ja Pandan vanhat suklaalevyt. Kiinnostais tietää että vieläkö joku oikeasti niitä uusia ostaa tai niistä tykkää? Ainaki omista tutuista jokainen lopetti sen ostamisen kun muuttivat tollaseksi paksuksi.