Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilasin työhönpääsymahdollisuuteni. Haastattelija: "Kerro lempisitaattisi."

Vierailija
07.02.2017 |

Jäädyin kokonaan. Ei tullut mitään fiksua mieleen, lähinnä pyöri Matti Nykäset ja Tony Halmen lohkomat mauttomuudet mielessä. En saanut vastattua melkeinpä mitään, mumisin ja hihitin vain tyhmänä.

Mitäpä olisitte itse vastanneet? O_O

Kommentit (348)

Vierailija
81/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä teen, mitä haluan, muut tekevät, mitä osaavat"

Vierailija
82/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yippee ki-yay, motherfucker!"-John McClane

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin lainannut vaan Jeesusta

Joh. 8:24 

Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

Vierailija
84/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

A wise woman  once said "fuck this shit". And she lived happily ever after.

Mitä luulette, olisiko tuolla paikka lohjennut?

Vierailija
85/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksikään ihminen ei ole saari." Tosin tuskin tuo olisi tullut mieleeni haastattelussa.

Vierailija
86/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista tätä ulkoa mutta minusta hyvä

”Kaukoviisaus, jota minulla on hyvin paljon.

Mitä se on? Se on sitä, että  asiat harkitaan etukäteen ja kuvitellaan tapaus sikseen elävästi, että kun se kerran tapahtuu, on reitit selvät. Tätä lajia on kuitenkin harvalle suotu. Jolla sitä, niin pitäköön hyvänään! Mutta tässä lajissa on kaksi pahaa vikaa; asia jää huvikseen tapahtumatta tai se sattuu eri tavalla. Joka arvaa ottaa nämäkin huomioon, sille on maailmanranta kevyt kiertää."

Havukka-ahon ajattelija, Konsta Pylkkänen

Vierailija
87/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä vastakysymys, vaikka että: mikä on täydellinen suoritus?

Tai: Tiiäkkö mikä on pimperoosa?

Vierailija
88/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude." - Maya Angelou

Vierailija
89/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on kuin laiva, se seilaa turvallisesti useimmiten, mutta joskus se kohtaa jäävuoren

Vierailija
90/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multaki on kysytty toi! Vastasin et "normaali on illuusio. Hämähäkin normaali on kärpäsen kauhistus."

Vierailija
91/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Losers always whine about their best. Winners go home and f u c k the prom queen!"

Vierailija
92/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastannut niinkuin asia on: Eipä kyllä ole mitään lempisitaattia :) Eikä tuolla nyt kukaan voi työhön pääsemismahdollisuuksia pilata.

Vierailija
93/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elämä on kuin laiva, se seilaa turvallisesti useimmiten, mutta joskus se kohtaa jäävuoren

Kuulostaa todella suomalaiselle sitaatille. Kuten pessimisti ei pety.

Vierailija
94/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistyny tollaset yllättävät kysymykset. Niillä testastaan miten hakija selviytyy yllättävästä tilanteesta.

Vierailija
95/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin voinut tuossa tilanteessa siteerata Ceasaria: "Veni, vidi, vici", tosin siinä vaiheessa olisi tuntunut, että "alea jacta est". Ehkä "ora et labora" olisi sellainen, joka vetoaisi yrittäjiin ja "carpe diem" ei sekään niin huono ole, vaikka kummastakaan en tiedä keneltä alkuperäinen sitaatti on.

Laulujen sanat "yksin mä pelkään huomispäivää" saattaisi kyllä tuossa tilanteessa tulla häiritsevän vahvana mieleen, mutta "juodaan viinaa, tullaan viisaammiksi näin" riittäisi kumoamaan sen. Shakespearelta "to be or not to be" voisi kuvata mielentilaa vähän hienommin siinä tilanteessa, Wizard of Ozin Dorothyn "there is no place like home" saattaisi käydä myös mielessä.

Vierailija
96/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta rehellinen vastaus olisi Dempseyn "Life is hard and then you die", mutta ehkä jättäisin sen käyttämättä.

Vierailija
97/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on 10 tasavahvaa hakijaa joka ikiseen paikkaan, niin niitä eroja on sitten haettava just tämmöisillä tyhmillä epäolennaisilla jutuilla.

Millä tavalla epäoleellinen kysymys asettaa hakijat paremmuusjärjestykseen? Yhtä hyvin voisi pyyttää hakijat tekemään vaikka punnerruksia ja parhaan tuloksen saanut valitaan. Jos ansiot ovat kaikilla samat, voisi mieluummin vaikka arpoa voittajan.

No silloin kun hakijat ovat yhtä hyviä rekrytoija valitsee sen joka miellyttää eniten. Sen jolla on kiva paita, hassu sitaatti, outo kampaus, kaunein fontti hakemuksessa, sama harrastus kuin rekrytoijalla. Tai ehkä hakija vaan näyttää ulkoilmaihmiseltä punaisine kasvoilleen (vaikka pudotus johtuisikin oikeasti siitä että hakijalla on ihosairaus ja kasvot menee punaiseksi pakkasella/auringonpaisteessa/tuulessa).

Silloinkin kun hakemuksia tulee useita satoja, on ihan arpapeliä kenen hakemus edes luetaan.

Vierailija
98/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vittu mitä paskaa ei voisi vähempää kiinnostaa"

-Alexander Stubb

Vierailija
99/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se vaan testasi, tiedätkö mikä  on sitaatti. Täälläkin puolet lahjakkaasti sekoittaa sitaatin ja sananlaskun. Ja silläkään ei välttämättä työnsaannin kannalta ole mitään merkitystä, tietääkö vai ei.

Puolet on ihan huumorilla heitetty 😆 ainakin mun.

Vierailija
100/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työhaastattelut ovat pelkkää sirkusta. Ihan turha luulla, että minkäänlaisessa norsunluutornissa voidaan tehdä minun työntekijäominaisuuksistani onnistunutta syväanalyysiä sen perusteella, että minulta kysytään:

1) Mikä puu olisit?

2) Mikä on lempisitaattisi?

jne.

En edes tahtoisi töihin tuollaiseen pellepaikkaan, to be honest.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi