Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
CLARINSIN huulipuna 716 värion aivan upea superpunainen kostea,pysyy kauan kauniina.
On siis lopetettu,enkä ole löytänyt yhtä kaunista Sockalta enkä Sokoksesta.Sävyt ovat joko kylmempään tai oranssiin taittavia tai sitten mattampia.
Onks tietoo, ehdotuksia.
Sparkly-nimistä alkoholipitoista juomaa, joku mikälie viinilimumehu-sekoite, mutta tykkäsin!
Vierailija kirjoitti:
Milka-suklaa. Hyvää eikä ole ollut enää hetkeen kaupoissa joissa käyn.
Milka suklaata saa ainaskin laivalta sekä Saksasta ja Sveitsistä.
En enää muista valmistajaa, mutta joskus 90-luvulla myytiin todella hyvää jogurttijäätelöä puikossa. Makuna oli muistaakseni vadelma. Oli siis sellainen mehujäinen vadelmainen kuorrutus ja kuorrutteen alla vadelma-jogurttijäätelöä. Sitä jätskiä oon ikävöinyt jo vuosikaudet.
Kartanon Timjami & Karhunlaukka -dippijauhe. Parasta ikinä ja mistään ei löydy... Taivaallista sipsien kanssa mutta sopi myös tiettyjen ruokien kylkeen. Nyyh...
Vierailija kirjoitti:
Lancome Teint Miracle. Vuoden 2018 uudistuksen jälkeen ei ole enää samaa kuin ennen. Koostumus erilainen ja ainakin 005-sävy on eri sävyinen kuin aiempi. Ihan takapuolesta. En tiedä, mitä hommaisi tilalle.
Kaipaan myös Pariisin piirasta sekä Bella-leivoskeksejä. Ja urheilutikkua, vai mikä sen jätskipuikon nimi nyt olikaan. Ja Date-tuoksuja. Nää vähän vanhempaa kamaa.
Joskus tuota meikkivoidetta käyttäneenä uskallan suositella Macin studiobfix fluidia. Peittää hyvin, pysyy hyvin ja sävyjä löytyy.
Studio fix fluid. Ärsyttävä puhelin.
Nivean shiny diamond (?) hiuslakka, ihan paras. Hyvä ja raikas tuoksu ja hyvä kiilto ja pito.
Colden cap wicked siideri, ikävä sitä makua.
Minun lempparit ovat kadonneet:
*Rainbow mini suklaa-riisikakut
*Rainbow Hawaji mix
Olivat ihan mun suosikkiherkkuja!
2010 taitteessa oli puolen litran pulloissa limsaa, jossa oli mukana mehua. Se oli täyteläisempää ja maistui aidommalta. Pullo oli jotenkin kierretyn mallinen.
Itse tykkäsin näistä, mutta menekkiä ei varmaan ollut, kun ehkä parin vuoden jälkeen vedettiin pois.
Sillä oli oma nimensä, joku Fruitery tai mikä lie.
Vierailija kirjoitti:
En enää muista valmistajaa, mutta joskus 90-luvulla myytiin todella hyvää jogurttijäätelöä puikossa. Makuna oli muistaakseni vadelma. Oli siis sellainen mehujäinen vadelmainen kuorrutus ja kuorrutteen alla vadelma-jogurttijäätelöä. Sitä jätskiä oon ikävöinyt jo vuosikaudet.
Solero?
Entinen nestemäinen Ariel. Rakastin sitä tuoksua. Nykyinen A+ on p****a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Lidlin hedelmälihainen lasipulloissa myytävä appelsiinimehu. Join sitä 10 vuotta, jätti elämään suuren aukon.
Siis häh??! Onhan edelleenkin saatavilla lasipullossa appelsiinimehua, hedelmälihalla tai ilman, juurikin Lidlissä. Just tuli tarjouslehti, jossa tämä oli.
Ei ole lasipullossa tuo. Se oli sellainen isosuinen pullo, ei viileässä tiskissä.
Juuri tänään Lidlissä katselin noita.
Cittarin irtokarkkivalikoimassa oli vielä keväällä suklaabanaaneja. Parhaita karkkeja koskaan. Sitten katosivat :( Kaikki muut ovat pahoja ja nykyään ostankin vain Prisman irtsareita.
Vierailija kirjoitti:
Rommileivoskeksit Pirkka, toffot, Paula täplä jugurtit, nami nami vanukkaat, suolapähkinä rusina sekoitus taffel.
Niin suolapähkinöitä ja rusinoitahan ei voi ostaa ja tehdä niistä itse sekoitusta :D
- En enää muista jäätelön nimeä taikka valmistajaa, mutta joku täydellisen herkullinen keksimuru-suklaa-vaniljajäätelö litran paketissa. Kun katosi kaupoista joskus v. 2012, laitoin valmistajalle viestiä ja anelin tuomaan sen takaisin, mutta vastasivat että valitettavasti on vedetty lopullisesti markkinoilta ja että toivottavasti löydän uuden suosikin. NO EN OO LÖYTÄNY :(
- YUMMYFRUTIT! Etenkin se sitruunaversio oli NIIN HYVÄÄ! Eipä nekään kerenny montaa vuotta markkinoilla olemaan. Ärsyttää, että pitää koukuttaa ihmisiä kaikenmaailman herkkuihin ja sitten ne vedetään kahden vuoden päästä pois.
Ei kukaan sattumoisin ole nähnyt Yummyfrutteja vielä kaupoissa? Siis näitä: https://www.hellapoliisi.fi/tuotevinkit/yummyfrutti-herkkuvalipala/
Aika ällöttävää luettavaa koko ketju, kun kaivatut tuotteet ovat lähinnä irtokarkkeja, keksejä, sipsejä ja valmisvanukkaita. Luulisi, että ne esanssiset mössöt maistuvat kaikki suurin piirtein samalle, vaikka olisikin eri merkki.
Lorealin suoristusainetta! Se oli vielä joskus 2011-2012 sellaista geelimäistä ja teki hiuksista ihanat! Nykyään on v*ttumaisena suihkeena, eikä läheskään niin hyvää. Ja jos sitä suihkauttaessa menee lattialle, niin lentää helposti p*rseelleen, koska tekee lattiasta niin liukkaan.
ED Schizzo :'( olishan sen voinut toisella nimellä tuoda takaisin?