Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilasin työhönpääsymahdollisuuteni. Haastattelija: "Kerro lempisitaattisi."

Vierailija
07.02.2017 |

Jäädyin kokonaan. Ei tullut mitään fiksua mieleen, lähinnä pyöri Matti Nykäset ja Tony Halmen lohkomat mauttomuudet mielessä. En saanut vastattua melkeinpä mitään, mumisin ja hihitin vain tyhmänä.

Mitäpä olisitte itse vastanneet? O_O

Kommentit (348)

Vierailija
41/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vain vahinko.

Vierailija
42/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

The harder they come - The harder they fall

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina roiskuu, kun rapataan.

Vierailija
44/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä haastattelija mittasikin kykyäsi vastata yllättävään. Sitaatilla ei sinänsä ole mitään väliä vaan sillä mitä vastaan jos sinulta kysytään jotain yllättävää. Jäädytkö vai osaatko sanoa jotain. 

Ehkä, mutta onko se aina hyvän työntekijän merkki, jos osaa möläyttää mitä vain päähän pälkähtää?

Ei vaan se, että saa jotain järkevää suustaan yllättävässäkin tilanteessa. Kuka nyt mitään möläyttelijää mihinkään palkkaisi, en minä ainakaan.

Vierailija
45/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy se paskalla kuningaskin. - kertoo siitä, ettet nöyristele ketään tittelin vuoksi.

Vierailija
46/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen kuin homejuusto, kaikki eivät pidä" kertoo sen että et hae kaikkien hyväksyntää.

"Jokaisen pilven takana on aurinko / lasi on puoliksi täynnä" kertovat optimistisesta ajattelutavasta.

"Lasi on puoliksi tyhjä" kertoo pessimismistä.

Kyllä nuot sitaatit, lainaukset yms kertovat aika paljon siitä millainen ihminen olet.

Jos lasi on aina puoliksi tyhjä niin siinä on varppina reikä.

Vierailija
47/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen työhaastattelussa, pöydän toisella puolella kerrankin fiksu tyyppi. Haastattelija oli saanut valmiin listan kysymyksiä. "Tämä on ihan typerä. En minä tätäkään kehtaa kysyä. Tämäkin on ihan hölmö." =D

Jäi hyvä fiilis haastattelusta, kun puhuttiin ihan asiaa. Juttu luisti helposti ilman älyttömiä kysymyksiä.

ohis varoituskellojen pitää soida, kun työhaastettelu menee jutusteluksi. Siinä on joko haastattelijalla tai hakijalla  ammattitaitoinen ote hukassa. Kevyempikin kysymys kannattaa yrittää kääntää niin, että se liittyy ammattiosaamiseen tai omaan osaamiseen.

Vierailija
48/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elä ja anna toisten kuolla"

Arvostetaan monessa firmassa.

Vierailija
49/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei saanksmä saikkuu,

kun korvassain on vaikkuu?

Vierailija
50/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyllä mammoista aika paljon, että suurin osa vastaajista ei tiedä edes sitaatin ja sananlaskun eroa, saati että osaisi jonkun (fiksun) sitaatin heittää. :(

Vierailija
51/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vaan testasi, tiedätkö mikä  on sitaatti. Täälläkin puolet lahjakkaasti sekoittaa sitaatin ja sananlaskun. Ja silläkään ei välttämättä työnsaannin kannalta ole mitään merkitystä, tietääkö vai ei.

Vierailija
52/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran eräässä työhaastattelussa, joka oli ryhmähaastattelu. Paikalla oli viitisen hakijaa ja ainakin saman verran haastattelijoita. Heillä oli valmis lista kysymyksiä, ja yhtäkkiä (täysin haettavan työn toimenkuvaan liittymättä) sieltä tuli: "Miten keität teetä?"

Onnekseni olin lukenut juuri edellisviikolla lehdestä vinkin työhaastattelijoille, että nimenomaan tällä kysymyksellä voi testata, meneekö haastateltava sekaisin oudosta kysymyksestä. Näkökulma lehtijutussa oli se, että näin tunnistat, esittääkö introvertti ihminen ekstroverttia työhaastattelussa. Jos koittaa vaan esittää, outo odottamaton kysymys heittää haastateltavan raiteiltaan, eikä se enää osaakaan välttis esittää reippaampaa kuin onkaan. Itsehän olen superintrovertti, mutta kun tiesin tuon kysymymsen tarkoituksen, osasin vastata rennosti.

Sain työn.

Vierailija
53/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen kuin homejuusto, kaikki eivät pidä" kertoo sen että et hae kaikkien hyväksyntää.

"Jokaisen pilven takana on aurinko / lasi on puoliksi täynnä" kertovat optimistisesta ajattelutavasta.

"Lasi on puoliksi tyhjä" kertoo pessimismistä.

Kyllä nuot sitaatit, lainaukset yms kertovat aika paljon siitä millainen ihminen olet.

Ei nuo kyllä ole minusta sitaatteja , vaan latteuksia. 

Itse olen joskus käyttänytkin "ei pidä jäädä tuleen makaamaan", joka on kai Tuntemattomasta.

Vierailija
54/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitos, mie floppaan!

Vierailija
55/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran eräässä työhaastattelussa, joka oli ryhmähaastattelu. Paikalla oli viitisen hakijaa ja ainakin saman verran haastattelijoita. Heillä oli valmis lista kysymyksiä, ja yhtäkkiä (täysin haettavan työn toimenkuvaan liittymättä) sieltä tuli: "Miten keität teetä?"

Onnekseni olin lukenut juuri edellisviikolla lehdestä vinkin työhaastattelijoille, että nimenomaan tällä kysymyksellä voi testata, meneekö haastateltava sekaisin oudosta kysymyksestä. Näkökulma lehtijutussa oli se, että näin tunnistat, esittääkö introvertti ihminen ekstroverttia työhaastattelussa. Jos koittaa vaan esittää, outo odottamaton kysymys heittää haastateltavan raiteiltaan, eikä se enää osaakaan välttis esittää reippaampaa kuin onkaan. Itsehän olen superintrovertti, mutta kun tiesin tuon kysymymsen tarkoituksen, osasin vastata rennosti.

Sain työn.

Olisin Trump-tyyliin vastannut "Parhaalla mahdollisella tavalla. Teen parasta teetä. Teeni on upeaa".

Vierailija
56/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen työhaastattelussa, pöydän toisella puolella kerrankin fiksu tyyppi. Haastattelija oli saanut valmiin listan kysymyksiä. "Tämä on ihan typerä. En minä tätäkään kehtaa kysyä. Tämäkin on ihan hölmö." =D

Jäi hyvä fiilis haastattelusta, kun puhuttiin ihan asiaa. Juttu luisti helposti ilman älyttömiä kysymyksiä.

ohis varoituskellojen pitää soida, kun työhaastettelu menee jutusteluksi. Siinä on joko haastattelijalla tai hakijalla  ammattitaitoinen ote hukassa. Kevyempikin kysymys kannattaa yrittää kääntää niin, että se liittyy ammattiosaamiseen tai omaan osaamiseen.

Jutusteltiinkin, mutta pääasiassa puhuttiin asiaa: minun työskentelytavasta, yrityksen tavoitteista jne.

Vierailija
57/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä antaudu idiootin kanssa väittelyyn, hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa kokemuksella" :D

Tai ehkä olisin heittänyt jonkun ympäripyöreän "se mikä ei tapa se vahvistaa".

Toisaalta, hyvin todennäköisesti olisin hyytynyt siinä tilanteessa ap:n tavoin, helppohan se täällä kotisohvalla on sitaatteja keksijä. Typerä kysymys työhaastattelussa, ellei tarkoitus ole nimenomaan testata, että miten haastalteva selviää yllättävästä kysymyksestä, johon voi olla vaikea vastata tuollatavoin yhtäkkiä. Stressinsietoa sillä voi ainakin testata "lukkoon meneminen" ei ole ihan hyvä merkki, kun reagoisi edes jotenkin, vaikkei sitaattia keksisikään.

Vierailija
58/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ammatissani ehdottomasti, " Tiimityöskentely, ja terve huumori on kaiken A ja O"  :) 

Vierailija
59/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteesssa olisin sanonut, että ei ole sitaattia, mutta sananlasku olisi:

" ennen koiralta kusi loppuu ennekuin tulen teille töihin" tai toisin sanoen "ennen sika takaperin puuhun nousee ennekuin alan siteeraamaan muita kuin itseäni."

Vierailija
60/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on 10 tasavahvaa hakijaa joka ikiseen paikkaan, niin niitä eroja on sitten haettava just tämmöisillä tyhmillä epäolennaisilla jutuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi