Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko elämänlaatu`si nyt parantunut, kun kuljetat juomapulloa joka paikkaan ja otat huikan kesken oppitunnin tai ostarilla?

Vierailija
02.02.2017 |

Voi veljet, kyllä tekee hyvää ottaa se vesiryyppy. Namskutarallaa!

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juotiinko Sinkkuelämää-sarjassa vettä pullosta vähän väliä vai mistä muoti tuli Suomeen?

Sietä. Ja pissa ei haise niin pahalle!

Vierailija
42/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muovipullot on ihan kauheita , säilötteniitö jielä jossain paskasessa repussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipöhö kirjoitti:

Huvittavan näköistä touhua, kun asiat menevät överiksi. Vuosikymmen sitten en olisi uskonut, että niin voisi käydä jopa veden juonnille.

Kyllä siitä on jo yli 10 vuotta, kun vesibuumi iski. Olin tuolloin n. parikymppinen ja kaikilla muotitietoisilla opiskelijatytöillä oli vieressään vesipullo. Huom. vieressään, koska mikään laukkuun sopiva 0,5 l ei todellakaan riittänyt vaan piti olla 1,5 l :D

Vierailija
44/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö jollakin ihan oikeasti edes mielen vieressä huomioida toisen ihmisten veden juonti :"D ? Aina sitä ei tajua miten yksitoikkoista eloa saattaapi olla toisen tie.

Vierailija
45/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko elämänlaatu`si nyt parantunut, kun kuljetat juomapulloa joka paikkaan ja otat huikan kesken oppitunnin tai ostarilla?"

Tottakai! Mutta minä kuljetankin kossupulloa!

Vierailija
46/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muodissa olisi juoda oma aamuvirtsa, niin sitä kanniskeltaisiin pullossa ympäri kaupunkia.

Vierailija
47/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään yleensä vesipullo mukana, joskus jopa ihan vain kauppareissulla. Ihmettelen miten ennen selvisin ilman vesipulloa, kun nykyään olisi aika ahdistavaa lähteä pitemmälle ilman vettä, kun tulee jano aina jossain välissä.

Elämänlaatuni ei varmaan ole parempi, jos kerran olen siitä vesipullosta niin riippuvainen, mutta johtuukohan "huonompi" elämäni vesipullosta vai olisiko elämäni vieläkin huonompaa ilman mukana olevaa vesipulloa...

Apua, onkohan minulle kehittynyt vesiaddiktio?

(Jotenkin tulee tästä mieleen "huulirasvariippuvuus": kun ottaa tavakseen huulten rasvaamisen, tuleeko tunne kuivista huulista entistä tutummaksi?)

Vierailija
48/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä AP:n elämänlaatu parantuisi, jos keskittyisi johonkin muuhun kuin ihmisten vesipulloihin.

Vai onko sulla AP jotain ehdotuksia vesipullon tilalle jos tulee jano? Menenkö vessaan juomaan likaisesta hanasta/pytystä? Odotanko että pääsen kotiin ja vasta sitten voin juoda? Tai jos vaan lopullisesti lopetan veden juomisen ja kuolen nestehukkaan?

Vierailija
49/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuljeta koskaan vesipulloa mukanani ja silti juon valehtelematta vettä jopa yli suositusten. Vesipullovillityksen alettua olen alkanut ihmettelemään että miten onnistun siinä kun monille se tuntuu olevan niin hankalaa, pitää lurpsuttaa vettä kuin tuttipullosta. Seissyt muovilta maistuva vesi, ei kiitos, kunnon tankkaus niin pärjää seuraavalle vesipisteelle!

Vierailija
50/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sit luin tutkimuksen,jossa täysin heitettiin roskiin tämä 2-3l:n veden juominen päivässä.

Ihmisen elimistä on luotu siten,että kyllä se ilmoittaa automaattisesti,milloin vettä tarvii. Tämä älytön ryystäminen pitkin päivää on täysin turhaa,sit juostaan koko ajan pissalla.

Sekin,että jos normaali ihminen joutuu yöllä heräämään vessaan,tarkoittaa,että liikaa on juotu.

Yö on tarkoitettu nukkumista varten.

Vierailija
51/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina töissä vesipullo, ollut jo vuosia. Noin litran juon päivän mittaan plus ruoan kanssa sen 2-3dl. Kotona menee toinen litra. Mulla on herkästi vatsa kovalla jos en juo tarpeeksi eikä ole koskaan minkäänlaista painonhallinnan ongelmaa. Huomaan myös päätä särkevän herkästi jos nestettä on saanut liian vähän. Iho ja hiukset voi hyvin. Öisin en käy ikinä vessassa eli kaipa juon tarpeeksi enkä liikaa. Jos se sua ottaa kupoliin, niin ole hyvä vaan.

Janon tunne on muuten elimistön varoitus uhkaavasta kuivuudesta, joten silloin on juotu liian vähän.

Vierailija
52/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen, kyllä on. Mulla todettiin astma pari vuotta sitten, sain melkoisen lääkearsenaalin päivittäiseen käyttöön. Lääkkeet kuivattavat suuta aivan älyttömästi. Joten pari vuotta olen kantanut vesipulloa mukana, myös töissä. Ja kas, suu ei kuiva enää niin paljon. Jos se jotakuta ärsyttää, ei voi mitään. Muuta kun todeta että onpa joillain köyhä elämä, kun pitää muiden veden juomista päivitellä :)

Vierailija
53/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät, että pullossani on vettä?

Vierailija
54/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuljeta koskaan vesipulloa mukanani ja silti juon valehtelematta vettä jopa yli suositusten. Vesipullovillityksen alettua olen alkanut ihmettelemään että miten onnistun siinä kun monille se tuntuu olevan niin hankalaa, pitää lurpsuttaa vettä kuin tuttipullosta. Seissyt muovilta maistuva vesi, ei kiitos, kunnon tankkaus niin pärjää seuraavalle vesipisteelle!

Lasipullojakin on, niissä vesi maistuu ainakin oikein hyvältä. Itse en ainakaan muistaisi juoda tarpeeksi, jos en kuljettaisi vesipulloa mukana.

Vierailija
55/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa sit luin tutkimuksen,jossa täysin heitettiin roskiin tämä 2-3l:n veden juominen päivässä.

Ihmisen elimistä on luotu siten,että kyllä se ilmoittaa automaattisesti,milloin vettä tarvii. Tämä älytön ryystäminen pitkin päivää on täysin turhaa,sit juostaan koko ajan pissalla.

Sekin,että jos normaali ihminen joutuu yöllä heräämään vessaan,tarkoittaa,että liikaa on juotu.

Yö on tarkoitettu nukkumista varten.

Esimerkiksi minulla ei ole janon tunnetta aivovamman takia. Logiikallasi en siis joisi koskaan.

Vierailija
56/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vedenjuominen on ollut itsestään selvyys 25 vuotta. Juon silloin kuin janottaa, en ole osannut arvata että joku tarkkailee juomisiani. Koko päivää en vietä kotona joten pullo mukaan. Nykyisin minulla on litran teräspullo. Muovipulloja välttelen. Jos haluan pienemmän pullon otan lasisen tyhjennetyn karpalomehupullon, joka kuulema näyttää ihan viinapullolta. Ex-anopista se oli tavatonta että siemailin kirkasta pullosta. Tästä pullosta yritän olla juomatta kun olen autolla liikenteessä vaikka itäkeskuksen punaisissa valoissa on luppoaikaa juoda ja vaikka syödäkin välipala.

Vierailija
57/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä AP:n elämänlaatu parantuisi, jos keskittyisi johonkin muuhun kuin ihmisten vesipulloihin.

Vai onko sulla AP jotain ehdotuksia vesipullon tilalle jos tulee jano? Menenkö vessaan juomaan likaisesta hanasta/pytystä? Odotanko että pääsen kotiin ja vasta sitten voin juoda? Tai jos vaan lopullisesti lopetan veden juomisen ja kuolen nestehukkaan?

Miten sivilisaatio pärjäsikään ennen vesipulloja? Miten maapallo ja avaruus valloitettiin ilman vesipulloja ja jatkuvaa naukkailua?

Vierailija
58/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat ovat paremmin, ei päänsärkyjä, ei turhaa näläntunnetta, js huonoa olia, joka olikin oikeasti janoa. Painokin tippunut.

Vierailija
59/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla pieni ja surullinen ihminen joka närkästyy toisten, tuntemattomien ihmisten vesipulloista ja veden juomisesta.

Vierailija
60/79 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kiinnittää omiin tekemisiin enemmän huomiota kuin toisten, elämänlaatu paranee kun huomaa niitä oman elämän puutteita ja käy niihin kiinni.

Mutta vastauksena kysymykseesi, kiitos vaan kysymästä kyllä on elämänlaatu parempi kun en ole riippuvainen vieraista vedenlähteistä. Siggissä kulkee raikas vesi mukana ja hörppään siitä kun tuntuu tarpeelliselta. On astmaa ja äänen käheyttä plus kortisonin aiheuttamaa turvotusta. Pitkä työpäivän ja iltatreenien jälkeen olen huomattavasti pirteämpi ja vähemmän turvonnut kun olen muistanut hörppiä vettä tasaisesti pitkin päivää. 

Bonuksena vielä se, että turhat välipalat ovat jääneet kokonaan, ennen tuli joskus seuran vuoksi napsittua jotain pientä kun sekoitin janon- ja näläntunteen keskenään. Nykyään erotan nälän omaksi tunteekseen. En voi kuin suositella, sitä oman elämän kriittistä tarkkailua ja riittävästä nesteytyksestä huolehtimista.