Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä väittää että sähkölaskua ei voi maksaa muu kuin se, kenen nimellä lasku tulee, onko totta?

Vierailija
09.02.2017 |

Mies on luonani 90% ajasta ja olemme sopineet että hän maksaisi joka kolmannen sähkölaskun. Nyt kun ensimmäinen lasku tuli (tulee 3kk välein) hän kuitenkin heitti kapuloita rattaisiin ja sanoi, ettei ottanut sopimustamme vakavasti, että se oli vaan sanahelinää. Sanoi, että sähkölaskua ei "rekisteröidä" maksetuksi jos se ei ole maksettu sen nimissä, kenen sähkösopimus on. Voiko olla totta?

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on totta uskokaa tai älkää. Asuimme avoliitossa ja mies maksoi tililtään sähkölaskumme. Ihmeteltiin kun n. Kk.n päästä tuli muistutus. Tarkistimme oliko maksu mennyt varmasti miehen tililtä. Oli mennyt mutta Fortum oli palauttanut rahat mieheni tilille, soitimme Fortumille mikä homman nimi ja sanoivat että miestäni ei ole rekisteröity maksajaksi vaikka asuimmekin samassa osoitteessa. Kysyivät haluanko että mies merkitään maksajaksi minun lisäkseni sopimukseen. Vastasin että tottakai. No eivät sitten kuitenkaan olleet yhdellä kertaa saaneet asiaa kuntoon vaan sama rumba seuraavassa laskussa. Sitten soitin jo vihaisemman puhelun ja saatiin alennusta vähän seuraavasta laskusta.

Sitten uudessa asunnossa avioliitossa myöhemmin kävi taas sama juttu, että piti erikseen myöhemmin sopia ketkä saa maksaa sähkölaskun. Että näin

Tämä on täyttä paskaa.Sen voi maksaa vaikka joulupukki kunhan firma saa rahansa.

No näinhän mekin luulimme. En jaksa enempää jankata asiasta, soita Fortumille jos kiinnostaa.

Olen aikanani maksanut kotoa pois opiskelemaan muuttaneen lapseni sähkölaskuja Fortumille vaikka kuinka paljon, eikä kertaakaan tullut mitään muikkareita tai rahoja palautettu tililleni. Kyllä nyt on teillä tainnut käydä niin, että miehesi on ryssinyt viitenumeron kanssa.

Nettipankki herjaa kyllä väärästä viitenumerostakin. Todennäköisempää on että ukkokulta on laittanut ihan väärän tilinumeron, esim. oman salaisen tilinsä tilinumeron, ja kirjoittanut vastaanottajaksi Fortum. Jos maksaa toisesta pankista niin voi kirjoittaa vastaanottajaksi vaikka Aku Ankka ja se menee sillä läpi. Saman pankin sisällä ei onnistu, ainakaan omassa pankissani. Järjestelmä korjaa sen automaattisesti.

Vierailija
82/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minustakin kuulosti vähintään oudolta. Olen 6kk sitten muuttanut omilleni enkä vielä tiedä tarkkaan miten nämä lakipykälät menevät. Kun olen kysynyt tuota, että miksei voisi maksaa minulle käteisenä, niin sanoo että maksaa sitten seuraavalla kauppareissulla isomman osuuden ruuista. Aina kummasti tämä siellä kaupassa unotuu. Elättelen kai toiveita että hän muuttuisi tai jotain.

Ap

Tuskin muuttuu, tämä on luultavasti vain jäävuoren huippu. Entäs vesimaksut? Maksat ilmeisesti virallisesti yhden hlön maksun mutta vettä menee kahden edestä. Voi olla että naapureilta/isännöitsijältä/vuokranantajalta tulee pian sanomista ja saat maksaa ukon vedetkin - jopa takautuvasti. Yleensä tuollaista piiloasumista ei hyväksytä koska se vaikuttaa korottavasti kaikkien vesimaksuun kun joku lotraa sitä ilmaiseksi.

Valitettavasti vesimaksua ei voi vaatia maksettavaksi kuin yhteen paikkaan eli sinne missä on kirjoilla. Jos asunnossa onkin mittari, maksu tuleekin sen mukaan, joten silloin on viisasta ilmoittaa yhtiölle niin monesta vedenkäyttäjästä kuin heitä on (ennakkoa varten), muuten tasauslasku on liian suuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on totta uskokaa tai älkää. Asuimme avoliitossa ja mies maksoi tililtään sähkölaskumme. Ihmeteltiin kun n. Kk.n päästä tuli muistutus. Tarkistimme oliko maksu mennyt varmasti miehen tililtä. Oli mennyt mutta Fortum oli palauttanut rahat mieheni tilille, soitimme Fortumille mikä homman nimi ja sanoivat että miestäni ei ole rekisteröity maksajaksi vaikka asuimmekin samassa osoitteessa. Kysyivät haluanko että mies merkitään maksajaksi minun lisäkseni sopimukseen. Vastasin että tottakai. No eivät sitten kuitenkaan olleet yhdellä kertaa saaneet asiaa kuntoon vaan sama rumba seuraavassa laskussa. Sitten soitin jo vihaisemman puhelun ja saatiin alennusta vähän seuraavasta laskusta.

Sitten uudessa asunnossa avioliitossa myöhemmin kävi taas sama juttu, että piti erikseen myöhemmin sopia ketkä saa maksaa sähkölaskun. Että näin

Tämä on täyttä paskaa.Sen voi maksaa vaikka joulupukki kunhan firma saa rahansa.

No näinhän mekin luulimme. En jaksa enempää jankata asiasta, soita Fortumille jos kiinnostaa.

Minäkin olen monta kertaa maksanut äitini sähkölaskun omalta tililtäni. Äitini antaa minulle käteisenä ko summan  ja minä maksan netissä. Meillä on vielä eri sukunimetkin ja silti maksu on onnistunut.

Näin. Aivan täyttä hevonpaskaa väittää ettei onnistuisi. Meilläkin on sähkösopimus Fortumilta minun nimissäni ja sen on maksanut vuoroin minä, mies ja aikanaan sosiaalitoimisto. Me maksetaan välillä ihan sekaisin laskuja sen mukaan kummalla on rahaa ja tt-tukeen meneviä laskuja on maksanut sossu eikä mitään ongelmia koskaan, tietenkään, koska se on viitenumero mikä ratkaisee eikä se mistä raha tulee.

Vierailija
84/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minustakin kuulosti vähintään oudolta. Olen 6kk sitten muuttanut omilleni enkä vielä tiedä tarkkaan miten nämä lakipykälät menevät. Kun olen kysynyt tuota, että miksei voisi maksaa minulle käteisenä, niin sanoo että maksaa sitten seuraavalla kauppareissulla isomman osuuden ruuista. Aina kummasti tämä siellä kaupassa unotuu. Elättelen kai toiveita että hän muuttuisi tai jotain.

Ap

Jätä se saita sika. Valitettavasti pihi luonne harvemmin muuttuu ja saisit siis siitä kärsiä jatkossakin. Unohda miehen sinulle rakkaudesta tarjoamat ruoat, lomamatkat tai edes nakkikioskisafkat. Niitä ei joko tule tai sitten hän muistuttaa sinua seuraavan vuoden, että tarjosi silloin tammikuussa makkaraperunat. Nimittäin jos oikeasti toista rakastaa, niin ei siinä aleta muutamasta sähkölaskueurosta nillittämään. Ei edes minkäänlaista herrasmiesmäisyyttä.

Vierailija
85/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ihmeessä olet tällaisen miehen kanssa? Käyttää sua hyväkseen ja valehtelee, ei hyvä!

Vierailija
86/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuinka vanhoja olette, jos hetki sitten muuttanut omilleen? 18-19? Nuorena ei tietty kaikkea voi tietää.

Niin tai näin, lompakkoloinen silti.

Vierailija
87/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi elää siivelläsi. Helppo antaa sinun kustantaa kaikki ja samalla säästää omat rahat. Nyt vähän polkaset jalalla maata. Veljeni tyttöystävä kanssa käytti veljeni hyvätahtoisuutta hyväksi ja veli huomasi joutuneensa tyttöystävän siskon menojenkin kattamiseen ja velkojen maksuun. Mutta liian kilttinä ei osaa sanoa ei.

Vierailija
88/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lasku tulee e-laskuna nettipankkiin se on sähköliittymän omistajan maksettava.Rahat voi antaa kuka tahansa.Ap:n miehellä ei ole aikomustakaan maksaa ruokakaupassa enempää kuin muissakaan laskuissa.

Älä valehtele! Sinun sähköliittymästi e-lasku voi mennä  vanhan mummosi nettipankkiin, vaikka sähköliittymän omistaja olisi vuokranantaja. 

E-laskun voit tulostaa ja maksaa erikseen VIITENUMEROLLA, ja tietenkin oikealle PANKKITILILLE! 

No jos haluaa tulostaa jokaisen laskun paperille.Ap:n mies voisi antaa rahaa mutta eihän sitä ole aikomustakaan tehdä.

Ei tarvitse välttämättä tulostaa, kunhan tallentaa niin että tili- ja viitenumero sekä maksettava määrä on luettavissa ja siirrettävissä toiseen paikkaan. Tai voi ne muistaa ulkoa.

Kerrankin (provo?) aloitus, jossa koko mammalauma voi päteä tietämyksellään!

Vierailija
89/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistä olet moisen helmen löytänyt? Jätä se sika, ansaitset parempaa

Vierailija
90/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa mäelle moinen loinen. Minä en katselisi päivääkään. Ei ne ajan myötä paremmaksi muutu. Niin hyvä se ei voi olla edes SIINÄ, että kannattaisi pitää.

Sen laskun voi/ saa maksaa vaikka Joulupukki, kunhan maksaa. Niille riittää, että rahat tulee.

Vierailija
91/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä ukko ulkoruokintaan mitä pikimmin. Sehän passuuttaa ja elätyttää sinulla itsensä. Pienimuotoinen auervaara! Imee sinut taloudellisesti kuivaksi ha heittää sitten yli laidan. Ole sinä sukkelampi ja heitä sinä ensin.

Vierailija
92/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jäin miettimään, että entäs jos tilanne on tämä: sähkölasku tulee e-laskuna minun verkkopankkiini, minä siis olen ainoa sopimuksen tekijä. Minä pystyn siellä vahvistaessani vaihtamaan tilin, jolta maksan. Mutta jos haluaisinkin vaikka avopuolisoni maksavan laskun, minun tulisi tulostaa/kirjoittaa tiedot ylös ja avokki maksaisi sitten laskun. Siis tässä tapauksessa avokilla ja minulla ei olisi yhteisiä tilejä tai käyttöoikeuksia toistemme tileihin, niin että voisin vahvistaessani laittaa maksun menemään avokin tililtä. Mutta mitä tapahtuu e-laskulle, joka jäisi minun verkkopankissani maksamatta ja vahvistamatta? Voisin poistaa sen sieltä, mutta menisikö siitä ilmoitus sähköyhtiölle että laskua ei ole maksettu määräajassa? Ja menisikö avokin maksu perille, kun se e-lasku jäisi maksamatta? Onko tälläinen tapahtunut tuolle Fortumin asiakkaalle joka väitti että heillä ei toinen voinut maksaa laskua?

Vierailija
93/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jäin miettimään, että entäs jos tilanne on tämä: sähkölasku tulee e-laskuna minun verkkopankkiini, minä siis olen ainoa sopimuksen tekijä. Minä pystyn siellä vahvistaessani vaihtamaan tilin, jolta maksan. Mutta jos haluaisinkin vaikka avopuolisoni maksavan laskun, minun tulisi tulostaa/kirjoittaa tiedot ylös ja avokki maksaisi sitten laskun. Siis tässä tapauksessa avokilla ja minulla ei olisi yhteisiä tilejä tai käyttöoikeuksia toistemme tileihin, niin että voisin vahvistaessani laittaa maksun menemään avokin tililtä. Mutta mitä tapahtuu e-laskulle, joka jäisi minun verkkopankissani maksamatta ja vahvistamatta? Voisin poistaa sen sieltä, mutta menisikö siitä ilmoitus sähköyhtiölle että laskua ei ole maksettu määräajassa? Ja menisikö avokin maksu perille, kun se e-lasku jäisi maksamatta? Onko tälläinen tapahtunut tuolle Fortumin asiakkaalle joka väitti että heillä ei toinen voinut maksaa laskua?

Se 'fortumin asiakas' valehteli, joka väitti että toinen ei voi laskua maksaa, tai sitten siinä on tapahtunut joku muu väärinkäsitys.

Uskokaa nyt, että KUKA TAHANSA SAA MAKSAA KENEN TAHANSA LASKUN! Viitenumero ratkaisee. Jos sitä ei ole, kannattaa vaihtaa nettipankissa maksajaksi sen henkilön nimi, jolle lasku on tullut. Silloin voi joutua selvittämään, kuka sen laskun maksoi, vaikka viestikentässä olisi jotain tekstiä. Meillä sellaisia laskuja ovat mm. metsästysseuran maksut, joissa on kirjoitettavat viestikenttään, mitä maksetaan.

Ei sähköyhtiölle erikseen mene ilmoitusta mistään, vaan he näkevät sen kyllä omista tileistä, että ei ole maksua tullut. Sitten lähtee karhu, jonka voi maksaa ihan kuka tahansa. 

Avokin maksu menee perille, kunhan tilinumero ja viite ovat oikein. Maksaja nimeksi voit vaihtaa vaikka Aku Ankan, sillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
94/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näite naisten elättejä.  Luulevat että naiset uskovat kaiken skeidan mitä ne päästelee.  Joko se maksaa viitenumerolla tai antaa sitten sulle rahat vaikka seinästä että maksat sitten omalta tililtäsi.

Kuka muuten käy ruokakaupassa.  Ja maksaa.  Ja vuokra onko sekin sinun nimellä?........ou,nou.

Minkäikäinen olet niin täältä pesee neuvoja.

Vierailija
95/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sekä sähkönsiirrosta että sähköstä tehdyt sopimukset ja laskut miehen nimissä ja minä ne maksan, twistinä vielä sellainen että olen tilannut molemmista e-laskut omaan verkkopankkiin. Ainakin meillä on tässä sähköä riittänyt...

Vierailija
96/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten sä vaan poistat sen e-laskun sieltä sun verkkopankista tai siis hylkäät tms. miten nyt kenenkin verkkopankki toimii. Mä esim. tein lapseni kännykkäliittymälaskusta e-laskuvaltuutuksen, kun paperilaskusta olisi tullut lisäveloitus. Mies kuitenkin maksaa laskun. Hän katsoo tiedot mun verkkopankista (on käyttöoikeus) ja maksaa laskun omalta tililtä. Eli mulla on nyt parilta vuodelta nuo e-laskut roikkumassa mun verkkopankissa mutta liittymä toimii oikein hyvin. Siis ei tässä järjestelyssä ole mitään järkeä, yhtähyvin mä voisin maksaa sen laskun, tää on vaan miehen päähänpinttymä että haluaa sen maksaa...

Vierailija
97/137 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei väliä mikä tili kunhan viitenumero oikein! Johonkin paybal tilille kun siirsi rahaa niin sinne piti olla tilinhaltijan nimi sama kuin paybal tilillä. Mutta tämäkin oli vuonna nakki ja makkara joten käytäntö voinut jo muuttua paybalissa. Mutta siis normi laskut suomessa niin ei väliä.

98/137 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi täätinen mitä pöljiä täällä palloilee.

Vierailija
99/137 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaan voi maksaa mutta tietoja ei luovuteta muille kuin sopimuksen ottajalle.  Havaitsin kun yritin huolehtia maksuista joilla kaksi vastuuhenkilöä.

Vierailija
100/137 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tilannut omasta sopimuksesta e-laskut miehen nimellä miehen verkkopankkiin :)

Meillä asumismenojen e-laskut tulevat yhteiselle tilille, joten kumpikin näkee ne omilla tunnuksillaan hyväksymättömien laskujen listalla .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme