Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai miten vituttaa kaverin käytös

Vierailija
28.01.2017 |

Olen siis kaverini lapsen kummi ja se lapsi on halunnut keilaamaan jo ainakin vuoden. Aina kun kyläillään tai nähdään se ottaa puheeksi sen keilauksen ja kaverini, äiti, ehdottelee mulle että veisit kummilapsesi keilaamaan. No mikäs siinä, olen sanonut, mutta mulla ei ole autoa ja olen heittänyt, että sovitaan vaan milloin heille käy, niin lähdetään yhdessä ja minä tarjoan. Kuten arvaatte, mitään asian suhteen ei ole tapahtunut eikä minusta ole oikein, että alkaisin lapsen kautta puuhaamaan sitä keilausreissua kun enhän minä tiedä milloin heille "sopisi" enkä halua lupailla tyhjiä pienelle lapselle.

No se mikä tässä alkoi v**uttaa on se, että sain mutkan kautta tietää että kaverini lähti jälleen yhden kerran kavereidensa kanssa, aivan oikein, keilaamaan! Eikä siis mikään illan vietto kyseessä, vaan aivan päiväaikaan tapahtuva juttu. Mikä huvittavinta, tai säälittävintä oikeastaan, että reissussa onkin hänen ystävänsä miehensä kanssa ja sen pariskunnan sinkkukaveri-mies. Mua niin sieppaa tuollainen kaksinaamaisuus etenkin kun tiedän ettei kaverillani tai hänen miehellään ole mitään luontaista yhteyttä tähän sinkkumieheen, eli miksiköhän siellä ollaan... Tietääkseni ainakin 4. kerta tänä aikana kun äiti käy ilman perhettään keilaamassa.

Mitään näkemyksiä asiaan? Pyydänkö vain pokkana hänen miestään kummilapseni kanssa keilaamaan?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet taksilla sen lapsen kanssa keilaamaan. Ei se kerta nyt niin paljon maksa. 

Eikö? Markka-aikaan maksoi yli 400mk suunta. Pääseeköhän nykyään edes 100 eurolla suuntaan? Kohtuuttoman paljon.

ap

Kauanko olet tätä asiaa sitten pohtinut? Kohtuuttoman kauan, ja siinä ajassa saa säästettyä kohtuullisen paljon! Jos ei taksiin ole varaa - vaikka säästäisi vuoden sitä varten - sovi vaikka naapurin Irman kanssa, että kuskaa teitä edestakaisin. Irma sen ajan saa hoitaa omia asioitaan, kun te keilailette tunnin ajan.

Millaisessa maailmassa oikein elät? Maksaisin vaikka +200 euroa pelkästä kyydistä jos henkilöauton bensat maksaa samalle matkalle varmaan 15-20e :D:D No sori, en ole pohtinut asiaa sen kauemmin kuin asiaa on minulle ehdoteltu. Itsepähän äiti ruokkii asiaa.

ap

ap

Eli sulla ei ole muita autollisia tuttavia, kuin tuo kummilapsesi äiti? No, toisaalta en ihmettele...

Ei sellaisia joita haluaisin "vaivata" kyseisellä reissulla.

ap

Annat bussirahan verran käteen, niin "vaivat" loppuu.

Asiassa ei ole kyse rahasta.

ap

Vierailija
42/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheenäiti käy keilaamassa, hänhän voi aivan hyvin viedä myös lastaan sinne. Törkeää vaatia sinua viemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Markka-aikaan maksoi yli 400mk suunta. Pääseeköhän nykyään edes 100 eurolla suuntaan? Kohtuuttoman paljon.

ap

Siis olet viimeksi markka-aikana käynyt kyseisessä pitäjässä? Eli pääseekö sinne muuten, kuin taksilla?

En kun muistan että taksikyyti maksoi vielä markka-aikaan tuon verran kyseiseen pitäjään. Kyllä kohtuu vaikea on päästä julkisille sinne. Kiertele sieltä täältä ja odottele välillä = matka-aika on aivan järkyttävä.

No mitä se haittaa? Eväät matkaan ja menoksi!

Jos matkustamiseen menee vaikka 4h/suunta, niin ainakin olette keilaamassa käyneet. Ehkä kummilapsi seuraavalla kerralla ehdottaa jotain muuta.

Ei se lapsi kyllä ole niin vanha että se jaksaisi ilman huutamista noin pitkiä matka-aikoja, mietihän vähän: 4h+4h+alkuhäslinki+määrän päässä kulkemiset hallille+keilausaika+takaisin lähtöpaikalle+loppuhäslinki=?

ap

Eli keilapaikalle kestää siis neljä tuntia julkisilla... Tietääkö lapsen äiti tästä? Jos ei, kerro hänelle tuo. Eiköhän lapsen äiti keksi ratkaisun.

Itse menisin. Kuuntelisin huudot ja märinät. Sanoisin, että nyt mennään, kerran halusit. Oppiipahan ajattelemaan lapsikin järjellä omien mielihalujen sijaan.

Vierailija
44/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kauanko olet tätä asiaa sitten pohtinut? Kohtuuttoman kauan, ja siinä ajassa saa säästettyä kohtuullisen paljon! Jos ei taksiin ole varaa - vaikka säästäisi vuoden sitä varten - sovi vaikka naapurin Irman kanssa, että kuskaa teitä edestakaisin. Irma sen ajan saa hoitaa omia asioitaan, kun te keilailette tunnin ajan.

Millaisessa maailmassa oikein elät? Maksaisin vaikka +200 euroa pelkästä kyydistä jos henkilöauton bensat maksaa samalle matkalle varmaan 15-20e :D:D No sori, en ole pohtinut asiaa sen kauemmin kuin asiaa on minulle ehdoteltu. Itsepähän äiti ruokkii asiaa.

ap

ap

Eli sulla ei ole muita autollisia tuttavia, kuin tuo kummilapsesi äiti? No, toisaalta en ihmettele...

ap

ap

Asiassa on kyse siitä, että sulle ei mikään ratkaisu kelpaa - muuta kuin se yksi, jota et itse osaa ehdottaa ystävällesi!

Onko tuollaisia ihmisiä muualla kuin Porvoossa?

Vierailija
45/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksena on varmaan ollut, että vietätte yhteistä aikaa kummilapsesi kanssa. Kyse ei ole ollut nimenomaan keilaamisesta vaan yhteisestä ajasta! Se ei ole onnistunut, mut perhe tykkää keilata, ja tekivät sitä muiden kanssa. Kyllä ne lähtee taas sunkin kanssa kun saat asian järjestymään!

Niin varmaan on joku ajatus yhteisestä ajasta mutta juuri keilauksesta aina puhe. Tai jos on puhetta vaikka pitsalla käynnistä, niin sitten käydään pitsalla. Siis siitä perheestä ei ole käynyt kukaan muu kuin kaverini, se äiti, keilaamassa tässä jonkun vuoden aikana. Isukki kotona lapsen kanssa kun äiti on kaverinsa, sen miehen ja heidän kaverimiehen kanssa keilaamassa.

ap

Tää keila-äiti pettää miestänsä sen ylimääräisen kaverimiehen kanssa. Selkeä juttu. Aviomies aisankannattajana istuu himassa lasten kanssa sillä välin kun keila-äiti vähän "keilaa" uuden sinkku ihastuksen kanssa ..

Vierailija
46/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

En tajua miten se auto liittyy siihen, ettei ap saa aikaiseksi soitettu äidille ja kysyttyä että saanko viedä x:n keilaamaan lauantaina. Sitten katsot miten bussit menee ja menette sillä. Tai lainaat kaverisi autoa. Tai jos sekään ei sovi niin soitat ja kysyt, että käykö teille tämä tai tämä pvm. Miten tämä voi ap olla niin vaikeaa?

Kyllä auto voi liittyä olennaisena asiaan, ymmärsin, ettei ap. ole kyytiä keilahallille.

