Vihaan koiria
Koirat on ihan helvetin rasittavia ja ärsyttäviä eläimiä, ja jokainen koiranomistaja on enemmän tai vähemmän seurankipeä läheisriippuvainen, kun sellaisen (tai pahimmassa tapauksessa lauman) haluaa nurkkiinsa sotkemaan, räksyttämään ja haisemaan. Koirat haisevat ihan helvetin pahalle, eikä se löyhkä lähde millään pois. Koirat ovat petoja ja laumaeläimiä, joita ei ole tehty elämään yksin missään sisätiloissa. Koirat eivät kunnioita sinua, ellet näytä niille niiden oikeaa paikkaa ja tee itsestäsi lauman johtajaa, siinäpähän saatte sitten taistella!
Koiran suu on myös järkyttävä bakteeripesäke, koska koirat syövät ja nuolevat mitä vaan, mukaanlukien omaa peräänsä ja omaa + muiden eläinten PASKAA. Sitten annatte niiden nuolla itseänne ja naamaanne missä vaan ruokapöydissä kesken ruokailun ja päästätte sänkyihinne nukkumaan, yöks. Koirat räksyttävät ja ulvovat ja kerjäävät lakkaamatta huomiota, tunkevat joka paikkaan inisemään ja nuuskimaan haarovälejä eivätkä tottele (lähes) koskaan. Koirat purevat vuosittain lukemattomia ihmisiä, jopa hengenvaarallisesti.
http://enhs.umn.edu/current/6120/bites/dogbiteinjuries.html
Olen todistanut useampia tapauksia, joissa koira on purrut ihmistä, kahdesti olen joutunut myös itse koiran hyökkäyksen kohteeksi ilman minkäänlaista provosointia. Kyseessä oli luonnehäiriöinen suomenpystykorva ja saksanpaimenkoira. Ensimmäinen kaatoi minut pienenä ja raapaisi silmän vierestä, jälkimmäinen ajoi minua takaa ja tarttui käsivarteen kiinni niin, että paitani repeytyi ja sain naarmuja. 
Ja EI, en pelkää koiria tai ole mikään eläintenvihaaja, inhoan vain koiria!
En ikinä pystyisi asumaan koirallisen ihmisen kanssa tai sellaisten naapurissa, se haukkuminen ja ulina on vaan jotain niin rasittavaa. Koirat ovat myös pääsääntöisesti rumia, ehkä joku harva rotu voi näyttää ok:lta pentuna. Yli-innokkaita ja typeriä läähättäjiä. En mitenkään rauhaa ja siisteyttä rakastavana ihmisenä voi ymmärtää ihmisten rakkautta näihin turhiin otuksiin, puolestani kaikki rakit saisi hävittää koko maan päältä.
Kertokaapa muuten MIKSI ETTE KERÄÄ NIITÄ PASKOJA POIS? Kaikki puistot ja viheralueet on tässä maassa pilattu. Minnekään ei voi mennä eikä astua, kun haisevia miinoja on kaikkialla, jopa keskellä teitä. Miten aikuiset ihmiset voivat olla noin vastuuttomia ja piittaamattomia, ettei ympäristön viihtyisyydestä välitetä ollenkaan? Minä ainakin liikunnallisena ihmisenä haluan voida kävellä puistoissa ja vaikka vähän "eksyäkin" reitiltä, jotta saan ihasteltua luontoa ja otettua valokuvia. Koiravero tähän maahan ja vähän äkkiä eikä mitään 50 e, vaan tuohon kaksi nollaa perään; kolme, jos ette ala kerätä jätöksiänne, kiitos. :)
Kommentit (710)
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta aloittajalla on pointti.
Sitten kun lehdessä on juttu, että "kotikennelin" omistaja oli tapettu kiduttamalla soittamalla vuorokausia peräjälkeen nauhoitusta koirien haukunnassa, niin se olin minä, joka sitten ei enää jaksanut sitä vitun räksytystä.
Disclaimerinä: jotkut koirat on oikein hyvin koulutettuja, rauhallisia ja siistejä.
MUTTA! Liian moni on aggressiivinen, tempoileva, haukkuva ja ärisevä. Ja jok'ikinen haisee. Joskus peräti ulosteelta, useinmiten keväällä sulavalta maalta, maakellarilta tai mädältä.
Tämän tähden on hirveä käydä koiranomistajien kotona: ovella jo iskee vastaan iso, muriseva eläin ja sen haju.
Muissa eläinkodeissa mukava käydä, no, siis joskus haisee kissanhiekka tai gerbiilin pahnat, mutta ei ne itse eläimet. Kaikkia muita lemmikkejä myös silitän mielelläni jos vain siitä pitävät, nisäkkäistä matelijoihin, mutta koiraan en mielelläni koske. Haju tarttuu käsiin ja turkki tuntuu rasvaiselta.
Ja. Koiranomistajat. On. Täysin. Sokeita. Tälle.
Vierailija kirjoitti:
Disclaimerinä: jotkut koirat on oikein hyvin koulutettuja, rauhallisia ja siistejä.
MUTTA! Liian moni on aggressiivinen, tempoileva, haukkuva ja ärisevä. Ja jok'ikinen haisee. Joskus peräti ulosteelta, useinmiten keväällä sulavalta maalta, maakellarilta tai mädältä.
Tämän tähden on hirveä käydä koiranomistajien kotona: ovella jo iskee vastaan iso, muriseva eläin ja sen haju.
Muissa eläinkodeissa mukava käydä, no, siis joskus haisee kissanhiekka tai gerbiilin pahnat, mutta ei ne itse eläimet. Kaikkia muita lemmikkejä myös silitän mielelläni jos vain siitä pitävät, nisäkkäistä matelijoihin, mutta koiraan en mielelläni koske. Haju tarttuu käsiin ja turkki tuntuu rasvaiselta.
Kissat vasta oksettavia ovatkin. Ensin tallustelevat hiekkalaatikossaan ja sitten hyppivät keittiön tasoilla levittämässä bakteereja. Monesti näkyy netissä "hauskoja" kuvia, kun kissa on tallonut uunituoreen mokkapalapellin tms. Hyi helv...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mitä järkeä on jankata jollain tavalla vajaan, ala-asteelaisen tasolla jääneen ressukan kanssa? Kun "keskustelu" on tuota luokkaa, että hyi en tykkää, en vaan tykkää, vihaan, yhty, kaikki vihaa, on vaan haittaa, hyi, sotkee, kakat, kuola, inhaa, envaantykkää, enenenenenenenen tykkää eieieieieiei...
Eikö tämmöiset tyypit kannata suosiolla jättää hiekkalaatikolle lapioimaan hiekkaa kaverin kenkään ja rikkomaan toisen hiekkakakkuja? Ei nuista muihin ole, kuten huomaatte. Räkä poskella itkevät, kun joku koskee lapioon, mutta kyllähän huutoa maailmaan mahtuu, eikö?
Itse sinä jankkaat.
Minä sanoin, etten pidä koirista, enkä niiden aiheuttamista haitoista. Sinä et pidä sitten minusta ( anonyymista henkilöstä) vaan hullun raivolla täällä jankkaat, että minun pitää muuttaa lappiin..
Et kuka täällä on lapsellinen.Sä saat varmaan sykärin ja joudut ottaan tuplalääkkeet, mut minä en tykkää, mun mies ei tykkää, meillä on sukulaisia jotka ei tykkää.
Ja se on koirien kokonaisvaltainen luontaantyöntävyys joka inhon aiheuttaa.Sama lapsellinen raivoaminen jatkuu. Eiku sinäpäs olet lapsellinen, eiku sinäsinäsinä! Sinä sanoit ensin, se joka sanoo eka on ite! Sinä olet lapsellinen ja piste ja lukko, lukko kiinni ja avain kaivoon! Kaikki avainet kaivoon! Kaikki äärettömät avaimet kaivoon! Kerron äitille, jos ei tykkää niin ei oo pakko. Kun en tykkää, eijjeijjeijjeijjei.
Voidaan me tälläkin tasolla jatkaa, taitaa olla sinulle hieman helpompilukuista?
Kun ei niin ei. :D
Hevonen, ihana. Kissa, ihana. Linnut, ihania..
Koira... Yök! Tunnen hajun nenässäni miettiessäni sellaista ällöä paskaa syövää likaista kuolaavaa tyhmän näköistä elukkaa. Muistan aina koiria lämmöllä, kun katselen niitä läjiä ja keltaisia penkkoja..Mikään eläin ei aiheuta niin paljon pahaa.
Ja toisekseen en pidä koirista, en mitenkään päin. Sori vaan.
En niin en, hyi yök, ei ei ei, en tykkää, hyi, eijeijeijeijei, en tykkää. Eeeeeeeen tyyyyyykkkääääää. Hyi.
Kun ei niin ei. Koirat on ällöttäviä. Tiesitkö, että ne syö ihan mitä vain, ja tulee nuoleen sun naamaa? Yäh.
Mites nuo kissat sitten? Mieti kuinka ihania ne on. Käyvät vessassa ja sieltä tullessaan hyppäävät suoraan ruokapöydälle tassut ihan kissanhiekassa. Tai tulevat hiekkaisine tassuineen vessasta tyynylle nukkumaan. Aiaiai. Sitten ne käyvät metsästämässä pari myyräkuumetta kantavaa myyrää, läpsivät niitä tassuillaan ja kantavat suussaan sisälle, ja tulevat taas sinne ruokapöydälle tai tyynylle. Tuttu oli löytänyt kuolleen hiiren sängystään. Kyllä kissat vaan on niin ihanan hygieenisiä..
Vierailija kirjoitti:
Töiden jälkeen päikkärit olis paikallaan, muttei se käy naapuruston koirat häriköi hirveällä metelöinnillä eikä siihen tule loppua ennunkuin omstajat tulee kotiin.Vastaavasti jos soittaisin pihalla musiikkia päivittäin yhtä lujaa niin ei menis kauaa kun poliisit olisi paikalla.Myös aurinkoiset kesäpäivät grillaten saavat jäädä haaveeksi kovan metelöinnin vuoksi.Ehdotelkaa mitä nakkiin olisi hyvä laittaa.
Nakkiin kannattaa laittaa ilmoitus omistajille että koirat metelöivät. Tiedät kai että he eivät voi sitä tietää jos kukaan ei kerro. Seuraava vaihe on soittaa isännöitsijälle. Ei varmaan kannata itse vajota samalle tasolle kuin huonot koiranomistajat myrkyttämällä elikoita jotka ovat viattomia omistajiensa idioottimaisuuteen.
Koirat ovat mukavia jos ne ovat oikeassa ympäristössä. Kaupunkien keskustoihin ne eivät mielestäni kuulu, mutta syrjemmässä ja etenkin omakotitaloissa koirat ovat mukavia ja niillä on itselläänkin hauskaa.
Todella töykeää, että koiran jätöksiä ei kerätä edes asfaltilta. Sen ymmärrän, että jätöksiä ei kerää jostain metsän varresta, mutta jätöksiä näkee ihan keskellä jalkakäytävääkin. Tämä jopa silloin kun vieressä olisi ruohikkoa. En ymmärrä miksi eivät vedä koiraa edes sivuun, vaan antaa paskantaa keskelle tietä. Laittaa miettimään, että tekeekö tuon ihan tarkoituksella.
Kävelin yhden kadun vartta ja siinä oli vähän väliä isoja koiran jätöksiä. Vaikuttaisi siltä, että nuo kaikki olivat samasta koirasta lähtöisin, koska noin isoja koiria on aika vähän. Eli käytännössä yksi koiranomistaja pystyy tekemään pahaa jälkeä käytöksellään, joten ei tuo jätösten keräämättä jättäminen tuollaisilta paikoilta mitään kovin yleistä ole. Eiköhän valtaosa kuitenkin kerää jätökset valitusten pelossa. Moni koiranomistaja varmaan haluaa myös asua kauempana keskustasta, koska koiran ulkoilutus keskustassa on aika ikävää puuhaa.
Koiran hankkijan tulisi miettiä tarkkaan, että haluaako hän koiran ja voiko hän oikeasti hoitaa koiraa siten, että siitä ei aiheudu haittaa muille ja, että koira saa riittävästi virikkeitä ja ulkoilua. Moni hankkii koiran aidosti miettimättä näitä asioita. Koira ei ole mikään lelu, jonka voi jättää kaappiin pölyttymään, vaan sen kanssa pitää pystyä olemaan mahdollisesti jopa 20 vuotta, joten sitä ei tulisi hankkia kevyin perustein. Toki koiran voi aina lopettaa ja parempi vaihtoehto se on kuin hoitamatta jättäminen, mutta sitä ei tulisi nähdä vaihtoehtona siinä vaiheessa kun koiraa on hankkimassa.
Onko jääny lääkkeet ostamatta, vai miksi ihmiset jaksavat olla näin raivoissaan jostain eläimistä?
Ymmärtäisin jos kyse olisi vaikka pedareista tai kulttuurin pakkorikastajista ym, mutta hyvänen aika koirista! Koirat ovat eläimiä... Mikä niissä niin vihastuttaa?
Koirat ovat varsin mitättömiä ongelmia verrattuna esim. mielenterveyden sairauksiin joita täällä vaikuttaisi olevan monella. Tuollainen aggressiivisuus on jo huolestuttavaa. Ei tervettä todellakaan.
Säälittävää vihata eläimiä.
Eikö teitä ihmisiä hävetä riekkua vauvapalstalla ja kerätä vihaa koiria kohtaan?
Eikö maailmassa oikeasti ole muita ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä ihmisiä hävetä riekkua vauvapalstalla ja kerätä vihaa koiria kohtaan?
Ne on näitä joiden mielestä heidän mielipiteensä asiasta kuin asiasta on tärkeä ja kiinnostaa ihan kaikkia.
Vuosia kerrostaloissa asuneena olen oppinut noita kouluttamattomia elukoita inhoamaan. Milloin ne pelkäävät tai ovat agressiivisia, tai peräti vaarallisia ilman mitään provokaatiota, milloin taas ulisevat ja haukkuvat yöt ja aamut.
Lenkillä tai kadulla tulevat vastaan ja osa käy agressiivisiksi ihan ilman mitään järkevää syytä. Ja näitä kullanmussukoita saa sitten tuolla varoa kun omistajilla ei näytä olevan mitään velvollisuutta tai kykyä kouluttaa ja pitää elukoitaan kurissa..
Ärsyttää minuakin, kun koitan mennä yhdelle kalliolle kesäisin istumaan ja 90% kerroista vastaani tulee irtokoira. Joskus tullut jopa kolme isoa koiraa minua yhtäaikaa haistelemaan. Miksi koiria pitää pitää irti noinkin julkisella paikalla? Jos koiraa haluaa pitää irti, niin voisi sitten mennä kauemmas keskustasta, jossa oikeasti ei liiku juurikaan ihmisiä ja jossa pystyisit jatkuvasti näkemään riittävän kauas ja kutsumaan koiran luoksesi jos muita ihmisiä tulee vastaan. Tottakai moni saattaa ajatella, että oma koira ei mitään tee ja se saattaa ollakin totta, mutta en minä voi tietää onko minua lähestyvä koira vihainen vai ei. Tästä syystä joudun kääntymään pois jos näen koiran irti. Hätätilanteita varten olen alkanut kantamaan taittoveistä taskussani kalliolle mennessäni. Tähän mennessä rähisevät koirat ovat onneksi olleet niin pieniä, että sitä ei ole tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Typerät koiranomistajat on monen arkielämää haittaava tekijä. On siis aika tärkeää puhua aiheesta. Jos edes muutama idiootti tajuaisi tämän ketjun seurauksena missä tekevät virheen.
Esimerkiksi valtaosa koiran ulkoiluttajista ei pidä koiraa tiukasti tietyllä puolella ja riittävän lyhyessä narussa, että uskaltaisi pyörällä turvallisesti ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat vasta oksettavia ovatkin. Ensin tallustelevat hiekkalaatikossaan ja sitten hyppivät keittiön tasoilla levittämässä bakteereja. Monesti näkyy netissä "hauskoja" kuvia, kun kissa on tallonut uunituoreen mokkapalapellin tms. Hyi helv...
Et oo tainnu paljon kissoihin tutustua? Kissa on siisti eläin, vaan hamsterit pesee mun kokemukseni mukaan enemmän itseään. Ja tärkeimpänä: kaks edellämainittua eläintä tuoksuu oikein hyvältä, lämpöiseltä ja puhtoiselta turkilta. Koirat taas ei, kuten jo sanoin.
Koirahullu yritti ensin lapsia, sitten kissoja.. Ei, ei mikään ikävä kyllä ole yhtä ällöttävä kuin koira.
Tiedän lapsien ja kissojen olevan suloisia, koirat taas ällöttävine tapoineen, rasvaisine turkkeineen, kuolalla ja hajulla marinoituna... Noh, niissä ei ole mitään miellyttävää.
Saa pitää kuka haluaa, mutta ei ikinä muut jää paitsi näistä lieveilmiöistä, hajusta, kurasta, äänistä..
Aika sairasta settiä täällä. Joku jo uhkaili koirien myrkyttämisellä.
Onko sellainen tervettä ja OK?
Vierailija kirjoitti:
Koirahullu yritti ensin lapsia, sitten kissoja.. Ei, ei mikään ikävä kyllä ole yhtä ällöttävä kuin koira.
Tiedän lapsien ja kissojen olevan suloisia, koirat taas ällöttävine tapoineen, rasvaisine turkkeineen, kuolalla ja hajulla marinoituna... Noh, niissä ei ole mitään miellyttävää.
Saa pitää kuka haluaa, mutta ei ikinä muut jää paitsi näistä lieveilmiöistä, hajusta, kurasta, äänistä..
Voi kyynel.
Sinulla mahtaa olla rankkaa kun mieleen tulee koko ajan varsin inhottavia mielikuvia koirista.
Ehkäpä otat rauhassa ne lääkkeet niin ei ahdista niin paljoa?
Joku jaksaa trollailla ja lällätellä täällä oikein viimeisen päälle :P
Mutta eipä sekään ole ok, että noita agressiivisia huonosti koulutettuja elukoita saa varoa siellä missä elää ja kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa pitää kuka haluaa, mutta ei ikinä muut jää paitsi näistä lieveilmiöistä, hajusta, kurasta, äänistä..Voi kyynel.
Sinulla mahtaa olla rankkaa kun mieleen tulee koko ajan varsin inhottavia mielikuvia koirista.
Ehkäpä otat rauhassa ne lääkkeet niin ei ahdista niin paljoa?
Ei ole, luojan kiitos ei tarvi olla niiden kanssa enää missään tekemisissä.
Jännä juttu muuten, se koiran rasva ja talma ja haju ei lähde käsistä edes saippualla.. Hyi hemmetti..jaks.
Jos te eläinten vihaajat vihaisitte raiskaajia, pedofiilejä ja muita rikollisia samalla intensiteetillä, kuin nyt täällä louskutatte vigaanne koiria kohtaan, niin maailma voisi olla parempi paikka.
Mutta ei. Onhan se naapurin Rekku pahempi kuin lasten hyväksikäyttäjät, hyi olkoon.
Miettikää jos kaikki keskustelut av:lla ois tämän tasoisia. Minkälaisen biisin kalevauva tästäkin keskustelusta saisi?