Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai miten vituttaa kaverin käytös

Vierailija
28.01.2017 |

Olen siis kaverini lapsen kummi ja se lapsi on halunnut keilaamaan jo ainakin vuoden. Aina kun kyläillään tai nähdään se ottaa puheeksi sen keilauksen ja kaverini, äiti, ehdottelee mulle että veisit kummilapsesi keilaamaan. No mikäs siinä, olen sanonut, mutta mulla ei ole autoa ja olen heittänyt, että sovitaan vaan milloin heille käy, niin lähdetään yhdessä ja minä tarjoan. Kuten arvaatte, mitään asian suhteen ei ole tapahtunut eikä minusta ole oikein, että alkaisin lapsen kautta puuhaamaan sitä keilausreissua kun enhän minä tiedä milloin heille "sopisi" enkä halua lupailla tyhjiä pienelle lapselle.

No se mikä tässä alkoi v**uttaa on se, että sain mutkan kautta tietää että kaverini lähti jälleen yhden kerran kavereidensa kanssa, aivan oikein, keilaamaan! Eikä siis mikään illan vietto kyseessä, vaan aivan päiväaikaan tapahtuva juttu. Mikä huvittavinta, tai säälittävintä oikeastaan, että reissussa onkin hänen ystävänsä miehensä kanssa ja sen pariskunnan sinkkukaveri-mies. Mua niin sieppaa tuollainen kaksinaamaisuus etenkin kun tiedän ettei kaverillani tai hänen miehellään ole mitään luontaista yhteyttä tähän sinkkumieheen, eli miksiköhän siellä ollaan... Tietääkseni ainakin 4. kerta tänä aikana kun äiti käy ilman perhettään keilaamassa.

Mitään näkemyksiä asiaan? Pyydänkö vain pokkana hänen miestään kummilapseni kanssa keilaamaan?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

En tajua miten se auto liittyy siihen, ettei ap saa aikaiseksi soitettu äidille ja kysyttyä että saanko viedä x:n keilaamaan lauantaina. Sitten katsot miten bussit menee ja menette sillä. Tai lainaat kaverisi autoa. Tai jos sekään ei sovi niin soitat ja kysyt, että käykö teille tämä tai tämä pvm. Miten tämä voi ap olla niin vaikeaa?

Bussilla? Luuletko että kaikki asuu suuressa kaupungissa tai yleensäkään että joukkoliikenne pelaa Suomessa tasapuolisesti kaikkialla? Keilapaikka ei edes ole samassa kaupungissa, että kyllä se edellyttää automatkaa. Miksi on niin vaikeaa tajuta että olen sanonut vaikka miten monta kertaa että kyllä minulle käy lähteä sinne keilaamaan ja sovitaan vain milloin, mutta se ei aiheuta mitään vastareaktiota? Mitä sinä et tuossa oikein tajua? Oletko itse passiivisia äitejä joita täytyy passata kun ei itse satu kiinnostamaan muu kuin asioista puhuminen?

Yritän vääntöä jo tuossa sulle rautalangasta, mutta väännetäänpä vielä kerran kun vaikutat jotenkin astetta yksinkertaisemmalta. Annoin tossa sulle 3 vaihtoehtoa, josta vain yksi oli bussi. Eli voit pyytää kaverisi autoa lainaan (tietysti tarjoudu maksamaan bensat) tai menette porukalla kaikki.

Se että sanot "sovitaan joku aika" ei ole sitä, että sinä järjestät. Ja faktahan on se, että järjestäminen on täysin sinun vastuullasi tässä tapauksessa, koska se on sun kummiLAPSI. Kuuluu silloin kummitädin hommaan järjestää sitä tekemistä - ainakin sillon tällöin. Otat nyt sen kalenterin käteen ja seuraavaksi puhelimen. Sitten kysyt, että sopiiko xxx päivämäärä klo xx. Sitten sovitte myös ja mietitte tuon autoasian yhdessä: niin että sinä otat ohjat, kysyt sitä lainaan tai ehdotat että menette kaikki.

Hyvin helppo, yksinkertainen perusasia, miten kaikkien meidän muidenkin ystävyyssuhteet pyörii. Jokainen järjestää vuorollaan ja kummit kummilapsilleen.

Turha sun on minulle vääntää rautalankaa kun sinä tässä olet se, joka ei näytä tajuavan :)

Fakta? :D Faktahan on se, että kun sinunlaiset lisääntyy, tyhmyys perii maan :D:D Täysin minun vastuullani? Järjestänkö vastaisuudessa täysin synttärit ja kaikki muut kissanristiäiset? Vai pelkästään kaiken mitä lapsi sattuu saamaan päähänsä ja on äidin mielestä hyvä homma? Mikä on äidin vastuu näissä tekemisissä? Ei mikään? Saa ja voi olla passiivinen? Ota järki käteen. Mahtaa sinulla olla työläitä ystävyyssuhteita, minun pyörii ilman tuollaistakin oikein hyvin.

ap

????

Et kyllä ymmärtänyt ollenkaan edellistä tekstiä. Vastaat aivan asian vierestä. Porvoo kutsuu, taidat vain haluta haastaa riitaa.

Hei sovitaan ettet ymmärtänyt. Annetaan asian olla ja jätetään se hautumaan. Ehkä se sinulle vielä avautuu.

ap

Vierailija
102/109 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linjabiilillä kaupunkiin (10e) , hotelli (80e), kailaus (30e), syöminen (50e) ja linjabiililla takas (10e) = ab. 200e ja pääset sinäkin kerran euroaikana pois kotoa !!!

