Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana ja mies täräytti "kun oot päivät kotona vauvan kanssa, ehdit hyvin siivoonkin"

Vierailija
09.02.2017 |

Olen siis raskaana ja eilen tuli miehen kanssa puheeksi, että hänen on sitten autettava mua kun vauva syntyy. Minä teen meillä kaikki kotityöt ja mies vaan sotkee sitä mukaa kun saan siivottua.

Mies siihen sitten tokaisi, että kun olet päivät kotona niin pystyt siivoomaankin. Viittasi siis äitiyslomaan. Vitsit miten vihaiseksi mä tulin. Ja mua alkoi kaduttaa koko lapsenteko. En tule todennäköisesti saamaan mieheltäni mitään apua. En tiedä oikein miten pitäisi toimia.

Ja inhottava huomata, että mies ei myöskään vauvan myötä aio ottaa mitään vastuuta. Eikä näytä edes arvostavan sitä, että hoidan meidän kodissa kaiken. Mitäs nyt?

Kommentit (351)

Vierailija
1/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
2/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhden lapsen kanssa hyvin ehtiikin tehdä ne kotityöt.

Ja eihän se miehen asenne sinulle yllätys ole jos jo nyt teet kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eo vaan tajua. Lähde jonnekin reissuun yksin vauva-aikana ja jätä mies selviämään yksin. Parempi saada herätys todellisuuteen heti alussa, ettei parisuhteenne mene pilalle vain väärien luulojen takia.

Ihan fiksut ja tasa-arvoiset ihmiset voivat luulla, että vauvan hoito on lomailua. Yksi tuttu mies suunnitteli, että hänen pitää varmaan ostaa pleikkari, jotta saa ajan kulumaan, kun on isyysvapaalla vauvan kanssa. On nauranut sille lohkaisulle monesti jälkeenpäin.

Vierailija
4/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset miestä?

Vierailija
5/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit tietoisesti lapsen miehelle, joka ei ole ikinä osallistunut kotitöihin, ja nyt olet yllättynyt, ettei se aio osallistua kotitöihin?

Vierailija
6/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jo aika laiska mies, jos aikuistaloudessa ei viitsi siivota, kun on niin vähän siivottavaakin. Vai lopettiko se kotityöt ennaklivasti, heti kun olit raskaana? Yleensä ne taantuu vasta äitiyloman aikana.

Vierailija
7/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet suostunut tekemään kaikki kotityöt tähän asti?

Vierailija
8/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tuollaisessa suhteessa ja hankit tuohon suhteeseen lapsen, koska..?

Osa ihmisten ongelmista on ihan itse aiheutettuja.

Vierailija
9/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen raskaana ja mies täräytti "kun oot päivät kotona vauvan kanssa, ehdit hyvin siivoonkin""

Pitää hyvin paikkansa. Vai viekö netissä vauvafi ja facebook kaiken aikasi?

Vierailija
10/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvasta, sekä loistavasta isä valinnasta!

Vierailija
11/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kotona olijan kuuluukin siivota. Siis silloin, kun pystyy. Jos vauva huutaa yötä päivää tai äiti oksennustaudissa, niin silloin siivoaminen saa jäädä.

Mitään miehen jälkiä et tietenkään ala siivoamaan. Täytyy aikuisen ihmiset saada astiat, vaatteet jne. Sinne minne ne kuuluu. Keskustelet miehesi kanssa ja laitat kova kovaa vasten, et anna periksi. Sä et ole miehen äiti!

Vierailija
12/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen meillä kaikki kotityöt ja mies vaan sotkee sitä mukaa kun saan siivottua. Ja tämä kaikki alkoi vasta raskausaikana? 

Vierailija
13/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole tämän näköinen. Vaihtakaa osia. Mies saa kotona hömpsötellä vauvan kanssa. Sinä menet töihin ja teet normi 8 tunnin päivän ja siihen päälle ylityöt, kun kotona on vähän tiukkaa toisen vanhemman ollessa poissa töistä. Sitten siivoatte yhdessä viikonloppuna, kun sinulla on vähän aikaa hengähtää vapaa-aikana. Sitten kaikki on juuri niin kuin olet ajatellut??

Vierailija
14/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Miehet ei oikeasti edes ymmärrä,että vauvan hoito on työtä. Ei jaksa ei kerkeä. Minun mies sanoi mulle,että helppohan minun on olla, ku saan lomailla päivät pitkät.

Hän kyllä auttaa, mutta välillä tuntuu,että siitä on enemmän harmia. Tiskikoneen laittaa päälle. Osa likaisista astioista jää pöydälle. Eli joudun tyhjentämään ja täyttämään uudelleen.

Pyykin pesusta tykkää. Viikkaa vaatteet sohvalle ei käy mielessä viedä kaappiin.

Pyysin sitten häntä lopettamaan auttamisen,koska se aiheutta minulle kaksikertaisen työn.

Vierailija
15/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tottakai.

Vierailija
16/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näitä jotka luulee että vauvantulo muuttaa kaiken. Eli ennen kotitöitä vältellyy mies automaattisesti ryhtyy innolla siivoamaan kun lapsi tulee maailmaan.

Miten meni niinkuin omasta mielestä?

Vierailija
17/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka on kotona, hoitaa kodin. Se joka on töissä, hoitaa leivän pöytään.

Arvostelkaa tälläistä systeemiä vaikka kuinka, mutta noin se menee. Ei ole miehen asia ruveta siivoamaan työpäivän jälkeen.

Vierailija
18/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehesi pahasti väärässä ole. Vauvaan hoitoo isä on toki otettava heti mukaan, mutta kyllä sillä  kotona olijalla on isompi vastuu siitä kodista. Eri asia on sitten kun palaat takaisin työelämään.

Vierailija
19/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi erityislapsi jos tarvitset siihen apua? Vai käytkö töissä ja/tai opiskelet? Sitten ymmärrän ketutuksesi miehen lohkaisuun. Mutta jos kyseessä yksi normaali lapsi ja olebät pelkästään äitiyslomalla niin silloin täytyykin huolehtia kodista.

Vierailija
20/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on törkeä, mutta jos hän ei ole koskaan tehnyt kotitöitä niin tämä oli tuskin yllätys.

Mä en ole koskaan saanut tehtyä mitään alle puolivuotiaan kanssa, ainakaan päivällä. Vauva vie mun kaiken keskittymiskyvyn enkä saa aikaiseksi muuta kuin vauvan kanssa olemisen. No mä en myöskään ole yleisesti ottaen mikään kodin hengetär. Mies on jopa usein tuonut mulle valmiin ruoan kotiin vauva-aikana. Silti haluaa mun kanssa vielä kolmannen.