Meillä lähin keilahalli on reilun 50km päässä ja linja-autot kulkevat ma-pe klo 7.30-16.30 välillä. Juu, taksilla pääsisi, mutta se maksaa suuntaansä n. 80-110€ eli yhteensä 160-220€ ja siigen vielänkeilamaksut.

Vierailija
47/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko kysynyt että sopiiko heille tällä viikolla joku päivä? Jos aina puhutaan joskus menemisestä niin siitä ei ikinä tule mitään. Ehdota päivää.

Vierailija
48/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa nyt olla enemmän kyse siitä, että ap-hullu kadehtii ystäväänsä, jolla on mies ja vielä joku sinkkumies kaverina joka on mahdollisesti kiinnostunut hänestä. Ja autokin löytyy. Ap vaikutat vastauksiesi perusteella tosi vittumaiselta ja negatiiviselta ihmiseltä. Ehkä sua ei siksi oo koskaan pyydetty mukaan sinne kaverikeilaukseen. Ja sua ei selvästi kiinnosta kummilapsesi pätkääkään. Valitat vaan kaveristasi ja jostain random sinkkumiehestä.

Vierailija
49/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siis olet viimeksi markka-aikana käynyt kyseisessä pitäjässä? Eli pääseekö sinne muuten, kuin taksilla?

En kun muistan että taksikyyti maksoi vielä markka-aikaan tuon verran kyseiseen pitäjään. Kyllä kohtuu vaikea on päästä julkisille sinne. Kiertele sieltä täältä ja odottele välillä = matka-aika on aivan järkyttävä.

No mitä se haittaa? Eväät matkaan ja menoksi!

Jos matkustamiseen menee vaikka 4h/suunta, niin ainakin olette keilaamassa käyneet. Ehkä kummilapsi seuraavalla kerralla ehdottaa jotain muuta.

Ei se lapsi kyllä ole niin vanha että se jaksaisi ilman huutamista noin pitkiä matka-aikoja, mietihän vähän: 4h+4h+alkuhäslinki+määrän päässä kulkemiset hallille+keilausaika+takaisin lähtöpaikalle+loppuhäslinki=?

ap

Eli keilapaikalle kestää siis neljä tuntia julkisilla... Tietääkö lapsen äiti tästä? Jos ei, kerro hänelle tuo. Eiköhän lapsen äiti keksi ratkaisun.

Itse menisin. Kuuntelisin huudot ja märinät. Sanoisin, että nyt mennään, kerran halusit. Oppiipahan ajattelemaan lapsikin järjellä omien mielihalujen sijaan.

Heitin tuon 4h tuohon aiemman kommentoijan mukaan.

ap

Vierailija
50/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

ap

Asiassa on kyse siitä, että sulle ei mikään ratkaisu kelpaa - muuta kuin se yksi, jota et itse osaa ehdottaa ystävällesi!

Onko tuollaisia ihmisiä muualla kuin Porvoossa?

Mitä hittoa? Osaatko lukea suomea kun ainakin kirjoitat sitä? Mitä en muka osaa ehdottaa älykääpiö?

Vierailija
51/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksena on varmaan ollut, että vietätte yhteistä aikaa kummilapsesi kanssa. Kyse ei ole ollut nimenomaan keilaamisesta vaan yhteisestä ajasta! Se ei ole onnistunut, mut perhe tykkää keilata, ja tekivät sitä muiden kanssa. Kyllä ne lähtee taas sunkin kanssa kun saat asian järjestymään!

Niin varmaan on joku ajatus yhteisestä ajasta mutta juuri keilauksesta aina puhe. Tai jos on puhetta vaikka pitsalla käynnistä, niin sitten käydään pitsalla. Siis siitä perheestä ei ole käynyt kukaan muu kuin kaverini, se äiti, keilaamassa tässä jonkun vuoden aikana. Isukki kotona lapsen kanssa kun äiti on kaverinsa, sen miehen ja heidän kaverimiehen kanssa keilaamassa.

ap

Tää keila-äiti pettää miestänsä sen ylimääräisen kaverimiehen kanssa. Selkeä juttu. Aviomies aisankannattajana istuu himassa lasten kanssa sillä välin kun keila-äiti vähän "keilaa" uuden sinkku ihastuksen kanssa ..

