Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten nimiä, joita et tajua

Vierailija
12.02.2017 |

1. Jare
(Tulee mieleen eräs itsekeskeinen henkilö, joka haluaa vain juhlia ja käyttää naisia hyväkseen.)
2. Lilia
(Tässä on jokin pielessä. Joko loppuosa puuttuu (vrt. Liliann) tai nimen keskellä on väärä puolivokaali (vrt. Lilja)
3. Peppi
(Mistä lähin se on ollut naisen nimi? Pikkutytön kyllä, mutta ei aikuisen naisen.)
4. Milo
(Tämäkin on kuin r-vikaisen Miro tai kauniimpi versio molosta.)
5. Sohvi
(Miksi Sofia ei käy? Miksi on laitettava lempinimi viralliseksi?)
6. Nuutti
(Nuuttipukki, pukki!)
7. Jessica, Jannica, Jennica, Erica, Mico, Nico
(Helkutta, lausutaanko nämä nimet tosiaan Jessisa, Jannisa, Erisa, Miso ja Niso? Suomen kielessä äänteillä ja kirjaimilla on aina sama vastine!)
8. Pihla
(Pihlaja on lähes joka ikisessä paikan- ja sukunimessä. Millaista olisi olla Pihla Pihlajakoski, joka asuu Pihlajamäessä?)
9. Rane
(Järkkynimi yksinkertaisesti.)
10. Jadessa
(Ajatus ihan kiva, mutta toteutus ontuu. Tulee päinvastainen vaikutelma kuin mitä tavoitellaan.)

Kommentit (586)

Vierailija
481/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eemeli, Elmeri, Matti ja muut vastaavat vajakkien nimet.

Liian yleiset nimet ärsyttää mitkä ovat yhtäkkiä saaneet tuulta alleen ja vanhempia ei kiinnosta miettiä lapsensa nimeä hetkeäkään vaan annetaan vaan sellanen nimi joka on nyt "in". Tänä päivänä ei voi kauppaan edes mennä ilman että vastaan tulee enemmän kuin yksi Aada tai Oliver tms.

Väkisin väännetyt nimet, sukupuolineutraalit nimet ja nimet jotka eivät sovi sukunimeen.

Minuakin ärsyttää suunnattomasti nämä ketkä antavat lapsellensa tietyn nimet, mutta HETI alkavat itse kutsua lastaan kutsumanimellä tai toisella nimellä. Antakaa kerralla se nimi miksi haluatte lastanne kutsua. PISTE.

Tätä listaa vois jatkaa vaikka loputtomiin.

Joo mä oon aika nirso 😄

Itselläni ei ole lapsia mutta olen kyllä huomannut tuon että joka toisen leikki-ikäisen nimi on Oliver tai Aada. Elias on toinen jota olen kuullut todella paljon. 

Vierailija
482/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 482 kirjoittaja:

Kiitos aamun nauruista :-D Hersyvän tempperamenttisesti kirjoitettu, vaikken olekaan kanssasi läheskään samaa mieltä, mutta tyylistä thanks!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestin 482 kirjoittaja:

Kiitos aamun nauruista :-D Hersyvän tempperamenttisesti kirjoitettu, vaikken olekaan kanssasi läheskään samaa mieltä, mutta tyylistä thanks!

Kiitti!

T. 482

Vierailija
484/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä nimiä Monna, Nenna, Nanna, Enna, Ninni, Unna, Lilli

Vierailija
485/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilppu ei ole keksitty nimi. Nimipäivä on 8.3.

Vierailija
486/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä Antonista. Veljeni on pappi ja ihan mielenkiinnosta kysäisin häneltä miten hän lausuu Anton nimen kastaessaan tuonnimistä poikaa. Hän sanoi juuri kastaneensa Antonina nimisen tytön eikä ollut käyttänyt kuin yhtä t kirjainta. Samaa sanoi Anton nimestä.

Anton lausutaan suomen kielellä foneettisesti Antton. Kahdella (2) t-kirjaimella, vaikka se kirjoitetaan yhdellä t:llä.

Minun suvussani on ollut Antoneita ainakin 1800-luvulta asti. Kaikki lausutaan Antton,

kahdella teellä, lempinimi on Antsa.

Myös ruotsalaiset Antonit lausutaan erilailla kuin kirjoitetaan, eli Antton, paino jäkimmäisellä tavulla Ant-Ton.

Propagandasi purisi parhaiten venäläisille:

heidän kielellään Anton lausutaan heikolla, yhdellä teellä.

Oletkin ehkä serbokroaattista/ venäläistä/ kaukasialaista sukua?

Vierailija
487/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, jostain syystä mua välillä rasittaa se, että Suomessa asuvat, suomalaiset vanhemmat antavat lapselleen "kansainvälisen" nimen, jotta lapsen olisi tulevaisuudessa helpompi esitellä itsensä työelämässä tai matkustellessaan. Argh, antakaa mun kaikki kestää.

Vierailija
488/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutti pojan nimenä, miksi ei yhtähyvin Norppa ? 

Vierailija
489/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Mia, Pia, Ida, Nora, Nina?

Kuitenkin äännetään Miia, Piia, Iida, Noora, Niina.

Eri nimiä ovat: Lea, Leea, Marita, Maritta, Maria, Maaria, Anita, Anitta.

Tiina, Leena ja Liisa kirjoittavat aina näin nimensä, pitkällä vokaalilla, koska se pitkänä äännetään.

Mutta em. Niinoilta ja Noorilta, Miioilta ja Piioilta saa aina olla kysymässä: miten kirjoitat nimesi?

Vierailija
490/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Lilia on kaunis nimi. Myös Sohvi, Peppi ja Milo on ihan ok. Ap:n mainitsemista nimistä siis.

Vierailija
491/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitetaan yhdellä iillä kirjoitti:

Entäs Mia, Pia, Ida, Nora, Nina?

Kuitenkin äännetään Miia, Piia, Iida, Noora, Niina.

Eri nimiä ovat: Lea, Leea, Marita, Maritta, Maria, Maaria, Anita, Anitta.

Tiina, Leena ja Liisa kirjoittavat aina näin nimensä, pitkällä vokaalilla, koska se pitkänä äännetään.

Mutta em. Niinoilta ja Noorilta, Miioilta ja Piioilta saa aina olla kysymässä: miten kirjoitat nimesi?

Olen Ida eikä mulla ole koskaan mitään ongelmia ollut. Kaikesta tekin kehitätte ongelman. Olen paljon mielummin Ida kuin Iida.

Vierailija
492/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naima Muisto Matilta

Vierailija
493/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilppu ei ole keksitty nimi. Nimipäivä on 8.3.

Serkkuni nimi on Vilppu. Hän onkin aivan Vilpun oloinen viipottaja, nimi todellakin sopii hänelle kuin kalori kermaan. Serkku itsekin on nimeensä tyytyväinen :)

Vierailija
494/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran meinas iskeä nimiähky. Se oli se kerta, kun hiekkis-ikäinen lapsoseni esitteli juuri tapaamansa uuden ystävän:

"Tää on mun uus kaveri Meri-Pelti!"

"Nii oonki!"

"Ööh, selevä. Hauska tutustua Meri.. Pelti.. "

Sittemmin selvisi, että uuden leiksakamun ristimänimi oli ja on Meribel.

Vierailija
495/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä Antonista. Veljeni on pappi ja ihan mielenkiinnosta kysäisin häneltä miten hän lausuu Anton nimen kastaessaan tuonnimistä poikaa. Hän sanoi juuri kastaneensa Antonina nimisen tytön eikä ollut käyttänyt kuin yhtä t kirjainta. Samaa sanoi Anton nimestä.

Anton lausutaan suomen kielellä foneettisesti Antton. Kahdella (2) t-kirjaimella, vaikka se kirjoitetaan yhdellä t:llä.

Minun suvussani on ollut Antoneita ainakin 1800-luvulta asti. Kaikki lausutaan Antton,

Myös ruotsalaiset Antonit lausutaan erilailla kuin kirjoitetaan, eli Antton, paino jäkimmäisellä tavulla Ant-Ton.

Mä muutan nimeni. Rupean Antoniksi ja vaadin, että nimeni äännetään muinaisnorjalaisittain: Äanth( Þ )öön. Ettei menis liian helpoksi :D

Vierailija
496/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nico, Mico, Jadessa, Yasmine, Luca, Janissa, Janessa, Milena,  ym., siis nämä nykyajan lähiönimet taustaltaan suomalaisilla ihmisillä. Valitettavasti nimi ei tuossa sakissa tunnu kansainväliseltä, vaan ainoastaan kornilta ja huvittavalta. 

Näihin nimiin törmää toki jatkuvasti leikkipuistoissa, päiväkodeissa ja kouluissa, eikä ole yllätys, kun näkee lapsen vanhemmat. ehkä 90%:lla Jadessojen ja Nicojen äideistä on mustaksi itsevärjätty letti, josta tyvikasvu paistaa hienosti, useita halpoja ja heikkolaatuisia tatskoja ja päällä legginsit ja huppari. Iskät samaa sarjaa, mielummin kaljuja, päällä joko Suomileijonaa tai joku musta liekkihuppari. 

Tuo porukka ei tule koskaan tarvitsemaan tökeröä nimeä lapselleen edes kansainvälisyyden vuoksi, sillä kovin paljoa eivät ole lähiöistään muualle liikuneet.

Vierailija
497/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran meinas iskeä nimiähky. Se oli se kerta, kun hiekkis-ikäinen lapsoseni esitteli juuri tapaamansa uuden ystävän:

"Tää on mun uus kaveri Meri-Pelti!"

"Nii oonki!"

"Ööh, selevä. Hauska tutustua Meri.. Pelti.. "

Sittemmin selvisi, että uuden leiksakamun ristimänimi oli ja on Meribel.

Hahhahaa ihana 😙 kaunis nimi Meribel, en olekaan aikaisemmin kuullut 😊

Vierailija
498/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska aihe :D kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muutan nimeni. Rupean Antoniksi ja vaadin, että nimeni äännetään muinaisnorjalaisittain: Äanth( Þ )öön. Ettei menis liian helpoksi :D

Mun ei tarvi nimeeni muuttaa ku oon jo Anton ja onneksi etelässä kaikki osaavat lausua nimeni oikein,eli Anton = yksi Tee. Siellä länsi-suomessa on vissiin ruattalaisilla niin kova halu änkyttää antttonia.

Vierailija
499/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anton-debatti taisi hieman lähteä käsistä.

Terveisin Emilin ja Idan äiti (toim.huom. lausutaan E-mil ja I-da!)

Noinkos luulet. Sun lapsesi nimet lausutaan suomessa Eemeli ja Iida. Anttoni,Eemeli ja Iida eikä mitään anton emil ida. Me ollaan suomessa ja noi on suomalaisia nimiä.

Vierailija
500/586 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih. Pohjanmaalla Iidakin on Iita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi