Miesystävä väittää että sähkölaskua ei voi maksaa muu kuin se, kenen nimellä lasku tulee, onko totta?
Mies on luonani 90% ajasta ja olemme sopineet että hän maksaisi joka kolmannen sähkölaskun. Nyt kun ensimmäinen lasku tuli (tulee 3kk välein) hän kuitenkin heitti kapuloita rattaisiin ja sanoi, ettei ottanut sopimustamme vakavasti, että se oli vaan sanahelinää. Sanoi, että sähkölaskua ei "rekisteröidä" maksetuksi jos se ei ole maksettu sen nimissä, kenen sähkösopimus on. Voiko olla totta?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Siltä varalta jos joku ei tiedä tätä laskun maksamisesta:
Laskun maksamisen aa ja oo on muistaa huolellisesti tsekata 3 asiaa kohdalleen:
1.Maksun saajan tilinumero eli laskuttajan tilinumero.
2 .Laskun viitenumero.
3. Summa.
4. eräpäivä, eli mihin mennessä lasku on maksettava,( laskun viimeinen maksupäivä eri eräpäivä ).
Laskun maksuun liittyvät huomautukset on tehtävä ennen tuota eräpäivää.
Eli jos tarvitsee vaikka maksuaikaa niin soittaa ennen eräpäivää laskutukseen sopiakseen asiasta eli pyytääkseen lisää maksuaikaa laskulleen.
Miehesi on nero. Yritän tänään samaa kotona.
Nurkkiisi on pesiytynyt röyhkeä valehteleva loiseläjä. Laita äkkiä pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin tyhmänä sun mies sua pitää?
No jos tuollaista asiaa pitää tulla kysymään täältä, niin minäkin pidän melko tyhmänä.
Ilkeilyä taas kerran. Etkö itse ole ollut ikinä nuori ja vasta omillesi muuttanut, moni asia voi olla siloin epäsel vä.
Vierailija kirjoitti:
No minustakin kuulosti vähintään oudolta. Olen 6kk sitten muuttanut omilleni enkä vielä tiedä tarkkaan miten nämä lakipykälät menevät. Kun olen kysynyt tuota, että miksei voisi maksaa minulle käteisenä, niin sanoo että maksaa sitten seuraavalla kauppareissulla isomman osuuden ruuista. Aina kummasti tämä siellä kaupassa unotuu. Elättelen kai toiveita että hän muuttuisi tai jotain.
Ap
No laita ukko maksamaan kauppareissulla kaikki ruuat, sano ettei sun kortti käy tänne ja maksat seuraavasta sähkölaskusta sitten isomman osuuden ;)
Vierailija kirjoitti:
Mies on luonani 90% ajasta ja olemme sopineet että hän maksaisi joka kolmannen sähkölaskun. Nyt kun ensimmäinen lasku tuli (tulee 3kk välein) hän kuitenkin heitti kapuloita rattaisiin ja sanoi, ettei ottanut sopimustamme vakavasti, että se oli vaan sanahelinää. Sanoi, että sähkölaskua ei "rekisteröidä" maksetuksi jos se ei ole maksettu sen nimissä, kenen sähkösopimus on. Voiko olla totta?
Ei! Laskun maksaa se joka tietää maksuyhteyden ja viitenumeron
Vierailija kirjoitti:
No on totta uskokaa tai älkää. Asuimme avoliitossa ja mies maksoi tililtään sähkölaskumme. Ihmeteltiin kun n. Kk.n päästä tuli muistutus. Tarkistimme oliko maksu mennyt varmasti miehen tililtä. Oli mennyt mutta Fortum oli palauttanut rahat mieheni tilille, soitimme Fortumille mikä homman nimi ja sanoivat että miestäni ei ole rekisteröity maksajaksi vaikka asuimmekin samassa osoitteessa. Kysyivät haluanko että mies merkitään maksajaksi minun lisäkseni sopimukseen. Vastasin että tottakai. No eivät sitten kuitenkaan olleet yhdellä kertaa saaneet asiaa kuntoon vaan sama rumba seuraavassa laskussa. Sitten soitin jo vihaisemman puhelun ja saatiin alennusta vähän seuraavasta laskusta.
Sitten uudessa asunnossa avioliitossa myöhemmin kävi taas sama juttu, että piti erikseen myöhemmin sopia ketkä saa maksaa sähkölaskun. Että näin
joo...höpöhöpö...
Taitaapi asustaa loinen kattosi alla...
Vierailija kirjoitti:
No just niin tyhmänä kuin ap on.
Ja vielä selvennys: on aivan sama vaikka laskun maksaisi presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti vain vähän tyhmempänä kuin aloittaja onkaan, kun ottaa huomioon, että hänen pitää kysyä tällaista itsestäänselvyyttä tältä palstalta.
Ei ole totta. Lasku menee viitenumeron perusteella. Usein maksan äitini sähkölaskun. Ja vaihtoon toi mies!
7 vuotta vanha juttu. Näinköhän meni ukko vaihtoon jo ..
Ei pidä paikkaansa. Sitä paitsi, jos se mies on tosissaan tuota mieltä, niin voihan hän laittaa sen summan sun tilille, ihan miten vaan hän haluaa.
Vierailija kirjoitti:
No minustakin kuulosti vähintään oudolta. Olen 6kk sitten muuttanut omilleni enkä vielä tiedä tarkkaan miten nämä lakipykälät menevät. Kun olen kysynyt tuota, että miksei voisi maksaa minulle käteisenä, niin sanoo että maksaa sitten seuraavalla kauppareissulla isomman osuuden ruuista. Aina kummasti tämä siellä kaupassa unotuu. Elättelen kai toiveita että hän muuttuisi tai jotain.
Ap
Voin kertoa: ei muutu. Suotta elättelet, ja elätät. Tiesitkö, jokaisella on vain yksi äiti. Jos et ole tuon miehen äiti, joku muu on. Palauta mies omalle äidilleen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
olet siis tyhmä tai nyhverö
Ei ole totta. Sen voi maksaa myös vaikka puolet yhdeltä tililtä ja puolet toiselta. Eksän kanssa teimme niin. Ei tullut koskaan mitään ongelmaa sähköyhtiön suunnasta.