Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana ja mies täräytti "kun oot päivät kotona vauvan kanssa, ehdit hyvin siivoonkin"

Vierailija
09.02.2017 |

Olen siis raskaana ja eilen tuli miehen kanssa puheeksi, että hänen on sitten autettava mua kun vauva syntyy. Minä teen meillä kaikki kotityöt ja mies vaan sotkee sitä mukaa kun saan siivottua.

Mies siihen sitten tokaisi, että kun olet päivät kotona niin pystyt siivoomaankin. Viittasi siis äitiyslomaan. Vitsit miten vihaiseksi mä tulin. Ja mua alkoi kaduttaa koko lapsenteko. En tule todennäköisesti saamaan mieheltäni mitään apua. En tiedä oikein miten pitäisi toimia.

Ja inhottava huomata, että mies ei myöskään vauvan myötä aio ottaa mitään vastuuta. Eikä näytä edes arvostavan sitä, että hoidan meidän kodissa kaiken. Mitäs nyt?

Kommentit (351)

Vierailija
21/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä vauvan hoidossa oikein on ettei ehdi ees kotitöitä tekee? Pyykit koneeseen, kone hoitaa. Pieni vauva ei sotke, aikuiset osaa siivota omat jälkensä. Vauvat nukkuu paljon, siinä ehtii laittaa ruokaa. Vauvan kanssa voi tehdä vaunulenkkejä ja samalla kipasta kaupassa.

Vierailija
22/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset olivat  6 kk ja 1,5 vuotta ja miehen kaveri ääneensä ihmetteli, mitä teen kaiket päivät!

Aikalailla ketutti:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh. Miehet ei oikeasti edes ymmärrä,että vauvan hoito on työtä. Ei jaksa ei kerkeä. Minun mies sanoi mulle,että helppohan minun on olla, ku saan lomailla päivät pitkät.

Hän kyllä auttaa, mutta välillä tuntuu,että siitä on enemmän harmia. Tiskikoneen laittaa päälle. Osa likaisista astioista jää pöydälle. Eli joudun tyhjentämään ja täyttämään uudelleen.

Pyykin pesusta tykkää. Viikkaa vaatteet sohvalle ei käy mielessä viedä kaappiin.

Pyysin sitten häntä lopettamaan auttamisen,koska se aiheutta minulle kaksikertaisen työn.

Ei ymmärrä, ei. Jokin idea siinä on, että on naisen tehtävä ottaa se pahimman marttyyrin rooli sitten jeesuksen, kun se vauvan hoito on niin pirun rankkaa työtö, josta ei sitä palkaakaa makseta. 

Vierailija
24/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusiko mies lapsia ollenkaan vai oletko sinä niitä kuuluisia pillerinunohtajia?

Vierailija
25/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten äidit ihmettelee miten saada päivät kulumaan!:D Kyllä minä ole aina kerennyt pitämään kodin siistinä, tekemään ruoan ja hoitamaan vauvan ( ja ne isommatkin)

Mies kun tulee kotiin niin tietysti touhuaa jotain pientä, mutta en oleta että se siivoamaan rupeaa.

Yleensä kotiin tullessaan vie isommat päiväunille ja nukkuu itsekin ja vie isompia illemmalla vielä vaikka ulos.

Mies tekee leivän, nainen hoitaa kodin.

Vierailija
26/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin ehdin pitämään kodin kunnossa äitiysloman aikana. Ei ollut mitään ongelmaa.

Toki oma mieheni auttaa aina kun kykenee, ihan oma alotteisesti, kuten teki ennen lapsen syntymääkin.

Mä en jaksa näitä valituksia miehistä/isistä jotka ei tee kotona mitään. Veikkaisin että 99.999% noista miehistä ei myöskään ennen vauvan tuloa tehnyt kotona mitään. Ei kukaan (paitsi av-mamma) voi odottaa että mies muuttuu yön yli ihan vaan sen takia että vauva tuli taloon.

Ehkä kannattaisi sitä parinvalintaa harkita hieman tarkemmin ENNEN kuin alkaa lapsia tekemään.

Vierailija
27/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset olivat  6 kk ja 1,5 vuotta ja miehen kaveri ääneensä ihmetteli, mitä teen kaiket päivät!

Olit lasten kanssa?

Vierailija
28/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset olivat  2 kk ja 1,5 vuotta  kun jäin heidän kanssa yksin ja ihmettilin mitä hittoa teen kaikki päivä, kun ei ole miestä jota haukkua.

Aikalailla ketuttaa tämä naisten uhrautuminen. :( Milloin lasten hoidosta on tullut näin raskas ponnistus?

Vierailija
29/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh. Miehet ei oikeasti edes ymmärrä,että vauvan hoito on työtä. Ei jaksa ei kerkeä. Minun mies sanoi mulle,että helppohan minun on olla, ku saan lomailla päivät pitkät.

Hän kyllä auttaa, mutta välillä tuntuu,että siitä on enemmän harmia. Tiskikoneen laittaa päälle. Osa likaisista astioista jää pöydälle. Eli joudun tyhjentämään ja täyttämään uudelleen.

Pyykin pesusta tykkää. Viikkaa vaatteet sohvalle ei käy mielessä viedä kaappiin.

Pyysin sitten häntä lopettamaan auttamisen,koska se aiheutta minulle kaksikertaisen työn.

Ei ymmärrä, ei. Jokin idea siinä on, että on naisen tehtävä ottaa se pahimman marttyyrin rooli sitten jeesuksen, kun se vauvan hoito on niin pirun rankkaa työtö, josta ei sitä palkaakaa makseta. 

No muistetaan kumminkin, että äidit valvoo vauvojen kanssa ja voivat olla oikeasti väsyneitä ja töttöröö. Äidin hyvinvointi on myös vauvan hyvinvointi.

Vierailija
30/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö! Nainen on kotona vauvan kanssa. Mies tulee töistä ja siivoaa kodin ja laittaa ruoan jotta nainen pääsee lepäämään.. Ilman vauvaa!!!! Mies hoitaa vauvaa illan ja hoitaa kotihommat, jotta nainen saa kerättyä voimia seuraavaan päivään.

T. Tasa- arvovaltuutettu.

Vierailija
31/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muistetaan kumminkin, että äidit valvoo vauvojen kanssa ja voivat olla oikeasti väsyneitä ja töttöröö. Äidin hyvinvointi on myös vauvan hyvinvointi.

Ei. Mies herää myös yöllä antamaan korviketta, jotta äiti saa levätä.

Ja naiset!!- muistakaa kieltäytyä imetyksestä!!!

Se ALISTAA naista!!!!

T. Tasa- arvovaltuutettu

Vierailija
32/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Nainen on kotona vauvan kanssa. Mies tulee töistä ja siivoaa kodin ja laittaa ruoan jotta nainen pääsee lepäämään.. Ilman vauvaa!!!! Mies hoitaa vauvaa illan ja hoitaa kotihommat, jotta nainen saa kerättyä voimia seuraavaan päivään.

Naisia on alistettu liian kauan! Tehkööt miehet osansa! Hekin ovat vanhempia!!

Vierailija
33/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä vauvan hoidossa oikein on ettei ehdi ees kotitöitä tekee? Pyykit koneeseen, kone hoitaa. Pieni vauva ei sotke, aikuiset osaa siivota omat jälkensä. Vauvat nukkuu paljon, siinä ehtii laittaa ruokaa. Vauvan kanssa voi tehdä vaunulenkkejä ja samalla kipasta kaupassa.

Kaikki vauvat ei nuku. Jotkut nukkuvat, mutta heräävät vartin välein. Kun on muutaman kuukauden nukkunut kuusi tuntia yöllä kolmessa eri pätkässä, niin usko tai älä, se väsyttää.

Minulla ei imetys onnistunut vaikka yritin, joten yksi ruokakerta vei pari kolme tuntia. Jos vauva nukahti illalla yhdentoista aikaan, herätys oli kahdelta ja valvomista jatkui aamuviiteen. Seitsemältä oli taas uusi herätys. Päivisin vauva otti max puolen tunnin torkkuja.

Sitten kävi niin, että en enää oikein uskaltanut nukahtaa, kun herääminen heti nukahtamisen jälkeen tuntui ihan fyysisenä kipuna. Jos mies tuossa vaiheessa olisi ihmetellyt, miten saan aikani kulumaan, olisin varmaan lyönyt häntä.

Vierailija
34/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mies herää myös yöllä antamaan korviketta, jotta äiti saa levätä.

Ja naiset!!- muistakaa kieltäytyä imetyksestä!!!

Se ALISTAA naista!!!!

T. Tasa- arvovaltuutettu

Haista sinä ukonkuvatus p*skainen p*rseesi.

Vierailija
35/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeessahan se oli. lapsen kanssa kotona ehtii hyvin leikkimään, siivoamaan, pyykkäämään ja tekemään ruokaa eikä siitä tule lähellekkään niin rankkaa kuin töissä ollessa tulisi. himassa lapsen kanssa oleminen on kyllä ihan lomailuun verrattavissa olevaa aikaa. mä ajattelin ennen lapsia ihan yhtä kapeakatseisesti että lapsen hoitaminen olisi jotain täysipäiväistä työtä mutta vitut, elämä ei ole koskaan ollut näin rentoa.

neuvolassa hoitaja kysyi kanssa kerran että mites lapsen kanssa kotona sujuu johon vastasin aikalailla tuon edellämainitun setin jonka jälkeen se tuijotti mua suu auki. sen jälkeen sanoin sitten että jos tehdään neljäs mukula niin ilman muuta olen kotona hoitamassa sitä ja seuraavalla kerralla vaikka pari vuotta putkeen. kodissakaan ei ole koskaan ollut kaikki asiat niin järjestyksessä kuin ne nyt on kun olen täällä päivät pitkät laittamassa paikkoja kuntoon. vuoden aikana olen rakentanut pihalle muksujen päiväunien aikana autotallin ja kanalan joita en kyllä olisi ikinä jaksanut tehdä normaalien päiväduunien ohella.

Vierailija
36/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unhodit, että mies hoitaa myös ne yöheräämiset.

Vierailija
37/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan luksusta olla kotona yhden lapsen kanssa. Todellakin ehtii siivota ja tehdä vaikka mitä! Minä tapettiin, maalasin ym vielä tuohon päälle ja lapsia oli kolme.

Nyt iltatähti tulossa ja jään kotiin yhden lapsen kanssa. Vanhemmat lapset on jo koulussa. Aivan ihanaa ja oikein odotan sitä että jää taas aikaa pitää kodista huolta.

Uskon että arvostat kotiäitiyttä paremmin kun olet taas työelämässä.

Vierailija
38/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis raskaana ja eilen tuli miehen kanssa puheeksi, että hänen on sitten autettava mua kun vauva syntyy. Minä teen meillä kaikki kotityöt ja mies vaan sotkee sitä mukaa kun saan siivottua.

Mies siihen sitten tokaisi, että kun olet päivät kotona niin pystyt siivoomaankin. Viittasi siis äitiyslomaan. Vitsit miten vihaiseksi mä tulin. Ja mua alkoi kaduttaa koko lapsenteko. En tule todennäköisesti saamaan mieheltäni mitään apua. En tiedä oikein miten pitäisi toimia.

Ja inhottava huomata, että mies ei myöskään vauvan myötä aio ottaa mitään vastuuta. Eikä näytä edes arvostavan sitä, että hoidan meidän kodissa kaiken. Mitäs nyt?

Tässä on teillä jo perusasetelma pielessä. Elikkä nainen on kodin (ja arvatenkin myös vauvan) hoitaja ja mies pikku-apulainen, joka auttaa jos haluaa. Minusta kodin ylläpidossa ja lapsen hoidossa/kasvatuksessa molemmat vanhemmat tekevät oman osansa, eikä kumpikaan ole toisen "auttelija".

Vierailija
39/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unhodit, että mies hoitaa myös ne yöheräämiset.

En unohtanut.

Vierailija
40/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan luksusta olla kotona yhden lapsen kanssa. Todellakin ehtii siivota ja tehdä vaikka mitä! Minä tapettiin, maalasin ym vielä tuohon päälle ja lapsia oli kolme.

Nyt iltatähti tulossa ja jään kotiin yhden lapsen kanssa. Vanhemmat lapset on jo koulussa. Aivan ihanaa ja oikein odotan sitä että jää taas aikaa pitää kodista huolta.

Uskon että arvostat kotiäitiyttä paremmin kun olet taas työelämässä.

Onneksi ei kuitenkaan tapettu vaan laitoin ihan tapettia seinään =D