Olen raskaana ja mies täräytti "kun oot päivät kotona vauvan kanssa, ehdit hyvin siivoonkin"
Olen siis raskaana ja eilen tuli miehen kanssa puheeksi, että hänen on sitten autettava mua kun vauva syntyy. Minä teen meillä kaikki kotityöt ja mies vaan sotkee sitä mukaa kun saan siivottua.
Mies siihen sitten tokaisi, että kun olet päivät kotona niin pystyt siivoomaankin. Viittasi siis äitiyslomaan. Vitsit miten vihaiseksi mä tulin. Ja mua alkoi kaduttaa koko lapsenteko. En tule todennäköisesti saamaan mieheltäni mitään apua. En tiedä oikein miten pitäisi toimia.
Ja inhottava huomata, että mies ei myöskään vauvan myötä aio ottaa mitään vastuuta. Eikä näytä edes arvostavan sitä, että hoidan meidän kodissa kaiken. Mitäs nyt?
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole töissä niin hoidat kotia. Epäreilua että mies joutuu tekemään hikihatussa töitä ja kun tulee kotiin niin joutuu tekee kaiken kun nainen vaan juo viiniä ja kahtoo telkkaria ja välillä antaa tissiä vauvalle.
Jos ei kotityöt kiinnosta niin jätä lapset tekemättä ja mene töihin ja elä ilman lapsia.
Joko olet äiti tai et ole.Jos miehen pitää kotia hoitaa niin mies jää työttömäks siivoomaan kämppää ja nainen lähtee töihin.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole töissä niin hoidat kotia. Epäreilua että mies joutuu tekemään hikihatussa töitä ja kun tulee kotiin niin joutuu tekee kaiken kun nainen vaan juo viiniä ja kahtoo telkkaria ja välillä antaa tissiä vauvalle.
Jos ei kotityöt kiinnosta niin jätä lapset tekemättä ja mene töihin ja elä ilman lapsia.
Joko olet äiti tai et ole.Jos miehen pitää kotia hoitaa niin mies jää työttömäks siivoomaan kämppää ja nainen lähtee töihin.
*huutonaurua*
Joo, sun äitisi taisi juoda koko raskausajankin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme tulleet siihen tulokseen, että työssäkäynti on huomattavasti helpompaa kuin kotona alle 1 vuotiaan kanssa olo. Usein en siivonnut, pyykännyt tai saanut tehtyä ruokaa. Isä kun tuli kotiin niin oli lapsen kanssa ja sitten sen ajan tein kotihommia tai vaan levättiin kaikki yhdessä. Rimaa madallettiin tietoisesti. Välillä sain jotain tehtyä jos vauva viihtyi kantoliinassa. Neljä viisi kuukautta se ensin huusi jos ei ollut sylissä pystyasennossa eikä oikein nukkunut koskaan. Sitten se nousi seisomaan ja seuraavat puoli vuotta oli oltava metrin säteellä ottamassa koppia. Eikä se silloinkaan kauheasti nukkunut. Paras ratkaisu on se että isä jätetään selviytymään vauvan kanssa että turhat luulot karisee.
Eli miehiä pitää kyykyttää, ja miehille pitää kostaa ja näpäytellä oma porsimisenne?
Ei vaan jos isä kuvittelee että kotona on tosi helppoa ja nainen on vaan laiska. Silloin on hyvä antaa kokeilla sitä itsekin. Minä itseasiassa pyysin että mies olisi kotona ja minä töissä, mutta ei hän suostunut. Ja me kyllä porsimme ihan yhteistuumin. Ei kai se mitään kyykytystä muutenkaan ole jos isä välillä kokeilee samaa mitä äiti tekee joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme tulleet siihen tulokseen, että työssäkäynti on huomattavasti helpompaa kuin kotona alle 1 vuotiaan kanssa olo. Usein en siivonnut, pyykännyt tai saanut tehtyä ruokaa. Isä kun tuli kotiin niin oli lapsen kanssa ja sitten sen ajan tein kotihommia tai vaan levättiin kaikki yhdessä. Rimaa madallettiin tietoisesti. Välillä sain jotain tehtyä jos vauva viihtyi kantoliinassa. Neljä viisi kuukautta se ensin huusi jos ei ollut sylissä pystyasennossa eikä oikein nukkunut koskaan. Sitten se nousi seisomaan ja seuraavat puoli vuotta oli oltava metrin säteellä ottamassa koppia. Eikä se silloinkaan kauheasti nukkunut. Paras ratkaisu on se että isä jätetään selviytymään vauvan kanssa että turhat luulot karisee.
Eli miehiä pitää kyykyttää, ja miehille pitää kostaa ja näpäytellä oma porsimisenne?
Täällä miehet valittaa, kun naiset omivat vauvan. Sitten, kun miehelle antaa tilaa olla isä, se onkin kyykyttämistä. Miehen logiikkaa, just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä miehet valittaa, kun naiset omivat vauvan. Sitten, kun miehelle antaa tilaa olla isä, se onkin kyykyttämistä. Miehen logiikkaa, just.
Tilan antamisestako siinä viestissä puhuttiinkin? Miesvihapalstalla on miesvihapalstan miesvihajutut.
Levyseppähitsaaja Markku tässä terve.
Sen verran raivostuneena olen seurannut tätäkin keskustelua että teki mieli purra kourallinen lyjykyniä säleeksi.
Jos mun vaimo sanoisi että siivoa ja tee lanttulaatikko itelles töiden jälkeen niin istuttaisin rouvan kottikärryihin ja kärräisin vastaaonottokeskukselle ja sanoisin että tässä on teille hyvä vaimo. Viekää vaikka takaisin Afrikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä olet suostunut tekemään kaikki kotityöt tähän asti?
Jokainen siivoaa oman jäljet. On nainen on kotona päivät pitkät ja mies töissä suurimman osan päivästä niin minkä hemmetin takia miehen pitäisi siivota naisen aiheuttamat sotkut?
On täysin naurettavaa luulla että voi siellä ktona olla vain lapsen kanssa eikä tarvitse tehdä kotitöitä.
Juuri tuollaisen asenteen takia niitä kotiäitejä inhotaan. Ne luulee että koko maailma pyörii heidän ympärillä ja he tekevät niin kauhean raskasta työtä kun on lapsen kanssa kotona vaikka mitään muuta ei teekkään.
Vaikka iso osa naisista jää tahalleen kotiin hoitamaan lasta jotta ei tarvitsisi mennä töihin kun siellä on paljon raskaampaa kuin kotona lapsen kanssa.
Oolrait eli mies tekee omat ruokansa ja pesee omat pyykkinsä työpäivän jälkeen? Hän myös tiskaa omat astiansa ja huolehtii omalle puolelle sänkyään puhtaat petivaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän just sanoit että naisen kotona olo on sohvan nurkassa makaamista ja viinin juontia. Jos miehen käsketään ottaa se koti-isän rooli, niin se ei yhtäkkiö enää olekkaan valaana makaamista vaan kyykytystä ja kostamista? Meinaatko siis että se olisi miehelle TÄYTTÄ TYÖTÄ kenties..... ;)
Mulla on samanlainen tilanne. Oon raskaana viikolla 29. Vatsa on jo suuri.... astioiden peseminen on hankalaa, koska vatsa osuu siihen tiskipöytään ja en saa painaa vatsaa tiskipöytää vastewn tietenkään koska vauva sisällä.. ja sitten joudun vähän kurottamaan käsiä jotta astiat sais pestyä. Mies ei pese vaikka pyydän... sanoo vaan joo pesen kohta ja sit ne jääkin AINA MINULLE!!! Mies AINA jättää omat astiansa pöydälle syömisensä jälkeen ja joudun pyytämään häntä keräämään niitä pois. Sanon hänelle, että " mä menin naimisiin miehen kanssa, en lapsen kanssa" jotta se ymmärtäis vähän edes omaa käyttäytymistään....on paljon muutakin mitä mies ei tee kotona, esim pyydän häntä siivoamaan, mutta se aina jää häneltä pois, ei siivoa. joten mun on pakko sit alkaa siivomaan, ( pesemään lattiat, imuroida jne.....) ja sit eilen kun sanoin hänelle että " sä et oikeasti auta mua kotona yhtään, vaikka pyydän, mutta silti et auta" niin hän vaan vastaa " kyllä mä autan ja sun ei tarttee pestä lattioita ja imuroida koska mä teen sen" vastaan takasin, että jos se olisi totta että SINÄ imuroit ja peset lattiat niin miksi lattiat ovat likaiset kun joudun odottamaan ja koska mitään ei tapahdu niin mun on pakko sit tehdä se itse kun sä et auta yhtään.... ette arvaaa mies suuuttu ja " mua alkaa vitun paljon turhauttaaa täää sun jankuttaminen" .... sen jälkeen jäin hiljaseks ja en aio pyytää enää sen apua, aion tehdä sille kaiken ja jossain vaiheessa jätän sen vaan yksin jotta se huomaa mitä se on tehnyt... mä oon 10000000000000000000000000000000000% turhautunut ja vihainen sisällä koska se ei kuuntele mua ja nyt esittää kaikki on hyvin, ja musta tuntuu että mun sisällä räjähtää kohta koska oon mennyt naismisiin lapsen enkä miehen kanssa.... mutta jos sen äiti pyytää apua nii se on heti auttamassa ja ottaa astiat pois jne... miks ei mua?!
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole tämän näköinen. Vaihtakaa osia. Mies saa kotona hömpsötellä vauvan kanssa. Sinä menet töihin ja teet normi 8 tunnin päivän ja siihen päälle ylityöt, kun kotona on vähän tiukkaa toisen vanhemman ollessa poissa töistä. Sitten siivoatte yhdessä viikonloppuna, kun sinulla on vähän aikaa hengähtää vapaa-aikana. Sitten kaikki on juuri niin kuin olet ajatellut??
Tämä oli ilmeisesti tarkoitettu ironiaksi, mutta mun mielestä lasten saamisen jälkeen mikään muu vaihe ei ole ollut niin helppo kuin se, että mies oli vauvan kanssa kotona ja minä kävin töissä. Ja juu, siivosimme yhdessä/vuorotellen viikonloppuisin.
Se on ihme että kun mies elää yksin niin hänen siivoustarpeensa on alle kymmenesosa siitä kun mitä se on kun myös nainen asuu hänen kanssa.
Yhtäkkiä pitäisi olla koko ajan siivoamassa ja tekemässä sitä ja tätä.
Ihmeellisin asia on se että jopa lapsettomassa parisuhteessa tuo sama asia tulee esille.
Miksi naiset ei siivoa itse omia sotkujaan? Naiset tuo kämpän täyteen tavaraa joka lisää paskan määrää ja vaikeuttaa siivoamista huomattavasti. He haluavat olla kotona paljon miehiä enemmän. He haluavat ylimääräisiä kalusteita asuntoon jne. Miksi miesten pitäisi sen takia joutua siivoamaan enemmän koska nainen aiheuttaa paskaa asuntoon?
Minulle koti on vain nukkumapaikka ja perusasioiden hoitamista varten. Minä en sinne tarvitse mitään ihmeellistä romua. Se myös helpottaa siivoamista huomattavasti. Juuri sopivan kokoinen asunto ja vähän tavaraa.
Siivoaminen on erittäin helppoa ja nopeaa.
Onneksi vaimo on samanlainen. Ei tarvitse tehdä ongelmaa jostain siivoamisesta