Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilasin työhönpääsymahdollisuuteni. Haastattelija: "Kerro lempisitaattisi."

Vierailija
07.02.2017 |

Jäädyin kokonaan. Ei tullut mitään fiksua mieleen, lähinnä pyöri Matti Nykäset ja Tony Halmen lohkomat mauttomuudet mielessä. En saanut vastattua melkeinpä mitään, mumisin ja hihitin vain tyhmänä.

Mitäpä olisitte itse vastanneet? O_O

Kommentit (348)

Vierailija
61/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisina päivinä olet pulu, toisina patsas" tulee ensimmäisenä mieleen.

Ja sitten just kaikkea tyhmää, kuten "Älä huoli, kyllä se vielä v***iksi menee" ja "I'll be back".

Vierailija
62/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat vaikeuksia, sinun on hankittava ne itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitaattihan on sanasta sanaan lainaus (jonkun yleensä tunnetun henkilön tekstistä tai sanoista). Sitaatti voi olla vaikkapa "Jos kerrot totuuden, sinun ei tarvitse muistaa mitään" - Mark Twain

Vierailija
64/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee.

Sinkkumies

Vierailija
65/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo kyllä mammoista aika paljon, että suurin osa vastaajista ei tiedä edes sitaatin ja sananlaskun eroa, saati että osaisi jonkun (fiksun) sitaatin heittää. :(

Mä olen vain pelkkä duunari. Mun ammattiin riittää koulutus ja vuosien kokemus.

Vierailija
66/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Saksa on paska maa " - Seppo Räty

Vierailija
67/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla on tuollaisia haastatteluja? Rakennusinsinööreistä on nyt niin kova pula, että saan työpaikan puhelinsoitolla. Kysyn onko tarvetta, toinen vastaa et koska voit alottaa. Todistuksia tmv. ei ole haluttu koskaan nähtäväksi

Ei ole ihme, että nykyisin rakennetaan vaan roskaa.

Vierailija
68/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen kuin homejuusto, kaikki eivät pidä" kertoo sen että et hae kaikkien hyväksyntää.

"Jokaisen pilven takana on aurinko / lasi on puoliksi täynnä" kertovat optimistisesta ajattelutavasta.

"Lasi on puoliksi tyhjä" kertoo pessimismistä.

Kyllä nuot sitaatit, lainaukset yms kertovat aika paljon siitä millainen ihminen olet.

Jos lasi on aina puoliksi tyhjä niin siinä on varppina reikä.

Lasi on harvoin puoliksi tyhjä, vaan yleensä siinä on puolet nestettä, puolet kaasuseosta.

Vierailija
69/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Peto on irti" - Antti Tuisku

Vierailija
70/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutama jo kertoikin, niin tuolla testattiin meneekö pasmat sekaisin yllättävästä kysymyksestä ja ehkä myös hieman sitä tietääkö hakija mikä on sitaatti vai kertooko pokkana ja itsevarmana jonkun sanalaskun.

Oikea vastaus olisi ollut ohittaa kysymys, ei ole lempisitaattia, tapanani ei ole toistaa muiden mielipiteitä, tms. Tai sitten jotakin rohkeata, kuten "Suomi ensin".

Vierailija
71/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on 10 tasavahvaa hakijaa joka ikiseen paikkaan, niin niitä eroja on sitten haettava just tämmöisillä tyhmillä epäolennaisilla jutuilla.

Millä tavalla epäoleellinen kysymys asettaa hakijat paremmuusjärjestykseen? Yhtä hyvin voisi pyyttää hakijat tekemään vaikka punnerruksia ja parhaan tuloksen saanut valitaan. Jos ansiot ovat kaikilla samat, voisi mieluummin vaikka arpoa voittajan.

Vierailija
72/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On, on perkelettä. Tulis kuula ja ja tappais". Sopii nykypäivän työelämäänkin.

Vierailija
73/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressinsietoa sillä voi ainakin testata "lukkoon meneminen" ei ole ihan hyvä merkki, kun reagoisi edes jotenkin, vaikkei sitaattia keksisikään.

Minä en haluaisikaan sellaiseen työhön, jossa pitää olla robotti. Jos työssä ei saa koskaan mennä lukkoon tai hämääntyä tai osoittaa minkäänlaista heikkoutta, niin se työ ei ole minulle.

Vierailija
74/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Capre diem!

Vierailija
75/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen työhaastattelussa, pöydän toisella puolella kerrankin fiksu tyyppi. Haastattelija oli saanut valmiin listan kysymyksiä. "Tämä on ihan typerä. En minä tätäkään kehtaa kysyä. Tämäkin on ihan hölmö." =D

Jäi hyvä fiilis haastattelusta, kun puhuttiin ihan asiaa. Juttu luisti helposti ilman älyttömiä kysymyksiä.

ohis varoituskellojen pitää soida, kun työhaastettelu menee jutusteluksi. Siinä on joko haastattelijalla tai hakijalla  ammattitaitoinen ote hukassa. Kevyempikin kysymys kannattaa yrittää kääntää niin, että se liittyy ammattiosaamiseen tai omaan osaamiseen.

Yrittäjänä olen eri mieltä. Aluksi käydään läpi ammatillinen osaaminen, työtehtävän sisältö ja hakijan omat toiveet týöhön liittyen. Sen jälkeen jutellaan niitä näitä, jolloin työnhakijakin voi ottaa rennommin. Mua ei kiinnosta kenenkään lempisitaatit vaan työn kannalta oleelliset asiat sekä miten arvioin hakijan sopeutuvan työyhteisöön. 

Vierailija
76/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos työ olis herkkua, niin herrat tekis sen itse".

Vierailija
77/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastannut että lempisalaattini on kanasalaatti.

Vierailija
78/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, se olikin lempisitaatti...

Vierailija
79/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaussa arvostetaan ihan liikaa luonnetta ja persoonaa. Kykyjen ja osaamisen pitäisi ratkaista, ei sen että millaista teatteria osaa vetää ja miten hienon cv:n runoilla. Ihan naurettavaa. Kyllä siinä haastattelussa tulee ilmi, saako se työnhakija sanaa suustaan ja vähän millainen tyyppi on.

Vierailija
80/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten vaan miettimään työnhakua varten valmiiksi sopiva sananlasku, aforismi, sitaatti ja motto... niitä onkin sitten kiva jatkossa viljellä joka tilanteessa ja ajaa työkaverit hulluuden partaalle, jos sattuu voittamaan arvonnassa eli saa paikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän