Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai miten vituttaa kaverin käytös

Vierailija
28.01.2017 |

Olen siis kaverini lapsen kummi ja se lapsi on halunnut keilaamaan jo ainakin vuoden. Aina kun kyläillään tai nähdään se ottaa puheeksi sen keilauksen ja kaverini, äiti, ehdottelee mulle että veisit kummilapsesi keilaamaan. No mikäs siinä, olen sanonut, mutta mulla ei ole autoa ja olen heittänyt, että sovitaan vaan milloin heille käy, niin lähdetään yhdessä ja minä tarjoan. Kuten arvaatte, mitään asian suhteen ei ole tapahtunut eikä minusta ole oikein, että alkaisin lapsen kautta puuhaamaan sitä keilausreissua kun enhän minä tiedä milloin heille "sopisi" enkä halua lupailla tyhjiä pienelle lapselle.

No se mikä tässä alkoi v**uttaa on se, että sain mutkan kautta tietää että kaverini lähti jälleen yhden kerran kavereidensa kanssa, aivan oikein, keilaamaan! Eikä siis mikään illan vietto kyseessä, vaan aivan päiväaikaan tapahtuva juttu. Mikä huvittavinta, tai säälittävintä oikeastaan, että reissussa onkin hänen ystävänsä miehensä kanssa ja sen pariskunnan sinkkukaveri-mies. Mua niin sieppaa tuollainen kaksinaamaisuus etenkin kun tiedän ettei kaverillani tai hänen miehellään ole mitään luontaista yhteyttä tähän sinkkumieheen, eli miksiköhän siellä ollaan... Tietääkseni ainakin 4. kerta tänä aikana kun äiti käy ilman perhettään keilaamassa.

Mitään näkemyksiä asiaan? Pyydänkö vain pokkana hänen miestään kummilapseni kanssa keilaamaan?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, mutta mikäli sinä järjestät lapselle keilaamisen, niin silloin SINÄ järjestät sen, ei kaverisi. Ei ole kaverisi vika, jos olet noin aikaansaamaton ja se, että hän käy keilaamassa jonkun muun kuin sinun kanssasi, ei liity asiaan yhtään millään tavalla.

Onko sinulla tapana useinkin tehdä asioista noin hankalia ja syytellä muita omista tekemisistäsi, tai tässä tapauksessa tekemättä jättämisestä!?

Vierailija
62/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on väkisineläjä!

Vie se kummilapsesi keilaamaan tai ole viemättä, mutta turhaan sotket kaveriasi koko ongelmaan.

Jos haluat kaverisi mukaan, laita viesti, että "sopiiko (pvm.kellonaika.paikka) keilaukseen, olet varannut/ olet varaamassa rataa" ja lopeta tuo asioista väkisin ongelman tekeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tämä jankkaus niin paljon et pitää paljastaa et tää on tutun provo. Löi vetoa toisen kaverin kans et tekee liekille menevän vähintään kymmensivuisen. Huononpa keksi. :-)

Vierailija
64/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, taidan olla tarinan äiti jos olet muutamaa yksityiskohtaa muuttanut tunnistamisen takia...

Muille tiedoksi, että tässä tarinassa on nyt vain AP:n yksi puoli, täällä moni on osunut oikeaan. Olisit soittanut minulle ja jutellut, etkä avautunut vauva.fi-palstalle...

Harmittaa tosi paljon jos meidän ystävyys on näin pintapuolista.

Vierailija
65/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa rasittavalta ihmiseltä kaikkinensa kun lukee noita viestejä.

Vierailija
66/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
67/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jumalauta. Hirvet kierrokset siitä että X käy keilaamassa Y:n kanssa. Onko ap:lla muuta elämää kuin tuon perheen menojen kyttääminen? Jos tuollainen menee noin tunteisiin niin taisi kummivalinta mennä päin seiniä.

Vierailija
68/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

En tajua miten se auto liittyy siihen, ettei ap saa aikaiseksi soitettu äidille ja kysyttyä että saanko viedä x:n keilaamaan lauantaina. Sitten katsot miten bussit menee ja menette sillä. Tai lainaat kaverisi autoa. Tai jos sekään ei sovi niin soitat ja kysyt, että käykö teille tämä tai tämä pvm. Miten tämä voi ap olla niin vaikeaa?

Bussilla? Luuletko että kaikki asuu suuressa kaupungissa tai yleensäkään että joukkoliikenne pelaa Suomessa tasapuolisesti kaikkialla? Keilapaikka ei edes ole samassa kaupungissa, että kyllä se edellyttää automatkaa. Miksi on niin vaikeaa tajuta että olen sanonut vaikka miten monta kertaa että kyllä minulle käy lähteä sinne keilaamaan ja sovitaan vain milloin, mutta se ei aiheuta mitään vastareaktiota? Mitä sinä et tuossa oikein tajua? Oletko itse passiivisia äitejä joita täytyy passata kun ei itse satu kiinnostamaan muu kuin asioista puhuminen?

No se pienessä kaupungissa asuminen ja autottomuus sekä uusavuttomuus on aivan oma valinta. Jos olisit todella halunnut järjestää asian, et olisi täällä vinkumassa. Itse olen kyllä osannut järjestää asiat halutessani, lähtenyt  esimerkiksi  autottomana lapsen kanssa 200 km päähän huvittelemaan  huvipuistossa sen sijaan että oisin päivitellyt täällä.Sä et vaan viitsi. Järjestelykysymys tuo. Olet aikaansaamaton, pikkumainen ja ilkeä ihminen. Toisen ihmisen keilailukertojen laskeminen on absurdia.

No tuosta 200km huvipuistomatkasta ei ole muuta todisteita kuin sun sanasi. Mitenpä pääsit 200km päähän ja takaisin? Oliko minkä ikäinen lapsi kyseessä? Tulitko samana päivänä takaisin vai sattuiko määränpäässä olemaan ilmainen majapaikka tiedossa? Turha kitistä keilailukertojen laskemisesta kun satun vaan tietämään asian olevan noin vailla sen suurempaa symboliikkaa.

ap

Ok, ap:lle ei kannata varmaan edes mainita että jotkut ihmiset käyvät ULKOMAILLA asti.

Ohis

Vierailija
69/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jumalauta. Hirvet kierrokset siitä että X käy keilaamassa Y:n kanssa. Onko ap:lla muuta elämää kuin tuon perheen menojen kyttääminen? Jos tuollainen menee noin tunteisiin niin taisi kummivalinta mennä päin seiniä.

Ai miten niin on hirvet kierroksella? En ymmärrä, eikös pitänyt lapsi viedä keilaamaan eikä hirvet?

Vierailija
70/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet taksilla sen lapsen kanssa keilaamaan. Ei se kerta nyt niin paljon maksa. 

Eikö? Markka-aikaan maksoi yli 400mk suunta. Pääseeköhän nykyään edes 100 eurolla suuntaan? Kohtuuttoman paljon.

ap

Siis olet viimeksi markka-aikana käynyt kyseisessä pitäjässä? Eli pääseekö sinne muuten, kuin taksilla?

En kun muistan että taksikyyti maksoi vielä markka-aikaan tuon verran kyseiseen pitäjään. Kyllä kohtuu vaikea on päästä julkisille sinne. Kiertele sieltä täältä ja odottele välillä = matka-aika on aivan järkyttävä.

No mitä se haittaa? Eväät matkaan ja menoksi!

Jos matkustamiseen menee vaikka 4h/suunta, niin ainakin olette keilaamassa käyneet. Ehkä kummilapsi seuraavalla kerralla ehdottaa jotain muuta.

Ei se lapsi kyllä ole niin vanha että se jaksaisi ilman huutamista noin pitkiä matka-aikoja, mietihän vähän: 4h+4h+alkuhäslinki+määrän päässä kulkemiset hallille+keilausaika+takaisin lähtöpaikalle+loppuhäslinki=?

ap

alku- ja loppuhäslinki? Et ole edes tuon lapsen äiti, mitä häslättävää sinulla on? Sen kun haet lapsen paikasta A ja palautat paikkaan A. Jestas sentään, itse olen reppureissannut jopa 3-vuotiaan kanssa 4000 kilometrin päähän. Ensin menimme yhdellä junalla tunnin, sitten toisella junalla tunnin, sitten puoli tuntia bussilla, odottelimme lentoa, lensimme kaksi tuntia, olimme yön hotellissa, seuraavana päivänä lensimme toiset kaksi tuntia ja ajoimme autossa neljä tuntia, lapsi otti siinä pikkutirsat. Ei huutamista. Ei häslinkiä. Kamat reppuun ja menoksi. Oli oikein mukavaa, katseltiin junia ja lentokoneita ja ostettiin muutama pikkuauto lentokentältä. Jos se kummilapsi haluaa keilaamaan niin ei se nyt kovin pieni voi olla. Ja hotelliyönkin saa ihan kohtuuhinnalla, ks.booking.com

Miten helkkarissa jonkun elämä voikin olla noin vaikeaa?

Vierailija
71/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun tapaatte ja asia tulee puheeksi, voisit ehdottaa että soitetaan samantien keulahalliin & varataan rata ja mennään porukalla keilaamaan?

Järjestät sitten sulle ja kummilapselle jotain muuta kahdenkeskistä tekemistä joskus. Sellaista, jonka järjestäminen on sinulle helpompaa ja mielekkäämpää.

Vierailija
72/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa mut ei harmita onneks. Tossa ja. Ni.

Vierailija
73/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

En tajua miten se auto liittyy siihen, ettei ap saa aikaiseksi soitettu äidille ja kysyttyä että saanko viedä x:n keilaamaan lauantaina. Sitten katsot miten bussit menee ja menette sillä. Tai lainaat kaverisi autoa. Tai jos sekään ei sovi niin soitat ja kysyt, että käykö teille tämä tai tämä pvm. Miten tämä voi ap olla niin vaikeaa?

Bussilla? Luuletko että kaikki asuu suuressa kaupungissa tai yleensäkään että joukkoliikenne pelaa Suomessa tasapuolisesti kaikkialla? Keilapaikka ei edes ole samassa kaupungissa, että kyllä se edellyttää automatkaa. Miksi on niin vaikeaa tajuta että olen sanonut vaikka miten monta kertaa että kyllä minulle käy lähteä sinne keilaamaan ja sovitaan vain milloin, mutta se ei aiheuta mitään vastareaktiota? Mitä sinä et tuossa oikein tajua? Oletko itse passiivisia äitejä joita täytyy passata kun ei itse satu kiinnostamaan muu kuin asioista puhuminen?

No se pienessä kaupungissa asuminen ja autottomuus sekä uusavuttomuus on aivan oma valinta. Jos olisit todella halunnut järjestää asian, et olisi täällä vinkumassa. Itse olen kyllä osannut järjestää asiat halutessani, lähtenyt  esimerkiksi  autottomana lapsen kanssa 200 km päähän huvittelemaan  huvipuistossa sen sijaan että oisin päivitellyt täällä.Sä et vaan viitsi. Järjestelykysymys tuo. Olet aikaansaamaton, pikkumainen ja ilkeä ihminen. Toisen ihmisen keilailukertojen laskeminen on absurdia.

No tuosta 200km huvipuistomatkasta ei ole muuta todisteita kuin sun sanasi. Mitenpä pääsit 200km päähän ja takaisin? Oliko minkä ikäinen lapsi kyseessä? Tulitko samana päivänä takaisin vai sattuiko määränpäässä olemaan ilmainen majapaikka tiedossa? Turha kitistä keilailukertojen laskemisesta kun satun vaan tietämään asian olevan noin vailla sen suurempaa symboliikkaa.

ap

Voi apua. Mäkin tein kymmenvuotiaana 4H-kerhon kanssa reissun Särkänniemeen. Bussimatka oli 300 km suuntaansa, matkaan lähdettiin aamulla ja palattiin myöhään illalla. Kaikki selvis hengissä.

Mutta miksi majapaikan pitäisi olla ilmainen? Muutaman kympin yöpyminen voi olla ikimuistoinen sinulle ja kummilapsellesi.

Öö kyllä mutta mistähän löytää muutaman kympin majasijoja joihin mennä lapsen kanssa? Tietääkseni sielläkin majapaikkojen hintataso alkaa jostain 80-90e/yö mikä lie normi hotellihinta.

ap

No entä jos sanoisit sille kummilapsen äidille, että sulla ei ole varaa maksaa taksia ja hotellia, että pääsette tunniksi keilaamaan....

Ollaan kyllä tunnettu niin kauan että kyllä sen on pakko tajuta että se on joko heidän kyyti, tai ei sitten ollenkaan. Minun puolelta asia ei jää kiinni muusta kiinni.

ap

Ja asiastahan ei voi keskustella suoraan heidän kanssaan???!?? No, et taida olla tuon kaverisi ystävyyden arvoinen etkä sen puoleen ansaitse olla heidän lapsensa kummikaan tuollaisella kaksinaamaisella käytöksellä. Sen sijaan kerrot internetissä koko tarinan ja tänne se jääkin kaikkien (muiden) luettavaksi. Mitä halusit tällä avauksella saavuttaa?

Vierailija
74/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta vituttaa nyt tasan se että kaverilla on muitakin kavereita kuin ap, ja vieläpä joku sinkkumies.

En ihmettele ollenkaan ettei ap:ta noille reissuille pyydetä mukaan. Rasittava ihminen.

Vierailija
75/109 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammainen AP ei saa aikaiseksi hoitaa keilaamaan menemistä, vaikka kaveri ja lapsi kokoajan kysyy voitaisko sopia se päivä. Tostahan nyt ihan selvästi näki, ettet sinä ole saanut aikaiseksi järjestää sitä keilaamispäivää. Kun kaveri menee keilaamaan muiden kanssa, kehittelee AP mustasukkaisuuksissaan jonkun salaliiton ja iskemisyritykset, tahallisen loukkaamisen ja oman teoriansa toisten ihmisten vapaa-ajan aktiviteeteista. AP myös kuvittelee, että keilaaminen on hänen ja kummilapsensa yksinoikeus ja toisten olisi pitänyt mennä esimerkiksi uimaan, koska AP on hakenut vapaa-ajan aktiviteetille patentin.

Voi vitttu AP olet tyhmä.

Anteeksi nyt mutta luitko aloitukseni rivi riviltä? En voi viedä heitä keilaamaan kun ei ole autoa. Taksillako vien koko perheen? Olen sanonut että mennään vain ja olen sanonut sen kaverillenikin, mutta eipä puhetta kummempaa ole tapahtunut oman lapsensa suhteen. Miten se tekee minusta tyhmän?

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, niinkö? Tarkoitan sinua.

ap

Ohis ei ole totta, että ap:lle pitää tämä keilauskuvio rautalangasta vääntää. Sovitte treffit keilahallilla. Huomioi, että kummityttösi saattaa haluta keilaamaan sinun kanssasi kahdestaan. Siinäkin tapauksessa pyydä vanhempia tuomaan lapsi paikalle. Mistä helkkarista sait päähäsi, että sinun pitää hakea koko perhe taksilla keilahallille. Tai tee se ja laita vielä punainen matto siitä heidän kotioveltaan taksille. Vähän draamaa, mitä selvästi haet.

Vierailija
76/109 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammainen AP ei saa aikaiseksi hoitaa keilaamaan menemistä, vaikka kaveri ja lapsi kokoajan kysyy voitaisko sopia se päivä. Tostahan nyt ihan selvästi näki, ettet sinä ole saanut aikaiseksi järjestää sitä keilaamispäivää. Kun kaveri menee keilaamaan muiden kanssa, kehittelee AP mustasukkaisuuksissaan jonkun salaliiton ja iskemisyritykset, tahallisen loukkaamisen ja oman teoriansa toisten ihmisten vapaa-ajan aktiviteeteista. AP myös kuvittelee, että keilaaminen on hänen ja kummilapsensa yksinoikeus ja toisten olisi pitänyt mennä esimerkiksi uimaan, koska AP on hakenut vapaa-ajan aktiviteetille patentin.

Voi vitttu AP olet tyhmä.

Anteeksi nyt mutta luitko aloitukseni rivi riviltä? En voi viedä heitä keilaamaan kun ei ole autoa. Taksillako vien koko perheen? Olen sanonut että mennään vain ja olen sanonut sen kaverillenikin, mutta eipä puhetta kummempaa ole tapahtunut oman lapsensa suhteen. Miten se tekee minusta tyhmän?

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, niinkö? Tarkoitan sinua.

ap

Ei keilaamisessa tarvita autoa.

Vierailija
77/109 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Yritän vääntöä jo tuossa sulle rautalangasta, mutta väännetäänpä vielä kerran kun vaikutat jotenkin astetta yksinkertaisemmalta. Annoin tossa sulle 3 vaihtoehtoa, josta vain yksi oli bussi. Eli voit pyytää kaverisi autoa lainaan (tietysti tarjoudu maksamaan bensat) tai menette porukalla kaikki.

Se että sanot "sovitaan joku aika" ei ole sitä, että sinä järjestät. Ja faktahan on se, että järjestäminen on täysin sinun vastuullasi tässä tapauksessa, koska se on sun kummiLAPSI. Kuuluu silloin kummitädin hommaan järjestää sitä tekemistä - ainakin sillon tällöin. Otat nyt sen kalenterin käteen ja seuraavaksi puhelimen. Sitten kysyt, että sopiiko xxx päivämäärä klo xx. Sitten sovitte myös ja mietitte tuon autoasian yhdessä: niin että sinä otat ohjat, kysyt sitä lainaan tai ehdotat että menette kaikki.

Hyvin helppo, yksinkertainen perusasia, miten kaikkien meidän muidenkin ystävyyssuhteet pyörii. Jokainen järjestää vuorollaan ja kummit kummilapsilleen.

Turha sun on minulle vääntää rautalankaa kun sinä tässä olet se, joka ei näytä tajuavan :)

Fakta? :D Faktahan on se, että kun sinunlaiset lisääntyy, tyhmyys perii maan :D:D Täysin minun vastuullani? Järjestänkö vastaisuudessa täysin synttärit ja kaikki muut kissanristiäiset? Vai pelkästään kaiken mitä lapsi sattuu saamaan päähänsä ja on äidin mielestä hyvä homma? Mikä on äidin vastuu näissä tekemisissä? Ei mikään? Saa ja voi olla passiivinen? Ota järki käteen. Mahtaa sinulla olla työläitä ystävyyssuhteita, minun pyörii ilman tuollaistakin oikein hyvin.

ap

????

Et kyllä ymmärtänyt ollenkaan edellistä tekstiä. Vastaat aivan asian vierestä. Porvoo kutsuu, taidat vain haluta haastaa riitaa.

Vierailija
78/109 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjabiilillä kaupunkiin (10e) , hotelli (80e), kailaus (30e), syöminen (50e) ja linjabiililla takas (10e) = ab. 200e ja pääset sinäkin kerran euroaikana pois kotoa !!!

Vierailija
79/109 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjentöntä viedä pikkulasta (ilmeisesti alle kouluikäinen koska matka julkisilla on liian raskas yhden päivän aikana), jos yhden keilausreissun hinnaksi tulee yli 200 euroa. Pystyykö sen ikäinen jo keilaamaan? Ehkä tässä on nyt kyse oikeiasti vain lapsen äidin mieltymyksestä keilaukseen. Lapsi haluaa keilaamaan, koska äitikin tykkää siitä ja on aina niin iloinen päästyään keilaamaan.

Vierailija
80/109 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman aggressiivisia vastauksia tässä ketjussa. Käsitin niin, että lapsen äiti vihjailee, että lapsi haluaisi keilaamaan (ja kummi tietysti maksaisi viulut). Sitä ei kuitenkaan saada aikaiseksi. Vanhemmat käyvät kavereidensa kanssa keilaamassa, mutta lasta tai kummia ei kuitenkaan edes kysytä mukaan. Eli loppujen lopuksi lapsen keilaamishaluilla ei taida olla niinkään väliä.

Käsitinkö oikein? En minä nyt tässä mitenkään saa väännettyä ap:stä tarinan pahista, vaikka onkin aika kärkkäästi ketjussa vastaillut.