Pilasin työhönpääsymahdollisuuteni. Haastattelija: "Kerro lempisitaattisi."
Jäädyin kokonaan. Ei tullut mitään fiksua mieleen, lähinnä pyöri Matti Nykäset ja Tony Halmen lohkomat mauttomuudet mielessä. En saanut vastattua melkeinpä mitään, mumisin ja hihitin vain tyhmänä.
Mitäpä olisitte itse vastanneet? O_O
Kommentit (348)
Kyllä minusta lempisitaatti voi olla paljastava. Jos se oikeasti on se lempisitaatti. Tuskin kuitenkaan työnsaannin este kuitenkaan.
Mitä ihmettä? Olipas typerä kysymys haastattelijalta. Ei minulla ainakaan ole mitään lempisitaattia eikä mottoakaan eikä lempisananlaskuakaan. Yleensä ihmisillä ei ole. Ja jos on, niin mitä ne muka kertoo henkilöstä työntekijänä? Ei yhtikäs mitään. Vaikka olisi lempisitaatti, niin ei ihminen silti toimi ja elä sen sitaatin mukaan. Ammattitaidoton haastattelija joka ei osaa kysyä kunnollisia kysymyksiä.
"Last night I dreamt of San Pedro"
Madonna
Ehkä haastattelija mittasikin kykyäsi vastata yllättävään. Sitaatilla ei sinänsä ole mitään väliä vaan sillä mitä vastaan jos sinulta kysytään jotain yllättävää. Jäädytkö vai osaatko sanoa jotain.
Nykäseltä olisi kyllä löytynyt juuri tuohon sopiva lohkaisu: "No pilluhan se on aina mielessä mutta hypätään nyt ensin!"
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
"Sori siitä" -Alex Stubb
Ton voi heittää aina kun joku nillittää tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Pieneksi anteeksipyynnöksi naamioitu pöljä, ivallinen tokaisu joka ei tarkoita yhtään mitään. Oikeesti aika kauhee mutta joissakin tilanteissa ihan toimiva vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä haastattelija mittasikin kykyäsi vastata yllättävään. Sitaatilla ei sinänsä ole mitään väliä vaan sillä mitä vastaan jos sinulta kysytään jotain yllättävää. Jäädytkö vai osaatko sanoa jotain.
Tai ehkä haastattelija oli täysin ammattitaidoton urpo, kuten suurin osa "hr-ammattilaisista". Missä työtehtävässä on yleensä oleellista vastata yllättäviin kysymyksiin?
"Olen kuin homejuusto, kaikki eivät pidä" kertoo sen että et hae kaikkien hyväksyntää.
"Jokaisen pilven takana on aurinko / lasi on puoliksi täynnä" kertovat optimistisesta ajattelutavasta.
"Lasi on puoliksi tyhjä" kertoo pessimismistä.
Kyllä nuot sitaatit, lainaukset yms kertovat aika paljon siitä millainen ihminen olet.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta onko se aina hyvän työntekijän merkki, jos osaa möläyttää mitä vain päähän pälkähtää?
"Haudassa levätään."
Sehän työnantajalle passaa.
Olisin sanonut että "asialliset hommat hoidetaan mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat".
"Työ tekijäänsä kiittää" = 5 pistettä
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" = 0 pistettä
"Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa" = -5 pistettä.
paa dii dappap padappa dappap padappa
dii dappap padappa, dappap padappa
(scatman john)
"Ain laulain työtäs tee" voisi olla tilanteeseen sopiva.
Millä alalla on tuollaisia haastatteluja? Rakennusinsinööreistä on nyt niin kova pula, että saan työpaikan puhelinsoitolla. Kysyn onko tarvetta, toinen vastaa et koska voit alottaa. Todistuksia tmv. ei ole haluttu koskaan nähtäväksi,
"Kaikki naiset älkööt tehkö käsitöitä!" - Minna Canth
"Ei koskaan saa sanoa minä en osaa, vaan vaikeimmissakin tilanteissa pitää sanoa minä
yritän” - Miina Sillanpää
"Ehkä otin,
ehkä en,
mitä väliä sen"
Ei ole työnantajalla prioriteetit hallussa, jos tuon takia et työtä saanut.