Miesystävä väittää että sähkölaskua ei voi maksaa muu kuin se, kenen nimellä lasku tulee, onko totta?
Mies on luonani 90% ajasta ja olemme sopineet että hän maksaisi joka kolmannen sähkölaskun. Nyt kun ensimmäinen lasku tuli (tulee 3kk välein) hän kuitenkin heitti kapuloita rattaisiin ja sanoi, ettei ottanut sopimustamme vakavasti, että se oli vaan sanahelinää. Sanoi, että sähkölaskua ei "rekisteröidä" maksetuksi jos se ei ole maksettu sen nimissä, kenen sähkösopimus on. Voiko olla totta?
Kommentit (137)
Ei ole totta. Maksu rekisteröidään viitenumeron perusteella. Voihan miehesi maksaa sähkölaskun sinulle käteisenä jos ei muka onnistu sähköisesti. Miehesi vaikuttaa lompakkoloiselta.
Ei ole totta.
Ja jos olisikin, niin silloin mies siirtää tilillesi laskua vastaavan summan ja maksat laskun omalta tililtäsi.
Laskuttajat ei välitä hilppasen vertaa miltä tililtä raha tulee kunhan se vaan tulee ja viitenumero on oikein.
Ei ole totta. Kuka tahansa voi maksaa laskun.
No ei tod, ihan sama jos vaikka Aku Ankka maksaa tililtään, menee viitenumeron mukaan maksetuksi
Vierailija kirjoitti:
Kuin tyhmänä sun mies sua pitää?
Kuinka tyhmä tuollaista mahdottomuutta edes kyseenalaistaa kertoo vastauksen, eikä vain pitää.
Valehtelee ja pitää sinua tyhmänä.
No minustakin kuulosti vähintään oudolta. Olen 6kk sitten muuttanut omilleni enkä vielä tiedä tarkkaan miten nämä lakipykälät menevät. Kun olen kysynyt tuota, että miksei voisi maksaa minulle käteisenä, niin sanoo että maksaa sitten seuraavalla kauppareissulla isomman osuuden ruuista. Aina kummasti tämä siellä kaupassa unotuu. Elättelen kai toiveita että hän muuttuisi tai jotain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No jos tuollaista asiaa pitää tulla kysymään täältä, niin minäkin pidän melko tyhmänä.
Tai sitten mies on niin tyhmä että uskoo itse asian olevan näin. Aloittaja voi valistaa miestään siitä mitä tarkoittaa viitenumero. Vain sillä on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään riittävän tyhmänä.
Nyt valoja päälle. Sinua vedätetään nyt oikein kunnolla. Mies on lokki. Ei jatkoon.
Puhuu jaskaa. Ne kohdistetaan viitenumeron perusteella oli maksaja kuka hyvänsä. Heitä se loinen ulos ja ota avain pois.