Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin ystäväkseni vanhan ja viisaan ihmisen

Vierailija
28.01.2017 |

Sellaisen jolla on elämänkokemusta antaa hyviä neuvoja ja jonka seurassa voi olla vaikka vain hiljaa ja joka säteilee luottamusta ja hyvää oloa ja joka saa minut levolliseksi. Joka ei ole minä minä-ihminen. Jonka arvot on muuta kuin raha ja omaisuus ja kovat arvot. Miksei tällaisia löydy mistään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Hercule Poirot 😀

Vierailija
2/6 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristus.

Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä. —

Sananlaskut 9:10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele ympärillesi, kyllä niitä on. He eivät ole ensimmäisenä tyrkyttämässä sinulle mielipiteitään, kuuntelevat enemmän. Mutta jos kysyt he saattavat kertoa näkemyksensä asiasta. Harvoin antavat selkeitä ohjeita: tee näin tai noin, saattavat kertoa omista kompastuksistaan joista voi olla hyötyä kun mietit asiaa tai esittää millaisia asioita ehkä kannattaisi ottaa huomioon kun omaa päätöstään tekee. Ehkä itse olet viisas, tuntemieni ihmisten viisaus ei ole tullut kirjoista vaan elämästä, itsensä tuntemisesta ja hyväksymisestä ja asioiden katselusta hieman itsensä ulkopuolelta?

Vierailija
4/6 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsele ympärillesi, kyllä niitä on. He eivät ole ensimmäisenä tyrkyttämässä sinulle mielipiteitään, kuuntelevat enemmän. Mutta jos kysyt he saattavat kertoa näkemyksensä asiasta. Harvoin antavat selkeitä ohjeita: tee näin tai noin, saattavat kertoa omista kompastuksistaan joista voi olla hyötyä kun mietit asiaa tai esittää millaisia asioita ehkä kannattaisi ottaa huomioon kun omaa päätöstään tekee. Ehkä itse olet viisas, tuntemieni ihmisten viisaus ei ole tullut kirjoista vaan elämästä, itsensä tuntemisesta ja hyväksymisestä ja asioiden katselusta hieman itsensä ulkopuolelta?

Kuvailit hyvin viisaan ihmisen. Juuri noin minäkin ajattelen. Itsensä tunteminen ja asioiden hahmottaminen muuta kuin oman minän kautta ja ehkä rosoinenkin elämä takana josta on oppinut. Ap

Vierailija
5/6 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Minusta kyllä oikeasti viisas ihminen omaa muutakin kuin vain omat ja lähipiirinsä kokemukset ja niistä tehdyt johtopäätökset. Se kirjaviisaus kun juuri panee asiat mittasuhteisiin ja kontekstiin.

Mutta muuten olen samaa mieltä kolmosen kanssa. Viisaita ihmisiä on vaikka kuinka, mutta jos he eivät ole niitä mielipiteitään toitottavia ihmisiä (sinänsä minua ei haittaa, että ihmisillä on mielipide, kunhan he kykenevät sitä justeeraamaan saadessaan lisää tietoa), niin heidän erottaminen joukosta on vaikeaa.

Vierailija
6/6 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma heikkous on etten siedä minkäänlaista omakehua muuta kuin työhön liittyvää, missä iloitaan työn tuloksista. Mutta sellainen oman ulkonäön ja luonteen kehuminen ällöttää. 99%:sti ihmiset on tällaisia, jopa ujot hiljaiset jotka laittavat instaan kuntosalikuviaan muiden ihailtaviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän