Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä väittää että sähkölaskua ei voi maksaa muu kuin se, kenen nimellä lasku tulee, onko totta?

Vierailija
09.02.2017 |

Mies on luonani 90% ajasta ja olemme sopineet että hän maksaisi joka kolmannen sähkölaskun. Nyt kun ensimmäinen lasku tuli (tulee 3kk välein) hän kuitenkin heitti kapuloita rattaisiin ja sanoi, ettei ottanut sopimustamme vakavasti, että se oli vaan sanahelinää. Sanoi, että sähkölaskua ei "rekisteröidä" maksetuksi jos se ei ole maksettu sen nimissä, kenen sähkösopimus on. Voiko olla totta?

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette sopineet, että mies maksaa sähkölaskun, jos hänellä on omakin kämppä, josta pitää sähkölaskuja maksaa? Sopikaa mieluummin niin, että mies osallistuu ruokakuluihin enemmän kuin sinä. Näin hän osallistuu parhaiten siihen, mitä kuluttaakin.

Mutta vastauksena kysymykseesi, sähkölasku hoituu viitenumeron perusteella ja näin ollen on aivan sama kuka sen maksaa. Ja kun kerran olette jo sopineet että hän maksaa sähkölaskun, niin vaadi että hän oikeasti tekee niin. Tuollainen että ensin luvataan ja sitten sanotaan että en ollut vakavissani, se oli vain sanahelinää, on todella tökeröä vedätysyritystä.

Vierailija
62/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on totta uskokaa tai älkää. Asuimme avoliitossa ja mies maksoi tililtään sähkölaskumme. Ihmeteltiin kun n. Kk.n päästä tuli muistutus. Tarkistimme oliko maksu mennyt varmasti miehen tililtä. Oli mennyt mutta Fortum oli palauttanut rahat mieheni tilille, soitimme Fortumille mikä homman nimi ja sanoivat että miestäni ei ole rekisteröity maksajaksi vaikka asuimmekin samassa osoitteessa. Kysyivät haluanko että mies merkitään maksajaksi minun lisäkseni sopimukseen. Vastasin että tottakai. No eivät sitten kuitenkaan olleet yhdellä kertaa saaneet asiaa kuntoon vaan sama rumba seuraavassa laskussa. Sitten soitin jo vihaisemman puhelun ja saatiin alennusta vähän seuraavasta laskusta.

Sitten uudessa asunnossa avioliitossa myöhemmin kävi taas sama juttu, että piti erikseen myöhemmin sopia ketkä saa maksaa sähkölaskun. Että näin

Tämä on täyttä paskaa.Sen voi maksaa vaikka joulupukki kunhan firma saa rahansa.

No näinhän mekin luulimme. En jaksa enempää jankata asiasta, soita Fortumille jos kiinnostaa.

Jos lasku tulee e-laskuna nettipankkiin se on sähköliittymän omistajan maksettava.Rahat voi antaa kuka tahansa.Ap:n miehellä ei ole aikomustakaan maksaa ruokakaupassa enempää kuin muissakaan laskuissa.

Ei ole, sen e-laskun voi maksaa kuka tahansa. Riittää että maksajalla on oikea tilinumero ja viitenumero. Usko pois tämäkin on kokeilut lapsen harrastusmaksuja maksaessa. Tuli mun nettipankkiin ja mies maksoi sen omastaan. Rahat meni oikeaan osoitteeseen, eikä ollut mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on totta uskokaa tai älkää. Asuimme avoliitossa ja mies maksoi tililtään sähkölaskumme. Ihmeteltiin kun n. Kk.n päästä tuli muistutus. Tarkistimme oliko maksu mennyt varmasti miehen tililtä. Oli mennyt mutta Fortum oli palauttanut rahat mieheni tilille, soitimme Fortumille mikä homman nimi ja sanoivat että miestäni ei ole rekisteröity maksajaksi vaikka asuimmekin samassa osoitteessa. Kysyivät haluanko että mies merkitään maksajaksi minun lisäkseni sopimukseen. Vastasin että tottakai. No eivät sitten kuitenkaan olleet yhdellä kertaa saaneet asiaa kuntoon vaan sama rumba seuraavassa laskussa. Sitten soitin jo vihaisemman puhelun ja saatiin alennusta vähän seuraavasta laskusta.

Sitten uudessa asunnossa avioliitossa myöhemmin kävi taas sama juttu, että piti erikseen myöhemmin sopia ketkä saa maksaa sähkölaskun. Että näin

Tämä on täyttä paskaa.Sen voi maksaa vaikka joulupukki kunhan firma saa rahansa.

No näinhän mekin luulimme. En jaksa enempää jankata asiasta, soita Fortumille jos kiinnostaa.

Jos lasku tulee e-laskuna nettipankkiin se on sähköliittymän omistajan maksettava.Rahat voi antaa kuka tahansa.Ap:n miehellä ei ole aikomustakaan maksaa ruokakaupassa enempää kuin muissakaan laskuissa.[/quo

Höpönlöpö. Älkää antako virheellisä tietoja. Viitenumero on ainoa oleellinen asia.

Vierailija
64/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasoppari on poikaystävän nimissä, hän maksaa vuokra, mä maksan suurimman osan ruuista ja kaikki sähkölaskut. Sähkösopparikin siis poikaystävän nimissä, mutta ihan läpi on menny maksut vaikka mä ne maksankin

Vierailija
65/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lasku tulee e-laskuna nettipankkiin se on sähköliittymän omistajan maksettava.Rahat voi antaa kuka tahansa.Ap:n miehellä ei ole aikomustakaan maksaa ruokakaupassa enempää kuin muissakaan laskuissa.

Älä valehtele! Sinun sähköliittymästi e-lasku voi mennä  vanhan mummosi nettipankkiin, vaikka sähköliittymän omistaja olisi vuokranantaja. 

E-laskun voit tulostaa ja maksaa erikseen VIITENUMEROLLA, ja tietenkin oikealle PANKKITILILLE! 

No jos haluaa tulostaa jokaisen laskun paperille.Ap:n mies voisi antaa rahaa mutta eihän sitä ole aikomustakaan tehdä.

Vierailija
66/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta jos joku ei tiedä tätä laskun maksamisesta:

Laskun maksamisen aa ja oo on muistaa huolellisesti tsekata 3 asiaa kohdalleen:

1.Maksun saajan tilinumero eli laskuttajan tilinumero.

2 .Laskun viitenumero.

3. Summa.

Vierailija
67/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikanani maksanut kotoa pois opiskelemaan muuttaneen lapseni sähkölaskuja Fortumille vaikka kuinka paljon, eikä kertaakaan tullut mitään muikkareita tai rahoja palautettu tililleni. Kyllä nyt on teillä tainnut käydä niin, että miehesi on ryssinyt viitenumeron kanssa.

Vierailija
68/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikanani maksanut kotoa pois opiskelemaan muuttaneen lapseni sähkölaskuja Fortumille vaikka kuinka paljon, eikä kertaakaan tullut mitään muikkareita tai rahoja palautettu tililleni. Kyllä nyt on teillä tainnut käydä niin, että miehesi on ryssinyt viitenumeron kanssa.

Tuon Fortum-sadun on keksinyt aloittajan poikakaveri tai muu vastaava viheltäjä.

Vierailija
69/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko porvoolaiset miehet lompakkoloisia?

Vierailija
70/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sähkölaskua on Savon Voimalle ja Fortumille maksettu kahdesti äidin toimesta, kerran tädin tunnuksilla (olin vierailulla ja tunnukset unohtuivat kotiin, sain siis käteisellä maksettua tädille) ja nyt maksajana on vaihdellen minä tai mieheni. Kertaakaan ei ole maksu epäonnistunut, oli kyse paperilaskusta tai e-laskusta. Mies ja tuo yksi palstaidiootti vedättää sinua. Pidä mies jos haluat mieslapsen jonka kulut maksat kokonaan.

Vierailija
71/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun sähkölaskua on Savon Voimalle ja Fortumille maksettu kahdesti äidin toimesta, kerran tädin tunnuksilla (olin vierailulla ja tunnukset unohtuivat kotiin, sain siis käteisellä maksettua tädille) ja nyt maksajana on vaihdellen minä tai mieheni. Kertaakaan ei ole maksu epäonnistunut, oli kyse paperilaskusta tai e-laskusta. Mies ja tuo yksi palstaidiootti vedättää sinua. Pidä mies jos haluat mieslapsen jonka kulut maksat kokonaan.

Täytyy sanoa että siinä ap:n miestä puolustavassa Fortum-vedätyksessä oli yritystä.

Vierailija
72/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin tyhmänä sun mies sua pitää?

Tätä jatkaisin sillä, että kuinka tyhmä sä olet?:-D

Vierailija
73/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, eihän sitä sähköä saa käyttäkään kukaan kuin se, jonka nimellä se sähkö tulee. Jos esim. lataat puhelimesi ollessasi kylässä, syyllistyt sähkön väärinkäyttöön. Jokaiselle se vain se oma sähkö, mikä kullekin kuuluu, ei mitään lukuvaloja päälle iltaisin, jos et ole ilmoittanut sähköyhtiöön käyttäväsi sähkösi välillä myös muualla kuin kotiosoitteessasi.

Vierailija
74/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuin tyhmänä sun mies sua pitää?

Tätä jatkaisin sillä, että kuinka tyhmä sä olet?:-D

Siis ap!

Vierailija
75/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se totta. Hajaantukaa.

Koska elämme faktojen jälkeistä aikaa, voin jatkaa, että sähkölasku pitää nykyään maksaa usealla tilisiirrolla. Yhden tilisiirron on oltava aina yksi sentti, joten tarvittavien maksutapahtumien määrän on oltava sata kertaa laskun euromäärä. Maksujen on oltava sinisiä, koska punaiset maksut tukkivat verkkopankin.

Vierailija
76/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitenumeronkin on vaikea saada kirjoitettua väärin, koska siinä on tarkastus.

Kotimainen viitenumero on 4–20-numeroinen kokonaisluku. Viitenumero esitetään viiden numeron ryhmissä, jotka on erotettu toisistaan välilyönnillä. Viitenumeron viimeinen numero on tarkiste, joka lasketaan muusta viitenumerosta siten, että numerot kerrotaan oikealta vasemmalle painoilla 7, 3, 1, 7, 3, 1..., saadut tulot lasketaan yhteen ja summa vähennetään seuraavasta täydestä kymmenestä. Jos erotus on 10, merkitään se nollaksi. Viitenumero voi vapaasti perustua esimerkiksi laskun numeroon tai asiakasnumeroon

Vierailija
77/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelee ja pitää sinua tyhmänä.

Ihan oikein pitääkin. Kuka järkevä tuollaista edes kysyisi täällä. Jätä se sika.

Vierailija
78/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin aloituksen.

Paskapuhetta, ei vaan halua maksaa. Meillä Fortum mutta siirtolasku tulee Kuopion Energialta, sähkösopimus oma minun nimissäni. Maksan itse aina tuon Fortumin laskun, puoliso maksaa Kuopion Energian. Ei ole mitään ongelmia ollut.

N26

Vierailija
79/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minustakin kuulosti vähintään oudolta. Olen 6kk sitten muuttanut omilleni enkä vielä tiedä tarkkaan miten nämä lakipykälät menevät. Kun olen kysynyt tuota, että miksei voisi maksaa minulle käteisenä, niin sanoo että maksaa sitten seuraavalla kauppareissulla isomman osuuden ruuista. Aina kummasti tämä siellä kaupassa unotuu. Elättelen kai toiveita että hän muuttuisi tai jotain.

Ap

Tuskin muuttuu, tämä on luultavasti vain jäävuoren huippu. Entäs vesimaksut? Maksat ilmeisesti virallisesti yhden hlön maksun mutta vettä menee kahden edestä. Voi olla että naapureilta/isännöitsijältä/vuokranantajalta tulee pian sanomista ja saat maksaa ukon vedetkin - jopa takautuvasti. Yleensä tuollaista piiloasumista ei hyväksytä koska se vaikuttaa korottavasti kaikkien vesimaksuun kun joku lotraa sitä ilmaiseksi.

Vierailija
80/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen monta kertaa maksanut äitini sähkölaskun omalta tililtäni. Äitini antaa minulle käteisenä ko summan  ja minä maksan netissä. Meillä on vielä eri sukunimetkin ja silti maksu on onnistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä