Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Vierailija kirjoitti:
Mielen 1600 wattista pölynimuria ei voi enää ostaa uutena. EU-direktiivit kielsivät kaikki yli 800 wattiset.
Sarjassamme EU-n pitkä rivi järjettömiä päätöksiä. Asian voi kiertää ostamalla akulla ladattavan vajaan tonnin imurin, jossa tehoja vielä saa olla.. Käyhät siirtykööt rikkalapioihin. Se on EU linja.
Ei imurista tee hyvää se, että se kuluttaa paljon sähköä.
Imuteho ratkaisee.
Vaniljafani kirjoitti:
Kaupoissa ei ole enään ollenkaan vanilja-vanukkaita! Naminamit ja kidiukset oli lemppareita. Ja tietysti ihanan paksu Fanny!! Jota saa nykyään suklaan ja toffeen makuisena, mutta ei vaniljaa. Jackylla oli myös se vaaleanpunainen purkki. Taisi olla valkosuklaa. Se oli myös taivaallista ja sitäkään ei ole enään moneen vuoteen saanut.
Kokeile njie propud proteiinivanukasta. Löytyy myös vanilja.
Mihinkä on hävinnyt Harpicin mustassa putelissa oleva WC-pöntön puhdistusaine? Oli meinaan kerrankin vahva mutta hyvä tuoksu ja toimi.
Lidlin sellaiset pyöreässä metallirasiassa olevat pyöreät kovat hedelmäkarkit, ja Fazerin keksimurusuklaalevy.
Vierailija kirjoitti:
Sun Icen jäätelöt Pietarsaaresta. Ne tuutit. Ainoa syy miksi lähin lomamatkalle vanhempien kanssa.
Minä luulin tuota merkkiä Sun Jee:ksi lapsena, koska se Ice oli sellaisella fontilla että se näytti Jee-sanalta :D
Muistan että se niiden tiikerijäätelö oli toffeeraitainen, kun taas Valiolla oli se tiikeri appelsiiniraitainen.
Ne jotkut san diego sipsit :D Luki sellasella vihreellä tekstillä pussin kyljessä
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vanhempi juttu, mutta 90-luvun lopulla oli jotain tosi hyviä meksikolaisittain maustettuja sipsejä, joissa oli tomaattinen, tulinen ja vähän kirpeä maku. Rakastin niitä. Vastaavia ei ole sen jälkeen löytynyt.
Oliko nää niitä san diegoja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Lidlin hedelmälihainen lasipulloissa myytävä appelsiinimehu. Join sitä 10 vuotta, jätti elämään suuren aukon.
Siis häh??! Onhan edelleenkin saatavilla lasipullossa appelsiinimehua, hedelmälihalla tai ilman, juurikin Lidlissä. Just tuli tarjouslehti, jossa tämä oli.
Ei ole lasipullossa tuo. Se oli sellainen isosuinen pullo, ei viileässä tiskissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vanhempi juttu, mutta 90-luvun lopulla oli jotain tosi hyviä meksikolaisittain maustettuja sipsejä, joissa oli tomaattinen, tulinen ja vähän kirpeä maku. Rakastin niitä. Vastaavia ei ole sen jälkeen löytynyt.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta eiköhän. Niitä sai muuten kymmenisen vuotta sitten Virosta pikkupusseissa. Mun mielestä parhaita sipsejä, mitä oli olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Lidlin hedelmälihainen lasipulloissa myytävä appelsiinimehu. Join sitä 10 vuotta, jätti elämään suuren aukon.
Siis häh??! Onhan edelleenkin saatavilla lasipullossa appelsiinimehua, hedelmälihalla tai ilman, juurikin Lidlissä. Just tuli tarjouslehti, jossa tämä oli.
Ei ole lasipullossa tuo. Se oli sellainen isosuinen pullo, ei viileässä tiskissä.
Noita isosuisia appelsiinimehupulloja oli Lidlissä, kun siellä viimeksi kävin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerin piparisuklaa. Siis pelkkiä piparinmuruja seassa! Ei mitään marsunruokasekoitusta joita nyt kahtena vuonna yritetty tunkea joulumarkkinoille!
Naulan kantaan.
Fazerin tuotekehityksessä on keulinut pidemmän aikaa, ja on tungettu markkinoille muka hienoja suklaita joissa on pistaasimöhnää tai jotain mesimarja-angervokökkäreitä eikä kunnon suklaata juurikaan. Sitä ylihinnoiteltua skeidaa, jossa pakkaus maksaa enemmän kuin sisältö, pitäisi sitten tyytyväisenä ja ylpeänä Fazerin alennustilasta ostaa.
Joo, wiener nougatin pilasivat palmurasvalla. 🤮
Mites Vihreä kuula-Jaffat. En ole nähnyt hetkeen kun olen käynyt kaupassa. Ainoastaan Pihlaja-Jaffoja sekä tietty niitä perusmakuja. Appelsiini, vadelma, mansikka jne...
Noita vihreitä kuulia kun osti aika usein.
Piraattikalakarkit, en nyt muista oliko juuri tuo se tarkka nimi, mutta näitä oli irtokarkeissa ja laivalla ihan omana pussinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolle vastasit, mutta eiköhän. Niitä sai muuten kymmenisen vuotta sitten Virosta pikkupusseissa. Mun mielestä parhaita sipsejä, mitä oli olemassa.
Niitä saa edelleenkin Virosta ja ihan normaalikokoisissa pusseissa. Eilen just bongasin.
Vierailija kirjoitti:
Mites Vihreä kuula-Jaffat. En ole nähnyt hetkeen kun olen käynyt kaupassa. Ainoastaan Pihlaja-Jaffoja sekä tietty niitä perusmakuja. Appelsiini, vadelma, mansikka jne...
Noita vihreitä kuulia kun osti aika usein.
Olin ymmärtänyt, että vihreä kuula -jaffakeksit oli tarkoituskin olla vain ns. kausimaku.
K-marketin pakastealtaissa oli vielä pari vuotta sitten myynnissä pirkan mehujäitä. Niitä oli 4 makua ja ne mehujäät oli sellaisia neliskulmaisia, joissa oli 2 jäätelötikkua. Ne pystyi katkaisemaan keskeltä kahteen osaan ja silleen sai 2 pienenpää mehujäätä.
Estrellan juustosuikerot.
Olivat sellaisessa sinisessä pussissa. Tilalle tuli joku muu juustonaksuja, mutta ei ollut läheskään yhtä hyvä eikä niitäkään saa enää.