No niin, tuli jollain toisellakin sama mieleen.

ap

Vierailija
52/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko kysynyt että sopiiko heille tällä viikolla joku päivä? Jos aina puhutaan joskus menemisestä niin siitä ei ikinä tule mitään. Ehdota päivää.

Ei ole nyt muutamaan viikkoon ollut puhetta lapsen keilailusta. On totta että joskus menemiset tahtoo helposti jäädä puheasteelle. Mutta ihme hössötystä asian suhteen välillä on, että luulisi olevan haluakin järjestää asia.

ap

Vierailija
53/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taitaa nyt olla enemmän kyse siitä, että ap-hullu kadehtii ystäväänsä, jolla on mies ja vielä joku sinkkumies kaverina joka on mahdollisesti kiinnostunut hänestä. Ja autokin löytyy. Ap vaikutat vastauksiesi perusteella tosi vittumaiselta ja negatiiviselta ihmiseltä. Ehkä sua ei siksi oo koskaan pyydetty mukaan sinne kaverikeilaukseen. Ja sua ei selvästi kiinnosta kummilapsesi pätkääkään. Valitat vaan kaveristasi ja jostain random sinkkumiehestä.

Sori vaan mutta en kyllä kadehdi kaverini elämää ja olen oikein tyytyväinen omaani :)

ap

Vierailija
54/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheenäiti käy keilaamassa, hänhän voi aivan hyvin viedä myös lastaan sinne. Törkeää vaatia sinua viemään.

Kiitos, niin minustakin voisi käydä joskus esim. lapsensa ja hänen kummin kanssa - kerta sitä itsekin ehdottelee. Vaan taitaa äidillä olla muut syyt päästä keilaamaan.

ap

Vierailija
55/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänselvää, rakas Watson. Äidin ykkösprioriteetti on käydä "keilailemassa" jonkun ihastuksensa kanssa. On se hyvä kun on kunnon isiä että äiti pääsee irrottelemaan. Tuskin rajoittuu pelkkään keilaukseen, sama homma pyörii tyttöjenilloissa - mites muuten olisi sinkkumies matkassa.

Vierailija
56/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

En tajua miten se auto liittyy siihen, ettei ap saa aikaiseksi soitettu äidille ja kysyttyä että saanko viedä x:n keilaamaan lauantaina. Sitten katsot miten bussit menee ja menette sillä. Tai lainaat kaverisi autoa. Tai jos sekään ei sovi niin soitat ja kysyt, että käykö teille tämä tai tämä pvm. Miten tämä voi ap olla niin vaikeaa?

Bussilla? Luuletko että kaikki asuu suuressa kaupungissa tai yleensäkään että joukkoliikenne pelaa Suomessa tasapuolisesti kaikkialla? Keilapaikka ei edes ole samassa kaupungissa, että kyllä se edellyttää automatkaa. Miksi on niin vaikeaa tajuta että olen sanonut vaikka miten monta kertaa että kyllä minulle käy lähteä sinne keilaamaan ja sovitaan vain milloin, mutta se ei aiheuta mitään vastareaktiota? Mitä sinä et tuossa oikein tajua? Oletko itse passiivisia äitejä joita täytyy passata kun ei itse satu kiinnostamaan muu kuin asioista puhuminen?

Yritän vääntöä jo tuossa sulle rautalangasta, mutta väännetäänpä vielä kerran kun vaikutat jotenkin astetta yksinkertaisemmalta. Annoin tossa sulle 3 vaihtoehtoa, josta vain yksi oli bussi. Eli voit pyytää kaverisi autoa lainaan (tietysti tarjoudu maksamaan bensat) tai menette porukalla kaikki.

Se että sanot "sovitaan joku aika" ei ole sitä, että sinä järjestät. Ja faktahan on se, että järjestäminen on täysin sinun vastuullasi tässä tapauksessa, koska se on sun kummiLAPSI. Kuuluu silloin kummitädin hommaan järjestää sitä tekemistä - ainakin sillon tällöin. Otat nyt sen kalenterin käteen ja seuraavaksi puhelimen. Sitten kysyt, että sopiiko xxx päivämäärä klo xx. Sitten sovitte myös ja mietitte tuon autoasian yhdessä: niin että sinä otat ohjat, kysyt sitä lainaan tai ehdotat että menette kaikki.

Hyvin helppo, yksinkertainen perusasia, miten kaikkien meidän muidenkin ystävyyssuhteet pyörii. Jokainen järjestää vuorollaan ja kummit kummilapsilleen.

Vierailija
57/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Bussilla? Luuletko että kaikki asuu suuressa kaupungissa tai yleensäkään että joukkoliikenne pelaa Suomessa tasapuolisesti kaikkialla? Keilapaikka ei edes ole samassa kaupungissa, että kyllä se edellyttää automatkaa. Miksi on niin vaikeaa tajuta että olen sanonut vaikka miten monta kertaa että kyllä minulle käy lähteä sinne keilaamaan ja sovitaan vain milloin, mutta se ei aiheuta mitään vastareaktiota? Mitä sinä et tuossa oikein tajua? Oletko itse passiivisia äitejä joita täytyy passata kun ei itse satu kiinnostamaan muu kuin asioista puhuminen?

Yritän vääntöä jo tuossa sulle rautalangasta, mutta väännetäänpä vielä kerran kun vaikutat jotenkin astetta yksinkertaisemmalta. Annoin tossa sulle 3 vaihtoehtoa, josta vain yksi oli bussi. Eli voit pyytää kaverisi autoa lainaan (tietysti tarjoudu maksamaan bensat) tai menette porukalla kaikki.

Se että sanot "sovitaan joku aika" ei ole sitä, että sinä järjestät. Ja faktahan on se, että järjestäminen on täysin sinun vastuullasi tässä tapauksessa, koska se on sun kummiLAPSI. Kuuluu silloin kummitädin hommaan järjestää sitä tekemistä - ainakin sillon tällöin. Otat nyt sen kalenterin käteen ja seuraavaksi puhelimen. Sitten kysyt, että sopiiko xxx päivämäärä klo xx. Sitten sovitte myös ja mietitte tuon autoasian yhdessä: niin että sinä otat ohjat, kysyt sitä lainaan tai ehdotat että menette kaikki.

Hyvin helppo, yksinkertainen perusasia, miten kaikkien meidän muidenkin ystävyyssuhteet pyörii. Jokainen järjestää vuorollaan ja kummit kummilapsilleen.

Turha sun on minulle vääntää rautalankaa kun sinä tässä olet se, joka ei näytä tajuavan :)

Fakta? :D Faktahan on se, että kun sinunlaiset lisääntyy, tyhmyys perii maan :D:D Täysin minun vastuullani? Järjestänkö vastaisuudessa täysin synttärit ja kaikki muut kissanristiäiset? Vai pelkästään kaiken mitä lapsi sattuu saamaan päähänsä ja on äidin mielestä hyvä homma? Mikä on äidin vastuu näissä tekemisissä? Ei mikään? Saa ja voi olla passiivinen? Ota järki käteen. Mahtaa sinulla olla työläitä ystävyyssuhteita, minun pyörii ilman tuollaistakin oikein hyvin.

ap

Vierailija
58/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos perhe käy keilaamassa, miksi perheen äiti ruikuttaa, että kummin vielä pitäisi viedä? Nolo äiti, kun ruikuttaa sinua viemään lapsensa johonkin. SInä viet, jos haluat ja jos äiti haluaa lapsestaan vapaata, ilmaiskoon asiansa muuten tai hankkikoon toisen lapsenhoitajan.

Kiitos :) Mutta perheen isä ei ole käynyt "kuin viimeksi" keilaamassa, silloin siis koko perheen voimin olivat. Äiti on se, joka käynyt useamman kerran tässä noin vuoden aikana - ilman perhettään.

ap

Eli tarkoitus on kritisoida äitiä, joka käy ilman perheettään tekemässä asioita, jota hänen lapsensa haluaisi? 

Vierailija
59/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos perhe käy keilaamassa, miksi perheen äiti ruikuttaa, että kummin vielä pitäisi viedä? Nolo äiti, kun ruikuttaa sinua viemään lapsensa johonkin. SInä viet, jos haluat ja jos äiti haluaa lapsestaan vapaata, ilmaiskoon asiansa muuten tai hankkikoon toisen lapsenhoitajan.

Kiitos :) Mutta perheen isä ei ole käynyt "kuin viimeksi" keilaamassa, silloin siis koko perheen voimin olivat. Äiti on se, joka käynyt useamman kerran tässä noin vuoden aikana - ilman perhettään.

ap

Eli tarkoitus on kritisoida äitiä, joka käy ilman perheettään tekemässä asioita, jota hänen lapsensa haluaisi? 

Niin ja kenties yrittää iskeä sitä porukan sinkkumiestä miehensä selän takana? kauhea lumpukka mamma!

Vierailija
60/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on ehkä yrittänyt vihjailla että voisit käydä kummilapsesi kanssa ihan kahdestaan siellä keilaamassa. Hänellä on auto, joten ehkä hänelle ei ole tullut mieleenkään että sinne ei bussit kulje ja täten sinun olisi hankala yksin kummilapsesi kanssa lähteä. Kuitenkin, olette siis suunnitelleet menevänne koko perhe, jolloin kaverisi ehkä on ajatellut että et ole niin kiinnostunut koko asiasta kun et ole valmis näkemään mitään vaivaa sen eteen, ja ehdottelet vain kohteliaisuudesta.

Olen huomannut että monet lapsiperheet ovat tuollaisia, että suunnitellaan jotain menoa, mutta koska toisilla on lapsia niin tietenkin mennään heidän ehdoilla. Sitten kuitenkaan he eivät ikinä ehdottele mitään aikaa mikä sopisi, vaan sen ulkopuolisen lapsettoman pitää summanmutikassa ehdotella joitain ajankohtia niin vanhemmat voivat sitten miettiä että sopiiko heille vai ei. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta monet tuntemani lapsiperheet ovat tällaisia (eivät kaikki onneksi).

Tässä on nyt muutama vaihtoehto. Alat ihan suoraan ehdotella jotain päiviä että lähtisittekö keilaamaan silloin ja silloin.

Jos et halua tehdä näin niin seuraavan kerran kun kaverisi kummilapsesi kanssa kyselee asiasta, niin sano suoraan että olet sanonut että sinulle kyllä ehdottomasti sopii, mutta kaverisi ei ole ilmoittanut vieläkään että milloin heille sopisi, koska tämä on nyt heistä kiinni.

Tai sitten voit kertoa (eli vääntää rautalangasta) että keilaamassa käynti on sinulle hieman hankalaa kun sinulla ei ole autoa, joten voisiko kummilapsi käydä jonkun toisen kanssa keilaamassa kun tämän vanhemmille ei näytä sopivan että pääsisitte heidän kyydillään (yritä ilmaista tämä nätisti niin että lapselle ei tule paha mieli, mutta kaverisi toivottavasti tajuaisi että ilman kyytiä homma ei vain onnistu). Ja ehdotat sitten jotain muuta menoa, joka sinun olisi hieman helpompi toteuttaa, mieti jo ehdotuksia etukäteen.

En nyt osaa sanoa että miksi tuo kaverisi käy keilaamassa ilman perhettään, mieleeni tulee vain että kummilapsi haluaisi nimenomaan sinun kanssa keilaamaan. Vai onko lapselta jotenkin pimitetty että äiti lähtee nyt keilaamaan? :D