Mutta kun kymppi ei riitä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjentöntä viedä pikkulasta (ilmeisesti alle kouluikäinen koska matka julkisilla on liian raskas yhden päivän aikana), jos yhden keilausreissun hinnaksi tulee yli 200 euroa. Pystyykö sen ikäinen jo keilaamaan? Ehkä tässä on nyt kyse oikeiasti vain lapsen äidin mieltymyksestä keilaukseen. Lapsi haluaa keilaamaan, koska äitikin tykkää siitä ja on aina niin iloinen päästyään keilaamaan.

On jo koulussa :)

ap

Vierailija
104/109 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman aggressiivisia vastauksia tässä ketjussa. Käsitin niin, että lapsen äiti vihjailee, että lapsi haluaisi keilaamaan (ja kummi tietysti maksaisi viulut). Sitä ei kuitenkaan saada aikaiseksi. Vanhemmat käyvät kavereidensa kanssa keilaamassa, mutta lasta tai kummia ei kuitenkaan edes kysytä mukaan. Eli loppujen lopuksi lapsen keilaamishaluilla ei taida olla niinkään väliä.

Käsitinkö oikein? En minä nyt tässä mitenkään saa väännettyä ap:stä tarinan pahista, vaikka onkin aika kärkkäästi ketjussa vastaillut.

Kyllä, käsitit asian aivan oikein ainakin minun mielestäni :) Agressiivisuus yllätti kyllä. Liekö sattunut johonkin hermoon :D

ap

Vierailija
105/109 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivoi kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta eikö ap tajua, että olet kummiksi ryhtyessäsi sitoutunut viettämään aikaa lapsen kanssa. Kummivanhempi haluaakin nyt, että lunastat lupauksesi ja viet lasta keilaamaan ja näin annat perheelle vapaa-aikaa. Minusta oli rasittavaa se aika, kun piti lähteä aina kummin kanssa mukaan johonkin, kun kummi halusi "viettää aikaa kummilapsen kanssa", sillä se oli raskas reissu kaikille. Sanoin lopulta suoraan, että olisi helpotus jos veisit lasta yksin ja saisin hengähtää kotona. Voit olla vittuuntunut kertomastasi näkökulmasta, mutta jonkin ajan kuluttua huomaat, että olet menettänyt kaverisi. 

Mikäs tässä olisi viettää aikaa kummilapsen kanssa jos sen voi toteuttaa normaalisti. Kuten vaikka talvisin luistelemassa käynti ynnä vastaavat vanhempien hengähdystauot tai vaikka lähtisivät itsekin mukaan.

ap

Vierailija
106/109 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sun kaveri käy kaveriensa kanssa keilaamassa, mukana yksi sinkkumies. Ja sä olet tämän perusteella ihan varma, että tällä sun kaverilla on suhde tähän sinkkumieheen. Joopa joo. Nainen ei siis ikinä saa mennä mihinkään ilman miestään tai on heti pettämässä. Naivat varmaan siellä keilaradalla. Ja se ystäväpariskunta lyö tahtia. Eihän siellä nyt kertakaikkiaan voida vaan keilata ja pitää hauskaa. Se ei ole mahdollista.

Mitäs jos lakkaisit pitämästä kokonaan yhteyttä tähän kaveriisi ja kummilapseesi. Kun ei sua näytä oikeesti kiinnostavan ja tunnut vain ajattelevan kaverista ja tämän perheestä pahaa. Voi olla parempi kaikille. 

Tota joo... kun esim. kaveriporukkaan tulee yks kaks uusi kasvo päälleliimattuna ja varattu alkaa viettää aikaa sen kanssa ilman omaa siippaansa, niin kyllä se on arveluttavaa. Minä olen kyllä nähnyt mitä hauskanpito monelle tarkoittaa tätä nykyä. Taidat sinäkin tietää saman kuin minä? Kokemuksia? Onko sun neuvo oikeasti että koska äiti tapaa puhua muttei tehdä asioiden eteen, niin jätän yhteydenpidon kummilapseeni? Oikeasti? Minä en käytä lasta välikappaleena enkä jätä välikappaleeksi.

ap

Vierailija
107/109 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärsin mitä ap tarkoitti. Että miksei äiti ota lasta (ja ap:ta) mukaan, jos kerran lapsen niin kovasti pitäisi sinne keilaamaan päästä. 

Sellainen vaan tuli mieleen, että ehkä lapsi jostain syystä haluaa juuri kummin kanssa keilaamaan, ehkä olet kivempaa seuraa kuin pelkkä äiti? Etenkin jos äiti vonkaa jotain vierasta ukkoa siellä. En ainakaan itse olisi ikinä halunnut todistaa sellaista. 

Minusta lapsi haluaa minun/minunkin kanssa keilaamaan, mutta koska eihän sitä pysty toteuttamaan niin, että pelkästään me kaksi, olisi minusta luontevaa että vähintään toinen vanhempi olisi mukana. Kuten luulisin heidän sen ymmärtävän ja kuten asiasta on ollut puhetta että lähdetään vain. Lapsi ei varmaan tajua välimatkaa ja reissun toteutusongelmia, mutta kyllä aikuisen on pakko tajuta.

ap

Vierailija
108/109 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kieltämättä omituisin ketju, jonka olen tänään lukenut.

Vierailija
109/109 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kieltämättä omituisin ketju, jonka olen tänään lukenut.

Omituinen tuntuu olevan ap:kin :D

ap